Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

MaindrianPace sanoi:
Tuli ladattua peli Japanin storesta.

GT4:ää tahkottiin yli 1,5 vuotta, joten GT5 Prologuella pärjäilee varmasti siihen saakka kunnes varsinainen peli julkaistaan. Oikeanpuoleinen ohjaus on mukavaa vaihtelua sekin autopeleissä.

Mielenkiinnolla odotan myös tulevan Euroopan ja US-versioiden mahdollisia eroja, add-oneista puhuttakaan. Näihin latauksiin investoi muutamia euroja mielellään kun ajattelee kuinka paljon tuli aikoinaan syötettyä kolikoita automaatteihin.

Näyttääkö GT HD:n vuoristorata paremmalta? Muita kokemuksia kans!
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

MaindrianPace sanoi:
Tuli ladattua peli Japanin storesta.

GT4:ää tahkottiin yli 1,5 vuotta, joten GT5 Prologuella pärjäilee varmasti siihen saakka kunnes varsinainen peli julkaistaan. Oikeanpuoleinen ohjaus on mukavaa vaihtelua sekin autopeleissä.

Mielenkiinnolla odotan myös tulevan Euroopan ja US-versioiden mahdollisia eroja, add-oneista puhuttakaan. Näihin latauksiin investoi muutamia euroja mielellään kun ajattelee kuinka paljon tuli aikoinaan syötettyä kolikoita automaatteihin.

Onnistuuko tuo sompailu valikoissa japsiteksteistä huolimatta? (Vai löytyykö peräti vaihtoehtoja..?)

Laittele tosiaan ihmeessä lisää kokemuksia.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Darth Vader sanoi:
Näyttääkö GT HD:n vuoristorata paremmalta? Muita kokemuksia kans!

Eiger Nordwandiin on tullut joitakin muutoksia, ensimmäisenä silmään pistää "uudelleen asfaltoitu" rata, en muista oliko GT HD:n tarmacilla ihan noin paljoa kuminjälkiä. Myös lippusiimoja on kiristetty varsinkin sisäkurveissa. Siimoihin nojaamisesta tulee muutaman sekunnin aikasakko jolloin nopeus on rajoitettu n. 50 km/h. Sisäkuvakulma ja oikeanpuoleinen ohjaus tuo muuten tuttuun rataan lisää fiilistä.

Valikot ovat simppeleitä aiempien GT-pelien mukaisesti, joten mielestäni on ihan sama millä kielellä ne ovat. Rattia vääntäessä kielillä ei ole merkitystä, vaikka Top Gearin The Stig saattaisikin olla tästä toista mieltä.

Nopeasti testattuna uusi Lontoon katurata on ihan ok, mutta varsinkin Daytonan ovaali lämmittää vanhan Nascar-sarjan fanin mieltä jossa on varmasti mahtava jahdata Ferrareita ja Audi R8:ja.

Äänet ovat mielestäni selkeä parannus aiempiin GT-peleihin verrattuna, vaikka demohan tämäkin vielä on. Alfa 147:n puikoissa ollessa ohikiitäneen Ferrarin äänet saivat allekirjoittaneelle lähes lusikallisen housuun.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

MaindrianPace sanoi:
Siimoihin nojaamisesta tulee muutaman sekunnin aikasakko jolloin nopeus on rajoitettu n. 50 km/h.
Ahaa, eli huhu pitää paikkansa, vaikka damagea ei ole, niin törmäilijöitä(seiniin,autojen perään) rangaistaan köröttelypenaltyllä?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

TJS sanoi:
Ahaa, eli huhu pitää paikkansa, vaikka damagea ei ole, niin törmäilijöitä(seiniin,autojen perään) rangaistaan köröttelypenaltyllä?
Vastaava oli käytössä jo GT4:ssä, eli eipä tuota minään uudistuksena voida pitää.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

TT-2k sanoi:
Vastaava oli käytössä jo GT4:ssä, eli eipä tuota minään uudistuksena voida pitää.
Ahaa, mulla jäikin GT4 väliin. No eikös tän pitäs teoriassa pitää kisat reiluina(ei kilpailijan tönimistä), vaikkei vauriomallinnusta olekaan?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Vaikka peli onkin parasta A-ryhmää,kuinka uskottavia ovat ajat tuhannesosa sekunnin tarkkuudella?Kattelen just naisten super-G:tä mm tasolla,ja ajat on sadasosan tarkkuudella,vaikka maaliin tullaan varmaan se sata lasissa?Jos "vain"peli antaa tarkemman ajan (oikein) kun mm-sarja,niin epäilen(hiukka)? ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Annika sanoi:
Vaikka peli onkin parasta A-ryhmää,kuinka uskottavia ovat ajat tuhannesosa sekunnin tarkkuudella?Kattelen just naisten super-G:tä mm tasolla,ja ajat on sadasosan tarkkuudella,vaikka maaliin tullaan varmaan se sata lasissa?Jos "vain"peli antaa tarkemman ajan (oikein) kun mm-sarja,niin epäilen(hiukka)? ;)
Esim. formuloissa ajat on otettu tuhannesosan tarkkuudella niin kauan kuin muistan. Ei ajanotto tuhannesosan tarkkuudella ole edes mitenkään teknisesti vaikeaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Totta,mut budjetitkin hiukka eri luokkaa.Kuinka uskottavaa ajanoton tarkkuus gt:ssä?:cool:
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Annika sanoi:
Totta,mut budjetitkin hiukka eri luokkaa.Kuinka uskottavaa ajanoton tarkkuus gt:ssä?:cool:
Minusta se on täysin uskottavaa. Ei esim. super-G:ssä ajanoton tarkkuus mistään budjetista ole kiinni, vaan lajin säännöistä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

