Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue

Eka lagi kokonaan pois, sitte vasta vahinkomallinnus ja omat sessiot.
EIKÄ! :)
Ensin omat sessiot, muu on toissijaista. Kun pystyisi tekemään omat sessiot ja jos pelaa vaikka 3 tai 6:kin frendin kanssa on dataliikenne silloin Suomen sisäistä niin en todellakaan usko että lagia näkyisi enää ollenkaan. Toki jos jollain 256/256 connu niin hyytyyhän se, mutta tarkoitankin "laajakaistaisia" hostaajia. 1Mb upilla pelaa takuulla 8:kin pelaajaa ilman mtn. lagia kunhan kaikki pelaajat on Suomesta.

Eri asia nyt kun Hosti saattaa olla Espanjassa ja itse kun täältä peräpohjolasta pelaillaan niin ei ihmekkään että pingi/lagi on välillä mitä on.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ai että... Eilen illalla sain ratin(G25) ja penkin ja kyllä nyt voi sanoa että on asiallista ajella! :D "Pikkusen" joutui ja joutuu vielä jonkin aikaa totuttelemaan tuohon mutta voi kyllä sanoa että hyvältä tuntuu ajella... Ei ihan vielä viitti tulla onlineen muiden tukoksi mutta ehkä tossa illemmalla tai huomenna viimeistään.

Vähän yllätti kuinka hankalaa tuo driftaaminen onkin ratilla.. Ainakin vielä tällä hetkellä padilla se on täysin lastenleikkiä verrattuna rattiin, pro ja simulaatio asetuksilla tietenkin.

Noh ei muuta kun harjottelemaan lisää.. :cool: Täällä on kyllä vielä kaikki laatikot ja pussit sun muut vielä ihan levällään niin voisi ehkä niitäkin tosta vähän siistiä pois. :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

EIKÄ! :)
Ensin omat sessiot, muu on toissijaista. Kun pystyisi tekemään omat sessiot ja jos pelaa vaikka 3 tai 6:kin frendin kanssa on dataliikenne silloin Suomen sisäistä niin en todellakaan usko että lagia näkyisi enää ollenkaan. Toki jos jollain 256/256 connu niin hyytyyhän se, mutta tarkoitankin "laajakaistaisia" hostaajia. 1Mb upilla pelaa takuulla 8:kin pelaajaa ilman mtn. lagia kunhan kaikki pelaajat on Suomesta.

Eri asia nyt kun Hosti saattaa olla Espanjassa ja itse kun täältä peräpohjolasta pelaillaan niin ei ihmekkään että pingi/lagi on välillä mitä on.
Heh et hirveesti vaadi. Megan upilla pitäis helposti pyörittää 16 pelaajan sessioita, täysin lagitonta. Varsinkin jos kaikki olisivat suomalaisia. Mutten usko, että GT5P:ssä näin tulis käymään. Sen verran vaiheessa toi nettikoodi. Paljon pitäis tapahtua. Jopa noi nykyset kisat pitäis toimia loistavasti. Muttei näin vaan ole.

Ite luulen, että kaikki ongelmat on tuolla PD:n päässä. Se on aika sama mitkä yhteydet kelläkin on. Aina lagittaa jos ne eivät saa mitään aikaan nettipelin osalta. Mielestäni voisivat tehdä koko nettikoodin ihan alusta, ja unohtaa toi nykynen. Se ei vaan toimi. Ottaisivat jonkun hyvän tarjoajan mukaan, joka osais homman valmiiks. Mutta tuntuu olevan vähän sama fiilis kuin Pessissä, ettei jakseta japanilaisena pelifirmana hankkia kunnon nettipelitarjoajaa, vaan pitää ite näpertää puoliks paskaa. Joku Gamespy tai vastaava asialle, niin kaikilla olis hauskempaa. Hittoku F1CE:n(ennen päivityksiä) tai jopa GTA IV:n nettikisat on paljon lagittomimpia kuin GT5P. Vaikka mielestäni noissakin peleissä on aika heikolla tolalla sekin osio.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Heh et hirveesti vaadi. Megan upilla pitäis helposti pyörittää 16 pelaajan sessioita, täysin lagitonta. Varsinkin jos kaikki olisivat suomalaisia. Mutten usko, että GT5P:ssä näin tulis käymään. Sen verran vaiheessa toi nettikoodi. Paljon pitäis tapahtua. Jopa noi nykyset kisat pitäis toimia loistavasti. Muttei näin vaan ole.

