Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue

Nyt on prologue arvosteltu peliplaneetassa:

http://www.peliplaneetta.net/arvostelut/948/Gran-Turismo-5-Prologue/

Ihan ok arvostelu, ihmetytti vaan lause:

"Gran Turismo 5: Prologuen tekoälykuskit on niin ikään veistetty samasta puusta kuin aikaisemminkin. Ne kaasuttelevat menemään ilman minkäänlaista omaa persoonallisuutta."

Itse ainakin olen kilpailuissa ohitellut paljon sen takia, että tekoälykuskit ajavat mutkat leveiksi ja käyvät hiekalla...

"Kauppakassilla liikenteeseen. Autoja ei pääse tuunaamaan pelissä, vaan kilpaa ajetaan tehtaan hihnalta kerätyillä kärryillä."

Huonoa:
Vauriomallinnus puuttuu edelleen
Parannukset ovat epäolennaisia
Ei kasvata Gran Turismo 5:een kohdistuvia odotuksia

Eiköhän se siitä..
 
Vastaus: GT5 Prologue

öö en tiä mitä noi +- valikot on mitä tuolla dfp namiskojen säädöissä on (taitaa olla 4 eri ?) missään ei lue et mihin ne vaikuttaa mikäkin.... mut kyl C+B+A pääsee läpitte professional tason säädöillä ilman mitään ihme kikkailuja, ekat kierrokset ei vaikuta sijotukseen paljoa mut 2 viimistä tekee sijotuksen(5 kierroskisassa).... mut toi S sarja tuntuuki olevan aikas piukka pala jo... siirsin professional-->standard asetukseen mut "aitous" lähti samalla:( mut pärjää ees jotenkuten vastuksille.... omasta mielestä viritys/säätö juttu on persiistä ku pitää seurata sitä 630/670/700 määrää... parempi olis et ei pääsis ees virittään tehoja eikä pudottaa painoa autosta, menee pelkäks nysväämiseks koko peli .... alustaa ja jarru balanssia en oo vielä joutunut ees säätelee, mut pakko sanoa et pitkästä aikaa ehtoot menee pelaillessa... sen verta hieno peli on, viimeks olen tainnu jäädä koukkuun gt3/ps2 aikana pelimaailmaan... vaimoke ei kyl oo kauheen innostunu R-rä päistä yms mitä toi peli aiheuttaa :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

öö en tiä mitä noi +- valikot on mitä tuolla dfp namiskojen säädöissä on (taitaa olla 4 eri ?) missään ei lue et mihin ne vaikuttaa mikäkin....D

Kyllä se sitten selviää, kun ajaessa aukaset quicktune menun... Kun niillä sun mainitsemilla valinnoilla selataan ajon aikana quicktune menua ja vaihdetaan juurikin menussa aktiivisena olevan menuitemin vaikutusta suuremmaksi tai pienemmäksi. Kokeile vain sitä ajaessa niin homma selviää. Tuolla on tyyliin luistonestoa, abs:aa, asm:aa jne.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kyllä se sitten selviää, kun ajaessa aukaset quicktune menun... Kun niillä sun mainitsemilla valinnoilla selataan ajon aikana quicktune menua ja vaihdetaan juurikin menussa aktiivisena olevan menuitemin vaikutusta suuremmaksi tai pienemmäksi. Kokeile vain sitä ajaessa niin homma selviää. Tuolla on tyyliin luistonestoa, abs:aa, asm:aa jne.

dodii.. en "uskaltanu" testata moisia toimintoja ku en tienny et mihin ne vaikuttaa :eek: mut vois noitaki testata ni sais ajon aikana säädettyä, mutkasta riippuen oman tahdon mukaan...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Homman saa kyllä tosiaan todella laajalla skaalalla säädettyä.

Kun fysiikoiksi standard, abs, tc ym. lelut päälle, on radan puolella (asfaltilla) kämmiminen jo aika saavutus. Kun veivaa asetukset simupäähän on meno taas yleisesti ottaen yhtä hankalaa kuin mitä odottaisi kunnon simussa olevan (itsellenikin vaatisi vielä G25:n jotta saisi vaihteidenvaihdosta kaiken fiilisken irti).

