Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Noh nyt siellä on aika. Ei lyömätön, koska pari hemmoa on listoilla edellä. Mutta tuosta on hyvä aloittaa, parantelen huomenna illalla, kun oot painanut ohi tuosta ;)

hienoa! kohta meen työstämään... hitto ku ei kerkee pelata nii paljoo ku haluis :( mut enkähän saa jonkilaisen ajan sinne
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei ole vielä hirveemmin päässyt pelailemaan (yhden tv:n dilemma), mut sen verran on tullut tusattua et sain Ford GT:n ostettua. On hieman tekemistä et saa auton pidettyä hanskassa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juhuu, S-sarjakin ajeltu lukuunottamatta F40-skabaa. Aikanaan pelasin GT:tä ja GT2:sta Pleikkari 1:llä, joten oli tämä uudelle konsolille pakko-ostos.
Pädillä olen ajellut melkein S-sarjankin, mutta tänään taloon tuli Logitechin DFP. Sanotaan niin, että jos eilen oli tosi tiukassa se S-10 Lotuksella, niin nyt ei tästä meinaa tulla mitään. Lähtee niin sanotusti heti näppylästä...:eek:
Tuo ratti täristää suoralla tiellä lotuksen ulvoessa kierrokset tapissa niin, että en meinaa saada pidettyä sitä suorassa. Onko vika miehessä, auton säädöissä vai ratin säädöissä?
Mitä säätöjä DFP:llä porukka käyttää?
Itselläni on seuraavat:
Steering type: professional/simulation
Power-Assisted Steering: on
Feedback Strength: 4
----
Active Steering: off
Driving Physics: standard (ei tätä uskalla edes proffessionalille laittaa :D)
ASM: on
Traction Control: 3
-----

Noilla säädöillä siis lähtee Lotus lapasesta esim. Fujin suoralla, ratti vaan vatkaa aivan tolkuttomasti.

Muuten:
Mulla on PC:llä Microsoftin FF-ratti ja mielestäni ei näillä niin suurta eroa loppupelissä ole. Toki DFP on hiukan laadukkaampi, tuntuu tarkemmalta ja siinä on PS3:n tarvitsemat napit. Ehkä eräs vaikutin on se, että pelasin MSFF:llä vain Colin Mcrae 2005:sta. Katuauto/asfalttikisat ovat kuitenkin "vähän" erilaisia. Tuo 900 asteen ratti on muuten erittäin haastava normi ~250-300asteen ratin jälkeen. Tiukissa mutkissa auto ei käänny ellei koko huone ole täynnä käsiä. Tuntuu, että silityslauta (jossa ratti on kiinni) tekee voltin tai ainakin puolivoltin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mattixin kannattaisi kokeilla sitä pro-fysiikoita, se voi olla jopa ratilla helpompi, eikä se nyt mikään "älä ota tätä, josset ole kurko" moodi ole. Itsellä alusta asti ollut se ja padilla pelaan ilman ongelmia. Jos forcet tärisee liikaa omasta mielestä niin tietysti niitä sitten alaspäin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Power-Assisted Steering: on
Feedback Strength: 4

Täällä käytössä G25 ja ainakin sillä tiputin forcet suosiolla ykköselle, ei driftauksesta muuten tullut mitään. Ja tuo power-assisted steering on ihan susipaska keksintö, sitäkin tuli kokeiltua mutta lähti samantien pois. Sen kanssa nopeammin kääntäessä forcet satunnaisesti tippuu käytännössä kokonaan pois "kääntämisen helpottamiseksi", mikä tekeekin sitten ohjaamisesta sellaiset arpajaiset joista veikkauskin olisi kateellinen.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Niin siinähän ei saa käsittääkseni muuta muutettua kuin näppäinten layouttia..?

Niistä seuraavista saa säädettyä näppäimet. Ja jos se ei se ensimmäinen ole (omasta mielestäni kyllä), niin jostain niistä saa. Aukeaa sellainen pienempi valikko.

