Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3: ODST

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3: ODST [Hype]

Mitenköhän Konsolinetti hoitaa nuo Johnssonit... :confused: Noutona kun olisi sieltä. Joutuupi huomenna tehdä ennätysvauhtia annettu tietotekniikkatehtävä ja juosta hakemaan.

Kävin tänään tuolta lähimmästä GameStopista kyselemässä mm. Johnsonin kohtaloa ja oli myyjilläkin pieni paniikki päällä, kun peli julkaistaan huomenna ja ilmeisesti mihinkään GameStoppeihin ei ole vielä saatu Johnsoneita tai muutakaan ennakkovaraus sälää. Ja jos alle tunti sitten tilanne oli tämä, niin on suuri ihme jos se muuttuu huomisaamuun mennessä.. valitettavasti.
Eiih.... Ajattelin mennä heti aamusta kärkkymään itelleni Johnsonia, mutta tämä tarkoittaa että ilta saattaisi olla parempi. Prkl mitä säätöä.

EDIT.
Soitin Turun Gamestoppiin ja tilanne on tosiaan tämä:
-Koodit ja skinit ovat myöhässä. Ei tietoa koska ne tulee. Voi olla jo huomenna, voi olla myöhemmin.
-Ennakkotilaushärpäkettä voi ilmeisesti hakea jälkeenpäinkin. Myyjä uskoi, että tuotteita riittää kaikille ennakkotilanneille, mutta tämäkään ei ole varmaa.
-Tilanne on kaiken kaikkiaan epäselvä. Huomenna kuulemma tiedämme jo enemmän, joten pelin haun yhteydessä kannattaa kysyä mikä tilanne on.

Tilasin VPD:stä, eikä näytä siltä että minulle tai kellekkään muulle sieltä tilaaneille olisi tullut sähköpostia johnsonista ja latauskoodista(vaikka saattaahan se viesti ehkä vielä tänään ehtiä, jos nyt aikovat edes lähettää.).

Onkohan mahdollista, että se tulee postipaketissa tai pelin kotelossa sitten kun se huomenna tulloo? :eek:

Itsellä odotti kotona makoisa yllätys kun kusti oli polkenut ja tuonut thehutista ODST:n jo kotiin :)
Joutui sitä pikaiset testit ottamaan ja melko makoisaa toimintaa tuo taitaa olla. Harmi vaan kun ei taida tänään ehtiä enempää pelaamaan.

Grafiikoissa en itse huomannut ollenkaan parannusta Halo3:een verrattuna. Eikös tässä jotain ulkonäöllisiä parannuksia kuitenkin pitänyt olla? Vai olenko vaan niin puusilmä etten sitä tajunnut? Muuten kaikki toimii niinkuin pitää ja peli on sitä tuttua ja turvallista Haloa mielestäni. (ehkä hyvässä ja pahassa) Mutta ehkä vielä liian aikaista sanoa sen enempää. Vaatii lisää peliaikaa varmasti jotta osaa enemmän arvioida. Suojia pitää käyttää kyllä hyväkseen paljon entistä enemmän, eikä päälle voi rynniä ihan miten sattuu vaan taktisempaa lähestymistapaa tarvitaan jottei kuolo korjaa. Mutta lisää tuntemuksia kunhan ehtii enemmän pelaamaan.

Grafiikoissa en itse huomannut ollenkaan parannusta Halo3:een verrattuna. Eikös tässä jotain ulkonäöllisiä parannuksia kuitenkin pitänyt olla? Vai olenko vaan niin puusilmä etten sitä tajunnut?

Kasvoanimaatiot taitaa olla parempia, mutta joo, ihan tuttuahan ulkonäkö on - aliresoa myöten.

Netissä liikkuu asiasta vähän ristiriitaista tietoa, joten kysytäänpä täällä.

Onko peli PEGI +16?

Ikärajakysymyksissä paras ystävä on VET:n oma pelihakupalvelu. Halo 3 ODST:lle ilmoitetaan siellä ikärajaksi kivasti 16.

Huom! Tämä koskee siis nimenomaan Suomesta ostettavia pelejä.

Tilasin VPD:stä, eikä näytä siltä että minulle tai kellekkään muulle sieltä tilaaneille olisi tullut sähköpostia johnsonista ja latauskoodista(vaikka saattaahan se viesti ehkä vielä tänään ehtiä, jos nyt aikovat edes lähettää.).

Onkohan mahdollista, että se tulee postipaketissa tai pelin kotelossa sitten kun se huomenna tulloo? :eek:

Itsellä on ainakin vähän huonoja kokemuksia VPD:n pakettien saapumisajoista, kutsu minua pessimistiksi, mutta veikkaan että paketti ei välttämättä ole perillä huomenna (riippuu kyllä saapumisajankohta myös siitä missäpäin asut).

Kyselin VPD:stä sitä koodia ja vastauksena tuli: "koodit toimitetaan heti kun ne ovat toimitettavissa, eli kun olemme ne saaneet."

Verkkokauppa.comista tuli tänne tänään koodi jolla saa johnsonin harmi vaa ku ei tullu peliä:D

TheHut:sta putkahti postilooraan ennakkotilaus tänään 21pv ja näkyy Pegi 16 -merkintä olevan

Akka on varmasti taas tosi tyytyväinen, joutuu kattomaan realityt sun muut yläkerran pikku töllöstä:rolleyes:

Joissakin arvosteluissa tämä hintalappu tuodaan varsin selvästi esille, esimerkiksi Eurogamerin revikan lopussa...

Juu, tekstissä kyllä, mutta haen lähinnä sitä, että onko arvostelija antanut sen vaikuttaa suoraan itse arvosanaan? Pitäisi varmaan kuulla itse arvostelijalta kai..

Mutta hieman itseä huvittaa, että osa faneista on loukkaantunut "8/10" arvosanasta (mikä on todella hyvä pelille kuin pelille mielestäni). Tosin itse ihmettelin kun KZ2 sai "7/10" Edgessä, joten siinä mielessä.. ;) Mutta 8, 9 ja 10 ovat mielestäni = laatupeli. Ja riippuen saitista/lehdestä myös..

Jos kuitenkin napsisimme Halo 3:sta sen (melkein) kaikkien vihaaman Cortana-tason pois, lyhenisi kampanja vastaamaan ODST:n yksinpelikokemusta.

Täytyy sanoa, että aika ärsyttävä kenttä. Meni asteen "maku" koko pelistä kun tuota tahkosin (meinasin jo aidosti luovuttaa jossain vaiheessa). Mutta onhan siinä haastetta (?) niille jotka sitä kaipaa. Ja pääsin sen sitten itsekin läpi.

Mutta yleisesti voisi todeta, että itse en aina pysy perässä näissä "lyhyt vs pitkä peli"-keskusteluissa. Koko ajan luen forumeilta miten jengi pelannut pelin läpi 6-7 h, kun taas itse mennyt 15-20h. ;) Tosin itse tutkin, keräilen ja tuumailen, joten sillä selittyy usein nuo ajat. Mutta "lyhyt peli" voi olla toiselle "ihan normi peli". Itse en halua koskaan "kiirehtiä" peliä läpi, koska pelaan ne yleensä "vain" kerran läpi. Pitää ehtiä nautiskellä ja saada jokunen trophy myös. Ehkä siksi en pidä online nettipeleistä: Liian kiire ja häsellys koko ajan. ;)

Mutta veikkaan, että joku 15h (tai ainakin 10h) menee mulla tämänkin ODST:n kanssa.

Tuohan nyt on niin subjektiivista kuin olla voi. Minun ja hyvin, hyvin monen muun mielestä Halo on aina näyttänyt suunnan FPS-peleissä, aina Combat Evolvedista lähtien.
Muut pelit kuten mainitsemasi Killzone 2 ja Modern Warfare eivät juuri ole muuta tehneet, kuin käyttäneet hyvin samaa reseptiä jonka Halo on osoittanut ja keskittäen huomionsa meiningin entistä komeammaksi tekemiseen. Mikähän ei sinänsä ole huono asia, mutta ei ainakaan nosta pelejä Halon yläpuolelle.
Modern Warfaresta minulla onkin oikein erityiset mielipiteet, mutta en niitä rupea tilittämään nyt. Tulee taas kourallinen käyttäjiä haukkumaan mua trolliksi. :)

Ja mitä Haloon tulee nykyään, kyllä, on se mielestäni edelleen FPS-pelien mestari. Ei se "ainoa ja oikea", mutta paras.

Jep, subjektiivista toki ja kaikilla ovat omat suosikkinsa. Varmasti Halot tulevat aina olemaan yksi FPS-genren merkkipaaluista, sitä ei varmaan kiistä kukaan.

"Mestarilla" tavallaan tarkoitan aina sitä "viimeisintä" todella kovaa ja suosittua FPS-peliä. Kyllä Halo 3:n jälkeen on nyt tullut jo muitakin (olisin aika huolestunut jos ei) ja monille "kingi" on "Call of Duty 4: Modern Warfare" (ja mulle "king" on KZ2). Mutta mielipiteitä, mielipiteitä..

