Vastaus: Halo 3: ODST [Hype]
Joissakin arvosteluissa tämä hintalappu tuodaan varsin selvästi esille, esimerkiksi Eurogamerin revikan lopussa...
Juu, tekstissä kyllä, mutta haen lähinnä sitä, että onko arvostelija antanut sen vaikuttaa suoraan itse arvosanaan? Pitäisi varmaan kuulla itse arvostelijalta kai..
Mutta hieman itseä huvittaa, että osa faneista on loukkaantunut "8/10" arvosanasta (mikä on todella hyvä pelille kuin pelille mielestäni). Tosin itse ihmettelin kun KZ2 sai "7/10" Edgessä, joten siinä mielessä..

Mutta 8, 9 ja 10 ovat mielestäni = laatupeli. Ja riippuen saitista/lehdestä myös..
Jos kuitenkin napsisimme Halo 3:sta sen (melkein) kaikkien vihaaman Cortana-tason pois, lyhenisi kampanja vastaamaan ODST:n yksinpelikokemusta.
Täytyy sanoa, että aika ärsyttävä kenttä. Meni asteen "maku" koko pelistä kun tuota tahkosin (meinasin jo aidosti luovuttaa jossain vaiheessa). Mutta onhan siinä haastetta (?) niille jotka sitä kaipaa. Ja pääsin sen sitten itsekin läpi.
Mutta yleisesti voisi todeta, että itse en aina pysy perässä näissä "lyhyt vs pitkä peli"-keskusteluissa. Koko ajan luen forumeilta miten jengi pelannut pelin läpi 6-7 h, kun taas itse mennyt 15-20h.

Tosin itse tutkin, keräilen ja tuumailen, joten sillä selittyy usein nuo ajat. Mutta "lyhyt peli" voi olla toiselle "ihan normi peli". Itse en halua koskaan "kiirehtiä" peliä läpi, koska pelaan ne yleensä "vain" kerran läpi. Pitää ehtiä nautiskellä ja saada jokunen trophy myös. Ehkä siksi en pidä online nettipeleistä: Liian kiire ja häsellys koko ajan.
Mutta veikkaan, että joku 15h (tai ainakin 10h) menee mulla tämänkin ODST:n kanssa.
Tuohan nyt on niin subjektiivista kuin olla voi. Minun ja hyvin, hyvin monen muun mielestä Halo on aina näyttänyt suunnan FPS-peleissä, aina Combat Evolvedista lähtien.
Muut pelit kuten mainitsemasi Killzone 2 ja Modern Warfare eivät juuri ole muuta tehneet, kuin käyttäneet hyvin samaa reseptiä jonka Halo on osoittanut ja keskittäen huomionsa meiningin entistä komeammaksi tekemiseen. Mikähän ei sinänsä ole huono asia, mutta ei ainakaan nosta pelejä Halon yläpuolelle.
Modern Warfaresta minulla onkin oikein erityiset mielipiteet, mutta en niitä rupea tilittämään nyt. Tulee taas kourallinen käyttäjiä haukkumaan mua trolliksi.
Ja mitä Haloon tulee nykyään, kyllä, on se mielestäni edelleen FPS-pelien mestari. Ei se "ainoa ja oikea", mutta paras.
Jep, subjektiivista toki ja kaikilla ovat omat suosikkinsa. Varmasti Halot tulevat aina olemaan yksi FPS-genren merkkipaaluista, sitä ei varmaan kiistä kukaan.
"Mestarilla" tavallaan tarkoitan aina sitä "viimeisintä" todella kovaa ja suosittua FPS-peliä. Kyllä Halo 3:n jälkeen on nyt tullut jo muitakin (olisin aika huolestunut jos ei) ja monille "kingi" on "Call of Duty 4: Modern Warfare" (ja mulle "king" on KZ2). Mutta mielipiteitä, mielipiteitä..