Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

Kyllä se nurmi on tehty niin liukkaaksi, että ei siellä käymisestä mitään hyödy. Päinvastoin siellähän sitä aikaa vasta kuluukin. Kaikki kovimmat ajat ovat 100-varmasti ajettu kovalla päällysteellä.

Huomasin vaan ainankin kerran, että oliko se nyt toiseksi viimeinen kurvi vai mikä kurvi :D niin
kuitenkin jo taisi olla osittain ovaalilla niin tarpeeksi loivalla ajolinjalla kanttarin ulkopuolelle loivasti ajautuen ilman renkaiden ulinaa aika paranisi jos tämän tekisi.Ilmeisesti vastaavia paikkoja on muitakin kaiketi myös ennen tiukinta shikaania vasen mutka jossa petonia kanttarin ulkopuolella...missä muualla lisää...saattaa olla.
Mutta jos siitä ei sakkoja tule niin se on mun ongelma sitten.En vain tykkää että ajan jossain hevonkuusessa rata-autolla.
Mutta en ole koskaan parhaasta päästä ollut time trial ajoissa, joka nyt johtuu osittain minun liian kriittisestä ajostani eli oikomis rajoituksestani.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Mis asennos forcea kannattaa pitää, ja mitä eroo niil professional ja simulation tiloilla on

Ei taida olla väliä, kun näyttäisi siltä, että valitsit kumman tahansa, niin professional on käytössä. Samoin kuin luistonesto, laitoit siihen mitä tahansa, niin se on aina off..
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ei selkä ja polvi kestänyt ajoasentoa joten revin tietokoneen pöydältä alas ja oti sen pöydän käyttöön, nyt on ajoasento ok, ja pääsen 3sek karkuun omaa nopeinta kunnes tulee ne jyrkät mutkat, niin kevyt pöytä et vaik on leipäkone yms kamaa painona niin pöytä jää käteen rati kera, ratissa olevat voimat pistää liikaa kampoihin :D

pakko vaan nopeuttaa ajotuolin tekoa

Mun piti tähän vastata, mutta koska huomasin kirjoittavani pelkästään rattiaiheesta niin siirsin viestini tänne. Siellä on sulle ja miksei muillekin kiinnitysasian kanssa painiville yksi vaihtoehto.

Aiheeseen, itellä ei GT-Academystä meinaa kans tulla mitään tuolla uudella ratilla. Varsinkin normalilla ihan toivotonta pyörimistä. Tunedillakin jään sekunttitolkulla pädiajoistani. :confused:

Prolo sen sijaan oli ihan eri story ja nurmikkokaan ei ole jäätä, tosin siinä nyt ne autotkin on aivan erilaisia. Kun vasta ostin pelin storesta, niin ei ole vielä nopeampia kilpureita auki. Mutta ne alkupään autot nyt ainakin pysyy lapasessa melkein välittömästi kohtalaisesti ja voi olla, että nyt jo jäisin pädillä? Mutta veikkaan, että sulle on siis luvassa iloinen yllätys huomenna, jos saat Prolon lainaksi. Prolo on muuten Storessa 7. päivä asti tarjouksessa pari kymppiä, eli kannattaa harkita ostamista jos kaveri uhkaa viedä prolon pois.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Hetken se kesti että oppi ajamaan ratilla, mutta nyt olen saanut tunedilla n. -0.500 ja normaalilla -0.600 verrattuna padiaikoihini, ja nousin samalla skandien top100. Kohta taas veivaamaan...
 
Vastaus: GT Academy 2010

Joku täällä sanoi, että DFGT:n ohjaustehostin tms pois päältä ja forcet kymppiin niin tuntuu paremmalta, no koitinpa tuota, ja tunedilla parantui aika yli 2sek pädiaikaan nähden, ja normalilla parantui yli 3sek ja oikeastaan parin kierroksen yrittämällä, samalla nousin jostain 3000 korvilta sijoilla 1400 ja rapiat päälle, tuolla kiinnitysmekanismilla ratissa tosin ollaan jo aika limiteillä, mut nyt tuntuu perän alta lähteminen selkeästi paremmin ja kerkiää reagoimaan edes hieman
 
Vastaus: GT Academy 2010

Joku täällä sanoi, että DFGT:n ohjaustehostin tms pois päältä ja forcet kymppiin niin tuntuu paremmalta, no koitinpa tuota, ja tunedilla parantui aika yli 2sek pädiaikaan nähden, ja normalilla parantui yli 3sek ja oikeastaan parin kierroksen yrittämällä, samalla nousin jostain 3000 korvilta sijoilla 1400 ja rapiat päälle, tuolla kiinnitysmekanismilla ratissa tosin ollaan jo aika limiteillä, mut nyt tuntuu perän alta lähteminen selkeästi paremmin ja kerkiää reagoimaan edes hieman

Nyt ku päivän harjoittelin prologuella niin sain sijoituksen tippumaan reiluun 800:aan ja tunedilla alle 1.40, ja vielä saisin kyllä vähintään sekunnin pois kun vaan jaksais ajaa ja ajaa, selkä ei vaan kestä yhtäsoittoa sellaista kierrosmäärää tos asennos.

Normalilla ajoin ja nostin itseni siellä ensin 800 hujakoille, ja siitä kun siirtyi tunediin niin ekalla kierroksella heti ennätys rikki, ihan ku ois kiskoilla ajanut :D

Ei vaan itellä enää oikeen riitä tarpeeksi intoa edes rikkomaan tuota aikaa, sen vert tos päätin kyl et jos 700 joukkoon pääsis ni ois kyllä hienoo, mut kattoo nyt miten kerkii ja jaksaa ajaa tota, prologue innostaa kuitenkin sen vert enempi
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tateilla oon nyt top 800 ja tänään aion pistää ratin kiinni ja kokeilla tulisko yhtää parempia aikoja :P
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kun tän demon kopioi niin en kyllä odottanut ikinä pääseväni millekään top-listalle mut niin sitä ollaan sijalla 154 tällä hetkellä. Ainakin omat odotukset ylittyi reippaasti, ratin kanssa, kun pääsisi vielä kokeilemaan että miten taittuu..:)

Noita G25:sia ei vissiin hirveästi ole uutena enää missään myynnissä? Täytyy yrittää käytettynä katsella jos saisi hommattua semmoisen ennen pelin julkaisua.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Pääsin vihdoin kokeilemaan demoa, mutta force feedbackin kanssa on ongelmia. Rattina on fanatecin porsche 911 turbo s ja ongelmana on se, että ratti pyrkii lähes koko ajan vatkaamaan edes takas. Fanatecin sivuilla tuohon oli ratkaisuehdotus: Tech Tip: PW all versions: Shaking in GT5 | Porsche 911 Turbo Wheel mutta nuo asetukset eivät minulla auta, ongelma lähinnä pienenee koska forcen tehot vähenevät.

Muistan, että joskus logitechin DFP ratilla oli samanlaista ongelmaa GTR peleissä. Niissä ongelma ratkesi sillä, että asetti pelistä forcen tehot negatiivisiksi. Voiskohan tämän GT demon kanssa olla kyse samankaltaisesta ongelmasta, eli forcet ovat tavallaan käänteiset? Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia force feedbackin kanssa?

Joku oli kuvannut videonkin tuosta ongelmasta: Porsche 911 Turbo S Wheel + GT5 Demo video on Ovi by Nokia

Toinen asia mitä ihmettelen on se, että herkkyys tuntuu olevan todella suuri. Vaikka ratista on asetettu kääntösäde 900 asteeseen, niin kääntämällä rattia noin 45 astetta renkaat kääntyvät täydet. Ajosta tulee melko vaikeaa kun renkaat tahtovat koko ajan kääntyä liikaa. Onko muilla 900 asteen ratin omistajilla tällaista ongelmaa?

Forzassa ei mitään yllä olevan kaltaisia ongelmia ole. Pitäisi varmaan kokeilla jollain PC pelilläkin jossain vaiheessa.

Mitä pelin asetuksia muuten te muut ratin omistajat käytätte tässä demossa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT Academy 2010

Pääsin vihdoin kokeilemaan demoa, mutta force feedbackin kanssa on ongelmia. Rattina on fanatecin porsche 911 turbo s ja ongelmana on se, että ratti pyrkii lähes koko ajan vatkaamaan edes takas. Fanatecin sivuilla tuohon oli ratkaisuehdotus: Tech Tip: PW all versions: Shaking in GT5 | Porsche 911 Turbo Wheel mutta nuo asetukset eivät minulla auta, ongelma lähinnä pienenee koska forcen tehot vähenevät.

Muistan, että joskus logitechin DFP ratilla oli samanlaista ongelmaa GTR peleissä. Niissä ongelma ratkesi sillä, että asetti pelistä forcen tehot negatiivisiksi. Voiskohan tämän GT demon kanssa olla kyse samankaltaisesta ongelmasta, eli forcet ovat tavallaan käänteiset? Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia force feedbackin kanssa?

