Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Haastattelu ja runsaasti uutta pelikuvaa moninpelistä:

[video=youtube;ldzZCZYa4d8]http://www.youtube.com/watch?v=ldzZCZYa4d8[/video]
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Microsoftin E3-tilaisuus on parhaillaan käynnissä, ja heti aluksi nähtiin komea paketti Halo 4 live actionia ja pelikuvaa kampanjasta.
Maisemista tuli heti mieleen Sierra 117 Halo kolmosesta, paitsi tällä kertaa Cortana on mukana. Covenantin lisäksi myös niitä uusia vihollisia nähtiin.
Grafiikat ovat selvästi kehittyneet Reachista, mutta parempi analyysi saa jäädä odottamaan kunnon HD-versiota :)

Halo 4 Campaign First Look E3 2012
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Huh kun näyttää hyvältä. En ole pitkään aikaan ollut niin hypeissäni pelivideosta kuin tuon demon katsottuani. Argh, en malta odottaa.

Ensiksi huomion tietysti kaappaa huimasti parantunut ulkoasu. Varsinkin maisemat näyttävät upeilta. Uudet viholliset ja aseetkin vaikuttavat varsin kiinnostavilta, eikä musiikissakaan ollut valittamista. Hyvä että on Haloa uudistetaan tarpeeksi.

Vaikka tykkään tuollaisesta entistä elokuvamaisemmasta tyylistä, tuossa videossa on paljon käsikirjoitettuja kohtauksia, jotka saavat pelin näyttämän vähän putkimaisemmalta. Onneksi 343 on kuitenkin sanonut, että Halo 4 on edelleen sandbox-peli aikaisempien halojen tapaan. Ja eihän tuo demo välttämättä täysin vastaa oikeaa kampanjaa.
Huomasin pari uudistusta, jotka tuntuvat melko turhilta. Esimerkiksi aseen tähtäimen ympärille ilmestyy pienet väkäset, kun osuu viholliseen, ja HUDiin ilmestyy merkki kranaaatista, jos sellainen on heitetty vaarallisen lähelle. Master Chiefin ei myöskään tarvitsisi turhaan kommentoida "hostiles" tai "we need to move" gameplayn aikana.

Tuo Cortanan huuto vähän huononsi loppua, siitä puuttui uskottavuutta. Ehkä korostuksen syytä. Kaiken kaikkiaan peli vaikuttaa kuitenkin entistä kiinnostavammalta ja paremmalta.

Tässä vielä pari linkkiä, jotka sisältävät uutta pelikuvaa moninpelistä ja Spartan Opsista.
Halo 4: SPARTAN OPS/New Multiplayer Gameplay/Campaign/New Armour Abilities! - YouTube
Halo 4 SPIKE TV Spartan Ops Primetime Special E3 2012 - YouTube
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Moninpelitrailereita:

[video=youtube;PsNWkjP65Cg]http://www.youtube.com/watch?v=PsNWkjP65Cg&feature=g-u-u[/video]

[video=youtube;SCiGiVqgqTA]http://www.youtube.com/watch?v=SCiGiVqgqTA&feature=g-u-u[/video]

Hyvältä näyttää, tosin ruudulle pomppivat "kill" yms. tekstit eivät oikein sovi kuvaan. Mahtaakohan announcerin saada pois päältä kun välillä niitä huutoja ei kuulu ollenkaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Vielä vähän pelikuvaa Spartan Opsista:

[video=youtube;nn89_AXCRUY]http://www.youtube.com/watch?v=nn89_AXCRUY&list=UU7NCg0venpKJg3kuJojKlbQ&index=1&feature=plcp[/video]

Ihan hienolta näyttää tähänastinen pelikuva. Tuo uusi kilpi -armor ability näyttäisi olevan hyvä korvaaja armor lockille, ja myöskin evaden tilalle on näemmä tullut jonkinlainen jetpackboost-mikälie. Olisikohan kyseessä sama joka nähtiin ensimmäisessä trailerissa.
Kaikkien aseiden äänet eivät erityisemmin miellytä, etenkin pistooli kuulostaa sieluttomalta. Myöskin Covenantin aseisiin saisi lisätä "scifi-väriä", jotta niistä saisi persoonallisemman kuuloisia.

Moninpelitrailerin perusteella pelaajat kuolevat paljon helpommin kuin Reachissa, tai sitten jotkut aseet ovat vain liian tehokkaita. Tiedän, että 343 haluaa tehdä pelistä nopeatempoisen, mutta ghost ainakin räjähti naurettavan helposti Warthogin konekivääritulessa.
Ruudun keskellä ei todellakaan tarvitsisi lukea "kill" kun on tappanut jonkun. Eiköhän jokainen huomaa itse tapponsa, jos ei muuten niin vähintäänkin vasemman reunan tekstin avulla. Myöskin ilmoitukset maassa olevista aseista, kulkuneuvoon nousemisesta yms. tulevat hieman häiritsevästi keskelle. Tuntuu että ruudulla on liian paljon asioita, jotka haittaavat näkyvyyttä. Vaikka nämä eivät peliä pilaakaan, toivottavasti peliä muokataan vielä paremmaksi. Onneksi graafinen puoli on sentään jo erinomainen.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Mitallit näyttävät hirveiltä..