Ajelin tänään PP700-kisoja ja täytyy sanoa ettei ole näin hauskaa ollut AI:n kanssa aikohin. Vieläpä kun ne tekevät virheitä paineen alla ja ottavat eriäviä ajolinjoja, eivätkä anna tasoitusta juuri missään. Virkistävää toimintaa aina satunnaisen online-tolloilun jälkeen.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Oisko aika ottaa 'time trial' kisailuun joku moottorirata viikonloppua ajatellen?Ratilla ajaville käy varmaankin myös noi tarkemmalla olevat takavedot.Ferrari 430 on varmaan jokaisella tallissa,alettaisko sillä ja pro asetuksilla?Ja ratana joku muu kuin eiger tai lontoo,joku saa valita.roflator lähde mukaan,oli sen verran hyvät kirjotukset tuolla 'enlannin' puolella,en järjestä enää kinaamisia! :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Taitaa olla kuva GT4:sta ja Grand Canyon radasta

Edit kuvat 3,13 ja 17 OVAT GT4:sta (tahkosin joskus GT4:n 99,8% läpi joten aika tuttu HUD on noissa kuvissa

Minusta vähintäänkin omituista toimintaa että laitetaan kuvia edellisestä osasta uuden arvosteluun. Hiukan ehkä harhaanjohtavaa toimintaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Siis ihan mahtavaa settiä Salo.:D:D Siis tosta näkee sen tunnetilan täydellisesti, itelläki aika usein pelatessa sama fiilis.:D
 
Vastaus: GT5 Prologue


Unohdit sen, että jos jotenkin luovit itsesi edes kolmen joukkoon ennen maalia, hosti lopettaa pelin. :D

E: Jos jollain on F1 avattuna ja peli on otettu PSN:stä, laittasko mulle..?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Ne shortcut penaltyt on kyllä parhaimpia, kun välilä menee joku mutka pitkäks sinne levennysalueelle, no sieltä sitten kun pölähtää radalle ja on jo hukannu noin 5 sekuntia, niin eikös sieltä vielä 5 sekunnin shortcut penalty irtoa:D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kiitos, mutta koitin noita ja on kai BD versioita. Mulla on Storesta otettu joten ei tunnista savea. Tai, sit en vaan osaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Oisko aika ottaa 'time trial' kisailuun joku moottorirata viikonloppua ajatellen?

Oishan se aika kokeilla vaihteeksi moottoriratojakin. Mutta emmä ehdottele enää, kun noi ehdotukset ei hirveästi kerää kisailijoita. Eiger väärinpäin ihme kyllä keräsi ison määrän kokeilijoita, mutta johtui varmaan siitä haasteessa olleesta sixaxis ukaasista. Muut time trialit on taineet jäädä 4-5 ihmistä kokeilee tai sitten en tunnistele listoilta oikein tunnuksia.

Tää päivä menee oikeen elämän aktiviteeteissa, liki kevään viimeisiä pilkkireissuja kehiin jahka saa aamukahvin ja aamupalan alas. Jos jää pleikkariaikaa niin pitäis grindata massia, että saa proloon lisää autoja mukaanlukien formulan. Haasteita jos tulee niin tokikin niihin vastataan vaikka vähän vähemmän kerkeis kierroksia ajamaan. Paras olis, jos haasteissa tulis vähän nokittamista eikä kerralla niin kovia aikoja, että vaatii jäämiehenä ajamista parantaminen alusta lähtien.

Olihan muuten tuned elise hauska peli, kun eilen testailin vähän suzukan radalla. Vaati säätämistä, että sai semmoseen iskuun missä elisen saa pysymään tiellä ilman jatkuvaa kovaa keskittymistä. F40 hytistä ajettuna suzukassa taas toi ihan hillittömät fiilikset. On toi vaan inspiroiva härveli peliksi. Ei oo aikasemmin tuolla lailla virtuaaliautot tuntuneet tunteita nostattavilta.

