Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3

Viimeistelin kirjan jouluna, minkä jälkeen olen yrittänyt saada kasattua ajatuksia tekstiksi. Tarkoituksena olisi kuitenkin saada aikaiseksi jonkinlainen katsaus, jossa käsittelisin Cole Protocolin, Gears of War: Aspho Fieldsin ja Mass Effect: Ascensionin. Jälkimmäinen on luettu, enkä keskimmäistä kunnolla vielä kehdannut aloittaa, kun en ollut Colen protokollasta vielä mitään kirjoitellut. Nyt sain tätäkin taakkaa onneksi kevennettyä.

Kirjan luki mielellään läpi, mutta ei se kyllä mitenkään erityisesti säväyttänyt. Rupesin jopa vähän naureskelemaan, kun noita sangheili-juttuja lueskelin. Johan ovat hienoja miehiä.

EDIT:
Vasta nyt pienen pohdiskelun jälkeen tajusin tosiaan, että Thel todellakin on tuleva Arbiter. Lopussakin mainitaan, että Thel on menossa Particular Justice -laivastoon. Olipas taas aivot nollilla.

Paavi kävi syöttiin kiinni. Tarkoitukseni olikin saada irti vähän Paavin mietteitä kirjasta, ja ilmeisesti tätä on tulossa kokonaisen artikkeli verran. Onko luvassa spoilerivapaata fiilistelyä, vaiko juoniyhteenvetoa niille joita ei kirjojen luku kiinnosta? Edellisessä tapauksessa en oikein voi itse artikkelia lukea, sillä Cole Protocol on kesken, Ascension odottaa hyllyssä ja Aspho Fieldsin olen aikeissa ostaa. :)
 
Vastaus: Halo 3

Paavi kävi syöttiin kiinni. Tarkoitukseni olikin saada irti vähän Paavin mietteitä kirjasta, ja ilmeisesti tätä on tulossa kokonaisen artikkeli verran. Onko luvassa spoilerivapaata fiilistelyä, vaiko juoniyhteenvetoa niille joita ei kirjojen luku kiinnosta? Edellisessä tapauksessa en oikein voi itse artikkelia lukea, sillä Cole Protocol on kesken, Ascension odottaa hyllyssä ja Aspho Fieldsin olen aikeissa ostaa. :)

Juonesta en mitään yksityiskohtia aio käydä läpi, lähinnä alkuasetelmat, hahmoja, tapahtumapaikkoja ja yleistä linjausta.
 
Vastaus: Halo 3

Uusimmassa BWU:ssa tammikuun playlist-muutoksista tietoja:

The January update has been pushed from the normal beginning-of-the-month cycle to being more of a middle-of-the-month update due to limited resources (specifically, time to test some of the changes weve cooked up). Well let you know before the changes go live, but expect to wait at least a couple weeks. Im sure youll find that itll be worth the wait. On the bright side, double EXP weekends and 7 on the 7th will appear as expected.

General Changes

Playlist Clean Up, Mythic Prep
In preparation for the new maps coming later this year, some of the less popular map variants are going to be removed over time. Some of these removals are not listed below, but will be reflected in the Matchmaking Playlist page here on Bungie.net. This will be an ongoing process with maps and their variants being systematically removed as warranted.

Push to Talk Restriction Increased
Since Halo 3s release, if a player were to join a Matchmaking playlist with a team size larger than four, he or she would have to push a button on the DPad to communicate directly to their team. After the January update, the PTT restriction is being increased to 6 players per team, meaning that players will not need to use the D-pad to communicate on any Matchmaking playlist but Social Big Team.

What does this mean for players? Well, for starters, it means communicating to teammates in 5v5 or 6v6 playlists will be trivial. However, this could mean an increase in bandwidth necessary for these larger format playlists, which means the potential for laggy games is increased. The best way to avoid lag in these games is to ensure that you are not constantly broadcasting to your teammates, and that your teammates are not constantly broadcasting to you. If you often play with strangers, be prepared to mute and report players that abuse their microphone. To mute a player quickly during a game, hold the back button to bring up the scoreboard and select their name with the left stick. Then press X. Muted! To report players, select their name in the post game carnage report and view their gamercard, then use the Report Player options listed therein.

DLC Category
In an effort to make the Matchmaking playlists easier to navigate and bring the populations together, the DLC category is being retired, and the playlists it contained are either being moved into Social or integrated into existing playlists.

