Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Sory tästä,mut menisköhän toi ^ sinne ajotaidon puolelle?Kyl sillä ratilla pystyy viemään niitä autoja,täytyy osata säännöstellä kaasua ja ohjausta sopivassa suhteessa.Helppo yliohjata ja -kaasuttaa.Reeniä.:)
Ton lisäyksen jälkeen tuntuis että sä lähdet tekemään jo alkuun liian isoja liikkeitä.Se ei vaadi koko ratin liikerataa lähteäkseen kääntymään,ja mutkassa koita pumppaamalla kaasua,huomaat kun pyörät ottaa kiinni ja taas menettää otteensa
 
Vastaus: GT5 Prologue

Sory tästä,mut menisköhän toi ^ sinne ajotaidon puolelle?Kyl sillä ratilla pystyy viemään niitä autoja,täytyy osata säännöstellä kaasua ja ohjausta sopivassa suhteessa.Helppo yliohjata ja -kaasuttaa.Reeniä.:)

Vedätkö itse sujuvasti esim. Ford GT:llä ilman ajoapuja pro-tasolla ja 900 asteen ratilla? Oletko sijoittunut S-tasolla em. asetuksilla kolmen sakkiin? Jos olet niin hatunnosto täältä! Ps. Jeremy Clarksonkin ajaa padilla!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

On tää peli sen verran simu ratilla ja pro asetuksilla ettei toi vertaus padin ja ratin välillä oikeen toimi.Jos joku ajaa padilla kaikki kullaks prolla,ei sitä kannata verrata ratti ajeluihin.En tiedä saaks noita eventtejä ajettua kultaseks ratilla ja pro fysiikoilla,onko edes tarkotettu?Enkä oo 3 sakissa prolla.Toi sun eka viesti vaan kuullosti,kun olis vaikeaa perusajamine.Kultakamppailuun mulla ei oo neuvoja

J.C:n täytyy olla Top Gearin hitain jätkä?Ne muuten ajo joskus kauko-ohjauksella(padi) oikeita autoja,nuori muija voitti!
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tekiskös joku (vaikka Pibe) ketjun, jossa on kierrosaikoja? Voisi vähän vertailla missä mennään. Tosin, ajan itse aikani tietenkin Räikkösen Ferrarilla, nyt kun mulla se on! :cool:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Huomasin padilla ajaessa erään epämiellyttävän totuuden. Peli on selkeästi tarkoitettu padilla pelattavaksi. Kun vetelen G25:sella tehokkaalla takavetoisella autolla pro-tasolla niin vasta/korjausohjaus on miltei mahdotonta saada onnistumaan, kun taas padilla se on lasten leikkiä. Ajotuntuman heterous padilla on tosin Elton Johnin tasolla... Pitäisköhän hommata ratti jossa on ns. tavallinen kääntösäde, niin kerkeis reagoimaan paremmin. Peli tod.näk rekisteröi korjausliikkeen kunnolla vain jos saa vedettyä ratin ns. "tappiin".

Riippuu ihan ajajan taidoista. Ford gt erityisesti on niitä autoja joilla jarrutetaan ja kiihdytetään suoraan(myös oikeassa elämässä). Suurin osa mutkista mennään tasakaasulla ja odotellaan suoran aukeamista. Mutkassa kaasua aiheuttaa tooodella helposti spinnauksen. Ford gt jos en ihan väärin muista on keskimoottorinen ja paino etu/takapää niin tasan, että pienikin kaasu/jarru aiheuttaa painon siirtymisen "heti" eteen/taakse. Tuo tekee autosta nopean, mutta vaikean ajaa. Helpommin kin ajettavia tehokkaita takavetoisia on tuossa pelissä. Vaikka ferrarin f430 tai nissanin 350zx. Noilla voi sladitella helpommin hallittavasti.

Kääntösädettä pystyy tuunauksesta säätämään, kun ensin aukaiset s-luokan. Esim. tunattu lotus on niin herkkä, että ilman kääntösäteen kasvattamista sillä on aika törkeän vaikeaa olla spinnaamatta. Ratista ei siis suinkaan aina käytetä koko 900 astetta aina eikä oletuksenakaan samaa määrää eri autoissa...

