Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Voisiko ratin sijainti olla riippuvainen PS3:n tai pelin kieliasetuksista?
Jos kieleksi on valittu englanti, ratit oikealla. Jos kieli esim. suomi, ratti vasemmalla...
Tällainen lokalisointi voisi olla ihan mahdollista.
Tämä vaan oletusta, itse en peliä vielä omista.


Toivottavasti toi pitäis paikkansa!
 
Vastaus: GT5 Prologue

Joo kaikissa autoissa ilmeisesti "väärällä" puolella meidän vinkkelistä katsottuna. Tosiaan ihme juttu. Pistetäänpäs nyt kaikki palautetta sinne, että ne ei luule, että täällä Euroopassa kaikki haluaa ajella brittipuolella :(

Kaippa se täytyy pistää heille hieman kiukkuista mailia ratista...
Eikö siellä päässä tiedetä euroopasta ja autoilu"kulttuurista" hevonpyllyä :eek:
 
Vastaus: GT5 Prologue

WV Golfissa on ainakin ratti vasemmalla puolella. Sehän onkin Euroopassa tehty auto. Jospas näissä Eurooppalaisissa autoissa onkin kaikissa ratti vasemmalla puolella lukuunottamatta Fordeja, Jaguaareja ym. Briteissä valmistettuja autoja:rolleyes:

EDIT.
Ratin sijainnin näkee kun menee pelissa Dealirshippiin ja valitsee autonvalmistajan. Kun auto pyörii kuvassa niin näet hyvin kummalla puolella on ratti. Järkevää eikö totta!
 
Vastaus: GT5 Prologue

Prismasta itsekkin äsken hain BluRayn.

Asensi peliä levyltä 15min ja sitten itse päivitystä netistä 40min, ekalla onnistui eli helppoo kuin heinän teko.

Vaan nyt vuoden odottelun jälkeen ei kirpaise yhtään. Säkki on evästä haettu ja seuraava vuorokausi meneekin varmasti G25:n potikat kuumana!

Toi pelkkä alkuvideokin näytti uskomattomalta 204cm diag. kokoisena katsottuna! :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Prismasta toi kanssa piti hakea jo tänään, vaikka kovollahan tuo olis ollut sitten aina mukana.

Kait sitä pitää vääntää iltasella tuolla "vanhalla" Logitechin Driving Force Pro:lla...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Prismasta toi kanssa piti hakea jo tänään, vaikka kovollahan tuo olis ollut sitten aina mukana.

Kait sitä pitää vääntää iltasella tuolla "vanhalla" Logitechin Driving Force Pro:lla...

Se on vanha, mutta edelleen parhaasta päästä. Taitaapi vain G25 olla parempi johtuen vaihteista ja polkimista :P Rattituntuma suht sama.
Itse varmaan joudun huomiseen odottamaan. Ei ainakaan Gigantissa ole täällä päin. Saatampa ehkä käydä Prismassa katsomassa illemmalla.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pistetäämpäs nyt itsekin pientä +/- tilastoa tänne reilun vuorokauden (kyllä, levy tuli eilen :D) aherruksen jälkeen:

+siistit (ei COOLIT, vaan siistit siistit :D = helppokäyttöiset ja hienot) valikot
+autot erittäin hienosti mallinnettu, yksityiskohtia piisaa
+ratamiljööt erittäin nättejä
+ruudunpäivitys hyvää luokkaa, ei pätki, ei
+pro-fysiikoill ratin kanssa ajaminen erittäin, erittäin hienoa

-musiikkipuoli (paljon tullu hyvää palautetta tästä, mutta itse en pidä :D)
-rankaistuksien jako (myös yksinpelissä) joskus vähän niin ja näin
-standard-fysiikoilla ratin kanssa ajaminen yhtä tuskaa verrattuna prohon (eilen jouduin kokemaan ensimmäisissä nettikisoissa)
-nettikisojen etsimisessä kuluu aikaa..

Siinä muutamia plussia ja miinuksia, enemmänkin on mutta nuo nyt päällimmäisenä mielessä :p

E: mikä ois muuten nopein tapa kerätä rahanroskaa? Itse ajelen tota A-sarjan ensimmäistä Daytonan kisaa Ford GT '06:lla, kisassa menee sellaset ~4 minuuttia ja sen 20000 saa voitosta.. Onko nopeampia keinoja?
Ja meinaa muuten löysät tulla housuun kun em. auto lähtee ko. radalla hallinnasta täydessä vauhdissa :D:D
 
Vastaus: GT5 Prologue

ei vissii pääse virittää autoi tai en ainakaan löytäny.. eikä pahemmin säätää muuten tosi hyvä peli
 
Vastaus: GT5 Prologue

ei vissii pääse virittää autoi tai en ainakaan löytäny.. eikä pahemmin säätää muuten tosi hyvä peli

Suorita C-, B- ja A-sarjan kisat niin sit pääsee.. Menet kisaan ja siel alhaalla lukee "quick tune", missä lukee myös "start".
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pakkohan se oli käydä ostamassa ihan pelikaupasta vaikka ensin meinasin säästää ja ostaa pelin jenkkistoresta. Puijon Divarissa hintaa pelillä oli 38,50e.

