Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Historic-sarja Heat 1

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BilriX
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Hieno kisa, upee rata ja fiilis kun tuo vuorokausikin vaihtu, jopa pariin kertaan ;)

Kämmäsin joku viidennellä kierroksella ihan lopussa, rikoin eturenkaan ja tuurila päsin nopeesti siit varikolle. lisäsin ihan äkki arvioiden siinä sitte 10l bensaakin... Pikkusen, mutta ei paljoo alko lipsuun renkaat lopussa, mutta enempi jännitti riittääkö bensa. Samalla oli hirmu odotus että jos siel edellä olis loppunu :)

Todella sääli ja armoton vitutus, kun jouduin ajaan juur tän kisan koneen äärellä enkä telkun+kotiteatterin kanssa. Jalatkin meinas krampata kun tällänen onneton asento ajaa... :(
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Sijoitukset meidän lohkossa

1. Jantsu
2. Suomi-Rampa
3. PGN-1
4. jatama_
5. Anss-i
6. Jallmari
7. CT-FighterFIN
8. SuicideBunny78
9. BilriX
10. shhi13
11.duke6128

Tosiaan pisti pikkasen nyppimään toi tokavikalla kierroksella, kun polttoaine pääs loppumaan. Siinä tultiin pitkään 80km/h.
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Oli kyllä makoisa kisa! Paalulta pääsin lähtemään, joten pääsin ajamaan melko rauhassa ekan kierroksen pahimmat kolarointi paikat.. Melko pian kuitenkin Jantsu tuli ohi, enkä enää oikeastaan päässyt hänestä uudestaan ohi. Toki me vähän aikaa taistelimmekin sijoituksesta, mutta se taistelu loppui minun ajovirheitteni takia.

Pahimmillaanhan ero kasvoi jopa 17.4 sekuntiin 7 kierrosta ennen maalia, mutta sen jälkeen aloin ottamaan eroa kiinni. Parhaimillaan pääsin 2.5 sekunnin päähän viimeisellä kierroksella, mutta ajoin taas vähän ulos menettäen hieman aikaa, joten eroa oli maaliviivalla 3.0 sekuntia. Jos kisa olisi ollut edes yhden kierroksen pidempi, olisin saattanut pystyä voittamaan.

Hyvää kisailua kuitenkin, ja olihan se vuorokauden ajan vaihtuminenkin ihan hienoa, vaikka en siitä aiemmin mielestäni edes pitänyt.
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Ihan jees vääntö oli. Mukavasti alussa sai useamman kierroksen vääntää tosissaan sijoituksista. Sitten tulikin pitkä pätkä, että ajelin yksin ja siinä puuduksissa (laitetaan huonon olon piikkiin näin kuumeen jälkeen ;)) tulikin sitten tehtyä virheitä loppukierroksilla ja Anss-i pääsi hiillostamaan. Muutaman kerran sitten ohiteltiinkin toisemme, aina toisen ajovirheen takia. =)

Porukalla on muutes jäänyt tämä sääntö ehkä aavistuksen huonolle muistille:
2.2) Mutkiin käännyttyään edellä ajava saa pitää ajolinjansa, jota takaa tulevan pitää kunnioittaa. Kuitenkaan edellä meneväkään ei saa tahallisesti jo rinnalla olevaa kiilata.

Varsinkin silloin, kun edellä menevä ottaa tulevaan tupla-mutkaan loivan sisäänmenon, jotta saisi hyvän linjan sitten myös jälkimmäiseen. Tällöin porukka tulee siihen ensimmäiseen kurviin raakasti takaa, pimeästä kulmasta kanttarin päälle ja edellä menevän kylkeen. Pikku kopsautus ja ohi.

Hyväksyn kyllä, että sisäkurvista mennään ohi, mutta silloin pitää myös osata ohittaa niin, että ohitus tehdään jo ennen kurvia, myöhästetyllä jarrutuksella, eikä niin, että ajetaan toisen kylkeen. Tällöin edellä menevä on kuitenkin jo kurvissa.

Näin sattunut jo muutaman kerran aiemmin ja tänään pari kertaa uudelleen. Oli pakko avutua :P. Muuten ollut kyllä todella asiallista menoa ja ei voi sanoa kuin, että tätä lisää! :)
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Voi olla, että otan oikeuden omiin käsiini ja tulen sinne itse :)
Ei vaineskaan. Voipi olla, että sinne jätetään yksi varasija tai sitten huutoäänestyksellä valitaan sinne joku onnellinen. Pitää pohtia kunnes sarja saadaan päätökseen.



