Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2

Vastaus: Halo 2

NviperO sanoi:
Jaa-a... ehkä joku muu on käynyt pelaamassa peliä? Katsos onko "Select level" kohdassa muistissa se kenttä mihin asti olet pelannut. Checkpointtiin et takaisin pääse, mutta ainakin sinne kentän alkuun.
Nimenomaan, joku toinen on varmaan pelannut jotain kenttää jolloin sen pelikerran checkpointti tallentuu viimeisimmäksi, mutta jos näin ei ole niin sitten kannattaa vaan uudestaan pelata.

Olisi kyllä mainiota jos joskus voitaisiin järjestää KonsoliFIN miitti jossa ratkaistaisiin KonsoliFINin paras pelaaja :)
 
Vastaus: Halo 2

Vaikuttaa mahtavalta peliltä, yksinpeli on ilmeisesti hieman alle puolivälissä. Onko jollakulla tietoa onko Livessä mahdollista jatkaa matsia samojen tyyppien kanssa ilman että kutsuu niitä omaan partyyn? Eli jos ottaa Optimatchilla vaikkapa Rumble Pitin ja mukaan pamahtaa seitsemän tuntematonta, niin voiko jotenkin pelata useampia matseja putkeen?
 
Vastaus: Halo 2

Sarine sanoi:
Nimenomaan, joku toinen on varmaan pelannut jotain kenttää jolloin sen pelikerran checkpointti tallentuu viimeisimmäksi, mutta jos näin ei ole niin sitten kannattaa vaan uudestaan pelata.

Olisi kyllä mainiota jos joskus voitaisiin järjestää KonsoliFIN miitti jossa ratkaistaisiin KonsoliFINin paras pelaaja :)

Ei semmoista tarvitsisi järjestää koska kaikkihan tietävät että minä olen paras! No ei nyt sentään :eek:
 
Vastaus: Halo 2

Jonez90 sanoi:
Ei semmoista tarvitsisi järjestää koska kaikkihan tietävät että minä olen paras! No ei nyt sentään :eek:
Ai että kun olisi mukava päästä pieksemään sinut ;)

IGN
Tuossa muutaman päivän vanha uutinen..
 
Vastaus: Halo 2

Sarine sanoi:
Nimenomaan, joku toinen on varmaan pelannut jotain kenttää jolloin sen pelikerran checkpointti tallentuu viimeisimmäksi, mutta jos näin ei ole niin sitten kannattaa vaan uudestaan pelata.

Olisi kyllä mainiota jos joskus voitaisiin järjestää KonsoliFIN miitti jossa ratkaistaisiin KonsoliFINin paras pelaaja :)

Voihan tuollaisen "turnauksen" tapaisen järjestää Livessä vaan.
 
Vastaus: Halo 2

Mainio peli, varsinkin kaveriporukassa linkillä pelattattuna. Tietääkös kukaan, että pitääkö tuo Foundation olla molemmilla(tai kaikilla) bokseilla avattuna linkillä pelattaessa vai riittääkö, että vain hostaajalla on kyseinen kenttä auki?
 
Vastaus: Halo 2

Ärsyttää Pitkät odottelut Liven matchmakingissä, melkein aina kestää noin pari minuuttia ennen kuin peli alkaa ja kun pelit ei usein edes kestä paljoa kauempaa, meinaa kuuppa seota. Joskus kestää jopa kauemmin, todella harvassa ovat kerrat jolloin odottelu aika olisi ollut alle minuutin, muuten hyvä peli, mutta Live-osio saisi olla sujuvampi.
 
Vastaus: Halo 2

NviperO sanoi:
Itsekin meni eilen läpi ja olin kyllä lopputekstien ensimmäiset puoli minuuttia kirjaimellisesti monttu auki. Tiesihän sen jo ennakkoon, ettei tässä pelissä tulla näkemään mitään ratkaisua, mutta juoni jäi niin pirun kiinnostavaan kohtaan että haluan saada lisää. LISÄÄ!

Noh, kohta sitten uusintana legendaryllä.

