Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Kabanossi sanoi:
Onko eri autojen moottoriäänissä suuriakin eroja? Löytyykö Prologuesta kunnon jenkkirautoja? Ja tuo renkaiden kirskuna... GT:n tavaramerkki, samalla sarjan yksi ärsyttävimmistä asioista.

GT5 prologue on eka gran turismo, missä autot kuulostaa autoilta. Varsinkin jenkkirautojen isoissa koneissa on paljon muhkeammat äänet nyt kuin aikaisemmin. Ero on erittäin selkeä varsinkin, kun nostetaan kierroksia. Vaatii tosin äänentoistolaitteistoltakin asiallista suorituskykyä, että äänet herää eloon. Autojen änet on lisäksi erilaiset riippuen kuvakulmasta mistä ajaa.

Jengi on whinennyt noista olemattomista rengasäänistä edellisissä gran turismossa. Nyt joku polyphonylla päätti toteuttaa rengasäänet ja pistää niin kovalle, että kuurokin kuulee. On kyllä todellä ärsyttävä. Samoin tuulen suhina kovassa vauhdissa on infernaalinen. Liekö tuo oikeastikin tollanen mekkala 300km/h vauhdissa? Toivottavasti säätävät alaspäin/antavat mahdollisuuden säätää eri ääniefektien voimakkuuksia(moottori/tuuli/renkaat/mitä vielä?)

edit. Ja ne gt5 prologuen äänet on aidoista autoista äänitetty, eli ne yrittää kyllä kovasti olla jokaisen auton kohdalla oikeat.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

No niin, antakaas viisaammat vinkki' miten saisin G25:sen viikset toimimaan vaihteiden vaihtajina?

Aikaisemmassa demossa toimi ongelmitta suoraan, nyt vaihdot tapahtuu erillisestä vaihdekepistä, josta en ainakaan vielä tässä vaiheessa pahemmin välitä ..
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

vision73 sanoi:
No niin, antakaas viisaammat vinkki' miten saisin G25:sen viikset toimimaan vaihteiden vaihtajina?

Aikaisemmassa demossa toimi ongelmitta suoraan, nyt vaihdot tapahtuu erillisestä vaihdekepistä, josta en ainakaan vielä tässä vaiheessa pahemmin välitä ..
Käyppäs lukemassa täältä mikä on mikäkin näppäin
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

No nyt pääsi ratillakin ajelemaan ja ei voi muuta sanoa kuin että on paras autopeli ikinä missään, vaikka sisältöä onkin vähän ja nettipeli on vielä hölmösti toteutettu tällä hetkellä.

Aika-ajokisaankin kävin osallistumassa, eli siihen suzukan arcadekisaan R1-renkailla GT-R:llä sijalle 48 ajalla about 2:05.7 tai jotain sinne päin. Pitää noita muitakin aika-ajo challengeja ajella kunhan kerkeää. Tai itseasiassa ajoinkin jo Audi R8:lla netin parhaan ajan lontoossa simuasetuksillalla S3-renkailla, mutta jostain syystä se ei rekisteröitynyt ja minulla ei näy tulosta ollenkaan :(

Pitää ehkä tänään illalla yritellä uusiksi sitä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Pibe sanoi:
Aika-ajokisaankin kävin osallistumassa, eli siihen suzukan arcadekisaan R1-renkailla GT-R:llä sijalle 48 ajalla about 2:05.7 tai jotain sinne päin. Pitää noita muitakin aika-ajo challengeja ajella kunhan kerkeää.

Törkeen hyvä aika pibe. Tolla itse asiassa olis varmaan suzukan kärjessäkin, kun ne ihan parhaat ajat on tehty oikomalla lähtösuoran jälkeisen oikeelle kaartuvan mutkan jälkeen tulevat vasen, oikee, vasen mutkat. Toivottavasti tulee patchi tohon rataan ettei saa ilman penaltia enää tuosta rullata nurmikon läpi...

