Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3: ODST

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3: ODST

Kiitokset Paaville että teki uutisen tuosta Disc Errorista, oli mukava nähdä että täälläkin nähdään ongelma :) Mutta tällä hetkellä Bungie painaa kuin riivatut sitä päivitystä jos sillä saisi ne levyongelmat korjattua. Ilmoittelua kun tietää jotain. Pääsin pelaamaan eilen jopa 20 minuuttia Firefightia kunnes kaatui, taas. Silti oli hauskaa.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Kiitokset Paaville että teki uutisen tuosta Disc Errorista, oli mukava nähdä että täälläkin nähdään ongelma :) Mutta tällä hetkellä Bungie painaa kuin riivatut sitä päivitystä jos sillä saisi ne levyongelmat korjattua. Ilmoittelua kun tietää jotain. Pääsin pelaamaan eilen jopa 20 minuuttia Firefightia kunnes kaatui, taas. Silti oli hauskaa.

Tuo on muuten sinänsä tuttu tunne. Jos pääsee pelaamaan jotain aivan mahtavaa, ja sitten se riistetään pois kuin karkki lapselta, nousee siitä ihan käsittämätön himo! Boxini alla oleva hylly petti pudottaen sen alemmalle tasolle. Tulos = juuri ostamani Gears Of War 2 naarmuttui puolen tunnin pelaamisen jälkeen .:D
 
Vastaus: Halo 3: ODST

onko nuo siellä myös yksinpeli kampanjassa legendaryllä?

En ole tarkistanut, joten en uskalla sanoa. Mahdollisesti kyseessä on samanlainen ominaisuus kuin Halo 3:n vikan kentän Ghostit, eli ne ilmestyvät kyllä sinne, jos pelaa kentän alusta asti Legendarylla.

Postaanpa nyt suoraan tuon Tiltin arvostelun, on se sen verran lyhyt.


Voehan helevettiläeene, mitä kuraa. Niin hirvittävä arvostelu, että ei edes naurata. Mielestäni on jopa häpeällistä, että Suomen ainoa TV-pelimedia suoltaa tällaista sontaa. "Normisettiä"!?

Ei nosita arvosteluista kannata ottaa liikaa hernettä nenään, jokaisella on oma mielipiteensä ja ymmärrän, miksi monet eivät pidä välttämättä pelistä. Tietenkin olisi suotavaa, että arvostelussa käytäisiin läpi pelin olennaisia ominaisuuksia, kuten esimerkiksi Firefight ja moninpelilevy, mutta eipä sitä noin lyhyessä arvosteluformaatissa ehdi millään käydä kaikkia asioita läpi.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Todellisen hittipelin tunnistamiseen on olemassa vain yksi oikea keino; se tulee jatkuvasti kummittelemaan alitajuntaan. Näin on viimeksi käynnyt BF: Bad Companyn ja Left 4 Deadin kanssa, ODST:llä on kunnia liittyä tähän joukkoon. On todella häiritsevää nähdä unta siitä että olet pelaamassa peliä jossa pelihahmo olet sinä itse. Hälyttävämpää on se että unesta herättyäsi on pakottava tarve palata pelin pariin. Onneksi minulla on sentään vähän itsehillintää etten neljän aikaa enään nouse sängystä ylös :D

Mutta mutta, tuli heti aamusta vietettyä mukavat 2h vain zumbaillessa Mombasan katuja. Tätä sectiota pelistä ei vain voi olla kehumatta... Mielestäni Bungien vahvuudet pelintekijöinä korostuvat juuri tässä HUD-maailmassa. On aivan mielettömän siistiä seurata ehkä yhtä alan parasta tekoälyä täydessä toiminnassa tällaisessa hiekkalaatikko ympäristössä. Ja juuri se Momabasa onkin, suuri Sandbox mihin helposti uppoaa useita tunteja; vihollisten väijyttämiseen/välttelemiseen ja yleiseen hekumointiin. Musiikki ja ne vibat mitä kaduilla samoileminen tuottaa hakevat kyllä vertaistaan. Itse arvostan suuresti myös yksityiskohtia ja sitä seikkaa että kaikki aseet/ajoneuvot jäävät niille paikoilleen mihin ne jättää. Esim. varastohuoneidenkin varusteet kuluvat, ne eivät ole loputtomia. En ole 100% varma nollaavatko Fläsärit näitä spawneja mutta ainakin jos vääntelet vain Momabasan kaduilla jäävät aseet/ajoneuvot juuri sinne minne ne jätät. Samoileminen varmasti nousee omaan uskoonsa kun tuota lähtee kuupittelemaan. Se on vielä itseltäni testaamatta.