Itse menin perjantaina läpi normalilla, ja nyt on heroicilla kesken. Ja kyllä minullakin oli samainen reaktio kun lopputekstit rullasivat esiin. Monttu oli auki ja silmät selällään. Kylmät väreet viilsivät ja pää oli täynnä ja tyhjä samaa aikaa. Nyt uudelleen pelattaessa tykäystyin jopa niihin kohtauksiin, joista en ensimmäisellä pitänyt. Yllättävän hyvin muuten sopi se Blow me away pelin melskeeseen.

Sehän soi siellä kovenanttien piäaluksella seikkaillessa ja bruteja vastaan taistellessa =) Olin kuullut juttua pelin lopetuksen olevan merkillinen, mutta silti oli pieni pommi. Ei sinäänsä pahassa mielessä, sillä kyllähän se todella jännään paikkaan jäi. Olisin minäkin mieluusti jatkanut siitä ja ajanut ne paskiaiset pois maasta. Ihmeellistä miten tarinan luonne muuttuu tästä etiä päin.
 
Vastaus: Halo 2

Ampharos sanoi:
Voihan tuollaisen "turnauksen" tapaisen järjestää Livessä vaan.
Tottakai voi, mutta minulla ei ole liveä, eikä se olisi silloin miitti, jossa tavattaisiin konsolifin porukkaa..

Nyt tulee suuri miinus co-oppiin Legendary tasolla, on se tyhmää kun toinen kuolee niin peli palautuu automaagisesti edelliseen checkpointtiin, tämä rupee kyrsimään ja peli jämähtää tiukkoihin kohtiin ikuisuudeksi. Halo 2:sen Legendary on kuin Halon Legendary toiseen potenssiin. Onnea vaan NviperO:lle, yrittää kannattaa mutten itse ainakaan vielä koske siihen vaikeustasoon..
 
Vastaus: Halo 2

Sarine sanoi:
Tottakai voi, mutta minulla ei ole liveä, eikä se olisi silloin miitti, jossa tavattaisiin konsolifin porukkaa..

Nyt tulee suuri miinus co-oppiin Legendary tasolla, on se tyhmää kun toinen kuolee niin peli palautuu automaagisesti edelliseen checkpointtiin, tämä rupee kyrsimään ja peli jämähtää tiukkoihin kohtiin ikuisuudeksi. Halo 2:sen Legendary on kuin Halon Legendary toiseen potenssiin. Onnea vaan NviperO:lle, yrittää kannattaa mutten itse ainakaan vielä koske siihen vaikeustasoon..

Ei kai sitä turhaan IGN kehunut Xboxin/nykysukupolven vaikeimmaksi peliksi ;)

Heroicilla meno on ainakin vielä sujuvaa, mutta Legendarylla taitaa meno hyytyä, kun kuolo korjaa 2-3 annoksesta lämmintä plasmaa.
 
Vastaus: Halo 2

e-z sanoi:
Onko jollakulla tietoa onko Livessä mahdollista jatkaa matsia samojen tyyppien kanssa ilman että kutsuu niitä omaan partyyn? Eli jos ottaa Optimatchilla vaikkapa Rumble Pitin ja mukaan pamahtaa seitsemän tuntematonta, niin voiko jotenkin pelata useampia matseja putkeen?
Ei. Party-systeemihän on loistava kuitenkin tällaisia juttuja varten, mutta mukaan tulee silti aina lisää uusia pelaajia. Siis partyn maksimikoko on yhden tiimin verran (olisiko ollut viisi, riippuu vissiin yhteydestä), ja loput pelaajista on sitten uusia.
 
Vastaus: Halo 2

filicus sanoi:
Ei. Party-systeemihän on loistava kuitenkin tällaisia juttuja varten, mutta mukaan tulee silti aina lisää uusia pelaajia. Siis partyn maksimikoko on yhden tiimin verran (olisiko ollut viisi, riippuu vissiin yhteydestä), ja loput pelaajista on sitten uusia.

Joo, näinhän se on. Meillä kävi niinkin hassusti team skirimishissä, jotta tuli vamraan 5 kertaa peräkkäin sama vastus ja sama kenttä. Ja joka kerta ne saksalaiset veivät voiton. Ryökäleet.
 
Vastaus: Halo 2

Paavi^ sanoi:
Ei kai sitä turhaan IGN kehunut Xboxin/nykysukupolven vaikeimmaksi peliksi ;)

Heroicilla meno on ainakin vielä sujuvaa, mutta Legendarylla taitaa meno hyytyä, kun kuolo korjaa 2-3 annoksesta lämmintä plasmaa.