Imho. haastavin on se ferrarilla pro-moodissa n3-renkailla ajettava time triali. Parantelin siihen omaa aikaisemmin tässä threadissa pastettua aikaa vajaalla sekunnilla, mutta edelleen liian hidas, että pääsis top100:een.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

roflator sanoi:
Törkeen hyvä aika pibe. Tolla itse asiassa olis varmaan suzukan kärjessäkin, kun ne ihan parhaat ajat on tehty oikomalla lähtösuoran jälkeisen oikeelle kaartuvan mutkan jälkeen tulevat vasen, oikee, vasen mutkat. Toivottavasti tulee patchi tohon rataan ettei saa ilman penaltia enää tuosta rullata nurmikon läpi...
Jotain huhua olin kuullutkin, että suzukassa voi oikoa, mutta että noin radikaalissa kohtaa vielä :mad:
Enpä tiedä jaksaako tuota sitten edes yrittää parannella... No pitää katsoa top10 aikoja, voisiko sinne päästä. Jos voi niin yritän, että saa replayn sinne näkyviin ilman oikomisia. (kai tässäkin näkyy top10 replayt niin kuin GTHD:ssa?)
roflator sanoi:
Imho. haastavin on se ferrarilla pro-moodissa n3-renkailla ajettava time triali. Parantelin siihen omaa aikaisemmin tässä threadissa pastettua aikaa vajaalla sekunnilla, mutta edelleen liian hidas, että pääsis top100:een.
Pitääkin ajella sitä, kunhan saan pelattua ferrarin auki.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Itse taidan odottaa jenkki tai euroversiota. Lupaavalta tämä kieltämättä näyttää.

OT: pitäisikö rateille tehdä oma keskustelu kun tuntuu siltä, että puolet viesteistä sivuaa aihetta?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Darth Vader sanoi:
Itse taidan odottaa jenkki tai euroversiota. Lupaavalta tämä kieltämättä näyttää.

OT: pitäisikö rateille tehdä oma keskustelu kun tuntuu siltä, että puolet viesteistä sivuaa aihetta?

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=113&highlight=ratit
Tossa on topikki rateille. Mutta eipä se paljon haittaa jos tässä topikissa, niistä ja niiden ongelmista puhutaan kun liittyvät kuitenkin itse peliin suurin osa. Lähti yesasiasta eilen tilaukseen peli, pääsee sitten G25:sella vääntämään. Odotukset on todella korkealla :)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Suzukan aika nyt GT-R:llä arcade R1 challengessa 2'05.415 (sija 34) ja Lontoon aika simu S1 challengessa 0'55.591 (sija 60) GT-R:llä myös. Lontoossa mun on aika mahdotonta parantaa aikaa. Suzukassa onnistuu vielä helpostikin. Eigeriä täytyy tesmiä varmaan seuraavaksi, jos sitä nyt on tuolla "virallisissa" kisoissa.

EDIT: Saako sitä prkleen haamua mistään pois päältä? Menee hermot kun se on tiellä juuri pahaan aikaan ja kun se on takana, hiostaa että "nyt seuraava mutka menee huonosti ja tuo pirun paholainen ottaa kiinni !"
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

pouget sanoi:
Ei mikään mullistava uutinen sinänsä, onhan tuo jo tiedetty aiemmin, että ammattikuskit reenaa joskus autopeleillä. Mutta kova kepittäjä tuo GT:n kehittäjä ilmeisesti



ihmetyttää vain toi, että mitä ne kuskit siinä oppii, ei ainakaan sitä, että miten ajetaan ko. radalla, missä jarrutetaan ja sitä rataa, Top Gearissa ajettiin joku rata, en muista mikä mutta joku Jenkkilän radoista se oli, ensin ajoi Gran Turismo 5:llä saman radan ja sitten oikeasti (samalla autolla) niin ainakin pelissä pystyi ajamaan monta sekuntia.
Aika sekavaa tekstiä :eek: mutta ei nää pelit nyt niin hyviä simulaattoreita ole, että niillä kannattaisi opetella ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

pouget sanoi:
Ei mikään mullistava uutinen sinänsä, onhan tuo jo tiedetty aiemmin, että ammattikuskit reenaa joskus autopeleillä. Mutta kova kepittäjä tuo GT:n kehittäjä ilmeisesti:

http://www.jgadgets.com/2008/01/05/real-racers-actually-use-gran-turismo-to-train

Tällaista samaa paskaa näki joskus jonkun Colin McRae ykkösen promo-jutuissa. Uskoo nyt ken tahtoo.

