Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

miksi ton nettipelin pitää olla noin vammasesti toteutettu :mad:
oisin halunnu kaveria vastaan pelata mutta käytännössä mahdotonta päästä ajamaan vastakkain kun toi aina arpoo jotkut satunnaiset pelaajat siihen kisaan vaan :mad:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Niinhän tossa tulee olemaan, mutta ainakin itse toivon etteivät olisi samassa päivityksessä. Ainakin toi kolarimallinnus päivitys tulee vasta syksyllä! :(

Pointtini onkin ettei tolla kolarimallinnuksella olekkaan niin hätä, se kerkiää tulla sitten syksylläkin, mutta kyllä toi online-lobbyt mahdollistava päivitys pitäisi saada jo aiemminkin yleisen mielenterveyden kannalta: alkukesän vielä nielisin pelkälle lobby päivitykselle.

Kuka tässä nyt malttaisi 1/2 vuotta odotella. Sama kun pulloa heiluttelisit alkoholistille lasin takana.

Eilinen Yamauchi:n haastattelu kyllä meinaa että tulevat sitten samaan aikaan... :mad:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mulla tuo onlinepuoli ei oikein meinaa pelittää, oma auto etenee ihan jees mutta vastustajat menee nykimällä kaikki, makee ajaa kun ei yhtään osaa aavistaa missä se edelläajava seuraavaksi välähtää. Mitä eroa on tuolla pelistä löytyvällä UPnP setting 1:llä ja 2:lla? Mitään eroa en huomannu, mutta olis kiva tietää mikä taika noilla si olis..

Ja F2007 eilen talliin, kohta ensitestit eli neitsytmatka :cool:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kyllähän se auto kulkee tasaisesti kun omalla konsolillahan peliä pyörität. Muut kerta nykineet, ja varmaan on sinunkin autosi meno ollut nykivää muille, senhän pelkästään tekee netti viive, tai itseasiassa ei viive vaan pakettien katoaminen bittitaivaaseen.

On yleisempää kaapelimotukka yhteyksissä kuin xDSL yhteyksissä. Miksi, en kehtaa tarinoida tämän enempää.

Muakin on toi muutettava arvo UPnP protokollassa ihmetyttänyt, aiemmin kun luulin että se joko on päällä tai sitten ei. Liittynee NATiin, kannattanee laittaa samaksi kuin mitä on oma NAT?

Online peliin liityttäessä näkyy NAT:isi, siinä on paras vaihtoehto 1, joka tulee kun on konsolista suoraan letku nettiin (=modeemiin). NAT2 tulee jos on letku kiinni reitittimessä/kytkimessä yms. jonka läpi kaikki verkkosi liikenne tapahtuu. NAT3 jos on, niin välttämättä ei toimi ollenkaan.

Ja suosiolla sitten fyysisellä letkulla kiinni eli WLAN kannattanee unohtaa heti alkuunsa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Mikähän bugi kävi aamulla kun ajoin onlinessa. Ratana oli High Speed Ring ja olin itse hostina. Ennen starttia ajettiin siinä letkassa, kun jostain tyhjästä oma pirssi otti kimmoketta. Kun sitten startti tuli, oli Ferrarin mittarissa jotain 360km/h ja kone huusi niin penteleesti. Olin hetkessä maalilsuoran jälkeisessä loivassa mutkassa. Nopeus siitä sitten rauhoittui ja loppu kisa meni normaalisti.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mikähän bugi kävi aamulla kun ajoin onlinessa. Ratana oli High Speed Ring ja olin itse hostina. Ennen starttia ajettiin siinä letkassa, kun jostain tyhjästä oma pirssi otti kimmoketta. Kun sitten startti tuli, oli Ferrarin mittarissa jotain 360km/h ja kone huusi niin penteleesti. Olin hetkessä maalilsuoran jälkeisessä loivassa mutkassa. Nopeus siitä sitten rauhoittui ja loppu kisa meni normaalisti.

heh itellä kävi silleen tuolla online skabassa et auto lähti lapasesta jo ennen ku startti tuli :p eipä siinä sit paljoo ollu enää tehtävissä ku muut autot oli jo puolessa välissä rataa ku oma pirssi suoristu ja pääsi ajamaan, pieniä mut ärsyttäviä bugeja
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mikähän bugi kävi aamulla kun ajoin onlinessa. Ratana oli High Speed Ring ja olin itse hostina. Ennen starttia ajettiin siinä letkassa, kun jostain tyhjästä oma pirssi otti kimmoketta. Kun sitten startti tuli, oli Ferrarin mittarissa jotain 360km/h ja kone huusi niin penteleesti. Olin hetkessä maalilsuoran jälkeisessä loivassa mutkassa. Nopeus siitä sitten rauhoittui ja loppu kisa meni normaalisti.
Mulla kävi kerran samalla radalla samaan tyyliin, heti kun kuva näkyi niin vilahdus ja noin 1/10 sekunnissa olin siitä ensimmäisestä mutkasta ulos tulossa sekä vauhtia oli jtn. 250 kun muut vasta starttasivat. Just ja just sain pidettyä hirveet luisut hanskassa ja ajelin sitten vain voittoon kun johdin heti siinä alkurytäkässä 1/3 osa kierroksen. :D

Jatkokeskustelut WLAN vs. langallinen yhteys -asioista tuolla toisessa ketjussa, pliis.
Kerta oli yhteysongelmia PaKe69:llä Prologuessa niin neuvoin pikaisesti josko apua olisi yhtään.
 
