Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Asfalttirallisarja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Tulokset:
1. Ruttuluukku (ei kuulu sarjaan)
2. SSaasshhaa 15
3. eppu1985 10
4. rocla86 8
5. tryfailrepeat 7
6. FIN_Micci 6
7. tsupatsupa (ei kuulu sarjaan)
8. thefastbell 5
9. qpedroq 4
10. Timppa1978 3

Mulla on tokiosta lähtien alkanu alamäki ja loppua ei näy.Mä en kyllä ymmärrä yhtään miten helvetissä te ajatte niin lujaa ja silti renkaat kestää? teen mä autolle mitä vaan niin se ei kulje ja jos yritän ajaa kovempaa niin seinille menee varmasti.

onko säädöissä jotain vikaa, suurinpiirtein näillä mennään:

toet ja camberit nollilla (mun järjen mukaan säästää silloin renkaita eniten)
jousitus niin pehmeällä kuin lanceriin saa, extensionit kympillä ja compressiot ykkösellä.
alustaa en oo yhtään madaltanu eli nollilla siinäkin.lsd kaikki vitosella paitsi brake sensitivy 60 takajarruille.

oonko ihan käsi säätäjä?

toet ja camberit nollilla (mun järjen mukaan säästää silloin renkaita eniten)...alustaa en oo yhtään madaltanu...

Pyöränkulmia säätämällä autosta saa enemmän yliohjaavan(siis takavetoisen ohjausmallia muistuttavan), jolloin auto on tarkempi ja herkempi kääntymään mutkaosuuksilla. Samalla tavalla alustaa madaltamalla/nostamalla saa ohjauskäyttäytymistä muutettua(etupäätä alas ja/tai takapäätä ylös).

Renkaiden kulumaan nuo tietenkin vaikuttaa, mutta mitä tekee lähes kulumattomilla renkailla, jos auto ei käänny mutkiin näppärästi sisään?

Renkaiden kulumaan nuo tietenkin vaikuttaa, mutta mitä tekee lähes kulumattomilla renkailla, jos auto ei käänny mutkiin näppärästi sisään?

No ei kyllä yhtään mitään, sen oon huomannu viimeisen parin kisan aikana.Autumn ring/reversellä tulin kakkoseksi ja siellä käytin 4.0 cambereita etu ja takapäässä sekä 15kg/15kg jousitusta ja madallettua alustaa.

Jottain tarvis varmaan tehrä että sais iskukyvyn takas:p

No ei kyllä yhtään mitään, sen oon huomannu viimeisen parin kisan aikana.Autumn ring/reversellä tulin kakkoseksi ja siellä käytin 4.0 cambereita etu ja takapäässä sekä 15kg/15kg jousitusta ja madallettua alustaa.

Jottain tarvis varmaan tehrä että sais iskukyvyn takas:p
Mites renkaat kesti noilla säädöillä?Mul kans kuluu renkaat nopeasti,sama mitkä säädöt/auto on.Taitaa johtua ajotyylistä,ehkä jarrutan ni myöhään.Kerran katsoin replaysta picasson gt300:sen ajotyyliä ja hän jarrutti aikasemmin,ku mä ja käytti radan leveyttä tosi tarkasti hyväkseen ja muutenki oli ajo paljon sulavampaa.:)

Autumilla kesti renkaat hyvin, kun taas samoilla säädöillä testeissä grand valleyllä ei ollenkaan.Radan pinnoissa tuntuu olevan merkittäviä eroja renkaiden kulumisen kannalta.

Mulla on tokiosta lähtien alkanu alamäki ja loppua ei näy.Mä en kyllä ymmärrä yhtään miten helvetissä te ajatte niin lujaa ja silti renkaat kestää? teen mä autolle mitä vaan niin se ei kulje ja jos yritän ajaa kovempaa niin seinille menee varmasti.

onko säädöissä jotain vikaa, suurinpiirtein näillä mennään:

toet ja camberit nollilla (mun järjen mukaan säästää silloin renkaita eniten)
jousitus niin pehmeällä kuin lanceriin saa, extensionit kympillä ja compressiot ykkösellä.
alustaa en oo yhtään madaltanu eli nollilla siinäkin.lsd kaikki vitosella paitsi brake sensitivy 60 takajarruille.

oonko ihan käsi säätäjä?

