Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

GTplanet.net foorumilla nimimerkki MarkWebber antaa hieman näkemyksensä miksi jotkut ovat niin paljon nopeampia. Varmastikin itsestäänselvyyksiä vanhoille rataketuille, mutta muille varmastikin arvokkaita neuvoja. Oleellisin neuvo on ymmärtää mutkaan tulon ja sieltä lähdön merkitys eri tilanteissa.

Tuntiko täältä joku Shumin? Hienosti ajaa.. oiskohan jotain vanhoja GT veteraaneja?

En tunne tai tiedä, mutta Google-spy löysi heti kaverin kokoonpanon: G27+Wheel Stand Pro
 
Vastaus: GT Academy 2010

GTplanet.net foorumilla nimimerkki MarkWebber antaa hieman näkemyksensä miksi jotkut ovat niin paljon nopeampia. Varmastikin itsestäänselvyyksiä vanhoille rataketuille, mutta muille varmastikin arvokkaita neuvoja. Oleellisin neuvo on ymmärtää mutkaan tulon ja sieltä lähdön merkitys eri tilanteissa.

Tuolla foorumilla jengi väsää jotain parametrejä ja funtsii niitä :D. Ei perkule ku menee totiseksi touhuksi. Kai ne antaa näyttöjä jollekin "F1-nettiscouttaajalle".... ;)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Joo menee välillä kyllä aika huvittavaksi tuolla planetin puolella :D ...mutta tottahan tuo käyrä on mihin Arora viittasi. Aluksi helpompi puottaa aikaa isommissa erissä ja kun teoreettista minimiä lähestytään niin vähemmän ja vähemmän kerrallaan ja ikinä et saa kaikkea pois. Vähän kuin tyhjentäisi lasista aina vaan puolet ja oottaisi että millon tyhjenee kokonaan. No ok, ei ihan sama mutta kuitenkin. :p
 
Vastaus: GT Academy 2010

Samaa mieltä radasta, eri mieltä luistonestosta... Ja onhan noissa kilpureissa nykypäivänä jos jonkinlaista ajoapua. Eri asia on missä suhteessa niitä kannattaa milläkin radalla käyttää.

Joo olen ajatellut itsekin joku päivä koittaa luistonestoa jossain pykälässä auttaako se minkä verran mihin suuntaan.

Tänään pitää taas yrittää parantaa aikoja, mutta alkaa tulla raja mulla vastaan.
Monesti käy niin että parantaa monesti aina tietystä kohtaa, mutta taas samalla kierroksella jossain tapahtuu käsittämätöntä pientä mistä menettää aikaa ja uuden ennätyksen teko jää tekemättä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kilpurilla aika 1.37.xxx ja sijoitus about 200. Kierroksia takana varmaan vajaa 200. Alkaa olla jo aika turhautunut olo kun ajaa kuitenkin samaa linjaa ja täysin limitillä kun alle 1.36 kuskit mut jossain tuo ero tulee. Onko kokeneemmilla vinkkejä säädöistä tai ajolinjoista? Rattina (ylläri) G25.

Voithan vaikka ladata jonkun top10-häiskän ajon haamuksi ja yrittää ottaa mallia siitä. Itse kokeilin tuota. Eipä noi ajolinjat kovin erilaiset olleet, jotain kymppejä ehkä sieltä löytyi. Pitää vielä yrittää virittää tuo vanha ratti jotenkin ja kokeilla sitä, ku ei tuolla pädillä saa mitään aikaan. Tietää miten pitäisi ajaa, mut ei vaan sormet tottele:rolleyes:
 
Vastaus: GT Academy 2010

Laitetaan tänne tatti ajat kehiin.
Vakio: 1`51.323
Tuned: 1`39.707 ( ilman luiston estoa ).

En tiedä onko noi nyt hyvät mutta täysin radalla ajettu max kanttarilla ajettu, niin kuin aina pyrin ajamaan.
On sen verran limitillä ajettu etten tiedä jaksanko vielä yrittää ja jos jaksan, niin onnistunko milloin.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tateilla mahdollista saada tuosta vielä sen 2,5sek vähintään pois, varmaan enemmänkin. 1.37.5xx jotain on ennätykseni tateilla. Onneksi ei kauaa tarvitse enää tatteja veivata, kun pian pitäisi olla ratti haettavissa kaupasta.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nyt kun GT-porukkaa taas liikkeellä,kuka perustaa sen Suomi GT-klubin?
Kevät (tai kesä) tulee nopeasti.
 