Ite luulen, että kaikki ongelmat on tuolla PD:n päässä. Se on aika sama mitkä yhteydet kelläkin on. Aina lagittaa jos ne eivät saa mitään aikaan nettipelin osalta. Mielestäni voisivat tehdä koko nettikoodin ihan alusta, ja unohtaa toi nykynen. Se ei vaan toimi. Ottaisivat jonkun hyvän tarjoajan mukaan, joka osais homman valmiiks. Mutta tuntuu olevan vähän sama fiilis kuin Pessissä, ettei jakseta japanilaisena pelifirmana hankkia kunnon nettipelitarjoajaa, vaan pitää ite näpertää puoliks paskaa. Joku Gamespy tai vastaava asialle, niin kaikilla olis hauskempaa. Hittoku F1CE:n(ennen päivityksiä) tai jopa GTA IV:n nettikisat on paljon lagittomimpia kuin GT5P. Vaikka mielestäni noissakin peleissä on aika heikolla tolalla sekin osio.

Serveri on aina jonkun pelaajan koneella. Ei ole PD:N servereitä millä pelit pyörisivät. PD:n servereiden kautta vain arvotaan pelaaja joka toimii serverinä ja sitten naitetaan sinne pelaajan koneella olevalle serville lisää pelaajia. Eli hyvinkin voi olla espanjalaisen paukkulangan päässä serveri ja muut pelaajat suomesta ->tökstöks. Mutta siitä olen toki samaa mieltä ettei se nettikoodi vielä mitenkään täydellistä ole. Lieköhän se syksyn päivitys toisi kokonaan uuden online-koodin samalla kun tulee privaatti lobbyt, voip jne.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Serveri on aina jonkun pelaajan koneella. Ei ole PD:N servereitä millä pelit pyörisivät. PD:n servereiden kautta vain arvotaan pelaaja joka toimii serverinä ja sitten naitetaan sinne pelaajan koneella olevalle serville lisää pelaajia. Eli hyvinkin voi olla espanjalaisen paukkulangan päässä serveri ja muut pelaajat suomesta ->tökstöks. Mutta siitä olen toki samaa mieltä ettei se nettikoodi vielä mitenkään täydellistä ole. Lieköhän se syksyn päivitys toisi kokonaan uuden online-koodin samalla kun tulee privaatti lobbyt, voip jne.
Juu kyl tiedän, ettei servut ole PD:n omia, mutta tarkotin sillä "PD:n päässä", että nettikoodi kusee. Niin ja en tajua miks pitää ylipäätänsä laittaa tommonen paska systeemi kun se ei kerta toimi. Onhan sitä muissakin (ajo)peleissä ihan toimiva lobby -> sessio -systeemi, joka oikeasti toimii. Kyllähän sillonkin hostin yhteydestä on kaikki kiinni, muttei nyt koskaan ole noin hervotonta lagia koskaan, kuin GT5P:ssä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Heh et hirveesti vaadi.
Vaadin kyllä, mutta tähän jaksa ruveta kaikkee kirjoittamaan. Mielestäni mainitsemastasi kolmesta asiasta jos yhden sais valita tässä ja nyt niin se on lobbyt.

Muut päivitykset kerkiävät tulla kun tulevat. Tää kun on vasta rolokue..
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vaadin kyllä, mutta tähän jaksa ruveta kaikkee kirjoittamaan. Mielestäni mainitsemastasi kolmesta asiasta jos yhden sais valita tässä ja nyt niin se on lobbyt.

Muut päivitykset kerkiävät tulla kun tulevat. Tää kun on vasta rolokue..
Juu. Ite en vaan käsitä miks jotkut ihmiset puhuu pelkästään vahinkomallinnuksesta, kun on paljon tärkeempiä asioita todella huonosti. Vahinkomallinnus tulee ihan viimesenä mun listoilla. Aivan järjetöntä edes kehittää semmosta, jos nettipelii nykii vähänkin. Ite kun en yksinpeliä juurikaan pelaisi kuin pakon alla, niin ei paljoa kiinnosta vahinkomallinnus yksinpelissä, vaikka olis kuinka hienosti ja hyvin tehty.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Perjantai aamuna päivittyy taas eventit (kisat). Toivottavasti tulisi jo joku pitkä kisa, 10-15 kierrosta kyllä maistuisi, Prona tietty.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Perjantai aamuna päivittyy taas eventit (kisat). Toivottavasti tulisi jo joku pitkä kisa, 10-15 kierrosta kyllä maistuisi, Prona tietty.