Todellakin yksi vaikeimmista peleistä mitä olen pelannut. Jopa kaksinpelinä heroicilla kuolema korjasi kaverini ja minut vähän väliä. :p
 
Vastaus: Halo 2

Juu tuo Live-osio on kyllä tehty ihan perseelleen. Jos kaverilistalla ei satu olemaan porukkaa pelaamassa party koossa, ei Livessä paljoa kiinnosta pelata. Aivan naurettava ratkaisu tehdä tuollainen automaattinen liittyminen ilman että itse saisi päättää mille serverille liittyy. Ja vielä se, että sitä peliä ei sitten tosiaan voi jatkaa samalla porukalla vaan jälleen pitää etsiä uusi peli. :mad:
 
Vastaus: Halo 2

niinpä ja bungie vielä hehkuttaa kuinka paljon toimivampi tämä systeemi on kuin se vanha jossa valitaan pelit listalta,pitäisi saada saman tasoista seuraa muka.
paitsi että ainakin aluksi ne super pelaajat on samassa pelissä noobien kanssa kun niillä on vielä samat levelit ja turpaan siinä tulee ja kärkimiehillä on tuplasti tappoja muihin verrattuna.
 
Vastaus: Halo 2

pelle sanoi:
niinpä ja bungie vielä hehkuttaa kuinka paljon toimivampi tämä systeemi on kuin se vanha jossa valitaan pelit listalta,pitäisi saada saman tasoista seuraa muka.

Jep, varsinainen läppä. Sellainen "pelit listalta" systeemi on KAIKIN puolin parempi. Bungie luuli keksineensä jotain oikeasti uutta ja hyvää, kun tosiasiassa he keksivät ehkä huonoimman peliinliittymissysteemin ikinä missään verkkopelissä.
 
Vastaus: Halo 2

Tuo uusi Matchmaking on kyllä periaatteessa loistava systeemi. Mielestäni sen suurin etu on se, että pelit ovat lähes aina täynnä. Eli sellaisia "kuolleita" servereitä ei ole kiusaamassa. Useimmiten haku löytää myös lagittomia pelejä ja suhteellisen samantasoisia vastustajia (esim. PGR2:ssa on hauskaa ajaa, kun vastustajalla on Kudos rank 50 ja itsellä vain 10). Serveriltä ei myöskään lennä, jos ei puhu ruotsia. Jos vastaan sattuu tulemaan hyviä heppuja, heidän kanssaan voi pelailla vaivatta Partyna. Ehkä uusia Live-ystäviäkin löytää tällä tavoin. Mikä Matchmakingissa ei sitten toimi? Se on liian hidas. Haku saisi kestää maksimissaan 15 sekuntia ja sekin on jo melko pitkä aika odotella. Koska serveri vaihtuu oikeastaan joka rundin jälkeen, haku tuntuu tällä hetkellä piinallisen pitkältä. Myös erilaisia Playlistejä pitää saada enemmän (onneksi niitä onkin tulossa). Itse toivoisin mahdollisuutta hakea esimerkiksi tiettyihin karttoihin tai pelimuotoihin omistettuja servereitä. Nyt jos valitsee esimerkiksi Team Skirmishin, sieltä saattaa tulla juuri se kartta, jota ei halua pelata, ja kaikenlisäksi lipunryöstölle 6-0 häviävä Assault-pelimuoto.
 
Vastaus: Halo 2

tuo pgr2 vertaus on sinänsä väärä koska halossa ne levelit nousee jos/kun voittaa matseja,pgr2:ssa ne nousi pelkällä kudoksella eli vaikka olisi aina viiminen niin pikkuhiljaa ne nousee ja täten ei kerro mitään pelaajan taidoista.

mikäs mahtaa muuten olla sen matchmakinging "level-haarukka"(olipa hieno ilmasu) sillä itsellä on ollut level 3 ja välillä vastassa on ollut 7levelin porukkaa,outoa.
 