Vielä ABS:aan liittyvä kysymys. Yritin tuossa opetella ajamaan ilman ABS:aa, mutta dfp:n jarrupolkimella ei tarvi painaa kuin ~1/4 osa jarrua alaspäin ja jo lukitsee renkaat. Onko mulla jokin säätö autoissa pielessä? Pitäskö säätää esim. brake bias:it pienemmäksi niin sais polkimesta isomman radan käyttöön jarrutuksissa ennen kuin lukitsee renkaat. Tuolla nykysellään on aika mahdoton tehdä kunnon jarrutuksia :( Vai pitääkö tässä hakea g25 samantien, jos siinä polkimet toimii paremmin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kiitos, mutta koitin noita ja on kai BD versioita. Mulla on Storesta otettu joten ei tunnista savea. Tai, sit en vaan osaa.

Erikoista ettei toimi, kun tuolla näyttäs olevan erikseen pal bd ja pal dl savet. Mutta ehkä noissa on eroa senkin suhteen mistä maasta on downloadattu tms.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Oishan se aika kokeilla vaihteeksi moottoriratojakin. Mutta emmä ehdottele enää, kun noi ehdotukset ei hirveästi kerää kisailijoita. Eiger väärinpäin ihme kyllä keräsi ison määrän kokeilijoita, mutta johtui varmaan siitä haasteessa olleesta sixaxis ukaasista. Muut time trialit on taineet jäädä 4-5 ihmistä kokeilee tai sitten en tunnistele listoilta oikein tunnuksia.

Tää päivä menee oikeen elämän aktiviteeteissa, liki kevään viimeisiä pilkkireissuja kehiin jahka saa aamukahvin ja aamupalan alas. Jos jää pleikkariaikaa niin pitäis grindata massia, että saa proloon lisää autoja mukaanlukien formulan. Haasteita jos tulee niin tokikin niihin vastataan vaikka vähän vähemmän kerkeis kierroksia ajamaan. Paras olis, jos haasteissa tulis vähän nokittamista eikä kerralla niin kovia aikoja, että vaatii jäämiehenä ajamista parantaminen alusta lähtien.

Olihan muuten tuned elise hauska peli, kun eilen testailin vähän suzukan radalla. Vaati säätämistä, että sai semmoseen iskuun missä elisen saa pysymään tiellä ilman jatkuvaa kovaa keskittymistä. F40 hytistä ajettuna suzukassa taas toi ihan hillittömät fiilikset. On toi vaan inspiroiva härveli peliksi. Ei oo aikasemmin tuolla lailla virtuaaliautot tuntuneet tunteita nostattavilta.

Vielä ABS:aan liittyvä kysymys. Yritin tuossa opetella ajamaan ilman ABS:aa, mutta dfp:n jarrupolkimella ei tarvi painaa kuin ~1/4 osa jarrua alaspäin ja jo lukitsee renkaat. Onko mulla jokin säätö autoissa pielessä? Pitäskö säätää esim. brake bias:it pienemmäksi niin sais polkimesta isomman radan käyttöön jarrutuksissa ennen kuin lukitsee renkaat. Tuolla nykysellään on aika mahdoton tehdä kunnon jarrutuksia :( Vai pitääkö tässä hakea g25 samantien, jos siinä polkimet toimii paremmin.

Tosta jarruasiasta, ite lasken aina varsinkin takapään jarrupaineita jottei se olisi ihan niin herkkä (ajan myös dfp). Tämä yhdistettynä vahvaan moottorijarrutukseen antaa ihan hyviä tuloksia. Nyt viime aikoina on jarrutuksetkin ruvenneet onnistumaan joten kuten mutta vähän hankaluuksiahan siinä pitää olla kuten oikeestikin ;) pikkuhiljaa tullut tuntuma siihen lukittumisen rajamaille.

Ja tuosta F40 + Suzuka-yhdistelmästä (kuten joskus aikaisemmin taisin sanoakin) olen täysin samaa mieltä. Uskomaton fiilis ja vaatii todella keskittymistä (varsinkin N3/N3).

Ajohaasteista, ite vihaan Eigeria niiiin pahasti :p etten varmaan halua ajaa siellä enää ikinä. Saa tällä erää riittää omasta puolestani tuo yksi kierros, jos sitä joskus lähtisi sitten yrittämään parantaa. Hienosti olit ajanut, kun katsoin tuon oman kierroksesi.
 
Ylös Bottom