Pistetäänhän nyt viikonloppuna sitten kuuppeja ja tulitaistoja pystyyn. Itselläni on vielä kokematta tuo tulitaisto täydellä porukalla.

PS: Mitenkä muuten, onko ODST:stä poistettu kokonaan tuo REC-moodi teatterista? Itse en ole ainakaan löytänyt mitään mahdollisuutta nauhoittaa klippejä,
eikös noita pystynyt Halo 3:ssa nauhoittamaan, vai heittääkö muisti?
 
Vastaus: Halo 3: ODST

PS: Mitenkä muuten, onko ODST:stä poistettu kokonaan tuo REC-moodi teatterista? Itse en ole ainakaan löytänyt mitään mahdollisuutta nauhoittaa klippejä, eikös noita pystynyt Halo 3:ssa nauhoittamaan, vai heittääkö muisti?

ODST pohjautuu Halo 3:n kampanjateknologiaan, jossa tuota mahdollisuutta ei valitettavasti ollut. Varsinkin Firefightin kohdalla tuo harmittaa, kun olisi ollut mukavaa päästä leikkelemään matsin kohokohtia talteen. Videoita ei voi myöskään kelata taaksepäin.

Halo 3:n moninpelissä molemmat ominaisuudet ovat mukana. Toivottavast teatteria kehitetään edelleen Reachiin, jotta näitä harmittavia puutteita saadaan karsittua.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Minua huvitti suuresti tuo Tiltin arvostelu. Erityisesti "normisettiä" sanan käyttö toi hymyn huulille.

Mielestäni on selvää, että ODST uppoaa parhaiten vanhoille Halo-parroille, vaikka tämäkin ketju on todistanut, että kyllä siitä noobitkin pystyvät nauttimaan riippuen vähän henkilöstä. Mielestäni tässä ei ole kuitenkaan mitään väärää ja ODST:stä huokuukin, että faneille se on ensisijaisesti tehty. Varsinkin lopun heruttelut menevät täysin ohi, jos ei Halo ole ennestään tuttu. Halolla on kuitenkin niin paljon faneja, ettei sitä välttämättä kannata edes yrittää laajentaa nykyisen fanibasen ulkopuolelle, ainakaan agressiivisesti ja nykyisten fanien mukavuusrajoja paukutellen. Moninpelin ja Firefightin tyylisillä muodoilla voidaan niitä uusia pelaajia houkutella, mutta tarinassa pitää tarjota herkkuja faneille.

Sitten herääkin kysymys kenen pitäisi peliä arvostella, fanin vai jonkun muun.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Todellisen hittipelin tunnistamiseen on olemassa vain yksi oikea keino; se tulee jatkuvasti kummittelemaan alitajuntaan. Näin on viimeksi käynnyt BF: Bad Companyn ja Left 4 Deadin kanssa, ODST:llä on kunnia liittyä tähän joukkoon. On todella häiritsevää nähdä unta siitä että olet pelaamassa peliä jossa pelihahmo olet sinä itse. Hälyttävämpää on se että unesta herättyäsi on pakottava tarve palata pelin pariin. Onneksi minulla on sentään vähän itsehillintää etten neljän aikaa enään nouse sängystä ylös :D

Itelle kävi juuri viime yönä sama. Aina kun sulki silmänsä ajautui ajatukset pikku hiljaa takaisin Mombasan kaduille.

