Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2 "hype"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
No voi Jeesus sentään. Käytä nyt jo niitä silmiäsi ja katso noita kuvia. Halo2 tulee varmasti olemaan upean näköinen, mutta noista kuvista nyt näkee ihan selvästi, että ne on pre-rendattuja.
Ne näyttävät pre-rendatuilta siksi, koska Halo 2:ssa jokainen pelin pinta on nyt bump-mapattu ja peli hyödyntää oikeita valoja ja varjoja (ainaskin hyvin pitkälle). Vielä kun laitetaan anti-aliasointi päälle, niin peli näyttää yhtä hyvältä kuin toisten pelien pre-rendatut välipätkät.
 
Hehehe :)

No joo, itsekin kun näin tuon trailerin ensimmäistä kertaa, niin luulin, että se olisi pre-rendattu. On se sen verran hyvännäköinen, että ei mikään ihme, jos niin luulee. Myöhemmin kuitenkin selvisi Bungien foorumilta, että on se ihan pelimoottorilla tehty.

Tässä vannoutuneille PS2-faneille vähän todistetta trailerin aitoudesta.
 
TUHLAAJAPOIKA ON PALANNUT !!!:D

Ja sillä aikaa kun olin poissa on iso, paha, karvainen, ennakkoluuloinen, kateellinen ja riitaa haastava PS2 (palvontaa, palvontaa:D :rolleyes: ) moderaattori jumala Shaban etsinyt uutta verta hampaisiinsa !!!


No anyway koska toi sitten on tulossa??? 2003 lopussa vai??
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
peli näyttää yhtä hyvältä kuin toisten pelien pre-rendatut välipätkät.

Heh heh, toivottavasti et usko tuohon itsekkään. Muuten taitaa tulla aika karvas pettymys sitten joskus kun tuo vihdoin tulee. Ainakin grafiikan osalta.

Edit: Suora lainaus uudesta Pelaaja-lehdestä "Selvästi vain lyhyeksi maistiaseksi kasattu traileri ei todennäköisesti ollut materiaalia itse pelistä"

Edit2: http://xbox.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=199 Noista kuvista huomaa kenties vielä selkeämmin, että ne ovat prerendattuja. Vaikka eipä silti, kyllä noista edellisistäkin erotti, mutta nuo taitavat olla ne alkuperäiset prerendatut kuvat, joista on sitten pienennetty nuo ensimmäiset.
 
Hieman noista graffoista poiketen muuhun aiheeseen, nimittäin ei tota känää jaksa kukaan katella tai kuunnella, miten sen nyt ottaa.

Se on myös kiva tietää, Marty O'Donnell on taas
musiikkopuolella :)
(kaikki varmaan tietää ton ;) )
Siitä ette voi ainakaan valittaa, että musiikitkin olisi huonoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Heh heh, toivottavasti et usko tuohon itsekkään. Muuten taitaa tulla aika karvas pettymys sitten joskus kun tuo vihdoin tulee. Ainakin grafiikan osalta.

Edit: Suora lainaus uudesta Pelaaja-lehdestä "Selvästi vain lyhyeksi maistiaseksi kasattu traileri ei todennäköisesti ollut materiaalia itse pelistä"

Edit2: http://xbox.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=199 Noista kuvista huomaa kenties vielä selkeämmin, että ne ovat prerendattuja. Vaikka eipä silti, kyllä noista edellisistäkin erotti, mutta nuo taitavat olla ne alkuperäiset prerendatut kuvat, joista on sitten pienennetty nuo ensimmäiset.
Olet kyllä Shaban väärässä.

1. Bungie sanoo, että demo on tehty pelimoottorilla. Se ei siis kuitenkaan ole itse pelistä, koska peli on vielä niin vaiheessa.

2. 3D-grafiikkaa paremmin tuntevat ovat eri boardeilla "kilpaa" bonganneet trailerissa käytettyjä efektejä. Jos grafiikat olisivat pre-rendattuja, olisivat pojat varmaan huomanneet.

Perustele tarkemmin, mistä kuvissa huomaa, että ovat pre-rendattuja.
 