Sen mitä säätämisestä tiedän niin:
Pehmeä alusta rullaa paljon (bodyroll), jolloin camberia tarvittais enemmän, ei missään nimessä nollilla... Rengas sortaa alle jos on liian vähän camberia.

On myös hyvä huomata että suuri camber kulma pidentää jarrutusmatkaa verrattuna pieneen camberkulmaan.

Iso toe käsittääkseni vaikuttaa eniten renkaiden kulumiseen, osaako joku vahvistaa?

Sen oon huomannu ainakin lancerissa, että takarenkaille voi huoletta laittaa toe:n 1.00 arvoon eli auraus kaikkein suurimmalle.Renkaat ei kulu yhtään sen enempää kuin nolla-arvollakaan mutta auto kääntyy mutkiin paremmin.

Sen oon huomannu ainakin lancerissa, että takarenkaille voi huoletta laittaa toe:n 1.00 arvoon eli auraus kaikkein suurimmalle.Renkaat ei kulu yhtään sen enempää kuin nolla-arvollakaan mutta auto kääntyy mutkiin paremmin.

Jos se takapään auraus on postiviivinen niin silloinhan se juuri aliohjaa enemmän, eli kääntyy huonommin mutta on vakaampi esim nopeissa kurveissa.

Alle superautoluokan olevissa (en tiedä missä tehoissa sun lancer on, tuskin siitä superautoa saa..) nelivedoissa itse ainakin käytän negatiivista aurausta takana, koita vaikka -0,10 aluksi. Näin se kääntyy huomattavasti paremmin kun menet kaasulle (paino siirtyy taakse ja uloin takapyörä harittaa...). Niin ja negatiivinen eteen myös, jotta se alunperin edes lähtee kääntymään se luonnostaan aliohjaava auto...

Taitaa mennä nämä puheet jo enemmän tuning-topicin puheiksi...

Joku työtön puliukko siellä hoi, mä ja Missi tiietää ens viikon rata, toinen tosin ajosuunnankin. :D

Jaa, oliko meillä jotain juttua ens viikon radasta vai??? Muistan vaan sen generoidun radan...

Sama ku tossa muistaakseni kolme viikkoa sitte ja suunta on backward. :p
Sillä muutoksella vielä, että kisa on 90 minuuttia, eli kunnon kauden päätöskisa. ;)
90min tylsillä ralliautoilla,et voi olla tosissas?Aikasemmin kyl höpisit pitemmästä kisasta,mut luulin sun höpisseen vain lämpimikses.:D45min ja se 1h kisatki ovat olleet tuskien taivalta.Ilmotan nyt jo etten osallistu perjantain kisaan.:)

90min tylsillä ralliautoilla,et voi olla tosissas?Aikasemmin kyl höpisit pitemmästä kisasta,mut luulin sun höpisseen vain lämpimikses.:D45min ja se 1h kisatki ovat olleet tuskien taivalta.Ilmotan nyt jo etten osallistu perjantain kisaan.:)

45min on mun mielestä ihan hyvä pituus kisalle koska siinä tulee varikkokäynti mukaan ja joillakin jopa 2. Eli vähän ajotyylistä ja säädöistä kiinni. Samoin pidemmässä kisassa tapahtuu muutenkin enemmän eli tarkalla ajolla pystyy monesti voittaa muutaman sijoituksen kun joku ajaa hieman leveäksi painostuksen alaisena tjmsp.

Jos lyhyttä kisaa haluaa ajaa niin niitä huoneitahan tuolta löytyy ihan joka lähtöön. 1 kierroksen kisojakin löytyy yleensä useampi, ite en niissä kyllä näe mitään järkeä jos rata ei ole pitkä nyrre.

Ylös Bottom