Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Juu tuosta jarrutuksesta,

taitaa olla käynyt sillätavalla että abs vaikuttaa myös moottorijarrutukseen. Eli mulla on ongelmana selkeesti se että kytkintä kun ei dfp:ssä ole niin mutkassa pitää vittumaisesti ratsastaa jarruilla, eli jarrua ja kaasua yhtäaikaa että saa takapyörien pyörimisnopeuden suhteutettua auton nopeuteen. muuten lähtee perä alta.

Tietenkin harjoittelulla se rupeaa tämäkin sujumaan mutta ongelmatilanteissa ärsyttää kun perä lähtee heittelehtimään on promilleluokan mahdollisuudet saada sitä enään kuriin, toisin kun oikeassa tilanteessa jossa veto pois ja kytkin pohjaan ainakin estäisi spinnaamisen. Ja toisaalta jos jossainvaiheessa tulee vaurio / lämpömallinnusta niin jarruilla ratsastamalla pystyisi ajamaan ehkä yhden kierroksen jonka jälkeen pito katoaa taivaan tuuliin. Voin meinaan kertoa ihan omakohtaisesta kokemuksesta että on aika jännä tunne 200 vauhdissa kun jarrut muuttuvat lasiksi ja polkimen päällä seisominenkaan ei juuri hidasta vauhtia ;)

Takavetoinen auto, mutkaan, jarrua ja jalka kaasulta niin johan tulee takapyörät vierestä ohi mukavasti. Oletteko keksineet tähän mitään hyvää metodia, vai vain yritys+erehdys menetelmällä jarru+kaasu kombolla eteenpäin ?

simulaatiomoodissa kyllä turkasen kiva peli, vaikeusastetta pisaa meikäläisen tarpeisiin ihan riittävästi jo pelkässä a sarjassa. Fordilla suzuka ja hampaat irvessä yritetään olla spinnaamatta mutkaan tullessa ja sieltä poistuttaessa. Hermoja raastavaa, mutta palkitsevaa kun onnistuu ajamaan kisan läpi.

ehkä pienenä miinuksena tuo grindaaminen noita helppoja ratoja että saa osteltua autoja pakollisiin eventteihin joita ei oikeasti edes haluaisi.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Käviskö ihmisille että ajetaan Ferrari 430:llä noille 4 radalle,Fuji,Suzuka,Daytona Road ja HSR semmoset 'lämmittely' kierrokset joista sitten pikkuhiljaa viikolla parantelemaan?Ja PROlla,ABS päällä tai pois.Myöhemmin eri autolla,rupeis saamaan vähän liikettä tähän kisailuun,kyllähän täällä jo on näitä pelin omaavia.
Oma PSN on SUT-11(oikea kilpi,ei oma)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nostan niille hattua jotka osaa ajaa niitä S-luokan kisoja Lotus Elise R111 kanssa...ittellä lähtee kokoajan lapasesta..antakaa jotain säätö neuvoja
 
Vastaus: GT5 Prologue

Käviskö ihmisille että ajetaan Ferrari 430:llä noille 4 radalle,Fuji,Suzuka,Daytona Road ja HSR semmoset 'lämmittely' kierrokset joista sitten pikkuhiljaa viikolla parantelemaan?Ja PROlla,ABS päällä tai pois.Myöhemmin eri autolla,rupeis saamaan vähän liikettä tähän kisailuun,kyllähän täällä jo on näitä pelin omaavia.
Oma PSN on SUT-11(oikea kilpi,ei oma)

Vois tuosta daytona roadista alottaa... en tiedä pystyykö vielä tänään, ku alkaa jo olemaan maistis, eikä pysty keskittymään:D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Käviskö ihmisille että ajetaan Ferrari 430:llä noille 4 radalle,Fuji,Suzuka,Daytona Road ja HSR semmoset 'lämmittely' kierrokset joista sitten pikkuhiljaa viikolla parantelemaan?Ja PROlla,ABS päällä tai pois.Myöhemmin eri autolla,rupeis saamaan vähän liikettä tähän kisailuun,kyllähän täällä jo on näitä pelin omaavia.
Oma PSN on SUT-11(oikea kilpi,ei oma)