Osa s-luokan kisoista on mahdottomia voittaa professional fysiikoilla. Tuo on ihan pelinsuunnittelijoiden kämmi, kun kompuutterit ajaa samaa vauhtia sekä professional että standard fysiikoilla S-kisoissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Huomasin padilla ajaessa erään epämiellyttävän totuuden. Peli on selkeästi tarkoitettu padilla pelattavaksi.

Tuota en allekirjottaisi yhtenä totuutena. Prologue on minun mielestä suunniteltu ensin ratilla pelattavaksi ja pyrkii realismiin enemmän kuin aiemmat gran turismot yhteensä. Samalla peli on myös vaikeampi kuin aikaisemmat turismot. Tosin, ei kai kukaan oikean autonkaan rattiin hyppäisi ja kuvittelisi eka kierroksella tekevänsä rataennätyksiä? Ei edes eka päivänä tai viikkona - ei ainakaan haastavampien ratojen ja autojen kohdalla ennätyksiä tehdä kylmiltään harjoittelematta.

Online time trial rankingit kertovat jotain omasta tasosta tietyllä auto ja ratakombinaatiolla. Time trialeissa voi käydä kokeilemassa verinäytettä nenästä vaikka lontoo gt-r 07 tai eiger väärinpäin gt-r 07 ;) Tosin rankingit on nyt helpommat kuin mitä ne oli japaniversion aikaan, kun kovin moni huippu ole käynyt tykittämässä. Japanilistojen tutut nimet vielä puuttuvat rankingista. 2-3kk niin tuolla voi olla toudella vaikea pysyä top10:ssa.

Väitän, että prologue on myös suunniteltu padilla pelattavaksi. Perus fysiikan päälle on rakennettu jonkinlainen automaattiapu mitä ei saa pois päältä padilla pelatessa. Padi pelaajien ajat on lähellä rattipelaajien aikoja, jos pelaajien taitotaso on sama. Hyvin nuo avut huomaa vaikka eiger väärinpäin haasteen ajoista. Rattipelaajien autot menevät kierroksen eka mutkan tasaisessa slaidissa, padi-pelaajien autot nykii, kun joko a) padipelaaja korjaa koko ajan slaidia tai b) jokin automatiikka pyrkii auttamaan tiellä pysymisessä. Ohjaimien tasavertaisuus lienee asia asia mitä polyphonylla testataan ihan järkyttävän paljon, että peli pysyy sekä ratilla(oikea ajokokemus) että padilla tasavertaisena.

Mun mielestä on hienoa, että polyphony yrittää pitää pelin pelattavana molemmilla ohjaimilla. Jos/kun tuosta virheitä löytyy niin polyphonynhan on mahdollista ottaa kritiikki vastaan ja korjata prologueta syksyllä tulevassa päivityksessä ja jatkaa korjaustalkoita myös gt5:en julkaisuun ja gt5:en päivityksiin

Omalta kohdalta en osaa padilla pelata yhtään prologueta. Tunnin kokeilin eigeriä gt-r 07:lla padilla yhtenä iltana ja hävisin ~3s omalle ajalle jonka ajoin ratilla. Toisaalta taas on sit hemmoja tälläkin palstalla, joiden ajat on sekunnin sisässä seka padilla että ratilla. Uskosin, että hyvän padipelaajan aika aluksi huonontuu ratin ostamisen jälkeen, kun pitää opetella pelaamaan uusiksi.

edit. Ja tänään varmaan suzuka f430:lla ajelemaan time trialia(ja lämmittelyajat muillekin katuradoille, kuten se "haaste" meni).Tuli kurkkukin kipeäksi. Ei tarvi ulos kuvitella lähtevänsä temmeltämään. Hyvänä puolena nyt on c,b,s,a läpi ja puolet formulaan tarvittavasta rahasta kasassa. Hajotti pelata noita kisoja uudestaan, kun japaniversion menestys nollattiin. Rahat ja autot onneksi säily.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Vedätkö itse sujuvasti esim. Ford GT:llä ilman ajoapuja pro-tasolla ja 900 asteen ratilla? Oletko sijoittunut S-tasolla em. asetuksilla kolmen sakkiin? Jos olet niin hatunnosto täältä! Ps. Jeremy Clarksonkin ajaa padilla!