Itellä taitaa olla forcet täysillä. Ja kyllä tuota saa välillä laittaa kunnolla vastaan. Suoralla teet pienen liikkeen ja päästät ratista irti, niin ratti vetää melkeen laidasta laitaan. Tuo on ärsyttävä, mutta siihen tottuu.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei saatana tuo S sarjan Daytona road on kova. Kolme lähes täydellistä kierrosta Lotuksella ja neljäs. Ei ikinä pääse kolmanneksi ei jaksa kohta enää. Mahdoton päästä nuo S sarjan kisat läpi meikäläisen ajotaidoilla. :(
 
Vastaus: GT5 Prologue

Siis saako G25:sen force feedbackin voimakkuutta säädettyä? tai näppäinten controlleja?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Siis saako G25:sen force feedbackin voimakkuutta säädettyä? tai näppäinten controlleja?

Saa ja saa. Ei millään pahalla mutta miten niitä forcen säätöjä voi olla löytämättä? Optionseissa sillä rivillä missä on rattien kuvia, on ihan vasemmanpuolimmaisena joku steering settings tai mitä siinä lukeekaan, sieltä voi säätää forcea. Näppiskarttaa voi säätää ruuvaamalla Driving Force Pron näppislayouttia.

Pakkohan sitä näppiskarttaakin on muutella, ilman ei pääse käsiksi siihen ajon aikana tarjottavaan säätövalikkoon josta saa esim. absit kokonaan pois, jarrutasapainoa säädettyä ja joidenkin nelivetojen kanssa vetosuhdetta ym. Uhrasin nuolinäppäimet tuon valikon selailuun, ei ajon aikana muutenkaan ehdi sivuilleen kurkkia...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei saatana tuo S sarjan Daytona road on kova. Kolme lähes täydellistä kierrosta Lotuksella ja neljäs. Ei ikinä pääse kolmanneksi ei jaksa kohta enää. Mahdoton päästä nuo S sarjan kisat läpi meikäläisen ajotaidoilla. :(

Ainakin Mine's GT-R:llä tuo meni suht vaivatta, kokeileppa sitä?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuli pari kierrosta ajettua tuota Eigeriä "väärään" suuntaan ja tuloksena aika 1.12.428. Vielä pitäisi päästä kovempaakin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Saa ja saa. Ei millään pahalla mutta miten niitä forcen säätöjä voi olla löytämättä? Optionseissa sillä rivillä missä on rattien kuvia, on ihan vasemmanpuolimmaisena joku steering settings tai mitä siinä lukeekaan, sieltä voi säätää forcea. Näppiskarttaa voi säätää ruuvaamalla Driving Force Pron näppislayouttia.

Pakkohan sitä näppiskarttaakin on muutella, ilman ei pääse käsiksi siihen ajon aikana tarjottavaan säätövalikkoon josta saa esim. absit kokonaan pois, jarrutasapainoa säädettyä ja joidenkin nelivetojen kanssa vetosuhdetta ym. Uhrasin nuolinäppäimet tuon valikon selailuun, ei ajon aikana muutenkaan ehdi sivuilleen kurkkia...

ajattelin että se Force feedback ei koske G25:sta ku sen kuvaa ei ollut siinä :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vielä pitäis vajaa tunti huristella F40:llä suzukaa, niin ois formula rahat koossa:) Melko hyvä ja nopea rahasampo toi kisa ja kulta-aikoja tippuu jo tasaseen tahtiin tällä harjoittelu määrällä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuli pari kierrosta ajettua tuota Eigeriä "väärään" suuntaan ja tuloksena aika 1.12.428. Vielä pitäisi päästä kovempaakin.

Joo siinä on minullakin pari sekkaa vielä takomatta. Saan auton aina heittämään oikealle tunnelin jälkeiseen mutkaan ja sillan jälkeinen jarrutus menee kans läskiks.
Hermot menee, mutta pian nukkumaan hermoja lepuuttamaan ja huomenna top7 aika.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ärsyttäviä noi ku klikkailee tahalleen noissa online kisoissa :mad: Just ku on päässy 3 parhaan joukkoon ni eikös joku tule kylkeen ja taas ollaan viimosia :mad:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vielä pitäis vajaa tunti huristella F40:llä suzukaa, niin ois formula rahat koossa:) Melko hyvä ja nopea rahasampo toi kisa ja kulta-aikoja tippuu jo tasaseen tahtiin tällä harjoittelu määrällä.