Rasittaa kyllä nämä pakolliset asennukset... ei ne nyt vaan kuulu konsoleille, ei sitten millään.

edit: Ja nyt se vielä lataa jotain päivitystä... aargh!

edit2: Puolen tunnin lataamisen jälkeen Download Failed... AAAAAAAAARGH!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Oh yeah just kaahasin duunista kotiin ja kyllä oli lunta saatana. Pihatiellä sai kunnolla käyttää Gran Turismo Skillejä kun oli puol metriä lunta... Postilaatikosta heti kävin hakemassa GT joten eikun päivittämään ja pihalta poistamaan lumet liekinheittimellä =D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onks tääl ketää ketä haluais kisata seuraavassa kisassa klo 15:

Expert PP650 London City / PRO: 6-12 players

Jos on niin ilmotelkaas nopsaan :D

Btw, heitin tos PP650 Lonttoossa pro-fysiikoilla time trialissa kolmanneksi (aika ~53,6).
Miten muut ajelee Lontoossa, pääsettekö noilla ton PP650 tasosilla autoilla alle 53 sekunnin?

PS: 200. viesti :p
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onks tääl ketää ketä haluais kisata seuraavassa kisassa klo 15:

Expert PP650 London City / PRO: 6-12 players

Jos on niin ilmotelkaas nopsaan :D

Btw, heitin tos PP650 Lonttoossa pro-fysiikoilla time trialissa kolmanneksi (aika ~53,6).
Miten muut ajelee Lontoossa, pääsettekö noilla ton PP650 tasosilla autoilla alle 53 sekunnin?

PS: 200. viesti :p

Muuten tulisin, mutta pitää mennä tekemään lumityöt ja sitten saunomaan... ainii, oluset mukaan, hyvä kun muistutitte ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue

1h ensituntumat takana. Ajoavut tietty kaikki pois, fysiikat Realistic sekä ratissa forcet täysillä sekä ohjauksen tyyppi: Professional.

Eka autona Honda Integra TypeR ja esim ovaalissa kun paahtaa mutkista ulos, niin sopivan ja itseasiassa aika realistisenkin tuntuisen pehmeästi nypyttelee G25:n koneisto asfaltin epätasaisuuksia! Ihan tuli WOW :eek: efektikin forceista!

Eli ei mtn. koneiston aiheuttamia teräviä "forceja" jolloin ne vievät osan ajoilosta kun ne aistii niin mekaanisiksi, G25 antaa just oikeanlaisen tuntuman jollainenkin todellisuudessakin tuntuu ratissa kun asfaltissa on repeämiä ja kumi hakee pitoa.

Vaikea sanoa, mutta siis kumin vaimentamaa nypyttelyä kuten RIL.

Onhan toi ohjaamo kuvakulma "tunteikas" ajella, mutta ei silti vedä mitään vertoja tolle mittaristo lookille, äänet ovat toiselta planeetalta "mittaristo" lookissa ajellessa, kerrankin äänet kuin oikeassa kilpaautoissa sekä onhan sitä nopeampikin näin...

Ja onhan tässä 6 rataa, eikä 5.

Ja eikun back...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onhan toi ohjaamo kuvakulma "tunteikas" ajella, mutta ei silti vedä mitään vertoja tolle mittaristo lookille, äänet ovat toiselta planeetalta "mittaristo" lookissa ajellessa, kerrankin äänet kuin oikeassa kilpaautoissa sekä onhan sitä nopeampikin näin...

Itse taas en ole ikinä saanut mitään irti noista mittaristo lookeista. Joutunut ajamaan sieltä auton päältä, kun ikinä ei ole kunnon sisäkuvakulmaa ollut. Nyt on ja tosi kiva ajaa. Äsken vertailin mittaristo ja sisäkuvakulman ääniä niin mitään eroa en ainakaan Nissan GTR:n kohdalla huomannut.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Lumimyrskystä tuli taistelua peli myöskin tähän talouteen, ja noi C-luokan kisat läpäistyä onkin ehkä pienen väliraportin aika.

Ensimmäiseks autoks kannattaa ehdottomasti ostaa Integra, toisin kuin itse tein. Säästyy aikaa ja rahaa.

Kevyiden autojen kisat on vähän vittuilua, varsinkin kun ratana on vielä High Speed Ring. Hyvä ettei nukahtanu Cappuccinolla käpistellessä.

Päivitys on failannu ittensä kolmesti, enkä tiedä minkä saatanan takia. Jotain se kellosta valittaa ennen tuota, eli pitäis kai säätää jotain asetuksia, jos vaan jaksais.

Kaikki puheet siitä ettei fysiikkamallinnus ole parantunu voidaan unohtaa kyllä heti ja täydellisesti. Vaikkei mitään kilpa-autoilukokemusta olekkaan naperona ajettujen mikroautoilujen lisäksi, niin täytyy sanoa että on kyllä makea ajotuntuma, ihan padillakin.

Peli on jo nyt lunastanut kaikki sille asettamani toiveet ja melkeinpä kaikki kriittiset korjaukset on tehty. GT5:n kun/jos tuo mukanaan vielä vauriomallinnukset ja muut - käytännössä triviaalit - parannukset, niin tuskin sitä sitten enää tietää miten olla. Nytkin jo on suu melko muikena.

Polyphony Digital == jumalia ihmismuodossa.
 
Ylös Bottom