Tai sitä, että Killzone oli niin realistinen, että jotkut sotilaat harjoittelivat sillä omia taktiikoitaan :D


Kaveri sais jo latailla tän. Vois sille samalla lahjoittaa Driving Force Pron...

Ja se on kyllä perseestä jos se renkaitten vinkuminen on taas tallella. Vitutti mukavasti jo nelosessa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Zoukka sanoi:
Ja se on kyllä perseestä jos se renkaitten vinkuminen on taas tallella. Vitutti mukavasti jo nelosessa.
aivan.

johan on helevata, jos ei anneta edes mahdollisuutta säätää, vaikka vain hiljaisemmaksi.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Timppa78 sanoi:
ihmetyttää vain toi, että mitä ne kuskit siinä oppii, ei ainakaan sitä, että miten ajetaan ko. radalla, missä jarrutetaan ja sitä rataa, Top Gearissa ajettiin joku rata, en muista mikä mutta joku Jenkkilän radoista se oli, ensin ajoi Gran Turismo 5:llä saman radan ja sitten oikeasti (samalla autolla) niin ainakin pelissä pystyi ajamaan monta sekuntia.
Aika sekavaa tekstiä :eek: mutta ei nää pelit nyt niin hyviä simulaattoreita ole, että niillä kannattaisi opetella ;)
Jaa, en tiennytkään, että Top Gearin väki on niiiin kovaa porukkaa, että heillä on jo GT5:nen :p Toki viimeinen lause pitää eniten paikkaansa.

zoukka sanoi:
Ja se on kyllä perseestä jos se renkaitten vinkuminen on taas tallella. Vitutti mukavasti jo nelosessa.
Oletko koskaan käynyt millään radalla kuuntelemassa miltä kuulostaa kun ajetaan pidon äärirajoilla asvaltilla ? Renkaiden vikinä ja vinkuminen on puolet siitä älämölöstä mitä sieltä kuuluu... Moottorin murina on se toinen puolikas. Se on yllättävän voimakas ääni mitä niistä renkaista pääsee... Niitä autoja ajetaan perstuntumalla ja korvakuulolla. Perstuntumaa ei voi mallintaa sohvalle, joten äänimaailman pitää onnistua. Siihen tarvitaan vinkumista, jonka soisi olevan oikein toimiva.

Itse ihmetten, että ihme vinkunaa kuuluu täälläkin zoukan suusta. Sekin on yllättävän kovaäänistä, mutta kaipa korvat tottuu siihenkin.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

pouget sanoi:
Ei mikään mullistava uutinen sinänsä, onhan tuo jo tiedetty aiemmin, että ammattikuskit reenaa joskus autopeleillä. Mutta kova kepittäjä tuo GT:n kehittäjä ilmeisesti:

http://www.jgadgets.com/2008/01/05/real-racers-actually-use-gran-turismo-to-train
Täytyy olla melkonen pölypää jos kuvittelee että jollain GT:n pleikkapelillä oppis rataajoa.Ainoastaan voi opetella ko.radat/mutkat noin suurinpiirtein muistamaan.;)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Timppa78 sanoi:
Top Gearissa ajettiin joku rata, en muista mikä mutta joku Jenkkilän radoista se oli, ensin ajoi Gran Turismo 5:llä saman radan ja sitten oikeasti (samalla autolla) niin ainakin pelissä pystyi ajamaan monta sekuntia.
Öö, niin siis kyseessä on vuosia vanha jakso, jossa ajettiin Gran Turismo 3:a ohjaimella, käytettiin kaasuna X:ää, pidettiin kaikkia ajoapuja päällä ja tykitettiin NSX:llä Laguna Secaa... "omg ei tässä oo vaaran tunnetta ja voi tykittää kaasu pohjassa!!!" Älä... Hemmetti 99% ihmisistä ei tiedä minkälainen peli GT on, koska niillä on ajoavut ja ne ajaa ohjaimella (aina kun ajaa ohjaimella, on apuja päällä ohjaukseen liittyen. auton renkaat ei käänny reaaliajassa ja aiemmissa turismoissa on vissiin ollut kaasuhelpotustakin ohjaimella.)

