Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tienaa Microsoft pisteitä pelaamalla Halo 4:sta:
Xbox LIVE Rewards
:)

Ei Suomessa tietenkään voimassa, ainakaan vielä. Ei ihan häävi "tuntipalkka" tule, mutta hieno markkinointikikka.

edit: äh, tuolla olikin paljon muutakin jorinaa, niin tiivistän vielä tähän sen olennaisen:

During the month of November, play Halo 4 in multiplayer mode on Xbox LIVE and spend Microsoft Points on Halo merchandise to earn your share of 10,000,000 Microsoft Points! Here’s how:

PLAY Halo 4 in multiplayer mode and earn Points:

Play 35 or more hours, and get 100 Points, OR
Play 70 or more hours, and get 300 Points, OR
Play 140 or more hours, and get 600 Points

Vastaus: Halo 4

Tulipahan sooloiltua tuo legendarylla läpi ja aikaa taisi mennä se 10-11h. Ihan hyvältä tuntui, tosin juurikin panosten vähyys aiheutti harmaita hiuksia useampaankin otteeseen.
Viimeisimpänä Midnightin viimeisessä taistelukohtauksessa, jossa piti tappaa ne 3 knightia, ei välivideon jälkeen löytynyt panoksia ja ainoa ase oli shattershot kuudella panoksella.
.
Toisaalta yhtään helpompana en olisi tuota halunnutkaan :D. Kamppanja oli kyllä itsessään erinomainen, eikä sitä hyvin yleistä inhokki kenttääkään löytynyt. Tosin vastapainona yhtä suosikkiakaan on vaikea nimetä. Ärsyttää vain kun peli ilmoittaa legendaryn olevan kesken, koska ei ilmeisesti rekisteröinyt viimeistä kenttää vaikka achit ja haarniska osat tulivat:confused:.

Heroicilla läpi - ja mielipde on että olisi ehdottomasti pitänyt pelata legendarylla.

Pidin juonesta erittäin paljon. Siinä oli juuri tarpeeksi suuria tunteita, mystiikkaa ja sci-fiä. Minulle tämä oli selkeästi se paras Halo tarina!

Muutama graafinen nipotus ruohon ilmestymisestä vasta liian likellä tai joidenkin kauempana olevien objektien muussaantumisesta - mutta totuus on että onhan tämä aivan törkeän hienon näköinen ja pyörii todella sulavasti.

Itse pelaaminen tuntui hyvältä ja varsinkin uudet aseet olivat minulle eniten mieleen!

Ne arvostelijat jotka tästä ovat nipottaneet että uudet viholliset olisivat ärsyttäviä tai että aseissa ei ole ironsightiä; pelaavat väärää peliä. Tämä peli EI ole heille. Halo taistelu on aina ollut aktiivista liikkumista, ei yhden suojan takana räiskyttelyä ja siirtymistä seuraavaan aaltoon ala COD.

En muista koska viimeksi olisi noussut pala kurkkuun ja linssit kostuneet. Karmea kun hän menettää sen ainoan rakkautensa - ja lopussa huomaa ettei koe olevansa ihminen, vaan kone, suojelija vailla tunteita. Ei epäröi tai astu harhaan, on se vihoviimeinen puolustaja, pelastaja joka kantaa ihmiskuntaa harteillaan.

Vähän pelottaa että onko seuraavassa Halo:ssa meillä masentunut ja vihainen Master Chief.

[video=youtube;H0iy78CO0Do]http://www.youtube.com/watch?v=H0iy78CO0Do[/video]

Tienaa Microsoft pisteitä pelaamalla Halo 4:sta:
Xbox LIVE Rewards
:)

Ei Suomessa tietenkään voimassa, ainakaan vielä. Ei ihan häävi "tuntipalkka" tule, mutta hieno markkinointikikka.

MS voisi oikeasti roudata näitä toivottuja asioita liveen myös Eurooppaan. Mm. Xbox Live rewards, Xbox Live Indie, Youtube puuttuu.

Edit: Pelasin pari matsia suomenkielellä, totaali hajoaminen näille mitaleille. Rampage = Mellastus, Killtacular = Tappavuutta..

Ja sitten kaikkien kuningas tähän mennessä, tälle ei voinut kun nauraa:

Killtrocity = Rumia Ruumihia. Vähemmästäkin katkeaa multikilli kun tällaisia hyppii silmille :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kampanja tuli vetäistyä läpi ja 8/10 arvosanaksi.

Yhden pojon tiputtaa mitätön ambientti musiikki taustalla; sitten Halo 1:n 'Brother in arms'-menen läpi harmaan kiven- on menty aina huonompaan suuntaan imo.

Mutta tarina jatkuu ja Halo -franchise on voimissaan.

