Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

Onnea vaan Timppaq:lle tuon 3:24:n kokonaisajan alittamisesta ensimmäisenä meidän lohkossa, melkoisen kova veto tunedilla =)

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille täältäkin, tammikuussa taas takas ratin taakse.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kiitoksia vaan :)

..ei taida normilla 1'47 tänä vuonna löytyä.. :D

Jos muuten ette ole tietoisia niin täältä löytyy Tim'n tekemä (zabeu) World Ranking:

370Z TT - Global | GTdb

;)

Palataan asiaan ensi vuonna..
 
Vastaus: GT Academy 2010

siis miten hemmetissä sä oot päässy aikaan 57sekuntia koko kierroksen, ku vuonna 2007:nkään formulalla ei paalupaikkaa viety ku 1.12.331 Hamiltton eikä sitä ennen oo todellaka kukaa noin nopeesti ajanu... sori, oli pakko tarttua ku toi aikasi oli "hieman" liian nopea millekkään autolle :rolleyes:

No onhan se hieman epärealistinen aika, mutta siinä pelissä pysty ajaa suurin piirtein joka mutkan 200km/h. tai sit oikais melkein joka mutkassa. Eikä siinä tarvii ajotaitoo lähes yhtään, koska sillon kun ajoin ton enkan ni ikäni oli 9v. Joten joku Kimi vetäis ajan varmaan johonkin 40 sekuntiin...:D

En vastannu heti kun en oo käyny koneella vähään aikaan, kun pelailin tota Academya.

Paras aika tunedulla: 1.39.9 ja normaalilla 1.51.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Hyvä ja ajankohtainen varoitus. Kävin tuossa illalla GT päissäni innostuin.

"Pystyyköhän tällä vetäseen tuollasen s-mutkan samallai ku GT:ssä.."

Lapsi on tyhymä, ku se leikkii!

Samaa tautia täällä,yksin hyvään mutkaan sladissa,siviilipoliisi vasemmalta tulijoiden liikennevalo jonossa ekana.
50 alueella 74,ja päälle ivalliset joulu toivotukset.Hyvä alotus joululle.:)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Täällä myös tarttui aikanaan GT Prologuen myötä ajolinjat hetkellisesti normi ajoon. Tuloksena ei sakkoja, mutta sitäkin 'näyttävämpää' pujottelua kaupunkiliikenteessä :D Näihin ajopeleihin pitäisi säätää joku limitti maksimimääräksi pelitunteja per vuorokausi..

Hyvin ovat suomalaiset ottaneet taas paikkansa pohjoismaiden yhteisellä ranking-listalla.

Lähde: http://eu.gran-turismo.com/fi/academy/2010/ranking/
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tainnut tuolla tuohon listaan sellainen virhe että Tunedilla ajettais hitaampia aikoja.. :D
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kiitoksia vaan :)

..ei taida normilla 1'47 tänä vuonna löytyä.. :D

Jos muuten ette ole tietoisia niin täältä löytyy Tim'n tekemä (zabeu) World Ranking:

370Z TT - Global | GTdb

;)

Palataan asiaan ensi vuonna..

Tais kuitenkin löytyä :D

Nyt on kyllä uskomattoman kovat ajat sulla... No niissä on tavoiteltavaa muille, itellä taitaa tosin kans mennä ens vuoden puolelle seuraavat yritykset.


Hyvää joulua vaan kaikille!
 
Vastaus: GT Academy 2010

Pukki toi uuden hienon kauniin kiiltävän driving force GT ratin. Ja heti oli pakko stedata academylla. Kaikki meni oikein hienosti kunnes spinnasin ekan kerran ympäri. Ei nimittäin halunnut auto enää liikahtaa vaikka kuinka kaasua tykitti. Liikkeelle pääsi vasta monen kymmenen sekunnin yrittelyn jälkeen. Ja tämä tapahtui joka kerta kun onnistui auton pyöräyttämään... Eli hyvin monta kertaa;)

Toinen ihmetyksen aihe tuli kun vihdoin sai tehtyä sen about virheettömän kierroksen ja huomasi ajan olevan siellä yli 2min. Padilla kuitenkin päässyt jopa 1.44 paikkeille :). Tämä luultavasti johtuu siitä, että 4 vaihteelta siirtyessä vitoselle autosta loppuu kummasti veto ja vauhti alkaa tippumaan.

Onko nyt käynyt mahdollisesti niin, että ratti on susi ja pitäisi kaupasta hakea uusi, vai onko tuolla kenties jossain valikoissa jotain säädettävää?

