Vastaus: H-Hour: World's Elite (SOCOM II:n jatko-osa) [Hype]
Oliko tähän tullut jo varmistus ps4 versiosta? Vai onko tuo alkuvuonna 2015 vain puucee versio? Ainakin kickstarter vaiheessa ei rahoitus ollut lähelläkään ps4 version toteutumista.
H-Hour on sen luokan peli, että se tarvitsee miljoonia valmistuakseen ja Kickstarter ei ollut alkujaankaan realistinen vaihtoehto koko rahasumman saamiseen. Se Kickstarter rahoitus oli siis sitä varten, että saadaan demo valmiiksi, jolla saadaan sitten rahoittaja messiin. Kickstarterissa oli toki mahdollisuus rahoittaa koko projekti, muttei sinne asti pääsemättömyys siis millään lailla sulje mitään pelin osaa pois. Eli sinänsä pelkällä Kickstarterilla ei saada minkäänlaista peliä, vaan sormet ristissä toivotaan, että joku rahoittaja nappaa projektin omakseen.
Toki tälläinen taktinen peli on ihan oma genrensä, se ei tosiaan ole CoD:in kanssa samassa ryhmässä ja se vähentää mahdollisia kiinnostuneita rahoittajia. Eiköhän se rahoitus kuitenkin tule. Ehkä kiinnostavin räiskintä uusilla konsoleilla, eiköhän rahamietkin sen huomaa.
Tässä vielä pieni lainaus Kickstarterista:
H-Hour: World’s Elite is a tactical, team-based, military shooter. Our first release is a core multiplayer experience on PC & PS4 that includes no less than six maps, four new gameplay modes, and our comprehensive community-building/clan management tools.
Tuosta sain sen kuvan, että vähintään tulee PC ja PS4 pelit ja niihin nuo 6 mappia ja 4 pelimuotoa. Sitten toki jos rahaa tulee jne. niin mahdollisesti esim Xbone versio, lisää mappeja yms.
Hieman riskeistä Kickstarterissa ja julkaisunjälkeisistä lisämatskuista:
No game development production is risk-free. That’s why we’re keeping our initial scope manageable. We would rather offer you a slightly smaller game at a much higher quality level then release lots of DLC as we finish rigorous game tuning. Frequent content updates are a lot to manage and are probably the biggest risk we face—we don’t want you to download something that will break the play balance.
Another troublesome risk is the ongoing war with griefers and glitchers. No matter how good your game is, some people love to ruin it for everyone else. For this reason we’re spending considerable time and attention on monitoring online “bad behaviors” and developing strategies to prevent bad players from ruining your fun.
Eli pitävät aluksi projektin tarpeeksi pienenä, että se on realistinen suorittaa. Sitten julkaisun jälkeen tarpeen mukaan lisäävät mappeja sun muuta ja tietenkin perus bugikorjaukset yms. Nähtävästi myös glitchaajat ja muut huijarit pyritään pitämään kurissa. Tälläisessä pelissä ei tosiaan ole huijjareille tilaa, vaikkakin varmaan se votekick systeemi tulee tähänkin ja ne saataisiin aina helposti pelistä ulos. Muistuu vieläkin mieleen Socom 2 ja IW ja STG bannit suomiservuilla + tietysti nuubituubi ja rpg yms shaibe
Tulipa pitkä viesti, mutta ainakin pitäs olla nyt selvä juttu kaikille. (Kunnes joku kysyy taas parin sivun jälkeen...)