Tämä wallhack armor ability tarvitsee kyllä paljon pidemmän cooldownin, ja peli näyttää todella nopea tempoiselta, mikä on odotettu paluu pelisarjaan, Reach oli tappavan tylsää hitaan pelitemmon takia.

Kranaatitkin näyttävät olevan paljon heikompia, tästä plussaa myös.

Taidan joutua syömään sanani epäilyksistäni tätä peliä kohtaan. Reachin jälkeen oli vain niin helppo olla skeptinen.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Yksinpeli näytti ihan hyvälle siihen asti, että tuli joku skriptattu kohta, jossa örkki hyppää puusta päin näköä. Toivottavasti eivät sentään mitään QTE-tappelua ole peliin laittaneet. Vihaan tällaisia kohtia kaikissa peleissä. En myöskään oikein pitänyt uusien vihujen ulkonäöstä ja ne räjähtelevät "koirat" vaikuttivat harvinaisen tylsiltä vihollisilta. Ei nyt kuitenkaan vielä tuomita ennen kuin nähdään enemmän.

Spartan Ops vaikuttaa aika mielen kiintoiselta ja moninpeli näyttää näkemieni videoiden perusteella huomattavasti Reachia paremmalta. Pelottaa kuitenkin, että se onnistutaan ryssimään jollain perkeillä tai muilla unlockeilla, jotka eivät Haloon kuulu. Assasinoinnin olisi mielestäni voinut jättää pois, koska Reachissakin siitä on vain haittaa ja eihän Master Chief mitään puukkoja tarvitse. Grafiikka näyttää hyvältä, mutta joidenkin aseiden äänet kuullostavat aika munattomilta.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

halo-4-sniper.JPG


Mikä **** tämä on?


Kyllä on vähään aikaan hirveimmän näköinen Sniper rifle mitä muistan...
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

halo-4-sniper.JPG

Mikä **** tämä on?


Kyllä on vähään aikaan hirveimmän näköinen Sniper rifle mitä muistan...

Itsekin olin aikeissa postata tuon kun on niin järkyttävän näköinen. Vaikka aseen ulkonäköä tärkeämpää on toki se, miltä se tuntuu käyttäessä, niin aikaisemmissa haloissa osa snaipperin viehätyksestä on ollut sen hienossa ulkonäössä, jota ei nyt kuitenkaan ole. Eipä kai auta muu kuin tottua tuohon. Onpahan ainakin joku asia mikä toivottavasti parannetaan seuraavaa Haloa varten, olkoon se sitten luultavasti Halo 5.

Hiukan kummastuttaa tämä kuva Halo 4:n Main Menusta, joka tietääkseni on aito, mutten laita päätäni pantiksi. Kampanja on jostain syystä ainoa valittava vaihtoehto, onkohan muut vain piilotettu tässä vaiheessa? Eniten kyllä kysymyksiä herättää tuo erehdyttävästi Halon näköinen objekti, sekä Requiem-planeetta (näin ainakin oletan), joka näyttää hajoavan palasiksi. Toivottavasti tämä ei ole mikään paha spoileri.
Näytä liitetiedosto 9486
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

No ei helvetti oikeesti. Ajattelin, että uusi DMR on aika ruma, mutta tuo snipu on jo kunnon rimanalitus. Kannattaisi kenties pysyä vanhoissa malleissa, jos ei osaa parempia suunnitella. Carbinen ulkonäkö sentään on onneksi entisellään, mutta miksi tulinopeutta on näköjään valitettavasti laskettu DMR:n tasolle?
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Tuo Hardlight Shield vaikuttaa aika turhakkeelta, mutta kai se parempi on kuin armor lock. Storm Rifle vaikuttaa vähän liian tehokkaalta.

Koko armor ability systeemi oli alunperinkin turha lisä..Armor Lockin tapaista game breakeriä en halua nähdä pelisarjassa enää ikinä, koskaan, milloinkaan.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Yksinpeli näytti ihan hyvälle siihen asti, että tuli joku skriptattu kohta, jossa örkki hyppää puusta päin näköä. Toivottavasti eivät sentään mitään QTE-tappelua ole peliin laittaneet. Vihaan tällaisia kohtia kaikissa peleissä. En myöskään oikein pitänyt uusien vihujen ulkonäöstä ja ne räjähtelevät "koirat" vaikuttivat harvinaisen tylsiltä vihollisilta. Ei nyt kuitenkaan vielä tuomita ennen kuin nähdään enemmän.

