Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Historic-sarja Heat 1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BilriX
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Kaikkein paras olis lentävä lähtö, tuo eka mutka kun on melko haavoittava parhaimminkin onnistuessaan.
Kunhan vaan ideoin.

Oma kisani meni tunarointiin.2.kierroksella seinään ja siitä rattiin hirvittävä tärinä,joten ajattelin että on pakko mennä varikolle ,jotta auto tulee normaaliksi(olisi korjaantunut kaiketi muutenkin light asetuksilla)

Sama homma täällä. Toisella kierroksella edellä menevä pyörähti ja 250km/h suoraan kylkeen. Nokka jojoon ja hetken ratti tärisi aika raakasti. Taisin kierroksen, puolitoista ajaa tuosta vielä ja voisin vaikka vannoa, että auto kyllä hidastui suorilla jne jne (liekkö vain omassa takaraivossa nuo damaget sitten ;) ). Tuon takia kävin sitten jo aavistuksen liian aikaisin varikolla...

Itse ajoon olen tyytyväinen. Vielä nousin seitsemmänneksi, mutta tuo miten kisa loppuu kuin seinään, kun voittaja on maalissa jäi kyllä ahdistamaan tosissaan. Olin näet juuri menossa ohi CT-FighterFIN:stä ja kisa loppui siihen, että keula jäi peilien kohdalle :/

Samoin PGN-1 oli aivan nokan edessä myös ja aavistuksen liukkaalta näytti kyllä ajo siinä vaiheessa. Olisi ollut todella hyvät mahdollisuudet vielä kuitata loppusijoitukseksi #5 viimeisessä kurvissa / maalisuoralla.

Grr :)

En tiedä miksi itsekään en saanut autosta ulos sitä mitä olin toivonut. Omasta nopeasta ajasta n. 5 sekkkaa jäi kierroksella, kun kilpailu alkoi. Erikoista, mutta tästä on hyvä lähteä.
Nolottaa sanoa, mutta itse paasasin tuosta startista ja nolo moka ekassa mutkassa. :(

Kaikkein paras olis lentävä lähtö, tuo eka mutka kun on melko haavoittava parhaimminkin onnistuessaan.
Kunhan vaan ideoin.

Tämä oli ainoa haastava rata tuossa mielessä. Muissa on loivemmat mutkat ekana.

Niin ja päätettiin, että seuraavasta kisasta lähtien, on käytössä varaslähtösääntö ;)

Tätäkin sietää miettiä siihen metaruus-sarjaan.

Tuo on kyllä aika huono juttu, kun voittajan jälkeen pitäis muiden tulla 20:ssä sekunnissa maaliin. Varmasti jäi monet hyvät viimeisen mutkan taistot näkemättä tuon idioottimaisen asian takia. On tainnut PD ampua itseään jalkaansa, kun tuota ei voi ilmeisesti edes muokata.. :D Kyllähän sinne ruudun oikeaan alakulmaan tulee se Time Left tjms. teksti, mutta eihän sitä kiivaassa taistelussa välttis huomaa.

Tuo on kyllä aika huono juttu, kun voittajan jälkeen pitäis muiden tulla 20:ssä sekunnissa maaliin. Varmasti jäi monet hyvät viimeisen mutkan taistot näkemättä tuon idioottimaisen asian takia. On tainnut PD ampua itseään jalkaansa, kun tuota ei voi ilmeisesti edes muokata.. :D Kyllähän sinne ruudun oikeaan alakulmaan tulee se Time Left tjms. teksti, mutta eihän sitä kiivaassa taistelussa välttis huomaa.

Juu tää ominaisuus on tehty vain ja ainoastaan sen takia, että yleisellä servulla peelot kun ajelee miten sattuu niin kisa loppuu joskus.
Oishan tuon voinu tehdä valinnaiseks, että ajaako kaikki kierrokset loppuun.
Endurancessa taas aika pirullista kattoo jonkun ajoa vielä 15 min. ku ite maalissa ja ei voi lobbysta poistua...

Mikä varaslähtösääntö??:confused::confused:

Siis, että siinä startissa pidetään jarru ja kaasupedaali pohjassa ja jarru päästetään irti vasta, kun START lukee näytössä, muuten tulee varaslähtö ja rangaistus, oisko joku kolme sekuntia, en tiedä, kun en ole ikinä sitä varaslähtöä ottanut :D

Tätäkin sietää miettiä siihen metaruus-sarjaan.

No, ei se niin vaikea ole oppia, etteikö sitä jo seuraavaan kisaan voisi ottaa ;)

On tullut esille tässä pelin julkasun jälkeen kyllä selkeästi, että PD:llä ollut todella pienellä testauksella tuo moninpeli ja oikeastaan koko moninpelikulttuuri...

:)

Toivottavasti päivittävät pelaajien toiveita.

Hyvä kisa oli. Lähin 4. ruudusta, mutta sain ihan umpisurkeen lähdön. Ekaan mutkaan kun tultiin ni oli jossain suunnilleen sijalla 10 varmaan ja sain pienen tönäsyn perään ekassa mutkassa. Loppu kierros oli kuitenkin hyvä ja nousin muutamia sijoja siinä ku muut teki virheitä ja radan viimesessä mutkassa Parabolicassa pääsin 2 tyypin ohi ku niillä meni mutka leveeks ja pääsuoralle sain sen verran hyvän vauhdin että pääsin haastaa seuraavaa kuskia.

Toisen kierroksen puolivälissä olin jo kolmantena ja edellä ajaneella qpedroqlla lähti auto hanskasta Variante Ascarissa ja se osu seinään. Sitten olinkin jo toisena, mutta edellä ajanut Suomi-Rampa oli jo melkein 6 sekuntia edellä. Otin sitä kuitenkin vähä kiinni muutamassa kierroksessa ja ero oli jotain 4.5 sekunnin luokkaa.

Kierrokselta 6 eteenpäin aloin odottelee koska se menee varikolle, mutta niin se vaan joka kierroksella ajo varikon sisääntulon ohi :D Olin aika varma että se vielä kostautuu sille ja 9 kierroksella menin sitten ite varikolle ja putosin 4:nneks. Sain edellä ajavat kuitenkin melko nopeesti kiinni ku mul oli paremmat renkaat ja olin taas toisena. Suomi-Rampaan oli kuitenkin jo 28 sekunnin ero ku se ei käyny varikolla. Viimesillä kierroksilla otin sitä kiinni sekunneilla per sektori, mutta ei ollu mahiksia enää. Toiseks jäin :D
Ilmeisesti ihan hyvin ne racing soft renkaat kuitenkin ois kestäny sen 15 kierrosta.

Kyllähän sinne ruudun oikeaan alakulmaan tulee se Time Left tjms. teksti, mutta eihän sitä kiivaassa taistelussa välttis huomaa.

Voin sanoa, että ei todellakaan huomaa, kun oli puolikierrosta jäljellä, kädet hikoaa, perse ei pysy sohvalla, jalat tärisee ja silmissä kiiltää vielä kahden edellä menevän päänahat. Ei siinä kerkeä irroittamaan katsetta mihinkään ruudun nurkkaan :D

Niin juuri, molemmat polkimet pohjassa ja start teksti kun tulee ruutuun, niin jarru vain pois...
Vai lähdetkö silleen, että kun start lukee, niin vasta sitte painat kaasua? :D

Vastataan russun puolesta tänne, en tiedä miten teidän heatissa tuo lähtö tapahtui, mutta ei meillä ainakaan tainnut kyllä yksikään auto huutaa rajoittimeen asti siinä, eli siis kaasu ei ollut yhdelläkään kuskilla pohjassa, vaan vain ehkä hiukan yli puolenvälin.

Omasta mielestä olin kisassa viides enkä kuudes, näin ainakin luki siinä Result taululla kun kisa oli ajettu. En ole vielä Replayta katsonut jos siinä näyttää jotenkin erilailla tai jos takana tuleva pääsi juuri ohi, mutta ainakin heti kisan jälkeinen tulos näytti että olin viides. Meillähän oli siinä jonkun kanssa tiukka vääntö viime sekunneilla mutta olin katsovinani että kello ehti mennä nollaan ennen kuin minut ohitetiin.

Ajettelin vain varmistaa että onko tuo mennyt oikein, mitään isompaa väliä sillä ei kyllä ole että olinko viides vai kuudes. Eihän tuossa ole kuin pisteen erokaan.

Mutta hyvä kisa oli kyllä, vedin Medium renkailla aika-ajot ja jäin 9:nneksi. Startti meni kuitenkin hyvin ja ajelin jonkin aikaa toisenakin, mutta sitten rupesi tulemaan pikkuvirheitä ja muutama kuski pääsi ohi. Viimeisellä kierroksella meinasin menettää parikin sijaa (tulosten mukaan menetinkin :)) kun nuo Mediumitkin olivat ihan loppu, varikolla kun en käynyt. Lopputulos on silti parempi kuin odotin, mutta jos olisin käynyt varikolla niin tuskin olisin ollut noin ylhäällä. Tosin 5 viimeistä kierrosta oli noin 1.55 aikoja että jos siellä joku veteli alle 1.50 niin sai minua varmaan aika paljon kiinni. Ja mukavaa oli että saatiin täysi servukin heti ekaan kisaan.

Nyt kun tein ekat kokeilut Photo Modella niin huomasin, että perhana mullahan on tuossa aiemmin mainittu nro 1. autossa...

En huomannu, että sen saa jostain valita ja luulin, että aikasempi numerosta puhe oli leikinlaskua. Otan selvää seuraavaan mennessä miten sen saa muutettua.

Nyt kun tein ekat kokeilut Photo Modella niin huomasin, että perhana mullahan on tuossa aiemmin mainittu nro 1. autossa...

En huomannu, että sen saa jostain valita ja luulin, että aikasempi numerosta puhe oli leikinlaskua. Otan selvää seuraavaan mennessä miten sen saa muutettua.

Sen saa valita sieltä auton tiedoista ku valitsee sen sieltä garagesta, samasta paikasta mistä ne saa myytyäki.

Meillähän oli siinä jonkun kanssa tiukka vääntö viime sekunneilla mutta olin katsovinani että kello ehti mennä nollaan ennen kuin minut ohitetiin.

Minähän sieltä olin tulossa imusta heittämällä ohi ;). Olisin jo päässyt aikaisemminkin ohi, mutta annoin suosiolla tietä vielä edelliseen kurviin sen takia, ettei tule turhaa kolarointia enään viimeisellä kierroksella. Selvästi näki, että sulla on aika kuluneet renkaat ja ajattelin mennä siinä suorala ohi, kun ei ollut mitään tietoa tuosta ärsyttävästä säännöstä, että kisa loppuu kesken :P. Muistaakseni keulan mitan hävisin siinä sitten.

Niin ja kyllä me oltiin sijoilla 6. ja 7.

Valitettavasti en pääse osallistumaan Tsukuban osakilpailuun. Saunalahti teki tepposet ja uusi laajakaista kytketään vasta tiistaina. :mad:

Tsukuba on lyhyt rata,jossa on vaikea löytää ohituspaikkoja ja kierroksella ohituksia tulee varmasti paljon.Tietääkseni kierroksella ohitettavat eivät ole kuitenkaan "haamuautoja",vai onko jöllain parempaa tietoa tästä...

6) Kierroksella ohittaville on annettava tietä turvallisen mahdollisuuden tullen.

Turismo, ainakin viime kissassa kierroksella ohitettavat oli haamuja...
Ja jos pääsee ohitus tilanteeseen, nii käyttäkää vaikka tööttiä, ni joku voi tajutakkii :D

Ylös Bottom