Vastaus: Halo 2

pelle sanoi:
tuo pgr2 vertaus on sinänsä väärä koska halossa ne levelit nousee jos/kun voittaa matseja,pgr2:ssa ne nousi pelkällä kudoksella eli vaikka olisi aina viiminen niin pikkuhiljaa ne nousee ja täten ei kerro mitään pelaajan taidoista.

mikäs mahtaa muuten olla sen matchmakinging "level-haarukka"(olipa hieno ilmasu) sillä itsellä on ollut level 3 ja välillä vastassa on ollut 7levelin porukkaa,outoa.

No jos PGR2:ssa on Kudos Rank 40, niin ei siinä ihan aasi voi olla ajamaan. Johan sitä ajokokemusta ja ratojen tuntemustakin on niin paljon, että pelkästään sillä jo pärjää. Ja tuo vertaus nyt vain perustui omiin kokemuksiini... :)

Haarukasta en tiedä, mutta kyllä se varmasti mahdollisimman lähelle osuvia pelaajia etsii. Toki systeemin pitää huomioida myös paljon muita asioita, kuten yhteysnopeudet. Maailmassa olisi varmasti mielettömästi kolmostason pelaajia samaan aikaan peliä etsimässä, mutta vain murto-osa näistä on pelattavan yhteyden etäisyydellä. Joskus saattaa eteen tulla sellainenkin tilanne, että yhtään yhteydeltään sopivaa kolmostason pelaajaa ei löytyisi, ja tällöin serveriä joudutaan täyttämään muun tason pelaajilla. Tämän takia jokin tiukka limitti tasoerojen välillä ei välttämättä toimi lainkaan.

Jotenkin mulla on sellanen kutina, että tosta Matchmakingista voisi tulla se seuraava juttu ainakin konsolien verkkopelaamiseen. Systeemi vain vaatii optimointia ja hieman enemmän avaimia pelaajan puolelle. En kuitenkaan usko, että kellään on mitään systeemin taka-ajatusta vastaan: täysinäisiä, suurella todennäköisyydellä lagittomia pelejä 24/7 ja vieläpä melko samantasoisten pelaajien kanssa.
 
Vastaus: Halo 2

Hakkiz sanoi:
Tuo uusi Matchmaking on kyllä periaatteessa loistava systeemi. Mielestäni sen suurin etu on se, että pelit ovat lähes aina täynnä. Eli sellaisia "kuolleita" servereitä ei ole kiusaamassa.

Niin, tämäkin etu on vain näennäinen. Kyllähän kuolleelle serverille voi mennä, jos mieli tekee. Itse kuitenkin valitsisin sieltä listalta ne täydet servut. Lisäksi mainitsemasi haun hitaus ja se ettei pysty hakemaan tietynlaisia servereitä ja vielä se ettei peliä pysty jatkamaan. Mielestäni systeemi sukkaa kaikin tavoin. Lagittomiakin pelejä löytyisi serverin pingimittarin mukaan ja itse asiassa tuon haun kautta koin lagisimman Halo-matsini tähän mennessä. Vastustajat varppailivat huomattavan paljon, niin paljon että peli oli epäpelattava. Matchmaking voisi olla yksi vaihtoehto muiden joukossa, jos joku haluaa välttämättä samantasoista seuraa hakea(vaikka sitäkin löytyy helposti muutenkin) ja lagittomia pelejä(näitäkin löytyy muutenkin todella helposti) vielä siihen päälle. Sellainen lista, josta serverin voi valita, pitäisi kuitenkin ehdottomasti olla.

Lisäksi vielä se, että nyt kun serveriä ei saa valita, tapaa ihmisiä aivan randomilla. Halo 2 verkossakin voi olla monia suomalaisia jotka eivät käy missään netin keskustelupalstoilla, joita tapaisi helposti esim. Finland-servereillä, mutta nyt heihin voi törmätä vain uskomattomalla tuurilla. Muutenkin tiettyjä ihmisiä voisi olla paljon helpompi tavata servereillä, jotka kestävät kauemmin kuin sen yhden mapin ajan. Tapaat jonkin ihmisen, pelaat yhden mapin, etkä ehkä enää koskaan näe tätä uudestaan. Jos olisit voinut pelata muutaman mapin ajan, olisit ehkä huomannut että tämähän on rento tyyppi toiselta puolelta maailmaa ja hänestä saisi hyvää peliseuraa esim. silloin kun Eurooppalaiset ovat nukkumassa tai muuten muita tuttuja ei ole verkossa.
 
Ylös Bottom