Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue

Mikä ratti tulossa?

G25. :cool: Justiins saapu perille. Pitää alkaa virittää pyykkilautaa pystyyn ja rattia kiinni. Loppuilta varmaankin uusia toimintoja opetellessa esim. toi 900° käännöskulma ja force feedback. Entisessä lelussa kun ei näitä ollut.
 
Vastaus: GT5 Prologue

G25. :cool: Justiins saapu perille. Pitää alkaa virittää pyykkilautaa pystyyn ja rattia kiinni. Loppuilta varmaankin uusia toimintoja opetellessa esim. toi 900° käännöskulma ja force feedback. Entisessä lelussa kun ei näitä ollut.

Offtopickina kysyn, että onko tuossa ratissa myös ne sormilla räplättävät vaihteet vaihdekepin lisäksi? Että saa valita kumpaa käyttää? :rolleyes:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Hiikeri luulin että kytkin olis käytössä?
En aja kytkimellä, nappikytkimellä huudatin tuolloin tota konetta.

IsäNtä, alussa toi 900 tuntuu olevan hanurista ja tuntuu siltä vieläkin. Varsinkin yli tiukoissa mutkissa, esim just Eigerissä kun kellään ihmisellä ei riitä käsiä siihen hommaan, pitäs olla joku mustekala.

Korostuu/korostui esim. Time Trial M3 Eigerin neulansilmissä koska ei pääse säätämään edes max.kääntymis kulmaa...kele.
Noissa em. kohdissa padilla saa edun koska saa heti pyörät 'linkkuun'.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Täytyy korjailla kirjotuksia.Mun standard ajot jää kyllä väliin,kokeilin ekaa kertaa suz700 ja ei halua tota ajomallinnusta hiipivän selkärankaan,jos pron ajot kiinnostaa,siellä startataan tää ilta 10min välein,xx.02-xx.12-xx.22....Ja G25ssä on läpyskät vaihteille ratin takana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Offtopickina kysyn, että onko tuossa ratissa myös ne sormilla räplättävät vaihteet vaihdekepin lisäksi? Että saa valita kumpaa käyttää? :rolleyes:

Joo kyllä siinä löytyy myös nekin. Ja sitten oon ymmärtäny että siitä vaihdevivusta saa myös päättää haluuko vaihtaa ylös/alas vai sillä kaaviolla.

Edit: oho nyt vasta huomasin että H_racing ehti ensin :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pitää vissiin ostaa toi G25, jahka saa rahaa. En vain yhtään tiedä että mihin sen virittelisi jotta sitä voisi käyttää.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pitää vissiin ostaa toi G25, jahka saa rahaa. En vain yhtään tiedä että mihin sen virittelisi jotta sitä voisi käyttää.

Playseattiin? :cool: Jotkut on laittanu silityslautaan tai vastaavaan ja vissiinkin toimii ihan kohtuu hyvin. :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Huomasin tossa että olin saanu MelkaN:ilta j Lost07:lta (Kurvi35) ystävänlisäyspyynnön ja lähetin siinä sitte ite kans muutamalle.
 
Vastaus: GT5 Prologue

IsäNtä, alussa toi 900 tuntuu olevan hanurista ja tuntuu siltä vieläkin. Varsinkin yli tiukoissa mutkissa, esim just Eigerissä kun kellään ihmisellä ei riitä käsiä siihen hommaan, pitäs olla joku mustekala.

Korostuu/korostui esim. Time Trial M3 Eigerin neulansilmissä koska ei pääse säätämään edes max.kääntymis kulmaa...kele.
Noissa em. kohdissa padilla saa edun koska saa heti pyörät 'linkkuun'.

Tuo on kyllä totta tuo renkaitten linkkuun saaminen. Time trialeihin pitäisi mielestäni lisätä tuo kääntösäteen suurentaminen/pienentäminen tai edes jonnekin ratin omiin asetuksiin. Noh, opetellaan.:)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuo on kyllä totta tuo renkaitten linkkuun saaminen. Time trialeihin pitäisi mielestäni lisätä tuo kääntösäteen suurentaminen/pienentäminen tai edes jonnekin ratin omiin asetuksiin. Noh, opetellaan.:)
Tuosta kääntösäteestä puheenollen, yksi suurimmista eroista standard- ja professional -fysiikoiden on juurikin tuo miten kääntösädettä hyödynnetään. Jos ratilla pelaa standardilla, niin saa kääntää niin perkeleesti joka mutkaan, mutta professionalilla se ei ole mahdollista tai ei ainakaan suotavaa. Tämän takia PD on varmasti ajattelut, että ratilla pitää pelata professionalia ja pädillä standardia. Itellä oli jopa hieman vaikeuksia aluksi päästä standardilla vauhtiin, kun ei ollut tottunu tuommoseen, että ratti pitää vetää heti aina linkkuun jos haluaa, että auto kääntyy. Sitä High Speed Ringiä Blitzillä äsken tahkosin. Ite olen tässä viikon verran pelannu G25:lla, ja hyvältähän se tuntuu. Tosin ratista kokemusta jo paljon pc:n puolelta ja paljon. Ei tarvinnu hirveesti totutella.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ekaa kertaa kokeilin Suz700,jää tohon.Onlinessa ajamaan pro puolelle.xx.02-xx.12-xx.22.....Fujia ja gtr-f430-c06Ei pysty eikä halua tolla standard mallinnuksella ajelemaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Muutaman kierroksen kokeilin tota Bliziä ringillä ja aika kovaa kyllä menette. 11 sija tuli, sentää yks suomen lippu lisää sinne kärjen perään. Huomasin tossa että samalla autolla sama rata pro puolella pääsee vielä toistaseks ainaki todella helposti kärjen tuntumaan.. ite ajelin padilla kolmisen kierrosta ja 3. sija :) että sinnekki vaa suomen lippuja lisää. Aika paljon haastavampaa kyllä on kun 4. vaihteellakin vielä tarjoaa perää, kun standardilla ei edes kolmosella :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ekaa kertaa kokeilin Suz700,jää tohon.Onlinessa ajamaan pro puolelle.xx.02-xx.12-xx.22.....Fujia ja gtr-f430-c06Ei pysty eikä halua tolla standard mallinnuksella ajelemaan.