Vastaus: GT5 Prologue

ja joku vois vielä kertoa "rautalangalla" et miten sen ABS on/off säädön saa ratin namiskaan..

Pelin päävalikosta valitset "option". Päävalikko on se sama missä on autotalli, online kisat, arcade jne valinnat. Avautuvassa valikossa klikkaat pari kertaa alaspäin niin tulee valikot missä on rattien kuvat. Valitset siitä rattisi ja avautuvassa ruudussa saa määritellä rattiin napit rattiin. Näin siis ainakin japaniversiossa, lienee euroversiossa ihan samat valikot, mutta tekstit vaan vähän helpommin ymmärrettävässä muodossa. Samalla vaivalla kannattaa myös ratin moodiksi valita simulaatio.

Jos pitää sixaxiseen saada abs-säätö valinta niin yks klikki vähemmän alaspäin ja valitset ohjaimenkuvan niin pääset säätämään sixaxikseen napit.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Laitoin nuo säätönappulat tuohon G25:n nuolinäppäimiin nuo säädöt, mutta ei ainakaan ajaessa tule ruutuun mitään, joka viittaisi siihen, että jotain säätöä tapahtuisi.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Laitoin nuo säätönappulat tuohon G25:n nuolinäppäimiin nuo säädöt, mutta ei ainakaan ajaessa tule ruutuun mitään, joka viittaisi siihen, että jotain säätöä tapahtuisi.

Pitää määritellä myös nappi joka avaa/sulkee sen säätövalikon. En nyt muista millä nimellä se kulkee siellä ohjainasetuksissa mutta ei se mikään salanimi ollut vaan ihan ymmärrettävissä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ahaa. No pitää googlettaa jostain uudet käännökset noista JPN-version näppäimistä, että näkee mikä se niistä on.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt on prologue arvosteltu peliplaneetassa:

http://www.peliplaneetta.net/arvostelut/948/Gran-Turismo-5-Prologue/

Ihan ok arvostelu, ihmetytti vaan lause:

"Gran Turismo 5: Prologuen tekoälykuskit on niin ikään veistetty samasta puusta kuin aikaisemminkin. Ne kaasuttelevat menemään ilman minkäänlaista omaa persoonallisuutta."

Itse ainakin olen kilpailuissa ohitellut paljon sen takia, että tekoälykuskit ajavat mutkat leveiksi ja käyvät hiekalla...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pelin päävalikosta valitset "option". Päävalikko on se sama missä on autotalli, online kisat, arcade jne valinnat. Avautuvassa valikossa klikkaat pari kertaa alaspäin niin tulee valikot missä on rattien kuvat. Valitset siitä rattisi ja avautuvassa ruudussa saa määritellä rattiin napit rattiin. Näin siis ainakin japaniversiossa, lienee euroversiossa ihan samat valikot, mutta tekstit vaan vähän helpommin ymmärrettävässä muodossa. Samalla vaivalla kannattaa myös ratin moodiksi valita simulaatio.

Jos pitää sixaxiseen saada abs-säätö valinta niin yks klikki vähemmän alaspäin ja valitset ohjaimenkuvan niin pääset säätämään sixaxikseen napit.

dfp on rattina, mut ei siellä kyl ole semmosta kohtaa missä lukis selkeesti et abs on off... mut eipä sillä enää merkitystä ku A sarja olis läpästynä ja S sarjaa tahkotaan kovin... alkaa olee jo sen verta vaativia noi kisat et ei meinaa professori tason säädöillä pärjätä :mad: mut eiköhän se tästä... muutaman caipiroskan maistelee tos samalla ku pelailee ja sit siirtyy giniin ni eiköhän sit ole noi C sarjanki kisat aika haastavia ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt on prologue arvosteltu peliplaneetassa:

http://www.peliplaneetta.net/arvostelut/948/Gran-Turismo-5-Prologue/

Ihan ok arvostelu, ihmetytti vaan lause:

"Gran Turismo 5: Prologuen tekoälykuskit on niin ikään veistetty samasta puusta kuin aikaisemminkin. Ne kaasuttelevat menemään ilman minkäänlaista omaa persoonallisuutta."

Itse ainakin olen kilpailuissa ohitellut paljon sen takia, että tekoälykuskit ajavat mutkat leveiksi ja käyvät hiekalla...

skriptattua paskaa se on.
minulla ainakin parissakin kisassa yhdessä kurvissa vastustaja spinnasi ulos.
ja vaikka restarttasin sen kisan yli kymmenen kertaa niin joka kerta samassa kurvissa sama auto ihan samalla tavalla veti pihalle.
 
Vastaus: GT5 Prologue

dfp on rattina, mut ei siellä kyl ole semmosta kohtaa missä lukis selkeesti et abs on off... mut eipä sillä enää merkitystä ku A sarja olis läpästynä ja S sarjaa tahkotaan kovin... alkaa olee jo sen verta vaativia noi kisat et ei meinaa professori tason säädöillä pärjätä :mad: mut eiköhän se tästä... muutaman caipiroskan maistelee tos samalla ku pelailee ja sit siirtyy giniin ni eiköhän sit ole noi C sarjanki kisat aika haastavia ;)

Siellä on quick tune valikko esille, selaus ja +- napit. Tuon quicktune menun kun avaa autolla ajaessa niin pääsee säätämään abs:aa lennosta.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Itse taisin laittaa L2 sen säätö valikon avaamisen ja selaamisen ristin ylä ja ala nuoliin ja säätämisen sivuille päin
 
Ylös Bottom