Ranked Hopper Updates

* Lone Wolves No Changes
* Team Slayer No Changes
* Team Objective
* KOTH, Oddball, 1 and 2 Bomb assault set to skip after veto, and weighting on these gametypes will be reduced to refocus the hopper primarily on 1 Flag, 2 Flag, and Neutral Assault.
* A couple community map variants for Foundry are being added to the CTF rotation.
* Team Doubles No Changes
* Squad Battle No Changes


Social Hopper Updates

Rumble Pit

* DLC FFA and Rumble Pit will be merged. Rumble Pit will now require All DLC, and include gametypes such as Infection.

Social Slayer

* Population increased back to 5v5
* Isolation, Foundry removed.

Social Objective

* Slightly reduce weighting on Land Grab, and increase weighting on multi flag to even distribution of these two gametypes out.
* Reduce weighting of VIP. Set to skip after veto.
* Territories variants set to skip after veto.
* ADDED Social Team DLC
* 5v5 Slayer and Objective strictly on DLC maps. Heroic and Legendary map packs required.
* The most popular slayer and objective variants, strictly on DLC maps.

Multi Team

* Reduce weighting of VIP, KOTH, and Oddball.
* Some maps being removed from rotation.

ADDED Social Big Team

* DLC Big Team will be moved and renamed. Weighting between DLC and non-DLC maps will be equalized. The hopper will continue to require DLC 1 and 2.


DLC Hopper Updates

REMOVED DLC FFA

* DLC FFA and Rumble Pit will be merged. DLC FFA as a separate hopper is retired.

MIGRATED DLC Big Team

* Being moved to Social and being renamed Social Big Team. Non-DLC maps are getting a weighting increase such that they are equal to DLC maps. Still requires DLC 1 and 2.


Hardcore Hopper Updates

Team SWAT No Changes
Team Snipers
- Reduced weighting on Standoff.
MLG No Changes

Double EXP Weekends (listed in order of appearance)

Grifball Winter League (1/8-1/12)
3 Ball (1/15 -1/19)
Legendary Brawl (1/22 1/26)
Living Dead (Unranked) (1/29 2/2)

Seven on the Seventh

Avalanche 7v7

Tuo push-to-talk-ominaisuus pisti kyllä aikoinaan vihhaamaan, mutta NXE-päivityksen jälkeen ei tuostakaan enää oikein ole haittaa, kun melkein aina jossain party-tsätissä taistellaan.

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=16682

EDIT: Näin sivusta mainiten, kuinka monelta vielä puuttuu tuo Annual-saavutus? Minulla uupuu enää noista Vidmaster Challenge -saavutuksista Brainpan, jonka voi saada vasta, kun kaikki Mythic-kartat on julkaistu. Tuo Avalanche 7v7 avaa hyvän mahdollisuuden tienata noita Legendary-karttojen saavutuksia, joista puuttuu minulla vielä yksi.
 
Vastaus: Halo 3

Selventäkää mulle noita kallosysteemejä. En ole pelannut kertaakaan vielä Livessä, enkä omista 1- tai 2-osia. Nyt olen viimeisessä tehtävässä ajamassa sitä Warhogia (?) sen ihme krokotiilin kanssa kun saatiin se muija pelastettua sieltä jostai oranssista paikasta missä se äijä karju aina välillä. Katoin että suuri osa saavutuksista liittyy jotenkin kalloihin. Tähän mennessä omaan tehtävien 1-8 läpivedot ja sen että tappaa 5 vihollista (putkeen?) jollain aseella minkä nimeä en muista.

Eli jos haluisitte esitellä sen kallosysteemin, olisin kiitollinen. Muuten ihan hyvä räiskintäpeli.
 
Vastaus: Halo 3

Koska saan tuon Spartan Officer achievementin? Meinaan olen nyt lieutenant, XP:tä löytyy 72, ja minun service recordseissa näkyy se Spartan Officer juttu..
 
Vastaus: Halo 3

Ajattelin että Makon jälkeen ei löytyisi mistään pelistä yhtä paskaa ajotuntumaa ja ajettavuutta, mutta olin väärässä. Halo 3:n autoilla/ajoneuvoilla ajaminen on kyllä niin p:stä etten viitsi edes avautua täysillä. Varsinkin pelin viimeisessä tehtävässä, hohhoijakkaa. Vielä kun pitää näitä "check point"-pelejä olla tämän, niin voi elämän kevät.