Kaikki on aitoja, mutta vaan high-res. Siis jos meinaat, Shaban että noi ei olis edes pelimallejakaan. (SIINÄ OLET VÄÄRÄSSÄ :p )
 
Siksihän Bungie tuon trailerin suurimmilta osin julkaisi. Näyttääkseen vähän mistä Halo 2:n grafiikkamoottorissa on kyse.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Edit2: http://xbox.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=199 Noista kuvista huomaa kenties vielä selkeämmin, että ne ovat prerendattuja. Vaikka eipä silti, kyllä noista edellisistäkin erotti, mutta nuo taitavat olla ne alkuperäiset prerendatut kuvat, joista on sitten pienennetty nuo ensimmäiset.
Kuvat 1-6 ovat varmasti otettu pelimoottorilla pyöritetystä demosta. Kuvat 7-12 sen sijaan ovat suhteellisen varmasti pre-renderoituja, koska kuvissa on vain concept arttia Warthogista.

Ne mainitsemasi edelliset kuvat on otettu tuosta Bungien julkaisemasta Halo 2 trailerista, joka on myös varmasti tehty pelimoottorilla, joten se siitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex

1. Bungie sanoo, että demo on tehty pelimoottorilla. Se ei siis kuitenkaan ole itse pelistä, koska peli on vielä niin vaiheessa.

On pelimoottorilla tehty muttei ole itse pelistä? En oikein ymmärrä. Tarkoitatko että on jostain pelin välidemosta, vai mitä?


2. 3D-grafiikkaa paremmin tuntevat ovat eri boardeilla "kilpaa" bonganneet trailerissa käytettyjä efektejä. Jos grafiikat olisivat pre-rendattuja, olisivat pojat varmaan huomanneet.

Perustele tarkemmin, mistä kuvissa huomaa, että ovat pre-rendattuja.

Tjaah, itse en oikeastaan tuosta tekniikkapuolesta ymmärrä hölkäsenpöläystä. Nuo vain näyttävät liian hyviltä jos verrataan siihen miltä parhaimman näköiset XBox (tai GC/PC/PS2) -pelit nykyään näyttävät. Ainoan "vippaskonstin" minkä noista nyt huomaa on tuo liian iso resoluutio. Tosin se nyt ei kovin paljoa auta.

JOS nuo kuvat todellakin ovat pelistä täytyy sanoa että helvetin hyvältä näyttää. En kuitenkaan usko ennen kuin itse näen tai että pelistä julkaistaan enemmän pelitilanteen näköisiä kuvia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Heh heh, toivottavasti et usko tuohon itsekkään. Muuten taitaa tulla aika karvas pettymys sitten joskus kun tuo vihdoin tulee. Ainakin grafiikan osalta.
Sinähän sen tietäisit.

En kyllä tosiaan ymmärrä, miten jotkut eivät voi uskoa, että Halo 2:n traileri ja kuvat ovat itse pelimoottorilla tehtyjä. Halo 2:n teknologiaa voi verrata hyvin paljon Doom III:een, kuitenkaan kukaan ei ole väittänyt Doom III:n kuvia ja videoita pre-renderoiduiksi. Ehkäpä jotkut tosiaan uskoivat siihen roskaan, että Xboxin ensimmäiset pelit käyttävät kaiken tehon konsolista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
On pelimoottorilla tehty muttei ole itse pelistä? En oikein ymmärrä. Tarkoitatko että on jostain pelin välidemosta, vai mitä?
Peli on vielä niin vaiheessa, ettei toimivaa peliä ole, tai ei ainakaan sellaista, että sitä vielä kannattaisi näyttää. Grafiikkamoottori sen sijaan on jo ilmeisesti kohtalaisen pitkällä ja samoin pelin 3D-malleja on jo valmiina. Tuo siis pyörittää 3D-malleja pelin grafiikkamoottorilla, mutta itse peliä siinä ei ilmeisesti ole.