Ei ole enää. Sorry.

Joo, mun mielipide tuon varasijan suhteen ... Bilrix ilman muuta mestaruussarjaan !! ja ikuisella kiinnityksellä ! Herra on kumminkin kasannut koko sarjan ja jaksanut ylläpitää tilastoja jne. Iso käsi kys. Immeiselle . Vai mitä?:)
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Porukalla on muutes jäänyt tämä sääntö ehkä aavistuksen huonolle muistille:
2.2) Mutkiin käännyttyään edellä ajava saa pitää ajolinjansa, jota takaa tulevan pitää kunnioittaa. Kuitenkaan edellä meneväkään ei saa tahallisesti jo rinnalla olevaa kiilata.

Juu oon huomannu saman Tsukubassa ja Monzassa. Aika törkeesti porukka välillä änkee sisämutkaan. Mutta isommilta osumilta on vielä vältytty eli ei oo kisa onneks pilalle menny ton takia.

--------------

Oli kyl hyvä kisa De La Sarthessa. Aika-ajot meni multa lähes täysin ohi ku säätelin rattia ja asetuksia. Muutaman melko kehnon kierroksen sain ajettua.

Kisaan lähin ruudusta 9 ja sain hyvän lähdön mikä pelasti.
Mulsannen suoralle kurvasin jo sijalla 5 muistaakseni ja ihan rinta rinnan ajoin siinä 3:n muun kanssa kilpaa. Kaiteeseenki vähä nojasin ja kipinät lenteli. Ne näyttää muuten yöllä tosi hienoilta :D
Ohiteltiin siinä toinen toisiamme ja lopulta pääsin yhestä ohi ja sitten kahesta muusta ku ne teki ajovirheen.

Sitten hyökkäsinkin Suomi Rampan kimppuun. Sain sen suht nopeesti kiinni ja sit oli hyvää taistelua pitkän aikaa. Suomi Rampa teki kuitenkin virheen ja pääsin karkaamaan.

Sen jälkeen pitikin keskittyä ja koittaa vaan ajaa virheettömästi. Kierrokselta 7 menin varikolle ja Suomi Rampa kanssa. Päätin ottaa taas Racing soft renkaat ja 13 litraa bensaa. Tikkarimies varikolla tuntu olevan vähä unessa ja se piti sitä tikkaria alhaalla vaikka auto oli jo lähtövalmis. Siinä meni 5 sekuntia Suomi Rampaan nähden.

Kuitenkin yli 10 sekkaa tais olla ero vielä Suomi Rampaan ja aika tasasena se pysy monta kierrosta. 2 kierrosta ennen maalia mun renkaat kuitenkin oli jo aika loppu ja Suomi Rampa alko ottaa vauhdilla kiinni mua. Noin 6 sekuntia oli enää ero ku vikalle kierrokselle lähettiin. Auto oli karsee ajettava. Puski kun käänsi mutkaan sisään ja kun paino kaasua ni perä liuku. Alko pulssi nousta kierroksen puoli välissä ku Suomi Rampa saavutti. Vikalla sektorilla ero oli enää 2 sekuntia kunnes Suomi Rampa teki pienen virheen ja menettii siinä sekunnin. Sain kuitenkin just tuotua auton maaliin ykkösenä.
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

On se vaan niin upea rata ajaa, siinä on jotenkin niin oma tunnelma verrattuna mihinkään muuhun rataan. Vuorokauden vaihtelu sopi myös hienosti tähän kisaan.

Aika-ajo meni ihan radan opetteluun, ja suurimman mokan tein kun menin just ennen kisan alkua säätelemään downforceja. Auto kyllä kulki suorilla mutta mutkissa tuntui kun olis ajellut jäällä.

Lähdin kisaan takarivistä, mutta pitkillä suorilla onnistuin nousemaan jopa toiseksi. Sen jälkeen niitä pieniä ja typeriä ajovirheitä alkoikin tulla. Ehkä huvittanin moka oli kun varikolle mennessä törmäsin siihen varikonjakajaan, ja auto jäi jumiin siihen. :D

En tiedä johtuko noista downforceista vai omasta ajotavasta, mutta medium renkaat ei kestänyt mulla kun neljä kierrosta. Viides kierros oli jo sellaista luistelua että menetin aikaa ihan tolkuttomasti. Kävin kahdesti vaihtamassa renkaat...