MaindrianPace sanoi:
Tuli ladattua peli Japanin storesta.
.
Laitatko vähän enemmän infoa miten onnistuit lataamaan..

Millä kortilla? Itse olen kokeillut sekä Handelsbankenin Visaa sekä Wirecardia
Mitä laitoit osoitteeksi? Olen kokeillut japanissa olevaa osoitetta, sekä erilaisia variaatioita?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

TT-2k sanoi:
Minusta se on täysin uskottavaa. Ei esim. super-G:ssä ajanoton tarkkuus mistään budjetista ole kiinni, vaan lajin säännöistä.
Jep, sähkömagnetismi ja tietokonealgoritmit on kiva asia.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

En jaksanu lukee noita yli pariikymmentä sivui viestei vastauksen toivos :rolleyes: , joten voisko joku kertoo tuleeks Prologueen tai itse vitoseen vauriomallinnus.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Wiips 360 sanoi:
En jaksanu lukee noita yli pariikymmentä sivui viestei vastauksen toivos :rolleyes: , joten voisko joku kertoo tuleeks Prologueen tai itse vitoseen vauriomallinnus.

Voi tulla myöhemmin päivityksenä tai sitten vasta varsinaisessa GT5:ssa, mutta Prologuessa sitä ei ole ainakaan nyt alkuun.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Gurubacken sanoi:
Laitatko vähän enemmän infoa miten onnistuit lataamaan..

Millä kortilla? Itse olen kokeillut sekä Handelsbankenin Visaa sekä Wirecardia
Mitä laitoit osoitteeksi? Olen kokeillut japanissa olevaa osoitetta, sekä erilaisia variaatioita?
Wirecardia kokeltu täälläkin mutta ei hyväksy tietoja. :( Apuja tarvitaan myös täällä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Annika sanoi:
Totta,mut budjetitkin hiukka eri luokkaa.Kuinka uskottavaa ajanoton tarkkuus gt:ssä?:cool:

Onhan tuo täysin uskottavaa ajanottotarkkuudeksi. Käytännössä autopelien fysiikkamallit pyörivät 2-3-4 kertaa isommalla taajuudella kuin mitä pelin grafiikkaa näytölle päivitetään. Tuo suurempi tarkkuus fysiikkamallille tarvitaan, koska simulaatio on iteratiivinen ja vain suhteellisen pienillä askeleilla fysiikkamalli pysyy vakaana. Ainakin ps2:lla oli autopelejä joiden fysiikkamalli sykki yli 200hz taajuudella. Sitä en tiedä mikä on gt5 prologuen fysiikkamallin simulointitaajuus, mutta villi veikkaus voisi olla esim 180Hz(3*60fps).

Fysiikkamalli tietää jokaisessa simulaatioaskeleessa auton tarkan paikan ja ajan. Tuosta saadaan suoraan aika esim. 1/180 osan tarkkuudella. Aikaa voidaan vielä tarkentaa, koska jokaisen simulaatioaskeleessa voidaan tarkistella ylittikö auto maaliviivan. Kun auton huomataan simulaatioaskeleessa ylittäneen maaliviivan niin voidaan nykyisen ja edellisen simulaatioaskeleissa olevan auton paikan,ajan, nopeuden ja kiihtyvyyden avulla laskea tarkka hetki milloin auto ylitti maaliviivan. Tuossa kiihtyvyyden ottaminen huomioon on vähän ikävää, mutta joo... eli ei tuo tuhannesosien tarkkuus mikään taikatemppu tai mahdottomuus ole.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Gurubacken sanoi:
Laitatko vähän enemmän infoa miten onnistuit lataamaan..

Millä kortilla? Itse olen kokeillut sekä Handelsbankenin Visaa sekä Wirecardia
Mitä laitoit osoitteeksi? Olen kokeillut japanissa olevaa osoitetta, sekä erilaisia variaatioita?

PlayStation Network Ticketillä, joita myydään esim. eBayssä. Helppo ja nopea tapa ladata maksullista sisältöä Japanin storesta.

Vajaan parin gigan asennustiedosto latautui kiintolevylle nopeasti.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

eBayssä japan storen 5000¥ maksukortteja n.67$ hintaan.Vain paypal käy maksuvälineenä.

Saattaa olla ettei lähetykset toimi muualle kuin USA?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom