Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Historic-sarja Heat 1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BilriX
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Tavallista pidemmän youtube pätkän jaksoin kattoa kokonaan :)

Asiallista, tietysti hiukan autto, kun olin pääsivuosassa.

Sama juttu,vaikka onkin leikkimielistä kisaa,niin "kisajännitys" altistaa helposti virheisiin...

Tää on kyllä niin totta, kun olla ja voi. jokaisessa tämän kauden kilpailussa olen huomannut jännittäväni aivan liikaa ja sen seurauksena puristanut rattia aivan liian lujaa ja ajautunut helppoihin ja tyhmiin ajovirheisiin.
Ajamisessa on se mielekkyys, että tiedät siellä toisessa ajoneuvossa istuvan kaverin olevan aivan yhtä jumissa kuin itsekin olet ja tiedät odottavasi edellä ajavan ajovirhettä.

Tulipa tässä Nyrren GP:tä reenatessa mieleen, että nyt, jos joskus korostuu sitten sen ensimmäisen kurvin järkevästi ajaminen. Pääsuora mennään lontti pohjassa ja ensimmäinen mutka onkin sitten mallia neulasilmä + kohtuu jyrkkä alamäki. Tähän kun tullaan kylmillä renkailla ja pamautetaan toisen hanuriin, niin kunnon romukasa onkin valmis. Onneksi tuossa on sentään tilaa vetää se kurvi suoraksi, mutta ei se varmasti ketään ilahduta :P

Eli jankuttakaa nyt jo jokainen itselle, että varovasti sitten :)

Kusi moni on tulossa tänää rundailee ja pitää seuraa meikälle vikaan ruutuun ja pärisijälle?

Pian laittamassa koneen päälle. Ellei virallinen host ole jo pystyssä, niin nimetään sinne joku Historic Practise sitte.

Pitää harjotella, en oo yhtään ajanu tota Aspecin lisäks.

Tulossa ollaan, heti kun tästä saa vempeleet viritettyä, maks vartti :p

Rangaistukset on perseestä. Tuli kisan aikana täysin turha 10 sekunnin rangaistus, kun rengas leikkasi vahingossa vähäsen nurmikon puolelle siinä 2. mutkan kohdilla.

Aika-ajoissa tuli vissiin jotain sählinkiä, mutta minun aikani oli 1.57.555. Lähdin 2. ruudusta, mutta miten ihmeessä BliriX oli päässyt paalulle? :D Kisa oli muuten ihan mukavaa, vaikka tuloksena olikin kauden huonoin sijoitus eli 4. Ilman sitä pöljää rangaistusta ja pienoista kolaria Jataman kanssa, olisi minulla ollut hyvätkin mahdollisuudet voittoon.

Taisin myös tässä samalla varmistaa paikkani ensi kaudelle ylimpään sarjaan? Toki tulen myös ajelemaan viikon kuluttua.

Itselläni oli joku 1:56:xxx, mutta kuten sanoin niin oikaisin siinä viimeisessä shikaanissa ja paalu kuuluu Hernerokalle. Tuohon asti olin toisena kokoajan ja aika oli muistaakseni 1:57:77x. Noh, lähtöruutu oli kuitenkin loppujenlopuksi sitten viides :D

Itse kisa olikin sitten hektistä vääntöä useamman kierroksen ajan Hernerokan kanssa. Muutaman kierroksen jälkeen sain kurottua muutaman sekunnin eron kiinni ja ensimmäisen kerran pääsin parin kierroksen taistelun jälkeen pääsuoralla imusta ohi, mutta alle puolikierrosta sen jälkeen aavistuksen liian aikainen lämän tiskiin lyöminen aiheutti pienen perän heittelyn ja Hernerokka rankaisi välittömästi. Taas oltiin toisena.

Tästä kierros-pari myöhemmin pääsin pitkällä takasuoralla imusta ohi ja oikealle loivasti kaartuvaan kurviin sisälle. Siinä taisi sinulla pikkuisen nokka kolauttaa mun vasempaan takanurkkaan ja auto lähti lapasesta?