Tjaah, itse en oikeastaan tuosta tekniikkapuolesta ymmärrä hölkäsenpöläystä. Nuo vain näyttävät liian hyviltä jos verrataan siihen miltä parhaimman näköiset XBox (tai GC/PC/PS2) -pelit nykyään näyttävät. Ainoan "vippaskonstin" minkä noista nyt huomaa on tuo liian iso resoluutio. Tosin se nyt ei kovin paljoa auta.
Miten niin näyttävät liian hyviltä? Ensimmäistä Haloa oli tehty ensin muille alustoille, sitten tehty suurin osa Xbox-käännöksestä ilman lopullista rautaa ja lopuksi kiire vielä painoi päälle. Samaan tapaan kuin PS2:lla, Xboxilta on lupa odottaa parannusta ensimmäisen ja toisen sukupolven pelien välillä. Vaikka Halo 2 näyttää todella upealta, eihän se todellakaan ole ainoa tuon graafisen tason peli. Mm. Doom 3 ja Fable ovat näyttäneet todella upeaa jälkeä.

Ehkei ihan mutu-tuntumalla kannattaisi tuollaisia väitteitä tulla heittämään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
On pelimoottorilla tehty muttei ole itse pelistä? En oikein ymmärrä. Tarkoitatko että on jostain pelin välidemosta, vai mitä?
Voihan pelimoottorilla tehdä demoja vaan näyttämään sitä kaikkea mihin sillä moottorilla voi pystyä. Videoita tai kuvia, jotka kuitenkin renderoidaan reaaliajassa Xboxilla. Ingame-kuviksi noita edellisiä kuvia ei siis oikeastaan voi kutsua, koska tällä useimmiten tarkoitetaan kuvia, jotka on otettu itse pelitilanteesta.

Tuskinpa tuo Bungien julkaisema traileri tulee olemaan nykyisessä muodossa Halo 2:ssa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Tjaah, itse en oikeastaan tuosta tekniikkapuolesta ymmärrä hölkäsenpöläystä. Nuo vain näyttävät liian hyviltä jos verrataan siihen miltä parhaimman näköiset XBox (tai GC/PC/PS2) -pelit nykyään näyttävät. Ainoan "vippaskonstin" minkä noista nyt huomaa on tuo liian iso resoluutio. Tosin se nyt ei kovin paljoa auta.
Halo 2:n moottori on varmaankin tämän hetken edistyneintä teknologiaa, ja se käyttää ensimmäistä kertaa monia uusia kikkoja, joten ei ihme jossei muissa peleissä näy vastaavanlaista menoa.

Korkeampi resoluutio ei muuten Xboxilla pakollisesti ole mikään vippaskonsti (tosin Halo 2:n kohdalla todennäköisesti on). Xboxihan pystyy korkeampiin resoluutioihin kuin vain tavalliseen 480i-moodiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
On pelimoottorilla tehty muttei ole itse pelistä? En oikein ymmärrä. Tarkoitatko että on jostain pelin välidemosta, vai mitä?

Siis olihan Halossakin näitä pelimoottorilla tehtyjä välipätkiä, niistä lähinnä on kyse. Lisäksi uskon kyllä ennemmin Bungieta kuin Pelaaja -lehden olettamuksia.


Tjaah, itse en oikeastaan tuosta tekniikkapuolesta ymmärrä hölkäsenpöläystä. Nuo vain näyttävät liian hyviltä jos verrataan siihen miltä parhaimman näköiset XBox (tai GC/PC/PS2) -pelit nykyään näyttävät. Ainoan "vippaskonstin" minkä noista nyt huomaa on tuo liian iso resoluutio. Tosin se nyt ei kovin paljoa auta.

JOS nuo kuvat todellakin ovat pelistä täytyy sanoa että helvetin hyvältä näyttää. En kuitenkaan usko ennen kuin itse näen tai että pelistä julkaistaan enemmän pelitilanteen näköisiä kuvia.