Ei ole viel Fu**rarii, mutta kait se on pakko ostaa että pääsee S-luokkaan ja saa ne kaivatut säädöt...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei ole viel Fu**rarii, mutta kait se on pakko ostaa että pääsee S-luokkaan ja saa ne kaivatut säädöt...
Ei kannata liikaa innostua niistä säädöistä, sillä autokohtasissa time trialeissa niitä ei voi käyttää. Ainoastaan onlinen PP-kisoissa/-time trialissa, yksinpelieventeissä ja single racessa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei kannata liikaa innostua niistä säädöistä, sillä autokohtasissa time trialeissa niitä ei voi käyttää. Ainoastaan onlinen PP-kisoissa/-time trialissa, yksinpelieventeissä ja single racessa.

Noh nopeuttaa niillä ainakin tuota rahan keräämistä jos ei muuta
 
Vastaus: GT5 Prologue

Käviskö ihmisille että ajetaan Ferrari 430:llä noille 4 radalle,Fuji,Suzuka,Daytona Road ja HSR semmoset 'lämmittely' kierrokset joista sitten pikkuhiljaa viikolla parantelemaan?Ja PROlla,ABS päällä tai pois.Myöhemmin eri autolla,rupeis saamaan vähän liikettä tähän kisailuun,kyllähän täällä jo on näitä pelin omaavia.
Oma PSN on SUT-11(oikea kilpi,ei oma)

Vai olisiko parempi ottaa sellainen auto, millä padikuskeillakin voi olla edes jotain saumaa rattimiehiä vastaan? Tai tietysti riippuu paljon renkaistakin. Mutta jos on sopivan liukkahat renkaat alla noilla tehokkailla takavedoilla, niin mutkista ulos tullessa ottaa jo niin paljon padilla takkiin ettei ole oikein mitään järkeä lähteä edes kisailemaan. Siis ihan sillä jos halutaan paljon porukkaa kisailemaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vai olisiko parempi ottaa sellainen auto, millä padikuskeillakin voi olla edes jotain saumaa rattimiehiä vastaan? Tai tietysti riippuu paljon renkaistakin. Mutta jos on sopivan liukkahat renkaat alla noilla tehokkailla takavedoilla, niin mutkista ulos tullessa ottaa jo niin paljon padilla takkiin ettei ole oikein mitään järkeä lähteä edes kisailemaan. Siis ihan sillä jos halutaan paljon porukkaa kisailemaan.

Evo IX tai Skyline R34, 4wd molemmat ja luultavasti joka tallista löytyy
edit siis IX Evo...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Käy mulle,otetaan mukaan,ferrari pysyy silti kuvioissa.Ja Arcade time trial antaa käyttää ainoastaan yhtä rengas seosta,S2.Nyt kiekon kattomista,Blues nousee!
 
Vastaus: GT5 Prologue

R34 Skylineä ei oo ainakaan itsellä muuta kuin se Mine's versio tallissa. Se on kyllä kiva peli. Mutta ehkä itse liputtaisin uuden GT-R:n puolesta, se on kuitenkin pakko ostaa jo oliko se B- vai A-classissa? Eli se todennäköisesti löytyisi kaikilta ja on ihan mukavan tuntuinen peli ajella.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Evolla ajoin kiekan HSR:llä johkin 20 paikkeille jäi online sijoitus ja huomasin että tämä "vähän" käytetty ratti keskittää itsensä vinoon...
 
Vastaus: GT5 Prologue

skriptattua paskaa se on.
minulla ainakin parissakin kisassa yhdessä kurvissa vastustaja spinnasi ulos.
ja vaikka restarttasin sen kisan yli kymmenen kertaa niin joka kerta samassa kurvissa sama auto ihan samalla tavalla veti pihalle.
Juu-u, mikähän S-lisenssin kisa se olikaan niin aina siellä mutkassa punainen Ferrari oli vaikka jtn. 10 krt sitä kokeilin.

