Vastaus: GT5 Prologue
Juhuu, S-sarjakin ajeltu lukuunottamatta F40-skabaa. Aikanaan pelasin GT:tä ja GT2:sta Pleikkari 1:llä, joten oli tämä uudelle konsolille pakko-ostos.
Pädillä olen ajellut melkein S-sarjankin, mutta tänään taloon tuli Logitechin DFP. Sanotaan niin, että jos eilen oli tosi tiukassa se S-10 Lotuksella, niin nyt ei tästä meinaa tulla mitään. Lähtee niin sanotusti heti näppylästä...
Tuo ratti täristää suoralla tiellä lotuksen ulvoessa kierrokset tapissa niin, että en meinaa saada pidettyä sitä suorassa. Onko vika miehessä, auton säädöissä vai ratin säädöissä?
Mitä säätöjä DFP:llä porukka käyttää?
Itselläni on seuraavat:
Steering type: professional/simulation
Power-Assisted Steering: on
Feedback Strength: 4
----
Active Steering: off
Driving Physics: standard (ei tätä uskalla edes proffessionalille laittaa
)
ASM: on
Traction Control: 3
-----
Noilla säädöillä siis lähtee Lotus lapasesta esim. Fujin suoralla, ratti vaan vatkaa aivan tolkuttomasti.
Muuten:
Mulla on PC:llä Microsoftin FF-ratti ja mielestäni ei näillä niin suurta eroa loppupelissä ole. Toki DFP on hiukan laadukkaampi, tuntuu tarkemmalta ja siinä on PS3:n tarvitsemat napit. Ehkä eräs vaikutin on se, että pelasin MSFF:llä vain Colin Mcrae 2005:sta. Katuauto/asfalttikisat ovat kuitenkin "vähän" erilaisia. Tuo 900 asteen ratti on muuten erittäin haastava normi ~250-300asteen ratin jälkeen. Tiukissa mutkissa auto ei käänny ellei koko huone ole täynnä käsiä. Tuntuu, että silityslauta (jossa ratti on kiinni) tekee voltin tai ainakin puolivoltin.