Joku oli kuvannut videonkin tuosta ongelmasta: Porsche 911 Turbo S Wheel + GT5 Demo video on Ovi by Nokia

Toinen asia mitä ihmettelen on se, että herkkyys tuntuu olevan todella suuri. Vaikka ratista on asetettu kääntösäde 900 asteeseen, niin kääntämällä rattia noin 45 astetta renkaat kääntyvät täydet. Ajosta tulee melko vaikeaa kun renkaat tahtovat koko ajan kääntyä liikaa. Onko muilla 900 asteen ratin omistajilla tällaista ongelmaa?

Forzassa ei mitään yllä olevan kaltaisia ongelmia ole. Pitäisi varmaan kokeilla jollain PC pelilläkin jossain vaiheessa.

Mitä pelin asetuksia muuten te muut ratin omistajat käytätte tässä demossa?

Itse käytän Driving Force GT -rattia ja mitään kuvailemiasi ongelmia ei ole tässä ratissa ole. Päinvastoin hallittavuus on parantunut Proloon verrattuna, koska esim. suorilla ratin hallitsematon edestakasvatkaus, siis jos irroittaa otteen :eek:, on historiaa.
Perusautolla käytän suht' laimeita voimia, kun taas tuunatulla jo luonteensakin vuoksi tykkään laitaa hieman enemmän voimapalautetta.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Itse käytän Driving Force GT -rattia ja mitään kuvailemiasi ongelmia ei ole tässä ratissa ole. Päinvastoin hallittavuus on parantunut Proloon verrattuna, koska esim. suorilla ratin hallitsematon edestakasvatkaus, siis jos irroittaa otteen :eek:, on historiaa.
Perusautolla käytän suht' laimeita voimia, kun taas tuunatulla jo luonteensakin vuoksi tykkään laitaa hieman enemmän voimapalautetta.

Kyllä itellä ainaki dfgt vatkaa niin pirusti jos otteen hellittää. Samoin mun mielestä vähintään 3/4 kierrosta jää käyttämättä kun renkaat on jo tapissa
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tuo vatkaaminen on kaikissa pc-simuissa, modista/autosta riippuen, eri suuruisena mukana. Se nyt vain kuuluu alaan. Pidetään kädet kiinni ratissa, tai ratti täsmälleen suorassa niin ei vatkaa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tuo vatkaaminen on kaikissa pc-simuissa, modista/autosta riippuen, eri suuruisena mukana. Se nyt vain kuuluu alaan. Pidetään kädet kiinni ratissa, tai ratti täsmälleen suorassa niin ei vatkaa.

Jaa. Pc:llä en oo ratilla paljoo pelannu, mutta ps3:lla ei ainakaan mulla vatkaa koko ajan. Vatkaa mielestäni just oikeissa kohdissa ja muuten on vatkaamatta. Esim suoralla saattaa täräyttää muutama kerran, mutta muuten on hiljasempaa. Tosin en ole kyllä testannu mitä tapahtuu jos ratista päästäis irti... Rattina G27 ja forcet täysillä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Jaa. Pc:llä en oo ratilla paljoo pelannu, mutta ps3:lla ei ainakaan mulla vatkaa koko ajan. Vatkaa mielestäni just oikeissa kohdissa ja muuten on vatkaamatta. Esim suoralla saattaa täräyttää muutama kerran, mutta muuten on hiljasempaa. Tosin en ole kyllä testannu mitä tapahtuu jos ratista päästäis irti... Rattina G27 ja forcet täysillä.

Niin ei se minuakaan seinään vedä suorilla. Silloin kun päästää ratista irti ja antaa auton viedä miestä niin tätä eestaas menoa tapahtuu. Ja silloin tietenkin kun leikit ja mutkittelet tehokkaammalla vehkeellä kovassa vauhdissa. Samaa mieltä olen kanssasi.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Mielestäni tuo edestakaisin vatkaaminen vastaa melko hyvin todellisuutta. Kokeilkaapa päästää ratista motarilla irti, kun vauhtia on reilusti ja ratti hieman linkussa. :)

Tietysti jos ratti on täysin suorassa ja päästää irti, ei vastaavaa vatkausta oikeasti pitäisi tapahtua. Voisin kuitenkin kuvitella, että kyseisen ominaisuuden täysin realistinen mallintaminen on varsin haastava toteuttaa, joten pienet virheet annettakoon anteeksi.