Niin näyttää tapahtuvan....saa nähdä mitä kisamuotoja pukkaa.
Nyt muutamaan Suzuka kisaan näin lopuksi.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juu. Ite en vaan käsitä miks jotkut ihmiset puhuu pelkästään vahinkomallinnuksesta, kun on paljon tärkeempiä asioita todella huonosti. Vahinkomallinnus tulee ihan viimesenä mun listoilla. Aivan järjetöntä edes kehittää semmosta, jos nettipelii nykii vähänkin. Ite kun en yksinpeliä juurikaan pelaisi kuin pakon alla, niin ei paljoa kiinnosta vahinkomallinnus yksinpelissä, vaikka olis kuinka hienosti ja hyvin tehty.

Jotenkin vaan on sellainen tunne että jos sitä vahinkomallia ei nähdä nyt jo gt5 prolon aikana niin sitten sitä ei tulla näkemään myöhemminkään ps3:n gran turismoissa.

Ja hyvä pistää vauriomallin "ensimmäinen versio" ulos jo nyt koska se tuskin tulee olemaan bugiton tai muuten vaatii lisä säätämistä ja nyt sitä on vielä aikaa testailla ja ottaa pelaajien palautetta vastaan ennen kuin GT5 tulee ja pelaajat pääsisivät näkemään millainen vauriomallista on tulossa ja tässä vaiheessa on vielä mahdollisuus pistää koko homma uusiksi jos vauriomalli on jo lähtökohdiltaan kelvoton, viittään tolla siihen kun esim. joku kertoi täällä etttei vauriomalli vaikuta mitenkään auton kulkupuoleen niin jos tälläistä on oikeasti suunniteltu polyphonella niin jonkun olis hyvä tietää kertoa polyphonelle että mikä sen vauriomallin todellinen tehtävä pelissä on jos eivät sitä tiedä.

Toki lagikin on poistettava mutta se ei vältäämättä ole vain polyphonyn homma.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Oli monta hyvää kisaa JOS ja JvM kanssa Kiitos kisoista :)

Yksi kisakin oli huippu lukuun ottamatta sitä keltaista Lanceria, joka osittain pilasi
ainankin minun ja JOSsin kisa...lie vielä pilannut JvM myös..tuuppimisella.

Viimeisessä muuten olisi tullut kolmois voitto, mutta koko ajan joku oli junnaamassa alussa
tiellä kun minä täyttä häkää painoin GT 40 tulemaan.
No minkäs teki tuuppasin väkisin, kun pirulaiset eivät katso mihin väliin penkalta eteen tulevat.

Ja viimeisenä iin päälle punainen Amuse pisti oikein olan takaa minut pihalle ennen takasuoraa olevassa mutkassa...:mad:
siellä sitä hiekka maistelin pitkät tovit ja taas takaa ajo alkoin, mutta jo lähes toivoton.
Kaikkeni tein, mutta matkaa liikaa Amuseen ja epäilen, että se olisi pistänyt minut pihalle.
Se linkutteli pitkin hiekan reunoja menemään viimeisellä kierroksella.

Siitäkin tuli mieleen, että nyt ne driffaajista osa on tullut normaaleihin kisoihin..voi veljet.

Taas kerran MJSallin kanssa harmittavasti ajoajat ristissä :(
En jaksanut enää ajaa..meni mehut GT 40 ajaessa.
Vai oisko tulla tempasee parit kisat, jos MJSalli ja kumppanit vielä siellä...katotaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Oli monta hyvää kisaa JOS ja JvM kanssa Kiitos kisoista :)

Yksi kisakin oli huippu lukuun ottamatta sitä keltaista Lanceria, joka osittain pilasi
ainankin minun ja JOSsin kisa...lie vielä pilannut JvM myös..tuuppimisella.

Viimeisessä muuten olisi tullut kolmois voitto, mutta koko ajan joku oli junnaamassa alussa
tiellä kun minä täyttä häkää painoin GT 40 tulemaan.
No minkäs teki tuuppasin väkisin, kun pirulaiset eivät katso mihin väliin penkalta eteen tulevat.

Ja viimeisenä iin päälle punainen Amuse pisti oikein olan takaa minut pihalle ennen takasuoraa olevassa mutkassa...:mad:
siellä sitä hiekka maistelin pitkät tovit ja taas takaa ajo alkoin, mutta jo lähes toivoton.
Kaikkeni tein, mutta matkaa liikaa Amuseen ja epäilen, että se olisi pistänyt minut pihalle.
Se linkutteli pitkin hiekan reunoja menemään viimeisellä kierroksella.

Siitäkin tuli mieleen, että nyt ne driffaajista osa on tullut normaaleihin kisoihin..voi veljet.

Taas kerran MJSallin kanssa harmittavasti ajoajat ristissä :(
En jaksanut enää ajaa..meni mehut GT 40 ajaessa.
Vai oisko tulla tempasee parit kisat, jos MJSalli ja kumppanit vielä siellä...katotaan.

Joo oli hyvää kisaa autoresin ja Lostin kanssa. :cool: Perhana menee GT40 niin lujaa suoralla ettei edes imussa pysy mukana. :) Mutta mutkissa ei sitten niin kovaa ;)

Ratti rupee pikkuhiljaa jo alemaan suurinpiirein hanskassa :) ja kyllä on nautinto ajella! :cool::cool:

Kohta takasin Hiikerin kanssa vielä muutamat kisat.. ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Joo suoralla kulkee GT40, kun on vaan lähtö käsissä ja muistaa vejättää kolmosella ja nelosella niin kyllä lähtee :)
Mutkat aika vaikeita on.Välillä tuntuu, ettei tahdo tulla mitään.
Hassua, että yleensä ajan tolla, koska aluksi en itse GT pelissä tykännyt koko GT40.
No nyt kulki ihan kivasti.

Tuli kolmois voitto Suomeen :)

Koitin kepittää tossa viimeisessä MJSallin mukana ja aluksi meni hyvin, ja hetken luulin, etten kauheasti jää.
Mutta kumit loppui multa loppua kohden liikaa ja viimeinen kierros alkoi hirvittää.
Ja vielä arvasin, että JvM tulee ja kovaa takaa.. huh huh.

Nyt öitä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Olipas vääntöä, adrenaliini vaan purskus kun rattia väänsin. :)
Vika oli hyvä, vain 6 pelaajan kisa jossa me kolme otettiin selvät podiumi paikat.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Olipas vääntöä, adrenaliini vaan purskus kun rattia väänsin. :)
Vika oli hyvä, vain 6 pelaajan kisa jossa me kolme otettiin selvät podiumi paikat.

Hiivatti, kun tipuin kyydistäsi..no joo liikaa olisi vaadittu GT40 vastaan GT40 Tuned.
Sitten olisi ollut armotonta vääntöä mulla jos JvM olisi ollut alusta pitäen mukana.
Varmaan olisin ollut silloin kolmas.

Nyt kampeen nukkumaan
 
Vastaus: GT5 Prologue

Se GT LM on kyllä suht vaikee ajettava, kokoajan saa olla joko kaasulla tai jarrulla jos haluu ettei perä tuu vierelle. :) Vai ootko löytäny Hiikeri jotkut säädöt jossa se ei tota tee? Ainakaan niin paljoo.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Se GT LM on kyllä suht vaikee ajettava, kokoajan saa olla joko kaasulla tai jarrulla jos haluu ettei perä tuu vierelle. :) Vai ootko löytäny Hiikeri jotkut säädöt jossa se ei tota tee? Ainakaan niin paljoo.
No sanonko että säädöittä se lähtee kuin "se sieltä sen saamisen jälkeen".

Aina kun otan "uuden" auton alle niin säätelen ensin indeksit+välitykset mieleisekseni, mutta sen jälkeen alkaa vasta The säätäminen.
Hommassa menee autosta riippuen se 1-2 tuntia, säätöö, 1/2-1 kierros ko. radalla (Free drive offline ajossa) ja säätö, taas testiä ja säätöä, testiä, säätöä... Siinä säädöt itselleni rupeavat koko ajan hioutumaan kun samalla saa koko ajan lisää pers'tuntumaa auton käyttäytymiseen.