Peli meni toissa päivänä läpi ja omasta mielestäni se oli juuri sopivan pitkä. Sen jälkeen tullut tehtyä noita kenttäkohtaisia achievementteja ihan vain jotta saisi viettää lisää aikaa pelin parissa. Nyt pitäis hommata taas 12kk live aikaa ja mikki niin voisi kunnolla ruveta pelaamaan netissä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Ennen ODST:n julkaisua Halo 3:n moninpelissä vuorokauden pelaajamäärä pyöri siinä miljoonan tuntumassa. Nyt se on heilunut tuolla 1,35 miljoonassa, joten ihan kivasti toi lisää pelaajia verkkoon. Saas nähdä, kuinka kehitys jatkuu pidemmällä aikavälillä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Minua huvitti suuresti tuo Tiltin arvostelu. Erityisesti "normisettiä" sanan käyttö toi hymyn huulille.

Mielestäni on selvää, että ODST uppoaa parhaiten vanhoille Halo-parroille, vaikka tämäkin ketju on todistanut, että kyllä siitä noobitkin pystyvät nauttimaan riippuen vähän henkilöstä. Mielestäni tässä ei ole kuitenkaan mitään väärää ja ODST:stä huokuukin, että faneille se on ensisijaisesti tehty. Varsinkin lopun heruttelut menevät täysin ohi, jos ei Halo ole ennestään tuttu. Halolla on kuitenkin niin paljon faneja, ettei sitä välttämättä kannata edes yrittää laajentaa nykyisen fanibasen ulkopuolelle, ainakaan agressiivisesti ja nykyisten fanien mukavuusrajoja paukutellen. Moninpelin ja Firefightin tyylisillä muodoilla voidaan niitä uusia pelaajia houkutella, mutta tarinassa pitää tarjota herkkuja faneille.

Sitten herääkin kysymys kenen pitäisi peliä arvostella, fanin vai jonkun muun.

Tämä peli uppoaa myös niihin jotka eivät pitäneet jatko-osista, mutta tykkäsivät alkuperäisestä, kuten minä. :)

Hyvä peli vieläkin on. Pitäs vaan tota firefightia pelata enempi. Kerran olen pelannu parin britin kanssa, mutta lagi oli silloin aivan hirveää. :(
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Niin muuten, pitikin kysymäni:

Pelasin tuossa Mythic-levyä, ja ruudun alareuna ilmoitti pelaajamääräksi vähän yli 40 000. Mikähän on aivan naurettavan vähän, kun yleensäkin Halossa pyörii se 300k pelaajia, ja nyt on vielä ODST:n julkaisukin!

Eli meneekö se nyt kuitenkin niin, että Mythic-pelaajat pelaavat keskenään ja Halo 3-pelaajat keskenään?
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Niin muuten, pitikin kysymäni:

Pelasin tuossa Mythic-levyä, ja ruudun alareuna ilmoitti pelaajamääräksi vähän yli 40 000. Mikähän on aivan naurettavan vähän, kun yleensäkin Halossa pyörii se 300k pelaajia, ja nyt on vielä ODST:n julkaisukin!

Eli meneekö se nyt kuitenkin niin, että Mythic-pelaajat pelaavat keskenään ja Halo 3-pelaajat keskenään?

Ei. Jenkit taisivat vain olla tuolloin unten mailla.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Voehan helevettiläeene, mitä kuraa. Niin hirvittävä arvostelu, että ei edes naurata. Mielestäni on jopa häpeällistä, että Suomen ainoa TV-pelimedia suoltaa tällaista sontaa. "Normisettiä"!?

Peliä en ole pelannut, enkä ota arvostelun mielipiteisiin mitään kantaa, mutta mielenkiintoista, jos jollekin maksetaan moisen tekstin tuottamisesta :rolleyes: Ehkäpä tuossa on käynyt niin, että arvostelijaa ei ole kiinnostanut peli pätkääkään, eikä täten kirjoittaminenkaan ole maistunut.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Peli olisi nyt tarkoitus aloitella Legendarylla, mutta pieni kysymys: pitääkö peli vääntää alusta loppuun aina resume game toiminnolla vai riittäkö, että pelaa "chapter select"in avulla kaikki mahdolliset kentät mitä sieltä löytyy (tällöin jää kuitenkin yöhaahuilut väliin)? Jos osan joutuu pelailemaan yksin ja osan kaverin kanssa, tämän vuoksi lähinnä kyselen..
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Liittyen tuon saavutuksen hankkimiseen:

Kai hoksasitte ottaa valtatieosion alusta mukaan ne singot lähes loppumattomine ammuksineen.

