Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

pitäisköhän perustaa tonne peliapu puolelle ketju mihin vois laitella asetuksia eri radoille tyyliin

S: 6 Lotus Elise R111 / Tuned
p: max
w: min
..
.
.
jne

Kiinostais nähdä minkälaisilla astetuksilla porukka on noita kisoja läpi ajanut.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onkos pelkkää huhua et täysversioon olis tulossa myös sääolosuhteet ?

Nyt alkaa jo tekee mieli laittaa toi netistä otettu savegame et pääsis vormulaa testaamaan.. kauhee homma kerätä toi 2milliä... ei oo kunnon fiilistä ajaa jotain ovaalia yms tuhatta kertaa putkeen :(
Mistä te näitä savegameja lataatte ja viedäänkö se vain muistitikulla PS3:een?

Kyllähän noista sääolosuhteista on ollut juttua ja kuulemma sää voisi vaihtua vaikka kesken kisan.
Aikaisemmissa turismoissahan ei muistaakseni ainakaan sadetta ollut, mutta märkiä ratoja ja ilta-ajoja.
Niitä kaipaisin myös. Hienon näköisiä ne uusinnat kun autojen valot heijastuu iltahämärässä märän tien pinnasta.
 
Vastaus: GT5 Prologue

esim gamefaqs.com sivulta löytyy tallennus PAL blu-ray versioon

muistitikulle vaan kansio PS3, sinne kansio SAVEDATA ja sitten se tallennus tuonne.
sitten vaan xmb:ssä siirtää sen tikulta pleselle.

ja nuo kansioiden nimet täytyy olla isolla kirjotettuna
 
Vastaus: GT5 Prologue

esim gamefaqs.com sivulta löytyy tallennus PAL blu-ray versioon

muistitikulle vaan kansio PS3, sinne kansio SAVEDATA ja sitten se tallennus tuonne.
sitten vaan xmb:ssä siirtää sen tikulta pleselle.

ja nuo kansioiden nimet täytyy olla isolla kirjotettuna

Pitäisikö tuo sitten zipata? Itsellä ei löydä tuota tuolta SAVEDATA-kansiosta, eikä myöskään tämä kone suostu tuota zippaamaan. Ja minä en tiedä näistä tietokoneista sitten yhtään mitään, joten turha vinoilla.
 
Vastaus: GT5 Prologue

ota vaikka TÄMÄ

sitten purat tuon zipin.
sieltä pitäisi paljastua kansio nimeltä BCES00104-GAME-

tee muistitikulle kansio PS3 ja sinne kansio SAVEDATA
sitten kopioit tuon BCES00104-GAME- kansion kokonaan tuonne SAVEDATA kansioon.

sitten tunget muistitikun pleikkariin ja menet valikoissa game kohtaan ja siellä sinne jossa näkyy tallennukset (saved data tjsp.)
listan yläreunassa näkyy usb muisti, klikkaa sitä niin näet tuon gt:n tallennuksen.
paina kolmiota ja valitse copy ja paina yes.

tuo siis korvaa sitten sen vanhan tallennuksen suoraan.
paremmin en osaa selittää.
 
Vastaus: GT5 Prologue

En tiä ps3 osalta et miten toi savegamen siirto onnistuu mut ainaki psp:llä onnistuu ku kytkee pspn pcn usbiin ja kopio-liitä toiminnolla tallettaa tarvittavat filut oikeeseen kansioon.

Ton niminen filu on tuo minkä mä latasin : PS3\SAVEDATA\BCES00104-GAME- elikkäs luultavasti ps3n kovalevyltä löytyy ainakin tuo SAVEDATA ja sit sen alta toi BCE alkunen kansio, tossa minkä mä latasin on 5 tiedostoa ton BCE kansion alla.... ja mun mielestä riittää kun ne 5 filua tallettaa ps3ssa olevaan BCE kansioon...