Peli itsessään muuten olisi "ihan kiva", mutta nuo ajelut kyllä saavat v-käyrän todella korkeaksi ja tämän takia ei kyllä varmasti tule enää pelattua peliä uudestaan läpi.
 
Vastaus: Halo 3

UNSC Spartan
Earn your Sergeant rating to be recognized as a true Spartan (Online).

Mielestäni olen kersantti ja Total EXP on 23, mutta saavutusta ei vaan ole tullut. Mikähän lie..
 
Vastaus: Halo 3

UNSC Spartan
Earn your Sergeant rating to be recognized as a true Spartan (Online).

Mielestäni olen kersantti ja Total EXP on 23, mutta saavutusta ei vaan ole tullut. Mikähän lie..

Bungie on vissiin tietoinen ongelmasta:

Q: I should have the Spartan Officer Achievement but it did not unlock for me. What gives?

A: The Spartan Officer Achievement used to require a GLOBAL ranking of Lieutenant (not to be confused with the new Lightswitch achievement which is earned by obtaining a rating of Lieutenant in a single playlist). We are aware of some problems with people disconnecting/powering down too soon after they finished the game that earns them the achievement. The problem is that the actual results of the game and awarding of the EXP happens on the back-end and is arbitrated by the LIVE service. If you disconnect before that completes, you wont actually get credit.

The good news is that now the Spartan Officer, UNSC Spartan and Graduate achievements are all tied to the new per-playlist rating. So if you have already surpassed those milestones on a global level but never earned them, you can do it again by earning the appropriate EXP level in a specific playlist. However, the pin that shows up in your Service Record is still tied to a global rating. So you can unlock the achievements by earning EXP in a playlist but you wont get the pin unless you satisfy the original global criteria. Whew. Got all that?

Eli yritä tienata kersantin natsat jossain tietyssa playlistissä.

TheGamen täytyy vastaavasti tienata luutnantin natsat jossain tietyssä playlistissä.
 
Vastaus: Halo 3

Ajattelin että Makon jälkeen ei löytyisi mistään pelistä yhtä paskaa ajotuntumaa ja ajettavuutta, mutta olin väärässä. Halo 3:n autoilla/ajoneuvoilla ajaminen on kyllä niin p:stä etten viitsi edes avautua täysillä. Varsinkin pelin viimeisessä tehtävässä, hohhoijakkaa. Vielä kun pitää näitä "check point"-pelejä olla tämän, niin voi elämän kevät.

Peli itsessään muuten olisi "ihan kiva", mutta nuo ajelut kyllä saavat v-käyrän todella korkeaksi ja tämän takia ei kyllä varmasti tule enää pelattua peliä uudestaan läpi.

Eli ajaminen v*tuttaa? Niin muakin aluksi mutta kun kerran kaksi ajoi niin se on paras ajoneuvojen ohjaustapa ikinä. En tahdo loukata enkä mitään mutta et vain taida osata? Kannattaa harjoitella muutaman kerran ja tulla sitten kertomaan uudestaan miltä sitten tuntuu.
 
Vastaus: Halo 3

Tänään on taas tullu reilusti pelattua Haloa verkossa ja kyllä se vaan kovasti jaksaa viihdyttää. Melko vaihtelevaa ollut nyt toi oman pelin taso, mutta ehkä se tästä. Ja mitä tuohon ajoneuvoilla ajoon tulee, niin sehän on ihan mahtavasti toteutettu. Hogit ja mongooset pysyy tosi hyvin lapasessa, kunhan ajotyylin omaksuu. Tänään olin muutamassa territories matsissa tehokas hogigunneri ja se oli hubaa, kun oli hyvä kuski.

Olen tosiaan ite verrattain uusi Halo kolmosen maailmassa. Eli tuossa joulukuun alussa vasta pelasin peliä ensimmäisen kerran ja on ollu nastaa huomata, että siellä näkyy suomalaisiakin silloin tällöin pelaamassa.

Tästä vois melkein vielä muutamat matsit mennä ottamaan!
 
Vastaus: Halo 3

Hei kaikille!

Tämä postini/kysymykseni? liittyy Halo 3:n lisäksi Halo ilmiöön.

Noin 1 vuosi sitten olin yksi niistä, jotka omistivat Halo 1,2,3 pelit. Minun Ikean kirjahyllyssäni kunnia paikalla komeili myös Spartan 117 Halo kypärä. Oli strategia opasta ja halo figuureja, sitten iski lama, siis henk. koht. sellainen ja jouduin pakon edessä luopumaan kaikesta Haloon liittyvästä. No sentään Halo Legendary Edition pahvilaatikko komeilee vielä hyllyssä Pelaajalehtiä täynnä aina 1 numerosta saakka.