Jep, subjektiivista toki ja kaikilla ovat omat suosikkinsa. Varmasti Halot tulevat aina olemaan yksi FPS-genren merkkipaaluista, sitä ei varmaan kiistä kukaan.

"Mestarilla" tavallaan tarkoitan aina sitä "viimeisintä" todella kovaa ja suosittua FPS-peliä. Kyllä Halo 3:n jälkeen on nyt tullut jo muitakin (olisin aika huolestunut jos ei) ja monille "kingi" on "Call of Duty 4: Modern Warfare" (ja mulle "king" on KZ2). Mutta mielipiteitä, mielipiteitä..

Samaa mieltä, milipide on mielipide. Kuten en pitänyt kovin paljoa CoD4:sesta, Halo 2&3:sesta tai Bioshockista. Ihan ok pelejä kuitenkin, en tosin antaisi yhdellekään "game of the year" pystiä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Edge:n erittäin positiivinen arvostelu pelistä. Tämä arvostelu on ehdottomasti lukemisen arvoinen ja ehdottomasti yksi parhaiten kirjoitettu arvostelu ODST:stä; lyhyt & ytimekäs.
Halo is all about these epic, flowing battles and ODST has some of the series’ most jaw-dropping. It may be the shortest Halo game – it takes a little over six hours to finish on Heroic difficulty – but that time is spent in one of the richest and, most surprisingly, varied campaigns so far.
Arvosana spoilattuna:
Edge: [9]

Edge:n erittäin positiivinen arvostelu pelistä. Tämä arvostelu on ehdottomasti lukemisen arvoinen ja ehdottomasti yksi parhaiten kirjoitettu arvostelu ODST:stä; lyhyt & ytimekäs.

Arvosana spoilattuna:
Edge: [9]

Yllättävää. Olisin melkein odottanut heikompaa tuomiota, kun peli ei sinänsä niin valtavasti uutta sisällä. Ei kai tässä auta kuin yhtyä Edgen mielipiteeseen. Melkein jo menin arvostelussakin ylistämään ODST:tä Halo-sarjan parjaksi kampanjakokemukseksi, mutta loppujen lopuksi tyydyin kutsumaan sitä hemmetin hyväksi peliksi.

Eilen tuli napattua tuo Vidmaster Challenge: Classic -saavutus. Oli yllättävän helppo, kun yksi kentistä on suorastaan tehty tuota varten. Viidessä minuutissa hoitui koko homma muutaman kuoleman kera. Deja Vu ja Endure ovat sen sijaan varmasti eeppisempiä settejä. Pelasimme arvostelutilaisuudessa noin tunnin ja 20 minuuttia, ja ylsimme kolmanteen erään saakka. Enduren saamiseksihan täytyy läpäistä neljäskin erä.

No nytpä Konsolinet vasta repäisi. Lähettivät Johnson-koodin, vaikka olen perunut tilauksen sinne. >:).

Tosin rahoja eivät ole vielä palauttaneet vaikka kolme viikkoa on jo tilauksen perumisesta mennyt. Joudun siis pitämään Johnsonia panttivankina.

No nytpä Konsolinet vasta repäisi. Lähettivät Johnson-koodin, vaikka olen perunut tilauksen sinne. >:).

Tosin rahoja eivät ole vielä palauttaneet vaikka kolme viikkoa on jo tilauksen perumisesta mennyt. Joudun siis pitämään Johnsonia panttivankina.
Katsos vielä, ettei he lähetä oikeaa Johnssonia pistää sinut vangiksi. ;)

Mutta joo, omakin koodi tuli konsolinetiltä. Yäy

Päivällä tuli muuten kokeiltua ensimmäiset kunnon matsit Mythic-levyllä, kun nuo Mythic-playlistit tulivat online. Kaksi matsia Hereticissä. On se uskomaton kenttä edelleen, olo oli heti niin kotoisa plasmakranaatti- ja BR-startilla. Huh huh! Toisessa matsissa melkein onnistuin jo ottamaan saavutuksen miekkatappoputkesta, mutta neljäänhän se jäi. Longshore on puolestaan aivan jäätävän nätti kenttä. Fiilis on hieman samanlainen kuin Standoffissa. Longshorea tai Citadelia en vielä päässyt kokeilemaan käytännössä.

En ole muuten päässyt näkemään Johnsonia vielä lainkaan Firefightissa, kun ei minulla moistaa koodia ole eikä taida olla tulossakaan =(

ODST-statsit näkyvät muuten nykyään Bungie.netissä: http://www.bungie.net/stats/halo3/careerstatsodst.aspx?player=Paavi

Ylös Bottom