Vastaus: GT Academy 2010

1'38.099 1'50.767 3'28.866


tommoset ajat olen saanu, kokonaisaika hetki sitten pohjoismaiden rankissa 224, driving force gt rattina. itteä harmittaa toi viritetyllä saatu aika. muut kun vetelee sinne 1'37 pintaan ketkä on samoilla sijoilla ranking listoilla. tavoitteena olis pysyä tuolla 250 parhaan joukossa kokonaisajoissa, vaan en usko et toi viel riittää siihen.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tateilla mahdollista saada tuosta vielä sen 2,5sek vähintään pois, varmaan enemmänkin. 1.37.5xx jotain on ennätykseni tateilla. Onneksi ei kauaa tarvitse enää tatteja veivata, kun pian pitäisi olla ratti haettavissa kaupasta.

Jos ilman luistonestoa ajat ja ajat max kanttareita käyttäen eli et aja ja ajudu kanttarien ulko puolelle, niin ei voi muuta sanoa kun kunkku tatti ajaja olet.

Harmikseni omaan parhaaseen ajooni en muistanut laittaa talteen miten ajoin sen.No ajo kaverit ovat nähneet miten ajan ja itse tiedän että yritän aina ajaa mahdollisimman aidosti ja radalla.
En nyt tarkoita sitä että muut eivät aja kunnolla.
Minun mielestä se aikojen viilailu ei ole ollut koskaan kovin innostavaa, vaan kisat ja kunnon kuskeilla.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kaikki listoilla näkyvät kierroksethan saa tallennettua kun menee "events" kautta ja avaa sieltä rankingin. ;) Päämenusta ei replayta voi tallentaa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Jos ilman luistonestoa ajat ja ajat max kanttareita käyttäen eli et aja ja ajudu kanttarien ulko puolelle, niin ei voi muuta sanoa kun kunkku tatti ajaja olet.

Harmikseni omaan parhaaseen ajooni en muistanut laittaa talteen miten ajoin sen.No ajo kaverit ovat nähneet miten ajan ja itse tiedän että yritän aina ajaa mahdollisimman aidosti ja radalla.
En nyt tarkoita sitä että muut eivät aja kunnolla.
Minun mielestä se aikojen viilailu ei ole ollut koskaan kovin innostavaa, vaan kisat ja kunnon kuskeilla.

Kyllä se nurmi on tehty niin liukkaaksi, että ei siellä käymisestä mitään hyödy. Päinvastoin siellähän sitä aikaa vasta kuluukin. Kaikki kovimmat ajat ovat 100-varmasti ajettu kovalla päällysteellä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kaikki kovimmat ajat ovat 100-varmasti ajettu kovalla päällysteellä.

Kovalla päällysteellä kyllä, mutta veikkaan ettei Kurvi oikonut sitä viimeistä "oikeaa" mutkaa. Jos kilpailukykyisen ajan haluaa, niin siinä on pakko vetää kaikki pyörät kanttarin sisäpuolelta.

Tänään ajoin vähän tuolla normaalilla. Ymmärsin ehkä aavistuksen paremmin fysiikoita, mutta paljon huonommin Timppaq:ta :D Käsittämätöntä vauhtia. Ei ole kyllä noille huippuajoille mitään jakoa, nyt puolentoista viikon tauon jälkeen en pysynyt edes oman ajan perässä. No, täytyy jatkaa tässä testailuja aina kun bilikseltä ehtii :)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nyt on ratti mullakin ja luulin et ratti kiinni vaan ja ajasta lähtee ekalla kierroksella vähintään 2sekkaa pois :D

No täl hetkel olkkarin pöytä on semmone, et ratti ei siin kunnol pysy, ja semmosel korkeudel et mul on jalat jossain ihme jooga asennos ja polvet muutenkin huonos kunnos ni on jalat ja selkä aika liekeissä. No jos parin viikon sisäl sais pelituolin rakennettua ni loppuu nää tekosyyt :)

Mutta joo itse asiaan.

Mis asennos forcea kannattaa pitää, ja mitä eroo niil professional ja simulation tiloilla on, tai se yks steering systeemi mikä on joko on tai off?

Vedin eka forcet kymppiin ja ei siitä tullu mitää, perä kun lähti alta niin ei ollu toivoakaan pitää hallussa. sit tiputin vitoseen ni alko jotenkuten sujua.

Ei tuossa kyllä tunnu perän altalähtö yhtään mitenkään, se vaan jossain kohtaa lähtee ja tuntuu ettei edes aina samanlaisessa tilanteessa, vaan välillä kun ei pitäis. Sit ku perä lähtee ni korjausliike täytyy tehdä mielestäni täysin epärealistisesti käytännössä riuhtaisemalla toiseen suuntaan, mitä ite on tullu asfaltilla ajettua vähän kovempaa ja sivuluisussa tehokkaammilla peleillä niin on kyllä kaukana tosta mitä toi peli kuvastaa. Koitin superstar v8:ia ja siinäki on järkevämmin tehty tuo perän altalähtö ja sentään halpis peli..

Sit välillä jos menee ihan vaikka 20-30km/h ja painaa kaasua et pyörät lähtee sutimaan, ni sit voit joissain tilanteissa vaan pitää jarrun pohjassa ja auto vetää sivuluisua asfaltilla, hiekalla ja nurmikolla samalla tavalla parhaimmillaan jotain 40metriä...wtf

Ja tuo nurmikon liukkaus on kyllä aivan naurettavaa, ja luistonesto nurmikolla.

Toki myönnän, että olen viimeksi ajanut ajopelejä ratilla ja polkimilla silloin kun ei ollut edes ajokorttia vielä, eli kohta 7v sitten, ja ylipäätään ajopelejä pelannut nyt vasta kuukauden pädilläkään taas. Mutta ei toi käyttäytyminen omaan makuun kyllä vaikuta oikealta autolta, mut koitetaan nyt totutella :) Ajoasento tällä hetkellä niin järkyttävä, että ei tässä haamuaikoihin kyllä pystytä. Pädillä vedin tunedilla 1.41.4xx ja nyt noin 40 kierroksen jälkeen selkä ja polvet lukossa aikana on 1.41.366 kun tosiaan tavoiteaika oli noin 1.38.500 ja siihen varmaan pääsisin helposti kun tulis joka kierroksen ok mutkat yhdelle ja samalle kierrokselle, nyt kun tulee tuosta ajotuntumasta johtuen ihan ihmeellisiä virheitä joita ei kyllä oikealla autolla tulisi (joo radalla on ajettu)


Kaverilta huomenna saan prologuen niin täytyy siin harjotella enempi, ja sit jos maaliskuus itse peli tulis hommattua ni ois varmaan jo käytös ajotuoli, niin voi sanoa oikean mielipiteen tuosta fysiikasta :)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Itse tuossa testailin vanhaa driving forcea niin aluksi oli hyvin samankaltaiset tuntemukset kuin sullakin. Mut sitten laitoin asetuksiin simulation, force täysille ja ohjaustehostin pois päältä niin alkoi käyttäytymään ihan auton lailla jopa:)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ei selkä ja polvi kestänyt ajoasentoa joten revin tietokoneen pöydältä alas ja oti sen pöydän käyttöön, nyt on ajoasento ok, ja pääsen 3sek karkuun omaa nopeinta kunnes tulee ne jyrkät mutkat, niin kevyt pöytä et vaik on leipäkone yms kamaa painona niin pöytä jää käteen rati kera, ratissa olevat voimat pistää liikaa kampoihin :D

pakko vaan nopeuttaa ajotuolin tekoa
 
Vastaus: GT Academy 2010

Vituttaa kyllä, kun nämä pädin 256 arvot(en tiedä oikeaa nimitystä tai onko arvoasteikko suurentunut ps2->ps3) on ryssitty niin pahasti, että sen takia häviää rattimiehille sekunteja. Ihmettelin aluksi suuresti miksi ristiohjaimella ei voi kääntää tarkasti 0-10 rengasasteen välissä olevia kulmia(eli ne tärkemmät missä tahansa autopeleissä). Pysäytin auton ja hoksasin, että juuri nuo asteet ovat ristiohjaimen "höttö" alueella, jossa ei ole peukalolle mitään vastusta.

Sitten testasin tatit niin, että laitoin kaasun ja kääntyvyyden samaan tattiin ja totesin, että koodaajapojat ovatkin laittaneet 256 arvot sillä tavalla, että täysillä kääntyminen ja täysillä kaasuttaminen ovat yhtäaikaa mahdollisia. Eli kaasu/kääntyvyys on täysillä kun tattia on vasta käännetty noin 70% maksimista.

Jos nämä tatin 256 arvot on suoraan käännetty ristiohjaimelle kokoversiossakin, niin että 0-10 regaskääntöasteet ovat höttöalueella ja kääntyminen on täysillä jo 70% tienoilla asteikossa(~180/256), niin taitaa jäädä peli kaupanhyllylle.
 
Ylös Bottom