Niin maailma menee eteenpäin ja muistot tulvivat mieleen. Mitä jos hankkisin tänä vuonna kaiken menettämäni takaisin. Helposti - money, money, money, mutta sitten mieleeni juolahti synkkä ajatus koko Halo ilmiöstä.

"Annan lyhyen esimerkin toisesta pelisarjasta."

Olen pelannut PES-sarjaa jotakuinkin 10 vuotta, minulla on käytännössä kaikkea siihen ilmiöön liittyvää. Sitten tuli PS3 ja sarja kuoli 2 surkean ja järkyttävän pelin myötä. Fanit antoivat 10 vuotta ja lopulta kaikki oli "ohi".

'Tapaus Halo'

Uskallan väittää Halon jo kokevan tai tuleman kokemaan jotain hyvin vastaavaa kuin pes-sarja. Okei uusia halo pelejä tulossa ehkä elokuvakin joskus? Mutta miten Halo 4 ja koko ilmiön jatko. Miksi ostan kaiken takaisin ja kun olen taas koukussa ja rakastunut siihen kaikkeen, niin jatkoa ei tule ei tehdä, vaikka sarjan takana seisoisi 10-20milj fania? Olen luultavasti taas väärässä, mutta eikö Bungie jättänyt Halo sarjan ja tekee nyt uutta peliä/pelisarjaa. Onko halo unohdettu vai onko vuorossa 5-10 vuoden odotus.....

Totuuden nimissä on sanottava kun pelaan COD, Battlefield, Killzone, Gears of War tai muita FPS-peli sarjoja, niin vain ne persoonallisimmat pelit jäävät mieleen ja synnyttävät todellisen intohimon, pelit joita voi pelata vuosia kyllästymättä. Kuuntelinkin juuri Halo 3 Soundtrackia siis youtuben kautta ja täytyy sanoa, niin kauniita ovat muistot nuo..



no joo.. Oletteko sitä mieltä, että Halo 4 peliä ei koskaan tule tai, että ilmiö Halo katoaisi 3 vuodessa?




kiitän.
 
Vastaus: Halo 3

Halo 3: ODST:n jälkeen ei välttämättä nähdä FPS-Haloja. Siitä voidaan kuitenkin olla melko varmoja, että ei Microsoft jätä hyvin tuottavaa Halo-lehmää lypsämättä. Halo Wars, mahdollinen elokuva, Peter Jacksonin projekti (mitähän tällekin kuuluu). Varmasti saamme jatkossakin nauttia Halosta tavalla tai toisella. Onhan Halo-universumissa vielä niin paljon kerrottavaa.
 
Vastaus: Halo 3

Jaa... lopulta tuli leipäännyttyä tähän. Toiseksi viimeisessä kentässä, jossa mennään peräsuolta muistuttavassa putkessa ja vastaan tulee aliensklooneja, niin että heikompaa hirvittää. Sitten vielä checkpoint on ennen tuskaista 20 minuutin kovaa vääntöä, jossa kuolee lopulta sitten anuksesta olevaan kenttäsuunnitteluun.
7 ekaa kenttää oli rautaista avaruussotaa avoimissa ympäristöissä, mutta miksi tuo loppupuoli piti pilata noin?
Näin ne pelit jää kesken, tulee vaan joku idiotismi tai tahallinen gamestopper, niin ei nykyisellä vapaa-ajan määrällä ole motivaatiota veivata jotain kohtaa, joka on lähinnä tehty pelaajan mielenterveyden järkyttämiseksi. :D
 
Vastaus: Halo 3

Jaa... lopulta tuli leipäännyttyä tähän. Toiseksi viimeisessä kentässä, jossa mennään peräsuolta muistuttavassa putkessa ja vastaan tulee aliensklooneja, niin että heikompaa hirvittää. Sitten vielä checkpoint on ennen tuskaista 20 minuutin kovaa vääntöä, jossa kuolee lopulta sitten anuksesta olevaan kenttäsuunnitteluun.
7 ekaa kenttää oli rautaista avaruussotaa avoimissa ympäristöissä, mutta miksi tuo loppupuoli piti pilata noin?
Näin ne pelit jää kesken, tulee vaan joku idiotismi tai tahallinen gamestopper, niin ei nykyisellä vapaa-ajan määrällä ole motivaatiota veivata jotain kohtaa, joka on lähinnä tehty pelaajan mielenterveyden järkyttämiseksi. :D