Itse asiassa TWS:ää pelanneena voin sanoa, että se peli on paljon paremman näköinen kuin tämän hetkiset Xbox-pelit. Koneesta ei todellakaan saatu vasta kuin pintaraapaisu tehoja käyttöön ensimmäistä Haloa varten. Monet pelit sen jälkeen (Wreckless, Enclave) ovat tasaisesti nostaneet tasoa, ja TWS puskee sitä taas eteenpäin. Halo 2:n pelimoottorissa luulisi riittävän tehoja jopa tuohon videopätkään. Tuskin sitä on Xboxilla pyöritettykään, muttei se tarkoita etteikö se olisi tehty Halo2:n pelimoottorilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Tuskin sitä on Xboxilla pyöritettykään, muttei se tarkoita etteikö se olisi tehty Halo2:n pelimoottorilla.
Tämä on jo vähän itsensä toistamista, mutta itseasiassa Bungie oli demonnut sitä Xboxilla ja kuulemma näytti tismalleen samalta, eikä hidastumisia esiintynyt. Tässä kohtaa on kuitenkin muistettava, että konsolin ei tarvinnut selviytyä kuin grafiikasta. Valmiissa pelissä on mukana raskas tekoäly, Dolby Digital 5.1 -äänet, vielä enemmän vilskettä ruudulla jne. jotka kaikki syövät oman osansa suorituskyvystä.

Bungie on laskenut hahmojen polycountteja alkuperäisestä pelistä ja vastaavasti lisännyt rankasti 3D-tekstuureiden käyttöä, jolla se säästää laskentatehoa laajamittaisempiin taisteluihin. Erilaisia mappauksiakin (cube, environment...) on harrastettu ahkerammin kuin ennen. Pelissä saattaa myös olla mukana tuo trailerissa nähty syvyysvaikutelmaa parantava epäterävyysefekti.

Niin ja vielä niistä kuvista. Osa on trailerista ja loput sitten concept art -kuvia, aivan kuten Nem mainitsikin. Resoluutio on tietysti Xboxilla pienempi, mutta tuo on varsin yleistä, että kuvat napsitaan suurelta resolta ja pienennetään ne sitten julkaisukuntoon. Näin päästään eroon kuvissa näkyvistä sahalaidoista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
1. Bungie sanoo, että demo on tehty pelimoottorilla.

Pelitalojen hypetyksiin en kyllä luottais pätkän vertaa. Mutta onko sillä nyt niin hirveästi väliä millä tekniikalla tuo traileri on tehty? Pelin graaffista tasoa voidaan arvioida sitten kun se löytyy kaupoista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Pelitalojen hypetyksiin en kyllä luottais pätkän vertaa. Mutta onko sillä nyt niin hirveästi väliä millä tekniikalla tuo traileri on tehty? Pelin graaffista tasoa voidaan arvioida sitten kun se löytyy kaupoista.
Ei toki kannata sokeana luottaa, mutta kun kyse oli Shabanin "musta tuntuu" -argumentista ja Bungien sanomisista pistän kuitenkin enemmän painoa Bungien sanomisille.
 
ha,ha,ahlo eiku halo

:p jihuu halo 2. siinä vasta peli.toivottavasti vielä parempi ku halo ja varmaan onki
 
Tämä tulee aika myöhään, mutta tässä olisi joitain faktoja siitä, miksi Halo 2 näyttää siltä, miltä se näyttää, olette varmaan kaikki jo tämän lukeneet, mutta tässä se nyt on copy pastena Team Xboxin sivuilta:

One of the biggest advances in HALO 2 will be the new graphics engine. A radical change in the rendering philosophy makes possible -- as the teaser trailer probed, real-time graphics that are almost undistinguishable from pre-calculated rendering. To better understand why HALO 2 looks as good as DOOM III, the other benchmark in real-time graphics, you have to first understand the change in the rendering method.

"Traditional real-time graphics utilizes light maps or what is known as vertex lighting. Although this method is faster and more flexible, it lacks resolution and it doesnt work for dynamic objects. Projected textures dont give much detail for the surface and thats why you need to increase the polygons count in the models geometry in order to improve the detail.

The trick in Per Pixel Lighting is to use textures as data. These textures, called normal maps, contain information about the direction each pixel is facing relative to a light source. And since the lighting information comes from pixels (picture elements) which are the smallest units that can be displayed on the screen, per pixel lighting creates lighting and other custom shading effects at a pixel level. Thus, the quality of per pixel lighting is far superior to previous techniques"

Näin se homma etenee.
 
Ylös Bottom