Juuh, se sentään huomattiin. Liekkö olisi tullut mitään jos kävellen oltaisiin vedetty koko homma. :D
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Peli olisi nyt tarkoitus aloitella Legendarylla, mutta pieni kysymys: pitääkö peli vääntää alusta loppuun aina resume game toiminnolla vai riittäkö, että pelaa "chapter select"in avulla kaikki mahdolliset kentät mitä sieltä löytyy (tällöin jää kuitenkin yöhaahuilut väliin)? Jos osan joutuu pelailemaan yksin ja osan kaverin kanssa, tämän vuoksi lähinnä kyselen..

Riittää, että olet pelannut yhden yöosion Legendarylla ja saanut näin Legendary-kilven New Mombasa Streetsin kohdalle. Tehtävät voi myös pelata missä järjestyksessä lystää, ainakin näin minä tein.

Juuh, se sentään huomattiin. Liekkö olisi tullut mitään jos kävellen oltaisiin vedetty koko homma. :D

Noh, joissakin kohdissa todettiin, että käveleminen oli parempi vaihtoehto, kun melkoista hasardipeliä noiden mönkijöiden ja sinkojen yhdistäminen.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Peliä en ole pelannut, enkä ota arvostelun mielipiteisiin mitään kantaa, mutta mielenkiintoista, jos jollekin maksetaan moisen tekstin tuottamisesta :rolleyes: Ehkäpä tuossa on käynyt niin, että arvostelijaa ei ole kiinnostanut peli pätkääkään, eikä täten kirjoittaminenkaan ole maistunut.

En tiedä onko toi hyvä tai edes keskinkertainen teksti muutenkaan, mutta eikös noi ole siellä televisiossa luettavia arvosteluja? Puhuttu ei oikein käänny luettavaksi.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Varmaan olette huomanneet New Mombasassa seikkaillessanne niitä VISR:llä näkyviä seinämerkkejä? Muitakin merkkejä löytyy, mutta kuolleiden eliittien ympärillä on sellaisia Y-merkkejä. Jollakin Bungie.netissä oli teoria, että merkit olisivat insinöörien tekosia ja nuo Y-merkit olisivat jonkinlaisia surumerkkejä eliittejä kohtaan. Brutethan kohtelevat insinöörejä todella kaltoin ja olisi jotenkin luonnollista, että insinöörit pitäisivät suurta kunnioitusta eliittejä kohtaan, jotka kohtelivat niitä ehkä paremmin. Eilen löysin ison joukon kuolleita eliittejä (~10) ja paikka oli täynnä noita Y-merkkejä. Sitten vähän sivummalla oli yksi eliitti vähän erillään muusta porukasta ja merkit siinäkin ympärillä. Tuota kaatunutta soturia siinä sitten katselin ja samalla Martyn piano pimputteli taustalla haikeaa sävelmää. Tuli itsellekin sellainen kumma ja haikea fiilis.

<3
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Kai hoksasitte ottaa valtatieosion alusta mukaan ne singot lähes loppumattomine ammuksineen.

No totta helvetissä otettiin ;) Eihän sitä nyt hullukaan juoksemalla mene. Nuo tosiaan ovat tuolla vain 4:n pelaajan co-op:ssa ja ilmeisesti vain kun iron kallo on päällä. Yksin legendarylla vastaavaa kenttää pelatessa nämä uupuivat piilostaan. Menee siis aivan kuten Halo 3:ssa ghostien kanssa.

Noh, joissakin kohdissa todettiin, että käveleminen oli parempi vaihtoehto, kun melkoista hasardipeliä noiden mönkijöiden ja sinkojen yhdistäminen.

Eikö siellä ole kunnon Rocket Race kokemusta vai? :) Ihan legendaarista settiä oli taas tuo saavutus aivan kuten Halo 3:n Annual saavutuksen kanssakin. Kiitokset tosiaan Zuorille ja parille muulle kaverille kun jaksoitte vääntää tuon loppuun asti.