Anyhow . Aika perskuleen siistiltä tuntuu ratin kääntely.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Pukki toi uuden hienon kauniin kiiltävän driving force GT ratin. Ja heti oli pakko stedata academylla. Kaikki meni oikein hienosti kunnes spinnasin ekan kerran ympäri. Ei nimittäin halunnut auto enää liikahtaa vaikka kuinka kaasua tykitti. Liikkeelle pääsi vasta monen kymmenen sekunnin yrittelyn jälkeen. Ja tämä tapahtui joka kerta kun onnistui auton pyöräyttämään... Eli hyvin monta kertaa;)

Toinen ihmetyksen aihe tuli kun vihdoin sai tehtyä sen about virheettömän kierroksen ja huomasi ajan olevan siellä yli 2min. Padilla kuitenkin päässyt jopa 1.44 paikkeille :). Tämä luultavasti johtuu siitä, että 4 vaihteelta siirtyessä vitoselle autosta loppuu kummasti veto ja vauhti alkaa tippumaan.

Onko nyt käynyt mahdollisesti niin, että ratti on susi ja pitäisi kaupasta hakea uusi, vai onko tuolla kenties jossain valikoissa jotain säädettävää?

Anyhow . Aika perskuleen siistiltä tuntuu ratin kääntely.

Muista valita sieltä optionsseista DFGT ratiksi ja jos sen jälkeen ajaessa kaasu ja jarrupalkit liikkuu ylös alas ihan normaalisti niin sitten varmaan ratti ihan kunnossa. Harvoin ihan uusissa on mitään ongelmia kuulemani mukaan. Voi toki olla. Tuon kaasun ja jarrun toiminnan näkee parhaiten "bumber viewistä" eli siitä kuvakulmasta jossa ei näy kuin tie edessäsi.

Nurtsille jos joudut niin siellähän peli rajoittaa kaasua.. mutta se varmaan oli ihan sama padillä. Ehkä et vain joutunut padillä nurmelle ;)

Nyt kun ratin olet saanut niin paluuta ei ole :D
 
Vastaus: GT Academy 2010

Vika taitaa olla polkimista lähtevässä piuhassa, sitä itse ratti toimii moitteetta ja kun kaasu vihoittelee niin johdon irroittaminen ja takasin kiinnittäminen yleensä ratkaisee ongelman.

Nyt tunnin ajeltua niin ajan saanut tiputettua 1.41.xx ... Ehkä sen vielä jokupäivä saa sinne alle 140... :)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ei se paljon vaadi.

Itse asiassa aika paljon se vaatii, tuossa kaveri tekee terävät liikkeet ensin vasemmalle, sitten oikealle ja siten haittaa auton tasapainoa. Tämän jälkeen vielä voimakas jarrutus niin, että on oikean puolen renkaat nurmikolla. Jos ei tuolla saa lähtemään, niin ei sitten millään. Mutta kun katsoo edellä menevän sinisen ajoa vaikka kohdasta 0:45 eteenpäin, niin näkyy kuinka monta kertaa lipsuu mutta saa pidettyä hanskassa. Taitaapi tosin nuo autot olla jonkin sortin slickseillä, joten ei sikäli ihan vertailukelpoisia (sori vanhan tekstin kaivamisesta, mutta olen ollut netin ulottumattomissa).

Hyvin on tullut pudottua listalla, olin muistaakseni 7 kun viimeksi ajoin, nyt 64:s. Ja aivan sairaita aikoja jätkillä, ei ole kyllä enää mitään asiaa takaisin tuollaisille sijoituksille mihin aluksi pääsi. Vielä menee jokunen päivä sukulaiskierroksella, sitten pääsee taas kotiin ja testailemaan. Jos nyt pari kymppiä saisi pois ajasta ja jos ennen kaikkea oppisi ymmärtämään noita fysiikoita. Mutta lista näyttää hienolta, 15 meikäläistä 20:n sakissa. Pitäkää jätkät suomen lippuja yhtä paljon kärkisijoilla kuin nytkin!
 