'Humans spread like disease, far worse than Flood and they must be stopped'. Shipmaster Jul M'Dama -Thursday War

Housussas on mitätön amebientti.

Alan pitämään tästä pelistä oikeasti. Aseiden keräily ei haittaa, kun asennoituu että pitää niitä poimia. Taisteleminen on toimivaa, vaikka äkkikuolemat välillä syövätkin tunnelmaa. Omat Halostintaidot eivät riitä siihen vaikeimpaan asteeseen, ilman että sortuu välillä siihen esteiden välistä paikallaan seisovien vihujen ampumiseen. Vihollisiin tuli ihan mukavasti vaihtelua, mutta paletti on silti vähän liikaa kaavoihin kangistunutta. Vihollisiin kaipaisi enemmän ns askartelua suoran tulituksen sijaan. Iki-ihanassa Republic Commandossa oli suorastaan herkullista ampua raskailta droideilta haarniskaa irti ennen varsinaista tulitusta.

Omaan silmään peli on ylivoimaisesti upeinta mitä boksilla on nähty. Ja ambientit? Fogettabautit.

Omaan silmään peli on ylivoimaisesti upeinta mitä boksilla on nähty. Ja ambientit? Fogettabautit.

On kyllä jännä katsella noita joitakin Sparthin konseptivedoksia ja vertailla, kuinka hyvin se tunnelma on saatu sisällytettyä itse peliin. Himottaisi kovin oikein tuon taidekirjasen hankkiminen.

On kyllä jännä katsella noita joitakin Sparthin konseptivedoksia ja vertailla, kuinka hyvin se tunnelma on saatu sisällytettyä itse peliin. Himottaisi kovin oikein tuon taidekirjasen hankkiminen.

Jep, tuo on mulla tilauksessa. Se ei kai ole vielä julkaistu. Veikkaisin että aika lähellä mennään, sillä valaisuefektit tekee tästä aika pirun nätin katseltavan. Upeita kohtia tulee jatkuvasti ja monesti nuo on tietyssä mielessä niin täyteläisiä, että en ihan heti keksi mikä PC-pelikään kutittelisi samalla tapaa. Onhan tuossa sahalaitaa ja pientä popuppia, mutta en näe kyllä mitään järkeä edes tarttua noihin seikkoihin. Suunnittelu on mielenkiintoista ja totetus maistuu.

Pelaan tätä tosiaan aika ruttosella telkkarilla ja kys vekottimen äänentoistolla, ja silti tykkään hemmetisti. Itse pelaaminen on näppärää ja nopeaa. Stoorikin tuntuu olevan ihan kelpoisa, joskin aika turkasen pitkät pätkät tuossa joutui menemään ennen kuin tuli muita hahmoja peliin mukaan.

Juonen eeppisyys on vasta nyt toisella pelikerralla ruvennut aukeamaan - kun pelin lukuisat sci-fi termit ovat nyt paremmin hyppysessä ja sitä tulee keskityttyä taustajuoneen enemmän.

En pysty etsimään file browserilla kuin omia tallenteitani, haku tulokset muuten antavat vain tyhjää. Kenelläkään muulla samaa ongelmaa?

Toisekseen moninpeli tuppaa toistamaan samoja karttoja kun kaikki äänestää suosikkia Exileä yms.

Spartan Ops oli ekan parin tylsän kentän jälkeen yllättävän hauskaa - toivonkin että tulevaisuudessa kehittävät noista hieman pitempiä rykäyksiä. Parissa ekassa kentässähän on kampanjasta tuttu alue kun vasta kolmannesta eteenpäin tulee eteen uusia maisemia.

Onko juoksupyrähdyksille jotain indikaattoria, että milloin voi juosta uudelleen ns kunnolla? Tuo juokseminen on kyllä helvetin urposti tehty, mitä tulee juostuun etäisyyteen ja pyrähdysten pakkotaukoihin. Jos tämmöinen 100+ juoksee täyspakkauksen kanssa kuolematta satakin metriä, niin tuo Chiefin 10 metriä on typerää edes ollut laittaa peliin. Taktista jne, mutta entä jos juuri taakse jääneessä tehtävässä olisi halunut pyrähtää 10 metriä vihollisen suojageneraattorin luokse, tiputtaa kranaatin ja juosta pois? No, ei muuten juosta. Perkele.

Onko muilla bugittanut yksinpelissä kentät joissa lentelee banshee-aluksia? Eräässä kentästä löysin kolme alusta seinää vasten. Ihmettelinkin minne osa oli hävinnyt kun vaan paria vastaan olin taistellut.

Onko muilla bugittanut yksinpelissä kentät joissa lentelee banshee-aluksia? Eräässä kentästä löysin kolme alusta seinää vasten. Ihmettelinkin minne osa oli hävinnyt kun vaan paria vastaan olin taistellut.

Banshee-vihollisten AI on todella surkealla tasolla - kyse ei ole niinkään bugista, vaan ihan yleisestä kädettämisestä. Tämä on vähän omituista, koska noin muuten pelin tekoäly ei tunnu eroavan mitenkään huomattavasti aikaisemmista osista.

Itellä neliä missiota takana. Vaimokkeen kanssa cooppina. Itselle Halon kampanjat on aina olleet tärkeitä, myös moninpeli maistuu. Jotenkin vain ei tee mieli pelata eteenpäin, haluttaa säästellä kampanjaa. Moninpeliin onkin tullut keskityttyä ja ekat osat spartan opsia suoritettua. Hämmentävän komia peli kyllä, kun tottunut Reachin sahalaitoihin, 343 Studios on kyllä tehenyt hyvvää työtä. Musiikki- ja äänimaailma on yhtä huikeutta alusta asti, ei tässä O'Donnelia ole jäänyt kaipaamaan lainkaan. Tehtävät ovat juuri passelin eeppisiä ja moninpeli on kasvattanut kokoaan entisestä, ja Reachista lähes täysin puuttuneet eeppiset ajoneuvoräimeet ovat tulleet takaisin. Split screeninä tosin ruudunpäivitys välillä notkahtelee t-o-d-e-l-l-a alas, joka tekee pelaamisesta välillä hankalaa ja pistää hakeutumaan ahtaampiin tiloihin pelkästään sen takia että pelaaminen on hankalaa. Mutta kyseessä on silti edelleen yksi harvoja split screen cooppeeja joten en valita. Tästä on yllättävän vähän mainittu arvosteluissa, ehdottomasti ison maininnan arvoinen asia. Kokonaisuutena moninpeli tuntuu virkistävältä ja kampanja toistaiseksi ottanut mukaansa paremmin kuin Reach ja kolmosen alku yhteensä. Parasta Halotusta sitten ykkösen. Ja on se hienoa, kun perheen kauniimpi osapuoli on parempi ja kovempi pelaamaan moninpeliä kuin minä, joka konsolit hälle opetin. Achievement unlocked: Make girlfriend a console gamer.

Milläs helvetillä pääsen kattelemaa muitten tekemiä videoita, kuvia ja muuta? Väittää haussa, et mitää ei löydy...Tyhmäkö taas olen...?

Tästä on yllättävän vähän mainittu arvosteluissa, ehdottomasti ison maininnan arvoinen asia.

Tämä johtunee siitä, että splitscreeninä tuli pelattua vain kampanjaa co-opina, eikä siinä ruudunpäivitys minulla missään vaiheessa juuri putoillut häiritsevästi.

Itsekin olen nyt jonkun matkaa vääntänyt kampanjaa cooppina splitscreenillä ja mitään erityisempiä notkahteluja en ole itsekään huomannut. Olen itseasiassa ollut positiivisen yllättynyt siitä, että miten komealta peli näyttä myös jaetulla ruudulla. Tähän mennessä eteen on tarjoiltu todella komeita maisemia.

Viikonloppuna pelattiin kampanja legendarylla split screen co-oppina läpi päivässä, enkä huomannut kovinkaan suurta ruudunpäivityksen putoilua, toisin kuin Anniversaryssa ja Reachissa.

Alkaa muuten big team käydä tylsäksi, kun peräti kolmella kartalla pääsee pelaamaan. Vaikka Valhalla onkin aina ollut suosikkikarttani, niin alkaa vähän kyllästyttämään, kun yli puolet peleistä on Ragnarokissa. Loput peleistä onkin sitten Exileä tai Longbowia. Muita isoja karttoja olen päässyt pelaamaan ehkä kerran tai kahdesti.

Moninpelissä ärsyttää myös katkokset, joita tulee joka pelissä. Tappoputket menee pilalle ja kuollessa syntyy väärän loadoutin kanssa. Pari kertaa on armor abilitykin kadonnut ja ordnance drop -mittari nollaantunut.

Olenkohan ainoa, jonka mielestä Battle rifle on tässä alitehoinen? Vaatii ilmeisesti viisi osumaa entisen neljän sijaan. Mielestäni voisivat nostaa tehoa. Nykyään DMR tuntuu tappavan nopeammin joka tilanteessa.

Edit: Pelasin pari matsia suomenkielellä, totaali hajoaminen näille mitaleille. Rampage = Mellastus, Killtacular = Tappavuutta..

Ja sitten kaikkien kuningas tähän mennessä, tälle ei voinut kun nauraa:

Killtrocity = Rumia Ruumihia. Vähemmästäkin katkeaa multikilli kun tällaisia hyppii silmille
Kyllä se Tappoteppo on kuitenkin kaikista paras.

Ylös Bottom