Meinaan itte koittaa silleen ensin et luon uuden käyttäjän ja käynnistän sillä prologuen ja talletan sen savegameks noi netistä ladatut filut, en kuitenkaan halua jonkun toisen rata-aikoja yms omaan peliini... eli siks vaan haluan koittaa tota et pääsen testaa sitä vormulaa ;) jatkan sit omaa "uraa" omalla psn tunnuksella.

edittiä... pelle tossa yllä kerkeski jo selventämään asiaa, mut lisäys hänen postaukseen : kun ton filun purkaa niin siitä tulee jo valmiiks PS3\SAVEDATA\BCES00104-GAME- eli ei tartte tikulle erikseen luoda kansioita vaan toi riittää itessään jo.
 
Vastaus: GT5 Prologue

"..can't zip this file because it is not in valid archive"

Paskaaah! Eikös sen pitäisi olla se ja sama mihin kansioon tuon tällä tietokoneella viskaa?
 
Vastaus: GT5 Prologue

jos ymmärrän oikein niin tuo virhehän viittaa siihen että yrität pakata jotain etkä purkaa.
ellei sitten softa ilmoittele mitä huvittaa mikä on aina mahdollisuus.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Hm.. Niinkö? :confused:

Kaksoisklikkasin tuota zippiä ja kai sen siitä pitäisi nimenoman unzippautua, eikä pakkautua. Ja tuo virheraportti menee siis sanatarkasti näin: "Cannot open this file: it does not appear to be in valid archive"

Mutta nyt lätkää ja mankeloin tätä toisella koneella huomenissa. Ja kiitokset avusta, ja jos joltain löytyy ihmekonstit niin en pistäisi pahakseni. Ei vaan ole aikaa jankata tuota ovaalia sitä paria sataa kiekkaa, rrkele.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Minä ainakin sain tuon purettua, winrarilla käy aika kätevästi. En vielä kerkeä kokeilemaan tuon toimivuutta koska peli menossa mutta onko kukaan vielä täältä kfinistä todennut tuota toimivaksi systeemiksi?
 
Vastaus: GT5 Prologue

minä ainakin kokeilin juuri tuota tallennusta jonka linkitin ja toimi kyllä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pitäisikö tuo sitten zipata? Itsellä ei löydä tuota tuolta SAVEDATA-kansiosta, eikä myöskään tämä kone suostu tuota zippaamaan. Ja minä en tiedä näistä tietokoneista sitten yhtään mitään, joten turha vinoilla.

Jos sulla on Psp niin kopioit vaan oman saven ps3:sesta pspeelle ja katot tietokoneella psp:n ps3 savedata kansiosta minkänäköinen tiedosto on kyseessä. Sit vaan avaat ladatun tiedoston koneella ja katot missä on samannäköinen tiedosto ja raahaat sen pspeelle. Gt planetin parhaat savet on myös rar muodossa. En mäkään tajua näistä hevonvi..ua mutta silti osasin. Nyt omistan 2 F1:stä!:D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mitä mieltä olette näistä Performance Pointseista? Hyvä vai huono keksintö?
Itse inhoan niitä sillä tuntuu tyhmältä ajaa esim. Corvettea jossa 250 hp tai jotain.
Se ei vain tunnu oikealta.
 
Vastaus: GT5 Prologue

no älä aja autolla josta täytyy laskea tehoja noiden takia.
osta auto jota täytyy virittää.
eihän tuossa mitään järkeä muuten ole.

minulle on aika sama onko noita vai ei.
tosin netti kisoissa on aina kivempaa jos kaikilla on samanlainen auto koska silloin voittaa paras kuski eikä paras säätäjä joka on viilannut vaihdevälityksiä jonkun 20t.
juuri tuon takia tykkään pgr:n netti pelistä, siellä pärjää paras kuski eikä paras tuunaaja.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuli rakennettua tommonen ajopenkki pleikkarille.
Vanhasta escortin penkistä ja muutamasta metristä kanttiputkea.
Säätöinä fordin alkuperäiset penkki eteen/taakse ja selkänoja eteen/taakse
Gt5p menossa S-sarjassa josta puuttuu vielä kolme osiota.
jospa sais nyt nuoki läpi...selkä o kipee sohvalla nököttämisen jälkeen huonossa asennossa.
päällinen hommattava penkkiin on vähä likanen..
kuvia kamppeesta.
http://kuvablogi.com/nayta/1027042/
http://kuvablogi.com/nayta/1027043/
http://kuvablogi.com/nayta/1027044/
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kun tolla kytkimellä oppii ajamaan niin se vaan tuntuu 'aidommalta' käyttää sitä vaikkei se allaoleva auto sitä oikeasti vaatis.Amusella menee jo ilmankin mutta esim. toi 430 on just siinä rajoilla.Ja onhan se hienoo pärjätä sillä,noita kytkimellä ajoja ei hirveästi näy noissa top 10 ajoissa.Tai ei oo vaan osunu kohdalle.Kyl se vaatii vähän sitä 'ajotaitoa'?,jaloille tulee toimintaa erilailla kuin jos pelkästään kaasu/jarru.+ne kaikki välivapaat ja väärät pykälät.