Tässä vielä hyvin lyhyt Nathan Fillionin haastattelu kuinka mies eksyi Haloon mukaan. Harmillisen lyhyt pätkä tosiaan, olisi kuullut mielellään enemmänkin miehen mietteitä sarjasta.

Edit: Tuli muuten hieman syyllinen olo tuossa yksin Firefightia pelatessa IWHBYD kallo päällä, kun parikin kertaa gruntin tapon jälkeen vieressä oleva grunt huutaa "NO, brother!" :(
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Onpas mainio.. kolahtaa jopa paljonkin enemmän kuin halo3.
Aloitin piruuttani Heroic tasolla vaikka originaali olikin jo normal tasolla ihan riittävän haastava, ihan oikean valinnan tein.. nyt jo kourallinen kiroilevia tonttuhirviöitä on yllättävänkin pelottava vastus.. noista isommista örrimörreistä puhumattakaan.. ja tuollainen varovainen tulitaistelu tuntuu olevan enempi minun makuuni. Visuaalisesti oikein hieno.. tosin päiväsaikaan pelaaminen on pimeyden takia aavistuksen hankalaa.. Musiikeissa on todellisia helmiä.. mutta on kyllä sitten muutama tilanteeseen epäsopiva kappale osunut mukaan. Tällaiset fiilikset parin kolmen kentän jälkeen.. kyllä toi hintansa arvoinen taitaa sitten olla, hetken epäilytti että iskeeköhän sittenkään.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Varmaan olette huomanneet New Mombasassa seikkaillessanne niitä VISR:llä näkyviä seinämerkkejä? Muitakin merkkejä löytyy, mutta kuolleiden eliittien ympärillä on sellaisia Y-merkkejä. Jollakin Bungie.netissä oli teoria, että merkit olisivat insinöörien tekosia ja nuo Y-merkit olisivat jonkinlaisia surumerkkejä eliittejä kohtaan. Brutethan kohtelevat insinöörejä todella kaltoin ja olisi jotenkin luonnollista, että insinöörit pitäisivät suurta kunnioitusta eliittejä kohtaan, jotka kohtelivat niitä ehkä paremmin. Eilen löysin ison joukon kuolleita eliittejä (~10) ja paikka oli täynnä noita Y-merkkejä. Sitten vähän sivummalla oli yksi eliitti vähän erillään muusta porukasta ja merkit siinäkin ympärillä. Tuota kaatunutta soturia siinä sitten katselin ja samalla Martyn piano pimputteli taustalla haikeaa sävelmää. Tuli itsellekin sellainen kumma ja haikea fiilis.
Useissa Y-merkeissä on myös tuon pikku tekoälyn kuvia, muistaakseni varastoissa on aina tällainen kuvio.
Mutta tämä teoria kuulostaa kyllä varsin käyvältä ja jotenkin haikealta. Brutes are bastards.

Tuo on mielestäni aina sykähdyttävää kun noita Eliittejä näkee tapettuina ympäri katuja. Eräällä sivukujalla on myös tällainen Eliittien "hautausmaa" ja pari metriä tästä, seinässä lukee isoin kirjaimin: BELIEVE - upeita yksityiskohtia ja viittauksia. Entä oletteko törmänneet siihen monoliittiin yhdessä kaupungin sivukujista? Erään rakennuksen sisäpihalla, kahden insönöörin luona on Stonehengen näköinen monoliitti, mikähän tämä mahtaa olla? Niin ja hienoja yksityiskohtia löytyy myös muualta; kuten ODST sotureiden podeja, mariinien ja Covenanttien ruumiit taisteluiden jälkeen. Kaikkea pientä mihin voi antaa oman mielikuvituksen maalata omia pikku tarinoitaan.

EDIT: Niin ja jos huumorista puhutaan niin oletteko Uplift Reservissä törmänneet siihen loukkaantunutta mariinia toppuuttelevaan sotilaseen?
Priceless, just priceless! Kiinnostaisi tietää onko tuossa kohtauksessa Red VS Blue tyyliin tuttuja ääninäyttelijöitä àla Halo 3.
 
Ylös Bottom