Paljonkos tosta kisasta tienaa voitolla? Oon ite ajellu tota 5 kierroksen daytonaa, josta saa sen 32,500 ja aikaa menee vähä alle 5min. Muistaaksen tais olla saman verran tosta F40-kisasta. Mutta ite saan varmemmin ne rahat tuosta Daytonasta, kun johdossa ollaan jo tokan kiekan puolivälissä. :)


Ja tuossa Eigerissä menee itellääkii hermot. Ei meinaa se loppu oikee-vasen-oikee-vasen-yhdistelmä oikein taittua. Kattoo jos huomenna koittas taas. Pitäs Formulaankin kasata rahat. :o
 
Vastaus: GT5 Prologue

Paljonkos tosta kisasta tienaa voitolla? Oon ite ajellu tota 5 kierroksen daytonaa, josta saa sen 32,500 ja aikaa menee vähä alle 5min. Muistaaksen tais olla saman verran tosta F40-kisasta. Mutta ite saan varmemmin ne rahat tuosta Daytonasta, kun johdossa ollaan jo tokan kiekan puolivälissä. :)


Ja tuossa Eigerissä menee itellääkii hermot. Ei meinaa se loppu oikee-vasen-oikee-vasen-yhdistelmä oikein taittua. Kattoo jos huomenna koittas taas. Pitäs Formulaankin kasata rahat. :o
35,000 voitosta ja 2.23min/kisa. 2.sijasta 22,500 ja huomattavasti mielenkiitoisempi ajella, ku daytona mielestäni.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Miten nuo auton "pikasäädöt" saa toimimaan padilla? Olisi mukava Fujissa vikassa mutkassa pistää suoralle tarkoitetut säädöt ja painaa kaikista ohi. :D Jos niitä nyt voi käyttää sillain. En älyä miten muuten noi vetää niin suuret erot muihin pelaajiin kuin ne jotkut tekevät.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vompatti,
Mine's Skyline on vaan hidas suorilla ja mutkista ulostultaessa. Lotus Elise 111R Tuned on se millä itse nuo loppukisat olen ajanut.
Tokihan rattimies ajaa Minesilläkin nuo läpi, mutta uhh mitä tuskaa. Ajattelin jos itse vielä koittaisin ajaa rahaa samoista kisoista Amusella.

Jep, mutta niin kuin ylempänä sanoin, ongelma on itsellä noissa takavetoisissa autoissa yhdistettynä S-sarjan kisoihin ja padiin. Kokeileppa ihan huvin vuoksi noita kahta 700 kisaa sixaxiksella tuolla 111R:llä vs Mine's, niin huomaat äkkiä mitä tarkoitan ;)

Mutta joo, oli mun nöyrryttävä sen verran että laitoin Standard fysiikat päälle, sen jälkeen meni nuo kisat Elisellä heittämällä läpi. Oli hassua kierrellä ulkokautta ohitte muista kaikessa rauhassa ja repiä menemään ilman pelkoa että perä lähtee alta. Kokeilee joskus sitten uudestaan noita pro fysiikoilla, viimestään kun saa ratin. Nyt kuitenkin rahhoon keruun.


Mitä tulee tuohon L2/R2, niin paljon ennemmin ne kuin tattiin kaasu ja jarru. Muutamissa kovanopeuksisissa mutkissa joita vedetään kutosella mutta täytyy vähän ottaa vauhtia pois, (ainakin pro) fysiikoilla ajettaessa kun nostaa kaasua kesken mutkan takavetoisella, perä on välittömästi alta pois. Kun pitää kaasun pohjassa ja vähän sitoo jarrulla vauhtia, ei ongelmaa. Tätä ei taas pysty tekemään jos kaasu ja jarru on samassa tatissa.
 
Ylös Bottom