EDIT: Ja sen verran vielä lisää että vanhoissa turismoissa kaiken lisäksi luiston esto oli periaatteessa vain täydellinen grippi autolle... Eli apu oli aiiiiivan mieletön. Prolossa ei enää ole niin. Ja kaikki ketkä haukutte turismoa aiempien osien perusteella ja vieläpä pelkällä ajoapu+kapula ohjauksella... GT on muuttunut proloon mennessä sieltä kolmosesta aika radikaalisti...
kapu sanoi:
Täytyy olla melkonen pölypää jos kuvittelee että jollain GT:n pleikkapelillä oppis rataajoa.Ainoastaan voi opetella ko.radat/mutkat noin suurinpiirtein muistamaan.;)
Niin, siis GT on ollut aina aika tunnettu todella tarkasta kaiken mallintamisesta. Viimeisimpänä autojen sisätilat. GT: Prologuen radat ovat varmasti jo suht täysin samanlaisia kuin oikeat versiot. Onhan niitä videoitakin olemassa missä esitellään irl videolla verrattuna GT-videoon ja näytetään rataprofiilin vertailua, esim. nyrreltä ja nyt suzukalta prolosta. Aika samalta näyttää GT ja oikea rata. Suhteellisen hyvin pystyy siis radan profiilin siis varmaan opettelemaan GT:llä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Miksei GT:llä(kin) voisi opetella rata-ajoa? Samoilla ajolinjoilla sitä päristellään pelissä ku irl jne. Jarrutuspaikat on sellanen asia mitä pelistä ei kyllä opi, mutta muuten luulis olevan kohtuu hyvä esimerkiksi ratojen ja ajolinjojen opetteluun.

Nortissa esimerkiksi nousut ja laskut on vähä miedompia mitä oikeesti, mutta muuten se on melko hyvin kohdallaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Baron sanoi:
Epämääräistä vikinää

Enpä ole kisoissa käynyt, saati järin kovaa vinkumista kuullut. Eikä kyllä rehellisesti sanottuna kiinnostakaan.

Mutta se nyt ei taas liity mitenkään peliin josta puhumme ja sen vikinän suurin ongelma on, että se kuulostaa helvetin tökeröltä (lue: ei realistiselta) ja se kuulostaa kuin sama sekunnin looppi pyörisi koko pelin ajan. Eli suomeksi sanottuna se vain yksinkertaisesti vituttaa.

Mutta kaipa tämä oli taas trollausta, provo ja vieläpä täysin asiatonta.


Radat voi GT:n kautta kyllä opetella ei siinä mitään. Joku rata taisi olla GT2:sessa aikanaan kun isäpuolen kaveri tunnisti sen pelatessani. Oli se aika hienoa. (saattoi toki olla kolmonenkin)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Zoukka sanoi:
Enpä ole kisoissa käynyt, saati järin kovaa vinkumista kuullut. Eikä kyllä rehellisesti sanottuna kiinnostakaan.

Suurin ongelma on, että se kuulostaa helvetin tökeröltä (lue: ei realistiselta) ja se kuulostaa kuin sama sekunnin looppi pyörisi koko pelin ajan.

Eli et oo käyny radalla kattomas ku ajetaan oikeesti kovaa, mutta tiedät kuitenkin sanoa sen, että renkaiden äänet ei oo realistisia :rolleyes:

Aika ristiriitaista kommenttia heittelet. Mieti ens kerralla edes 5 sekuntia ennen ku viestittelet niin et jätä ittestäs niin typerää kuvaa ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Niinpä kettu... Ja kaiken lisäksi
Zoukka sanoi:
sen vikinän suurin ongelma on, että se kuulostaa helvetin tökeröltä (lue: ei realistiselta) ja se kuulostaa kuin sama sekunnin looppi pyörisi koko pelin ajan. Eli suomeksi sanottuna se vain yksinkertaisesti vituttaa.
Prolon renkaiden äänet ei enää ole luupatun kuuloisia... Perehdy asioihin ennen kuin kirjoitat...

Moni on muutenkin haukkunut jo prolon epärealistiseksi paskaksi missä renkaat kuulostaa skeidalta ja auton äänet on mikroautoja, vaikka eivät ole nähneet saati testanneet peliä. Pelin demo on jo siltänään aika realistinen, siinä on kohtalaiset renkaiden äänet ja loistavat autojen äänet. Koko setti on itseasiassa silkkaa hunajaa.
 
Ylös Bottom