Oli kyllä selkeästi hauskin kisa tähän mennessä, tätä lisää. Vielä kun oppii ajamiin niin avot.
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Hienoa,että olet taas viitsinyt tehdä koosteen...Itse en pääse linkistä kyseiseen pätkään,kuis muut?

Korjattu...
OT: Samalla, kun editoin videota niin on pakko grindata b-spec tasoja ja hinkkaa fyrkkaa. On kyllä toivottoman hidasta hommaa.
Aikasemmin noita pätkiä tehdessä tallensin koneelle ja tiedoston koko oli jotain n. 2 gigaa per filu ja nyt sain pakattua ne käytännössä 200 megaan/video
Säästää pikkasen tilaa koneelta.
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1


Loistava pätkä! Hyvin näkyy omat alkukisan väännöt ja prkl olihan se pitänyt siihen asti leikata mukaan, että auto lähtee lapasesta ja mennään pitkin peltoja, jarrut lukossa nurmikolla, mutta silti väistämättä suoraan jonkun eteen (kylkeen pamahti) ja siitä vielä hiekalle asti ;)

Nooh, hyvin tuolta vielä neljänneksi noustiin :)
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Juu,oli kiva nähdä kooste kisoista(unohtui itsellä ottaa tästä replay).Pätkässä näkyi myös hyvin Suomi-Rampan kanssa "sääntöjen rajamailla" käyty taistelu 1. paikasta,mutta kuten Suomi-Rampa jo totesikin 1. ja 2. sija menivät "oikeille omistajille" tässä kisassa...
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Aij perhana. Ei millään malttas odottaa sunnuntaihin tuota Nurburgring GP -osakilpailua =). Itselle tämä rata on tämän kauden kisoista aivan kirkkaasti "juuri se". Tullut ajettua muissakin peleissä paljon ja tykkään, kun radasta löytyy niin monella eritavalla ajettavaa kurvia. Sopivan mittanen, löytyy ylä- ja alamäkiä, loivia, jyrkkiä ja pienellä kaasun löysäyksellä ajettavia kurveja.

5 yötä enään... :)
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Mitä? nyrre :eek: Voi perse, meikäläinen on harjoitellut laguna segaa jo koko viime viikon, mutta sehän on vasta parin viikon päästä. Noh kai tuotakin vielä ehtii treenaamaan :)
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Aij perhana. Ei millään malttas odottaa sunnuntaihin tuota Nurburgring GP -osakilpailua =). Itselle tämä rata on tämän kauden kisoista aivan kirkkaasti "juuri se". Tullut ajettua muissakin peleissä paljon ja tykkään, kun radasta löytyy niin monella eritavalla ajettavaa kurvia. Sopivan mittanen, löytyy ylä- ja alamäkiä, loivia, jyrkkiä ja pienellä kaasun löysäyksellä ajettavia kurveja.

5 yötä enään... :)
No sittenhän ensi sunnuntain voittajasta ei taida olla epäselvyyttä...:)Varmistaisin vielä,että onko rata mallia Nürburgring GP/F???
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

No sittenhän ensi sunnuntain voittajasta ei taida olla epäselvyyttä...:)Varmistaisin vielä,että onko rata mallia Nürburgring GP/F???

Joo oli aikomus ajaa sillä pidemmällä versiolla. Tätä rataa olen odottanut itsekin. Aivan mahtava ajettava.
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

No sittenhän ensi sunnuntain voittajasta ei taida olla epäselvyyttä...:)Varmistaisin vielä,että onko rata mallia Nürburgring GP/F???

Se, että tuntee radan ei auta siihen pysyykö tuo Camaro lapasessa ja kestääkö kasetti :D + itellä on vielä opettelu vaiheessa autojen säätäminen. Siis, että niistä saisi kunnolla hyödyn irti.
 
Vastaus: GT5 Historic-sarja Heat 1

Se, että tuntee radan ei auta siihen pysyykö tuo Camaro lapasessa ja kestääkö kasetti :D + itellä on vielä opettelu vaiheessa autojen säätäminen. Siis, että niistä saisi kunnolla hyödyn irti.
Sama juttu,vaikka onkin leikkimielistä kisaa,niin "kisajännitys" altistaa helposti virheisiin...Täytyis itsellekin "palkata" joku hyvä automekaanikko,joka säätäis auton kohdalleen kisoihin(olen aivan "kuutamolla" noiden säätöjen kanssa)...:D
 
Ylös Bottom