Vastaus: GT Academy 2010

Siis onko ratilla ajaessa aina luistonesto pois päältä (sekä tunedissa,että tavallisessa) kun ei meinaa ekassa mutkaakassakaan pysyä tiellä vaikka asettais luistoneston kymppin..? Padilla kyllä pysyy hyvin tontissa vaikka eihän silläkään kovin kummoista (1.43.xx) aikaa saanut... +paljonko olette luistonestoa tuned car:issa pitänyt? pois kokonaan?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Siis onko ratilla ajaessa aina luistonesto pois päältä (sekä tunedissa,että tavallisessa) kun ei meinaa ekassa mutkaakassakaan pysyä tiellä vaikka asettais luistoneston kymppin..? Padilla kyllä pysyy hyvin tontissa vaikka eihän silläkään kovin kummoista (1.43.xx) aikaa saanut... +paljonko olette luistonestoa tuned car:issa pitänyt? pois kokonaan?

Luistonesto on kokonaan pois päältä ratilla ajettaessa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

En pidä luistonestoa päällä, vaikka ajan tatilla.

Radasta en ole koskaan tykännyt enkä tule tykkämäänkään tasaista pannukakkua koko rata.
Mitä nyt muuten ajoon tulee ja top -listaan.Tatilla ei pärjää mitenkään eikä koskaan GT peleissä ratti ajajille ja kun vielä auto on takaveto tatilla on todella vaikeaa ajaa.
Ratti ajajille ja tatti ajajille sais olla omat listat.
 
Vastaus: GT Academy 2010

En pidä luistonestoa päällä, vaikka ajan tatilla.

Radasta en ole koskaan tykännyt enkä tule tykkämäänkään tasaista pannukakkua koko rata.
Mitä nyt muuten ajoon tulee ja top -listaan.Tatilla ei pärjää mitenkään eikä koskaan GT peleissä ratti ajajille ja kun vielä auto on takaveto tatilla on todella vaikeaa ajaa.
Ratti ajajille ja tatti ajajille sais olla omat listat.

Samaa mieltä radasta, eri mieltä luistonestosta. Oma hienomotoriikka ei pysty ihmeisiin joten jotta voisin tätä padilla ajaa, on minun pidettävä luistonestoa päällä. Ja onhan noissa kilpureissa nykypäivänä jos jonkinlaista ajoapua. Eri asia on missä suhteessa niitä kannattaa milläkin radalla käyttää. Ratti saapunee vuoden alusta talouteen ja silloin jää luistonesto historiaan, enkä sitä myöskään silloin enää tarvitse.

EDIT: En käyttäisi luistonestoa nelivedolla tai etuvetoisella.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Maailmalla nopeimmat pädi-pelaajat ovat kuitenkin alittaneet komeasti 3'25 kokonaisajan joten ei se siitä pitäisi olla kiinni. Sitä en väitä etteikö se olisi moninverroin vaikeampaa, mutta mahdollista kuitenkin... Ratilla autoa kuuluukin ajaa. ;)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tuli saatua pukilta Driving force GT ja sain jopa pudotettua ajan alle 1.39. Mukavampi ajella ratilla.

Mutta minkä helvetin takia pakille pitää olla erillinen nappula? Miksi se ei ole niin kuin pitäisi eli laittaa peruutusvaihteen silmään ja poljin kohti lattiaa. Itteä ainakin häiritsee tommonen, kun jossain lepikossa olen ja sitten pitäisi pyöritellä rattia ja pitää sormi samaan aikaan kolmiossa. (Tiedän, että sen saa muuhunkiin nappulaan.)
Eli saako pakkia laitettua niin kuin minä haluan?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kilpurilla aika 1.37.xxx ja sijoitus about 200. Kierroksia takana varmaan vajaa 200. Alkaa olla jo aika turhautunut olo kun ajaa kuitenkin samaa linjaa ja täysin limitillä kun alle 1.36 kuskit mut jossain tuo ero tulee. Onko kokeneemmilla vinkkejä säädöistä tai ajolinjoista? Rattina (ylläri) G25.
 
Vastaus: GT Academy 2010

En ole varma pitäiskö näin julkisesti kertoa, mutta sanotaan nyt kuitenkin omat asetukset ratille, jos vaikka auttais jotain:

Tuned: FFB=3;Professional
Normal: FFB=2;Simulation

shh.. Älkää kertoko muille top10:ssä... :p

Ei vaan, ei se asetuksista ole kiinni kuka ajaa nopeimman ajan (eikä sillä niin tässä vaiheessa markitystäkään), mutta noilla tuntuu parhaalle omaan ajotyyliin.

Tuntiko täältä joku Shumin? Hienosti ajaa.. oiskohan jotain vanhoja GT veteraaneja? ;)

hshracer.gif
 
Ylös Bottom