My thoughts exactly. Olen aika uusi Halo-pelaaja, en ennen kolmatta osaa ole pelannut kuin ensimmäistä osaa joskus muinoin PC:llä. Aloin jo lämpenemään Halon räiskintämeiningille ja maailmalle, ja sitten pamahdin juuri tuohon kenttään. Siellä se viimeisin tallennus vieläkin on, ja onkin siksi jäänyt vähän vähemmälle halonhakkuu. Onneksi nettipeli sentään on rautaa :)
 
Vastaus: Halo 3

Näin ne pelit jää kesken, tulee vaan joku idiotismi tai tahallinen gamestopper, niin ei nykyisellä vapaa-ajan määrällä ole motivaatiota veivata jotain kohtaa, joka on lähinnä tehty pelaajan mielenterveyden järkyttämiseksi. :D

Kolme frendiä vaan mukaan, niin suoli tyhjenee alta aikayksikön.
 
Vastaus: Halo 3


Ihan lyhyesti vain;

Ei se Halo minnekään kuole. Vaikka joskus taistelu viimein taukoaisi, muistot ovat ikuisia. Ja vuosien päästä ne aarteet, joiden hankkimista nyt pohdit, ovat korvaamattomia -- eikä vähiten sinulle itsellesi.

Totesit sen oikeastaan jo omassa viestissäsi; pelejä tulee ja menee, mutta Halo pysyy. Ote saattaa joskus kirvota, ja heikkoina hetkinä tulee hävitettyä tavaraa. Sitä katuu jälkeenpäin, mutta hei, se on luonnollista. Kaikki tekevät virheitä, mutta ketkä ovat kyvykkäitä korjaamaan ne?

---

Kissani kosautti viime viikolla oman Mark IV Mjolnir -kypärän; pudotti hyllyltä ja lippa säpäleiksi. Paha juttu, mutta ilmeisesti kisu koitti laittaa sitä päähän. Ymmärtäähän sen. :)

Nyt pitää lähteä samaan metsästykseen kuin joskus ennenkin; mistä saisin tuon Legendary-editionin. Ei ole enää niin helppoa kuin vuosia takaperin.
 
Vastaus: Halo 3

Kolme frendiä vaan mukaan, niin suoli tyhjenee alta aikayksikön.
Olen luopunut Liven maksamisesta, kun tuo nettipelaaminen ei vaan niin nappaa. Joskus kerran vuodessa tulee Deathmatch fiilikset, niin liian hapokasta maksaa siitä lystistä 40 vuodessa. Ja eipä se lohduta, että samaan kohtaan päästäksesi co-op tarinassa joutuisit veivaamaan alun 7 kenttää uudestaan alusta asti? Mielestäni kun tuota ei voi jatkaa co-oppina fiksusti yksinpelin savesta.

Peli kyllä siis oli täyttä timanttia tuohon asti. Tai no 7 kentän tupla-Scarabbeihin asti. Siihen olisi ollut hyvä lopettaa peli. Jäänyt hyvä mieli ja rauha maahan.

Se on nykyisin harva FPS, joka imaisee mukaan. Tämä oli sellainen.
 
Vastaus: Halo 3

Eli ajaminen v*tuttaa? Kannattaa harjoitella muutaman kerran ja tulla sitten kertomaan uudestaan miltä sitten tuntuu.

Pitkästä aikaa tulin lukemaan näitä Halokeskusteluja ja tähän ajamiseen haluan puuttua. Halo 3:n autolla ajaminen ei oikeasti ole enää lähellekkään yhtä kivaa kuin mitä se oli ensimmäisessä osassa. Auto menee selvästi hiljempaa, ja minusta oli ihan ok kun auto ei voinut hajota :) Warthogin hidastamisen syynähän taisi olla tuo mönkijän mukaan tulo?

(Käyttäjä ei ole mikään suurin Halojen ystävä, vaikka onkin vetänyt jokaisen osan läpi, CE:n useita kertoja. Käyttäjällä ei ole Live Goldia ja kavereiden aloittaessaan Counter Striken ja siihen liittyvät lanit, on Halon moninpelikokemukset vähentyneet huomattavasti ykkösosan ajoista, valitettavasti.)
 
Ylös Bottom