Nostan niille hattua jotka osaa ajaa niitä S-luokan kisoja Lotus Elise R111 kanssa...ittellä lähtee kokoajan lapasesta..antakaa jotain säätö neuvoja
Joka päiväkö tähänkin pitää vastata? :)
Kannattaisko ruveta opettelemaan säätämään niitä autoja? Siis en pelkästään sua tolla tarkoita, vaan yleensä muitakin.
No, vielä kerran, aluksi laita säätö valikosta pyörien kääntösäde 40 > 30 niin pysyy jo helpommin lapasessa, perää tiheämmäksi eli luku nousee=kiihtyy paremmin huippujen kustannuksella, sitten Camberia lisää, alussa ainakin kannattanee tutustua autoon luistoneston kanssa...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juu-u, mikähän S-lisenssin kisa se olikaan niin aina siellä mutkassa punainen Ferrari oli vaikka jtn. 10 krt sitä kokeilin.
Niissä eventeissä, joissa ajetaan yksi kierros on kaiketi tarkoituksella tismalleen samanlainen lähtöjärjestys joka ajokerralla. Lähinnä siksi luultavasti, että ihmiset voivat reenata sitä samaa uudestaan aina, ettei tarvi joka kerta lähteä ihan tyhjältä pöydältä. Nuohan on ne kaikista "pahimmat" eventit aika-ajojen lisäks.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kannattaisko ruveta opettelemaan säätämään niitä autoja? Siis en pelkästään sua tolla tarkoita, vaan yleensä muitakin.

Onhan se helpompi lähteä opettelemaan sitä säätämistä, kun ensin näkee mudien säätöjä ja kokeilee niitä ja sitten alkaa niistä itse twiikkaamaan ja kokeilemaan mikä toimii ja mikä ei. Ei tartte aina olla niin kireällä päällä tai sit voi jättää vastaamatta jos ei oo muuta sanottavaa kuin negatiivista.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Olisi kyllä mukava tietää millä säädöillä muut ajavat eri autoja. Voisi sitten vertailla omiin säätöihin ja kokeilla muiden.

Tästähän voisi tehdä uuden ketjun esim . GT Prologue autojen säädöt
 
Vastaus: GT5 Prologue

Aiai nyt juhlitaan. Ensin kauheata tuskaa en päässy millää kolmatta sijaa ylemmäs A8:ssa eli tossa ferrarilla kaikkien ohi. Sekunnin päähän vaa olin päässy ja 2.01 oli paras aika ja äsken sitten ihan täydellinen kierros 1.58.119(padilla) ja reilulla kaulalla voittoon :). Mikäs on muiden padimiesten paras aika tuossa? Nyt bemarikisa vielä ja sitten S-kisoihin!
 
Vastaus: GT5 Prologue

Olipas mukavaa ajella nettiskabaa tänään ku kaveri kävi ostamassa ps3sen ja prologuen.. sit sovittiin et mitä rataa mennään ajelee, sais vaan tulla semmonen päivitys et vois itte "rakentaa" kisan eri vaatimuksilla (auton malli jne) ja sais vaikka salasanan siihen ettei pääsis noi prkl kohelit ku törmäilee tahallaan mukaan kisaan ollenkaan.

Kyl jäi kaveriki koukkuun turismoon ku meillä kävi viikolla ensin jokaehtoo pelailemassa ja nyt sit osti konsolin ja pelin... vielä pitäs sillekki löytää rattipolkimet ja playseats penkki (laitoin osto ilmotuksen tonne ostetaan/myydään palstalle)

Huomenna jos koittas saada ton S luokan kisat ajettua ni pääsis ostamaan sen vormulan :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Huomasin padilla ajaessa erään epämiellyttävän totuuden. Peli on selkeästi tarkoitettu padilla pelattavaksi. Kun vetelen G25:sella tehokkaalla takavetoisella autolla pro-tasolla niin vasta/korjausohjaus on miltei mahdotonta saada onnistumaan, kun taas padilla se on lasten leikkiä. Ajotuntuman heterous padilla on tosin Elton Johnin tasolla... Pitäisköhän hommata ratti jossa on ns. tavallinen kääntösäde, niin kerkeis reagoimaan paremmin. Peli tod.näk rekisteröi korjausliikkeen kunnolla vain jos saa vedettyä ratin ns. "tappiin".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom