Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Historic -sarja

Vastaus: GT5 Historic -sarja

Joo, pientä tai oikeestaan huomattavaa iloa ajamiseen eilen toi se kun sai reilu 100hevosta lisää konehuoneeseen työskentelemään, nyt musta ei mennäkkä nii helposti ohi :p

Nymmää nousen nääs vartee otettavaks kuskiks ;)
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Joo, pientä tai oikeestaan huomattavaa iloa ajamiseen eilen toi se kun sai reilu 100hevosta lisää konehuoneeseen työskentelemään, nyt musta ei mennäkkä nii helposti ohi :p

Nymmää nousen nääs vartee otettavaks kuskiks ;)

Paljo sieltä myllystä löytyy sitten niitä hevosia? Voit kuiskata mulle koska oon eri Heatissä. :D
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Muistakaas sit käyttää tuota irc-kanavaa, siellä tulee reaaliaikaista infoa et koska esim. harjoitusajot on pystyssä yms.

Ja jos mahdollista niin pistää toi irc-kanava tonne ensimmäiseen postaukseen?

Jos on jo hukkunu niin kanava on #gt5_historic @ ircnet
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Mielestäni hyvät säännöt Monzaan on, että ei saa osua mustakeltasiin tukkeihin, eikä tietenkään saa ajaa niiden sisäpuolelta. Variante Ascarissa ei omasta mielestä kuitenkaan tarvi mitään sääntöjä, kunhan ei nurmikolla ajeta. Ongelmiahan kai tuottaa vain ensimmäinen ja toinen shikaani.

Edit: Ehkä helpotukseksi voisi laittaa semmoiset säännöt, että pääsia, että osa autosta on punavalkosilla kanttareilla. Se riittänee. Tämä on siis oma mielipide.

Edit2: Kahden ensimmäisen shikaanien ensimmäisiin osiin ei mielestäni myöskään tarvi sääntöjä. Toisessa shikaanissa vaikka nurmikko rajana, ensimmäisessä seinä.
Miksei voida ajaa rataa vaan niinku sitä kuuluukin?
Tämä olis hyvä ja selkeä sääntö tämän radan osalta,köska se on tälläiseksi tehty.
Tottakai radasta on yritetty tehdä mahdollisimman samanlainen kun se on oikeassakin elämässä. Ei pitäis olla vaikeeta jokasen noudattaa sitä selkeää sääntöä että pitää vähintään 2 rengasta mutkissa radalla.

Oletan että käytetään tota sääntöä edelleen joka aloitusviestissä on eli 2 rengasta pitää olla mutkissa radalla. Harjoituskisoissa on ollut vielä pelaajia jotka oikoo paljonkin noita shikaaneita ja ohittelee radan ulkopuolelta. Varsinkin juuri silloin ku on kova taistelu menossa. Eniten oikomisia on juurikin tuolla Variante Ascarissa kun käännytään suoralle ennen viimeistä mutkaa. Jos ohitat radan ulkopuolelta niin ohitettu on päästettävä edelle.

Otin muutaman kuvan mitkä toivottavasti selkeyttää edes vähän.
Niimpä. Itse käytän ajolinjaa, ja pidän sen ajolinjana, en jarrutusapulinjana, ne jarrupaikat jota ajolinja heittää, on vain suuntaa antavia ;)

Se ajolinja jonka peli näyttää ei ole aina nopein ajolinja. Se on helpoin ja yksinkertaisin niitä varten ketkä opettelevat uutta rataa tai uusia pelaajia varten. Eli jos haluat parantaa aikoja niin kannattaa ottaa ajolinja pois päältä ja kokeilla toisenlaisia ajolinjoja.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Joo, täytyy testata tänään ilman ja ajolinjan kanssa, ja tehdä sisäistä vertailua, että kummalla saan nopeammat ajat :)
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Joo, täytyy testata tänään ilman ja ajolinjan kanssa, ja tehdä sisäistä vertailua, että kummalla saan nopeammat ajat :)

Kannattaa ainakin kokeilla. Aluks saattaa olla vaikeuksia, mutta kyllä se siitä lähtee. Keskityt vaan siihen että pääset aina kiihdyttää mutkasta pois mahollisimman nopeesti. Nopein tapa ei aina välttämättä oo jarruttaa mahollisimman myöhään. Tärkeetä on saada hyvä vauhti seuraavalle suoralle.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Muistakaas sit käyttää tuota irc-kanavaa, siellä tulee reaaliaikaista infoa et koska esim. harjoitusajot on pystyssä yms.

Ja jos mahdollista niin pistää toi irc-kanava tonne ensimmäiseen postaukseen?

Jos on jo hukkunu niin kanava on #gt5_historic @ ircnet

Ei ny varsinaisesti jaksas ruveta irkissä tämäntakia notkumaan, ei niitä niin iso vaiva ole tänne käydä kirjoittamasa?
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Miksei voida ajaa rataa vaan niinku sitä kuuluukin?

Tottakai radasta on yritetty tehdä mahdollisimman samanlainen kun se on oikeassakin elämässä. Ei pitäis olla vaikeeta jokasen noudattaa sitä selkeää sääntöä että pitää vähintään 2 rengasta mutkissa radalla.

Oletan että käytetään tota sääntöä edelleen joka aloitusviestissä on eli 2 rengasta pitää olla mutkissa radalla. Harjoituskisoissa on ollut vielä pelaajia jotka oikoo paljonkin noita shikaaneita ja ohittelee radan ulkopuolelta. Varsinkin juuri silloin ku on kova taistelu menossa. Eniten oikomisia on juurikin tuolla Variante Ascarissa kun käännytään suoralle ennen viimeistä mutkaa. Jos ohitat radan ulkopuolelta niin ohitettu on päästettävä edelle.

Otin muutaman kuvan mitkä toivottavasti selkeyttää edes vähän.


Se ajolinja jonka peli näyttää ei ole aina nopein ajolinja. Se on helpoin ja yksinkertaisin niitä varten ketkä opettelevat uutta rataa tai uusia pelaajia varten. Eli jos haluat parantaa aikoja niin kannattaa ottaa ajolinja pois päältä ja kokeilla toisenlaisia ajolinjoja.
OK.Kyllä noi kuvat selventää varmasti kaikille,miten tuota rataa kuuluu ajaa ja selkeä sääntöhän tuo on ja helppoa halutessaan noudattaa(itse en ihan pilkuntarkasti ole tuota aina noudattanut).Huomenna mennään sääntöjen mukaan ja toivottavasti nähdään rehtiä kilvanajoa...
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Ei koppiautoille kannata mitään natsisääntöjä laittaa. Mitä vähemmän sääntöjä, niin sen vähemmän ruikuttamista. Itse ainakin ajan samoilla "säännöillä" kuin edellä/kärjessä ajava. Kunhan ei oio sekuntitolkulla. Pieni leikkely ei koppiautoilla ole pahaksi.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Mitään tietoa kellään, että millon servut aukeaa? Kotisivuilla ei ainaka suomeks oo mitään tietoa :eek:
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Ei koppiautoille kannata mitään natsisääntöjä laittaa. Mitä vähemmän sääntöjä, niin sen vähemmän ruikuttamista. Itse ainakin ajan samoilla "säännöillä" kuin edellä/kärjessä ajava. Kunhan ei oio sekuntitolkulla. Pieni leikkely ei koppiautoilla ole pahaksi.

: )
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Mutta entäs sitten kun ihmiset alkavat vetää shikaaneita kirjaimellisesti suoraksi? Siinäkin tilanteessa sitten varmana joku ruikuttaa (kuten minä)
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Mutta entäs sitten kun ihmiset alkavat vetää shikaaneita kirjaimellisesti suoraksi? Siinäkin tilanteessa sitten varmana joku ruikuttaa (kuten minä)

Oletuksena varmaan on, että sinunkin pitäsi tällöin oikoa shikaanit suoriksi ja ottaa sama hyöty irti :(

Itse olen kyllä tuon kannalla, että renkaat pidetään tiellä, mutta kuinka hankalaa tuon seuraaminen pelissä on / siitä rankaiseminen, onkin sitte eri asia...
 
Ylös Bottom