Jossain haastattelussa (lähdettä en nyt muista) kehittäjät sanoivat että Halo 4 tulee olemaan avoin sandbox-räiskintä siinä missä vanhatkin Halot, mutta huonolta tuollaiset cod-hidastukset näyttävät. Todellakin toivon että tuo jää ainoaksi kyseisen tehokeinon käytöksi. Halon yksinpelissä on aina ollut kyse vapaudesta, ei ole näkymättömiä seiniä eikä pelaajalta turhaan oteta kontrollia pois.

No ei helvetti oikeesti. Ajattelin, että uusi DMR on aika ruma, mutta tuo snipu on jo kunnon rimanalitus. Kannattaisi kenties pysyä vanhoissa malleissa, jos ei osaa parempia suunnitella. Carbinen ulkonäkö sentään on onneksi entisellään, mutta miksi tulinopeutta on näköjään valitettavasti laskettu DMR:n tasolle?

Minusta DMR näyttää ihan hienolta, mutta Sniper rifle on kyllä tosi tyhmän näköinen. Asesuunnittelu näyttää kuitenkin suurimmaksi osaksi hyvältä, tosin osa aseista on (vielä) vähän muovisen näköisiä. Siitä en tykkää että aseisiinkin pitää tuoda erilaisia camoja.. Myös ääniin pitäisi tulla parannusta. E3-videoiden perusteella ei varmaan kannata johtopäätöksiä juuri tehdä, koska kyseessä on kuitenkin vielä betavaiheessa oleva peli.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Halo IV:n MP vaatii 8Gb:tä tilaa kovolta, mikä on aikamoinen pyllistys niille, jotka omistavat ramman Boksin. Toisaalta lupaileehan tuo myös että MP:ssä olisi aika muhkusti sisältöä. (Lähde: OXM)

Itselläni alkoi jo vähän taisteluväsymys näkymään Halojen kanssa, sillä vuodesta 2009 eteenpäin julkaisutahti on ollut aivan järjetön. Neljä peliä kolmeen vuoteen on paljon, vaikka laatu on korkeana säilynytkin. Mutta nyt kun kun nelosen julkaisuun on alle puolivuotta, niin hypemittari on pärähtänyt taas kaakkoon, näin paljon en ole Haloa odottanut kakkosen jälkeen. Uudella tiimillä on paljon todistettavaa, mutta viimeaikoina on tihkunut ihan lupaavia tietoja.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Pelikuvaa forgesta(!!!):

Halo 4 Forge preview + News - YouTube

"Halo 4" Forge Mode Gameplay Preview - YouTube (video pysähtyy jostain syystä kohdassa 1:05)

Uudistukset näyttävät todella hyviltä, ja dynaaminen valaistus parantaa rutkasti pelin ulkoasua. Toivottavasti väreihin voi vaikuttaa enemmän kuin Reachissa, jossa Forge-kentät koostuivat lähinnä harmaan, sinisen ja vihreän sävyistä.


Tässä olisi vielä viikko sitten julkaistu lyhyt teaser-traileri Forward Unto Dawn-sarjasta: Halo 4: Forward Unto Dawn Official Teaser Trailer - YouTube
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Forward Unto Dawn traileri:

[video=youtube;Ca3Y8Ws3plI]http://www.youtube.com/watch?v=Ca3Y8Ws3plI[/video]
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Halo 4:sen E3 buildiin tehtyjä muutoksia:

We are getting more insight about changes since E3 multiplayer built. DominoTheory & Mastrbiggy stated via twitter:
Overshield invincibility is gone in newest build, Carbine a tad nerfed, and Pistol has unknown changes.
Thruster also goes to 3rd person view as their way of balancing it in the newest build.
Promethean vision nerfed.
Promethean grenade = Emp field stays for a few seconds. The radius is similar to that of a plasma grenade explosion.
PV has longer recharge time and shorter usage time
PP DOES stun/disable vehicles

Lähde: Halo 4 Multiplayer Changes Since E3

PV ja Carbine muutokset eivät yllättäneet.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Making of -video Forward Unto Dawnista:

[video=youtube;b_4skHcCpT4]http://www.youtube.com/watch?v=b_4skHcCpT4[/video]

En itse ole kovin innostunut tästä sarjasta, mutta eiköhän tuo tule kuitenkin katsottua. Visuaalinen tyyli, sotilaiden asut ja Master Chiefin ääni eivät erityisesti miellyttäneet, mutta eipä tältä liikoja pitäisikään odottaa. Ihan hyvältä sarja kuitenkin näyttää.
 
Ylös Bottom