Myös esimerkiksi iRacingissa, jota kehutaa fysiikan mallinnuksen takia, tapahtuu täysin vastaa vatkaamista.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Mielestäni tuo edestakaisin vatkaaminen vastaa melko hyvin todellisuutta. Kokeilkaapa päästää ratista motarilla irti, kun vauhtia on reilusti ja ratti hieman linkussa. :)

Tietysti jos ratti on täysin suorassa ja päästää irti, ei vastaavaa vatkausta oikeasti pitäisi tapahtua. Voisin kuitenkin kuvitella, että kyseisen ominaisuuden täysin realistinen mallintaminen on varsin haastava toteuttaa, joten pienet virheet annettakoon anteeksi.

Myös esimerkiksi iRacingissa, jota kehutaa fysiikan mallinnuksen takia, tapahtuu täysin vastaa vatkaamista.

näinhän se menee.

Autosimuissa vaan ei päästä 100% realismiin, rattiohjainten teknisten rajoitusten takia..

http://www.youtube.com/watch?v=-XgQm_fITok[

Ratti ei siis yksinkertaisesti pysy mukana tarpeeksi nopeasti, että pystyttäisiin täysin toistamaan mitä tosielämässä tapahtuisi.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tuo vatkaaminen on kaikissa pc-simuissa, modista/autosta riippuen, eri suuruisena mukana. Se nyt vain kuuluu alaan. Pidetään kädet kiinni ratissa, tai ratti täsmälleen suorassa niin ei vatkaa.

Kokeilin juuri Live for speediä ja rFactoria, kummassakaan ei ole vatkaamisongelmaa kuten ei myöskään Forza3:ssa, ainakaan fanatecin ratilla. Kokeilin em. peleillä myös kääntää rattia hieman kovassa nopeudessa ja päästää irti, useimmiten ratti keskitti samantien, tietyissä tilanteissa ratti heilahti kerran lievästi keskipisteen yli ja sen jälkeen palasi keskelle (ilmeisesti auton painonsiirto aiheuttaa tuon). Kyllä tämä vatkaus tuntuu olevan lähinnä GT5 demon ongelma (prologueta minulla ei ole, joten en voi sitä testata).

kovampe sanoi:
Mielestäni tuo edestakaisin vatkaaminen vastaa melko hyvin todellisuutta. Kokeilkaapa päästää ratista motarilla irti, kun vauhtia on reilusti ja ratti hieman linkussa.

Jos on tasainen tie (ei uria) ja auton aurauskulmat ovat kunnossa, niin ratti kyllä keskittää itsensä ja auto menee suoraan. Tuo johtuu siitä, että jokaisessa autossa on positiivista caster kulmaa eturenkaissa sen verran, että renkaat pyrkivät suoristamaan itsensä. Tavallisen auton ajaminen olisi aika vaikeaa, jos näin ei olisi.

kovampe sanoi:
Tietysti jos ratti on täysin suorassa ja päästää irti, ei vastaavaa vatkausta oikeasti pitäisi tapahtua.

No minullapa alkaa vatkaamaan, vaikka ratti olisi täysin suorassa. Ratti alkaa heilahdella edes takas enemmän ja enemmän, kunnes auto lopulta spinnaa. Näin ei todellakaan oikeassa autossa tapahtuisi.

Azerach sanoi:
Autosimuissa vaan ei päästä 100% realismiin, rattiohjainten teknisten rajoitusten takia..

YouTube - Logitech G25 tested with the best simulations[

Ratti ei siis yksinkertaisesti pysy mukana tarpeeksi nopeasti, että pystyttäisiin täysin toistamaan mitä tosielämässä tapahtuisi.

300 asteen kääntösäteellä tuokin ratti keskitti itsensä, vaikka tuossa tehtiin suuria käännöksiä (ja painonsiirtoja). 900 asteella ratti ei pysynyt mukana, mutta minun tapauksessa ei ole kyse samasta ongelmasta. Minulla vatkaaminen kun alkaa pelkästään sillä, että päästän ratista irti. Lisäksi alkuksi ratti vatkaa melko hitaasti, joten ei sen vatkauksen ainakaan force feedback moottorin hitaudesta pitäisi johtua. Jos säädään kääntösäteen pienemmäksi kuin 900 astetta, niin tilanne menee entistä pahemmaksi (ratti sahaa vielä nopeammin edes takas). Tuntuu kuin force feedback ylireagoisi reilusti joka kerta kun ratti yrittää keskittää itseään.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tuon videon perusteella näyttäisi juuri siltä että feedbackit on väärin päin :confused:
Mutkassa ratti vänkää mutkan sisäpuolelle kun ratin pitäisi yrittää suoristaa...

mites ne vaihdetaan, kyl mutkissa pysyn kyl ihan hyvin pyörähtämättä (tosin ekat 10 kierrosta oli tommosta ku videos) mut suoralla jos ei pidä ratista kiinni niin on just tommost
 
Ylös Bottom