Todella turhauttavaa tosiaan yrittää tuolla ford GT:llä ajella esim suzukaa ilman mitään ajo-apuja. Menee hieman fiilis A sarjan kisassa kun kaksi kierrosta pääsee kieli keskellä suuta jotenkin kympin joukossa etiäpäin ja sit toisessa mutkassa spinnaus. tämä toisetetaan 20 kertaa.

Pelaako jengi tosiaan F40:llä ilman abs/tcs/ASM ja vielä voittaa kisoja? tuntuu uskomattomalta suoritukselta näin parin päivän tahkoamisen jälkeen.

Kertokaas millä rassilla olette nuo A sarjan kisat läpi ajaneet?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kertokaas millä rassilla olette nuo A sarjan kisat läpi ajaneet?

Ite ajelin ne jenkkikisat Chevrolet Corvette Z06:lla, muut Ferrari F430:lla, 4WD kisoissa alla oli luonnollisesti Nissan GT-R '07

Edit: Nykyään toi F430 onkin lemppariauto, kiihtyy kivasti ja on mukava ajettavakin keskimoottorisuudestaan huolimatta :) Tollasen vois ottaa itellekin kesäautoks! :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

hei jantterit, mie saisin tuolta yheltä tutulta lainaan/ostettuu jonkun ratin (en tiiä mallii, mut kerran kokeilin ja tuntu aika laadukkaalta), se on ps2 ratti joten siinä on tuo ps2:lle sopiva liitäntä ja sitten usb johto... eli siihen pitää kait joku adapteri olla välissä että sen saapi ps3:een kiinni.. käviskö siihen esimerkiks tämmönen
 
Vastaus: GT5 Prologue

alusta asti menty ratilla ja polkimilla ilman ajo apuja ja simulationilla ! ihan hölömöö pelata apujen kanssa..vaatii kyl reeniä pikkasen et onnistuu ajaminen hyvin..rattina ollu G25...
 
Vastaus: GT5 Prologue

hei jantterit, mie saisin tuolta yheltä tutulta lainaan/ostettuu jonkun ratin (en tiiä mallii, mut kerran kokeilin ja tuntu aika laadukkaalta), se on ps2 ratti joten siinä on tuo ps2:lle sopiva liitäntä ja sitten usb johto...
Jos siinä on jo joku USB piuha, niin meneehän se sitten suoraan näihin PS3:n USB portteihin. Ota ratti lainaan ja kokeile toimiiko Prolossa.
Jos on Logitechin joku malli niin toimii erittäin todennäköisesti, muilla merkeillä vähän niin ja näin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Jos siinä on jo joku USB piuha, niin meneehän se sitten suoraan näihin PS3:n USB portteihin. Ota ratti lainaan ja kokeile toimiiko Prolossa.
Jos on Logitechin joku malli niin toimii erittäin todennäköisesti, muilla merkeillä vähän niin ja näin.

mutta siis ite käsitin niin että se usb on vaan niitä tärinöitä ja muita hommeleita varten? vai oonko väärässä? koska ps2:lla kun pelaa sillä niin pitää olla molemmat kiinni koneessa

edit: ja ainiin, luulis tuon toimivan kun luin tuosta paketista et se on vissiin GT4:n virallinen ratti... eli mikähän on kyseessä?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kertokaas millä rassilla olette nuo A sarjan kisat läpi ajaneet?

Osa mainitsee et 97 GT-R:llä olisivat ajaneet mut se ei kyl edes käy noihin A5 ja A9 kisoihin paitti se nissan 350z fairlady ja se on ihan tuhnu... itte ajoin noi 2 kisaa NSXllä ja sit viperillä jenkki kisat...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Käy mulle,otetaan mukaan,ferrari pysyy silti kuvioissa.Ja Arcade time trial antaa käyttää ainoastaan yhtä rengas seosta,S2.Nyt kiekon kattomista,Blues nousee!

Nyt ois kevyet aamunokitukset tehty suzukaan ja daytona roadiin f430:lla. Irtos ihan hyvin wanhasta muistista ajo vaikkei vähään aikaan ole tullut kurvailtua noita ratoja. Suzukaa ajoin ~40min ja daytonaa tunnin

Edelleen mun mielestä daytona on turha time trialeissa, mutta kilparatana se on mukava. Tollasta kaasu pohjassa ja kovia jarrutuksia kurvailua, missä on mutkakombot, jotka vaativat taitoa? Nojoo, bussipysäkki on omalla tavallaan hankala. Suzuka taas on molemmissa hyvä ja haastava. Rocks, mutta let the games begin!

Yllättävän vakaa oli f430 ekaan mutkaan jarrutettaessa ja bussipysäkiltä pois lähdettäessä. Luulin, että olis joutunut enempi tappelemaan radalla pysymisen kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

hei jantterit, mie saisin tuolta yheltä tutulta lainaan/ostettuu jonkun ratin (en tiiä mallii, mut kerran kokeilin ja tuntu aika laadukkaalta), se on ps2 ratti joten siinä on tuo ps2:lle sopiva liitäntä ja sitten usb johto... eli siihen pitää kait joku adapteri olla välissä että sen saapi ps3:een kiinni.. käviskö siihen esimerkiks tämmönen

Juu, toi adapteri on mulla tohon PS2:n ohjaimeen ja hyvin toimii... ilman tärinöitä tosin :o
 
Vastaus: GT5 Prologue

Evolla ajoin kiekan HSR:llä johkin 20 paikkeille jäi online sijoitus ja huomasin että tämä "vähän" käytetty ratti keskittää itsensä vinoon...

Mulla on hieman vanhempi logitechin ratti ja oon huomannu et ennen ajamista pitää aina vispata ratti toisesta ääripäästä toiseen et se osaa kalibroida ittensä oikein.
 
Vastaus: GT5 Prologue

No huhhuh.... olis kannattanu ostaa toi Lotus Elise 111R/Tuned jo aikasemmin.... taistelin tota S luokan ekaa kisaa kaikilla mahdollisilla vehkeillä mitkä sai säädettyä 630 luokkaan ja millään ei tuntunu pärjäävän, tolla lotuksella tuli heti ekalla yrityksellä 1 sija ja 30donaa cashiä tilille:p
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mulla on hieman vanhempi logitechin ratti ja oon huomannu et ennen ajamista pitää aina vispata ratti toisesta ääripäästä toiseen et se osaa kalibroida ittensä oikein.
Ei hyödytä... Kokeiltu, aina jää vähän vasuriin kallelleen, eli kun lähdet ratti suorassa auto ajautuu oikealle...
 
Vastaus: GT5 Prologue

No huhhuh.... olis kannattanu ostaa toi Lotus Elise 111R/Tuned jo aikasemmin.... taistelin tota S luokan ekaa kisaa kaikilla mahdollisilla vehkeillä mitkä sai säädettyä 630 luokkaan ja millään ei tuntunu pärjäävän, tolla lotuksella tuli heti ekalla yrityksellä 1 sija ja 30donaa cashiä tilille:p

Jahas... itse keräilen juuri massia ekaan autoon, joka S-sarjoissa pärjäisi ja tarkotuksen on ollut ostaa toi Amuse tai Mine's Skyline... kannattaisikohan sittenkin ostaa enstin Lotus Elise 11R? Amuse ja Skyline on kyllä pirun nättejä :rolleyes:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei jaksa enää ovaalia. 600 000 vasta rahaa eli vielä puuttuu 1.4milliä Formulasta. Aivan tajutonta saada tuo rahamäärä. Jotkut vissiin pelanneet kun saivat sen jo seuraavana päivänä kun peli ilmestyi. :p
 
Ylös Bottom