Voisi tuota GTR-F430 rataa tulla ajelemaan ja koittamaan rattia. Hännillä tavataan... :p
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ekaa kertaa kokeilin Suz700,jää tohon.Onlinessa ajamaan pro puolelle.xx.02-xx.12-xx.22.....Fujia ja gtr-f430-c06Ei pysty eikä halua tolla standard mallinnuksella ajelemaan.
Juu, kyllähän sanat standardi ja arcade ovat yksi ja sama.
Todenmukaisimmilla eli professional fysiikoilla (Itse GT5:ssa vielä Simulation fyssat?) nämä ratit pyyhkivät tarkkuudessaan padeilla pöydän aluset.

Ostin, imutin ja katsoin äsken GT-TV:stä sen All about Ferrari episode 1:n.
Sisältää ihan yleistä peruskamaa kun Yamautsi whatewö menee Maranellon tehtaalle ja esittelee eri tuotanto linjoja ja haastattelee paria eri tyyppiä.

Mielenkiintoisin oli kun näky pätkä kampiakselin kiillotusta+Yama kruisailee Ferrarin kotikaupungissa 599:llä.
Lopussa oli vielä triali episode 2:sta jossa olivat jo jonkun moottoriradan kupeessa.

Video näyttää mulla jo: Expires in 13 days :(

Edit: Pitääpäs käydä 'omakin' Suomenlippu tökkäämässä jonnekkin kohtaa Professional Ring_Reverse/Blitz listaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pitää käydä kyllä ratti ostamassa huomenna/viikonloppuna...
G25 saattaa olla kyllä vähän turhan kallis, mutta varmasti hyvä...

Oisko muita kohtuuhyviä ratteja kohtuu hintaan? :D Tietysti kokemuksia olisi vielä kiva kuulla...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juu kiitos vaan.. iha hyvää kisaa oli :cool: Taisin sunkin kylkeen pari kertaa vähän osua, anteeks niistä ei ollu tarkotuksena. :eek: Kyllä toi clio näyttäis aika hyvä olevan.. valitettavasti.. ainakin siihen sun lanceriin nähden tuntuis että on jonkin verran nopeempi.

Joo ei kato niitä joskus sattuu tekevällekkin.
Joissain niissä kisoissa oli niin armotonta vääntöä Clio-kuskien kanssa, ettei tiennyt kuka on kuka :D
Oli joissain kisoissa Joku Britti poika Cliolla, joka näytti pilaavan monen suomalaisen kisaa vähän väliä :mad:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuossa myöhemmin (yöllä) voisi taas vähän ajella. Suzukan lisäks siellä pro puolella myös. Toi xx.02,xx.12,xx.22.... startit vaikuttais ihan järkevältä. Olisko muuten jotain autoehdotuksia siihen Fujiin jos on kokemusta? Itellä siitä ei vielä toistaseks kokemusta ole lainkaan. ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kai se pitää alkaa Cliolla ajelemaan jos haluaa pärjätä. Tusina Clio-kuskit nyt voi voittaa autolla kun autolla mutta esim. Hiikerille ei oo mitään jakoa vaikkapa GT-R-llä jos Hiikeri ajaa Cliolla. Tosin, jätkä ajaa niin kovaa tolla Cliolla että en kerkeis varmaankaan kyytiin edes sillä Cliolla. :rolleyes:

(Sori Lost07 ne pari tuuppausta, mutta ei kerenny jarrulle. Tosin sen verran kerkes, ettet kai pihalle kumminkaan lentänyt.)

EDIT: Muutaman kisan ehtiny tolla Cliolla nyt ajaa ja ylivoimanen pelihän se tossa 700pp-sarjassa on. pelkkiä voittoja tullu.

Jep.tekevälle sattuu, joskus..ei mitään :)
Me jossain kisoissa varottiin aivan liian kanssa toisiamme.Mä sitten jättäydyin taakse, kun katsoin että kohta muut takana olevat hyötyy siitä.

Mä tuuppasin vahingossa taas ekassa osiossa jotain ajoi samalla autolla Nissan Skyline -02 Suzukan suoralla.
Sitä autoa ei kannata tohon kisaan valita....Joskus olin säätänyt sen paremmin nyt meni ihan metsään.
 
Ylös Bottom