Janne,toi näyttää hyvältä.Ei voi ton jälkeen 'syyttää' olosuhteita,jos kaverit silti tulee ohi. :)
Oon miettiny että oisko tolla vaihdekepin paikalla merkitystä noitten väärien vaihtamisten suhteen?Oma keppi on ratin vieressä,ei kuten DFP:ssä,vaan lähempänä kuskia ja vähän enemmän sivulla.Musta tuntus että se olisi vähemmän altis virheille kun toi 'oikea' paikka penkin vieressä(+lyhyt matka ratilta keppiin).Tuntus että liikeradat siinä nenän edessä ei voi mennä pieleen,silti noita vääriä vaihteita tulee ihan liikaa.Omaan nojatuoliin kaipais selkänojan kallistusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Kun tolla kytkimellä oppii ajamaan niin se vaan tuntuu 'aidommalta' käyttää sitä vaikkei se allaoleva auto sitä oikeasti vaatis.Amusella menee jo ilmankin mutta esim. toi 430 on just siinä rajoilla.Ja onhan se hienoo pärjätä sillä,noita kytkimellä ajoja ei hirveästi näy noissa top 10 ajoissa.Tai ei oo vaan osunu kohdalle.Kyl se vaatii vähän sitä 'ajotaitoa'?,jaloille tulee toimintaa erilailla kuin jos pelkästään kaasu/jarru.+ne kaikki välivapaat ja väärät pykälät.

Miten sen kytkimen saa muka toimimaan?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kun tolla kytkimellä oppii ajamaan niin se vaan tuntuu 'aidommalta' käyttää sitä vaikkei se allaoleva auto sitä oikeasti vaatis.Amusella menee jo ilmankin mutta esim. toi 430 on just siinä rajoilla.Ja onhan se hienoo pärjätä sillä,noita kytkimellä ajoja ei hirveästi näy noissa top 10 ajoissa.Tai ei oo vaan osunu kohdalle.Kyl se vaatii vähän sitä 'ajotaitoa'?,jaloille tulee toimintaa erilailla kuin jos pelkästään kaasu/jarru.+ne kaikki välivapaat ja väärät pykälät.

Juu kyllä siitä kytkimellä ajosta kokemusta on... on jokunen G25 sentään täälläkin päin näkynyt :)

En sinänsä ymmärrä tuota "aitous" kysymystä. Amusesta en tiedä onko H (luultavasti) vai sekventiaali, vaihdelaatikon taso ei kumminkaan ole sama asia kuin auton suorituskyky. Ja 430:n aitoudesta voimansiirron osalta on mielestäni vaikea keskustella ennen kuin on itse ajanut (oletan ettet ole?), Polyphonyn pojista joku luultavasti on, viiksiä naputtelemalla.

Vaatiihan manuaalikytkimen kanssa ajaminen ajotaitoa. Toisaalta sitä vaatii myös vaikkapa padilla pelaaminen tai ilman ABS:ää ajaminen; millekään näistä ei ole asetettu rajoitteita time trialiin liittyen ja kaikkia voi yhtä lailla selitellä. Itse ajoin alun perin (osittain edelleen) tt ilman ABS kunnes huomasin voittavani pari kymppiä kierroksella, lähinnä lähestymisitseluottamuksen johdosta.
 
Ylös Bottom