Tämän jälkeen tulikin väännettyä pari kierrosta vain eroa takana tuleviin ja sitten varikolle. Top viitosesta taisi vain Hernerokka tulla perässä ja muut jatkoivat ilman pysähdystä(?). Hetken aikaa tuossa kävi jo mielessä, että olikohan tuo virhe käydä, kun eroa varikon jälkeen kärkeen taisi olla n. 30-35 sek(?). Kunhan renkaat lämpeni niin alkoi ero kutistua melkeimpä 1-2 sekunttia per sektori ja hymy leviämään takaisin kasvoille :D

Viimeisen kahden-kolmen kierroksen ajan saikin jälestää Jalmaria ja täytyy sanoa, että kädet tärräs jo aika hyvin, kun ero vain pieneni ja kierrokset hupeni. Muutaman virheenkin tein vielä ja eroa tuli muutaman kerran sekuntti-pari lisää (ja kirosanat lenteli :D). Loppujen lopuksi taisin Jalmarin ohittaa pääsuoralla samalla, kun viimeinen kierros alkoi.

Mukavaa oli :)

Edit: Pitihän tuosta käydä kuva näppäämässä =)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Semmoinen kisa...Lähtöhässäkän jälkeen 2. sijalla Rampan takana ja hain ohitusta kiivaasti hänestä ja erinomainen paikka avautuikin heti 1. kierroksen pääsuoralla.Pääsin hyvin imuun ja lähdin ohitukseen kunnes autosta loppui välitykset(olis pitänyt valita 280 välit 270 sijaan),jolloin auto jäi Rampan rinnalle kuin ”tossu pask**n”,tätä ihmetellessä ilmeisesti jarrutus hieman myöhästyi (taisi pieni ”kylkipusukin” tulla Rampan kanssa) ja ajauduin hiekalle.Sieltä takaisin radalle pääseminen tuntui ikuisuudelta...Kärkikolmikon vauhtiin ei oma vauhtini tänään riittänyt.Korkeintaan 4. sija ois ollut mahdollinen ilman ”kyntämistä”.Ihan kivaa kisaamista kuitenkin kaiken kaikkiaan...:)

P.S.Et Jatama muuten turhaa kehunut tämän olevan mieliratasi...

ästä kierros-pari myöhemmin pääsin pitkällä takasuoralla imusta ohi ja oikealle loivasti kaartuvaan kurviin sisälle. Siinä taisi sinulla pikkuisen nokka kolauttaa mun vasempaan takanurkkaan ja auto lähti lapasesta?

Siinähän se pienoinen kolari sattui. Taisi olla ihan kylki kylkeen -osuma kyseessä, jonka seurauksena lensin hiekalle. Tämähän tapahtui kierroksella 5, jos joku nyt replayn tallentaineista sen haluaa nähdä. Tuon pusun seurauksena menetin sijan, eli Jantsu taisi päästä siinä kohdin ohi, aikaa tuohon taisi mulla hukkaantua reilut 6 sekuntia, mutta turhaa alkaa jossittelemaan. Rehti kilpailutilanne, jossa nyt kävi niin, että lensin ulos. Näitä sattuu.

Laskeskelinkin tuossa ennen kisaa reenatessani, että varikkokäynnin ansiosta taitaa jäädä vähän ehkä voitolle. Itselläni oli testatessa vasen eturengas kulunut täysin jo reilun 13 kierroksen jälkeen, joten varikolla käyminen taisi olla ainoa oikea vaihtoehto mulle. Hauskaahan tässä on se, että Monzan kisan voitin pitkälti sen ansiosta, etten käynyt varikolla, mutta nyt piti käydä. Onkohan vastustajat oppineet ajamaan renkaita säästävämmin, vaiko minun ajotyylini muuttunut renkaita kuluttavammaksi? :rolleyes:

Ugh, kylläpäs oli kisa. Tähän mennessä heikoin omasta mielestä. Ekan kierroksen sähläilyn jälkeen viimeisenä ja yli puoli minuuttia jäljessä, siitä sitte taistelemaan kohti parempia sijoja.
Noin kun jäin lopulta vain joku alle 10s niin saattaisi olla paikallaan harjoitella tuota ruuhkassa ajoa enempi, ettei liikaa tilaa anna muille + oppisi väistämään paremmin spinnanneita.

Täytyy kattoa, jos viikolla ehtisi heilumaan replayssä kameran kanssa...

Ihan hyvä kisa jälleen oli.
Mutta omaan ajooni en oo tyytyväinen vaikka olin toinen. Sain hyvän lähdön, mutta muuten ajoin huonosti koko kisan ajan. En saanut ajamiseen kunnon rytmiä ja oikeastaan jokaisella kierroksella tuli pieniä virheitä tehtyä ja jotenkin oli vaikea keskittyä.

Kisan puolessa välissä nousin kärkeen kun Jatama meni varikolle ja päätin sitten kokeilla itse ajaa maaliin käymättä varikolla. Ajoin seuraavat kierrokset todella hiljaa ja varovasti että renkaani kestäisi ja se taktiikka näytti toimivan ihan hyvin ainakin hetken. Jatama kuitenkin alkoi lopussa saavuttaa ja sille en enää mahtanut mitään. Renkaat olivat aivan loppu ja piti vain keskittyä pitämään auto radalla. Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä Jatama sitten tuli ohi. Itse tulin maaliin kuitenkin toisena eli lopputulokseen oon tyytyväinen.

Replayta katsellessa eipä tuohon pitkäksi ajoon ihan mahdottomasti aikaa kulunutkaan(enkä sua Rampa syytä tilanteesta yhtään,oma myöhästynyt jarrutus),joten vedän sen verran takaisin,että 6. sija oli tän päivän kisan osalta täysin kohdallaan.Itselläni ei taidot riitä ajaa renkaita noin hyvin säästäen ja ei voi muuta kuin nostaa hattua tuon taidon osaaville(toivottavasti joskus opin vielä itsekin)...

Juu, jos viel ykski rata ajetaan penaltyt päällä, ni mä luovutan kokonaan... minuutin verran tuli turhia penalteja! :mad:

Juu, jos viel ykski rata ajetaan penaltyt päällä, ni mä luovutan kokonaan... minuutin verran tuli turhia penalteja! :mad:
Itselläni on käynyt "tuuri",eikä yhtään turhaa "penalttia" ole vielä tullut kisoissa...Tuohon alla olevaan historic sarjan sääntöpykälään toivoisin jatkossa kiinnitettävän enemmän huomiota...:)

Lämmittelyjen aikana on mahdollista keskustella muiden kanssa. Aika-ajoissa ja itse kilpailussa on pidettävä mikrofoonit mykistettynä.

Itselläni on käynyt "tuuri",eikä yhtään turhaa "penalttia" ole vielä tullut kisoissa...Tuohon alla olevaan historic sarjan sääntöpykälään toivoisin jatkossa kiinnitettävän enemmän huomiota...:)

Lämmittelyjen aikana on mahdollista keskustella muiden kanssa. Aika-ajoissa ja itse kilpailussa on pidettävä mikrofoonit mykistettynä.

Itse olen onnistunut myös ajelemaan kisat niin, että ei ole tullut penalteja siitä, että renkaat lipsahtavat tai radalle paluusta saisi rangaistuksia *koputtaa puuta*.

Voin yhtyä tuohon alla olevaan. Itseäni ei nyt tosin pienet sadattamiset ja asialliset huomautukset haittaa, mutta muutama kisa tainnut mennä jo niin, että ei ole juuri hiljaisia hetkiä ollut :P

En kyllä tiedä, minkä verran kisan aikana sitä jutustelua kuului, kun itselläni ei ollut kuulokkeet korvilla, ja peliäänet eivät kuulu niistä kuulokkeista. Oma mikki oli kiltisti mutella, koska tiedän, että täällä on joitain herkkiksiä, jotka eivät kestä jutustelua. ;) Noei, varmaan tuo yleinen juttelu häiritee vähemmän, jos voi ottaa itsee osaa keskusteluun. :)

En kyllä tiedä, minkä verran kisan aikana sitä jutustelua kuului, kun itselläni ei ollut kuulokkeet korvilla, ja peliäänet eivät kuulu niistä kuulokkeista. Oma mikki oli kiltisti mutella, koska tiedän, että täällä on joitain herkkiksiä, jotka eivät kestä jutustelua. ;) Noei, varmaan tuo yleinen juttelu häiritee vähemmän, jos voi ottaa itsee osaa keskusteluun. :)

Juu ei tää ajaminen niin vakavaa ole, mutta semmonen ns. turha asiaan liittymätön möykkäys nyt vähän joskus häiritsee (ei varmaan kyllä silloin, jos oma kisa on jo kuralla :D). Itsellä on aina nappi korvassa ja mikki mutella. Kiinnostaa kuitenkin kuulla, jos siellä ihan asiallisia varoituksia massakolareista tai vastaavista tulee :)

Ylös Bottom