G25:lla on loistava huomata pienienkien säätöjen vaikutus. Huomasin varsinkin kun tätä GT40 Test Caria säätelin tohon pp750 Suzukaan, niin jarrupaineen yhdenkin pykälän muutos sai perän aavistuksen irtoamaan vain yhdessä mutkassa, siihen neulansilmään jarrutettaessa.

1 pykälä takaisin päin jarrupainetta eikä ole enää käsittelyssäni peränluistelun vaaraa jarruttaessani.

Aikaa meni myös että sain perän sellaiseksi että se myös pysyy takana, esim. ekan mutkan jälkeiset S-mutkat pystyn vaikka pumppailemaan kaasulla eikä peräluiskahda alta, vaikka olisi kanttarelleillä. Ei niitä nyt lusikka pohjassa voi ajaa, mutta jos voisi niin sittenhän se olisi sama ajella jollain 200hp autolla jos ne haluaa vetää kaasu pohjassa.

Kun tota hieno säätöä tekee niin kyllä jo noissa vähissä säädöissäkin on jo niin paljon muuttujia että.

Jos esim. takarengasta muutan R3 > R2, niin sitten pitää jo muuttaa takasiipeä jolla korvataan menetettyä pitoa ja jarrupainetta ehkä vähemmäksi ettei lukkiudu jarrutettaessa, ja muutenkin koko ajo muuttuu kun ei muutenkaan pysähdy niin nopeasti eli mutkanopeudetkin muuttuvat, mutta säästyneellä indeksillä voin pudottaa auton painoa joka helpottaa hidastumista R2:lla, vai laitanko senkin indeksin tehoihin ja haen kierrosaikaan parannusta lisääntyneenä kiihtyvyytenä ja suoranopeutena...hmm..

Tai että pidänkö 4 vaihteen välitykset tiheänä alun S-mutkia silmällä pitäen? Mutta sitten kun taas tulen siihen yhteen loivaan mutkaan niin 4 on liian lyhyt ja 5 liian pitkä että saan parhaan suoranopeuden, ja 5:sta en voi oikein lyhentääkään koska sitten tulee liian pitkä harppaus välityksissa kun 6:sta en saa enää tiheämmäksi eikä se jaksa pääsuoralla kulkea...?

Ei hitto, laitan "säästyneen" indeksin maksimi siipiin, painoa pois ja pidän 4:n tiheänä ja otan nopeutta lisää noihin hitaampiin mutkiin näillä säädöillä, tai siis ainakin kokeilen...

On tää niin ihanaa :D

Hirvittää jo valmiiksi kun/jos tulevaan GT5:een tulee vielä pyöräkohtaiset säädöt, lukkojen säädöt yms. pienet kivat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Olen kyllä suuresti pettynyt tuohon nettipeliin, jatkuvaa pientä nykimistä ja autot sinkoilee välillä ihan ihme tilanteista. Jotenkin odotin vakaampaa nettipeliä Forza2:n jälkeen...Mutta muuten kyllä aika asiallinen peli, vihdoin saatu sitä realismia mukaan (vauriomallinnusta odotellessa :rolleyes:)
(Ja 10 megan netti löytyy, eli ei ole ainakaan siitä kiinni tuo lagi)
 
Vastaus: GT5 Prologue

On tää niin ihanaa :D

Säätäminen sinänsä olisi ihan kivaa... mutta kuka kirottu epäsikiö on taas keksinyt että tallennetaanpa autojen säätöjä vain kolmeen slottiin per auto ja sovitaan vielä niin että hakataan kiveen niiden nimiksi A, B ja C!

Jos lopullisessa pelissä on yhtä hienosti oivallettu systeemi niin morjens. Ymmärsin vielä jotenkin tuollaiset rajoitukset muistikorttitallennuksen aikakaudella, mutta nyt ei sitäkään oikeutusta enää ole.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Säätäminen sinänsä olisi ihan kivaa... mutta kuka kirottu epäsikiö on taas keksinyt että tallennetaanpa autojen säätöjä vain kolmeen slottiin per auto ja sovitaan vielä niin että hakataan kiveen niiden nimiksi A, B ja C!

Jos lopullisessa pelissä on yhtä hienosti oivallettu systeemi niin morjens. Ymmärsin vielä jotenkin tuollaiset rajoitukset muistikorttitallennuksen aikakaudella, mutta nyt ei sitäkään oikeutusta enää ole.
Toi kämänen tallennus homma on kyllä ihan suolesta. :mad:
 
Ylös Bottom