Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Se on sitten sinun mielipide, mutta jotta voisit tulla tänne kommentoimaan edes vähänkin uskottavasti täytyy olla enemmän kokemusta kuin muutamia matseja. Muutoin kanssafoorumistit ansaitusti kuittaa sinut viheltelijäksi. Vaaditaan perusteluja ja muuta kuin pari riviä perstuntumafiilistelyä kolmen matsin perusteella. On olemassa tietty raja, milloin kannattaa tai ei kannata tulla käymään täällä järkevää keskustelua videopeleistä. Tässä tapauksessa tuota rajaa ei vielä lähennellä.

Mielenkiintoista kun mainitsit tuon Overwatch. Meinasinkin jo edelliseen viestiin kirjoittaa, että oma kokemus on vähän sama kuin musiikissa. Jos jokin biisi radiossa kuulostaa ykkösellä aika hyvältä, osottautuu se myöhemmin huonoksi. Sitten sama päinvastoin usein joku lopulta ihan lemppari musiikki kuulostikin aluksi oikeastaan aika huonolta...myöhemmin siitä tulee ihan PARAS! Tämä on tietty aika subjektiivista, mutta omalla kohdalla toteutunut useasti tämä musiikissa JA videopeleissä. Usein kaikkein parhaimmat videopelit "ei näytä korttejaan" heti ensipuraisussa.

Mitä ihmettä tämä foorumipäteminen oikein on? Täällä on aivan jokaisella oikeus kertoa mielipiteensä pelistä, oli pelistä kokemusta yksi matsi tai tuhat matsia. Halo on pelisarjana nykyisin tullut huomattavasti lähemmäksi Call of Dutya, joten en yhtään ihmettele että pelisarjan "hienous" ei avaudu muutaman matsin perusteella, vaan saattaa vaikuttaa geneerisemmältä shooter-hutulta.

Itse en ole ehtinyt vielä nyt julkaistua multiplayeria vielä kokeilla, joten siitä en ala sitä vielä kommentoimaan sen enempää. Sen verran pisti kuitenkin silmään patch noteista vrt. tech preview, että radar on muutettu takaisin casuaaleja palvelemaan. Olisihan se ollutkin liikaa vaadittu että pitäisi silmät ja korvat auki ympäristöä havainnoiden tutkan tuijottamisen sijasta. :rolleyes:
 
Itse en ole ehtinyt vielä nyt julkaistua multiplayeria vielä kokeilla, joten siitä en ala sitä vielä kommentoimaan sen enempää. Sen verran pisti kuitenkin silmään patch noteista vrt. tech preview, että radar on muutettu takaisin casuaaleja palvelemaan. Olisihan se ollutkin liikaa vaadittu että pitäisi silmät ja korvat auki ympäristöä havainnoiden tutkan tuijottamisen sijasta. :rolleyes:
Ei, vaan se on muutettu takaisin perinteiseen. Ei sitä ehdi tuijottaa. Kokeiles pelata ensin edes matsi ja kommentoi sitten.

e: Kampanjan preview-videoita on tullut YouTubeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpäs tämä Halo Infinite maistuu hyvältä Battlefieldin jälkeen, joka jätti minut kylmäksi. Ilo on myös lukea Twitteristä, että miten pelinkehittäjät kuuntelevat pelaajia ja tekevät tarvittavia muutoksia. Onhan tämä vasta beta, vaikka julkaisu onkin jo alle kuukauden päästä. Tuntuu siltä, että tästä uusimmasta Halo Infinitesta on tulossa ainakin 365 Industriesin paras Halo -peli, joka on itselleni hypeä nostettava asia, kun tykkäsin Halo 5:sta myös paljon.

Tällaisia ei-niin-vakavamielisiä räiskintöjä tarvitaan enemmänkin. Uusimmat previewit kampanjasta lupaavat myös paljon hyvää.

Enemmän sisältöä kaipaisin, mutta jos tätä peliä päivitetään yhtä hyvin kuin Sea of Thievesia vuosien varrella niin se riittää minulle.

Voin jo tässä vaiheessa sanoa, että olen erittäin tyytyväinen ollut tähän moninpeliin. Tähänkin varmaan tulee käytettyä aikaa satojen ellei tuhansien tuntien edestä.

Venturebeatin mukaan Halo Infiniten yksinpeli tuntuu Master Chiefin Breath of the Wildilta:

 
Viimeksi muokattu:
Infinite maistuu myös täällä. Sanoisin että pelin vahvuutena on nimenomaan oman historiansa kunnioittaminen liiallisen muiden apinoinnin sijaan. Onhan tässäkin toki sprinttinapit ja muuta pientä modernia, mutta kiitettävän paljon kokonaisuus tuntuu siltä Halolta, mitä on tullut kohta parikymmentä vuotta tahkottua. Motivaatio jatkamiseen haetaan pelimekaniikan hauskuudesta - ei kerättävien herkkujen tai joka erän jälkeen nousevien tasojen kautta. Ja aina vain kaikki lähtevät matseihin samalta viivalta, kun tykötarpeet poimitaan kentältä hahmon kehittämisen sijaan. Edelleen aseiden, kranaattien ja melee-iskujen pyhä kolminaisuus muodostaa sellaisen mekaniikan, jota ei muissa peleissä tapaa. Se vaan toimii äärettömän hyvin, kunhan saa ensin itsensä sopivaaan flow-tilaan.

Tällä hetkellä eniten tulee vietettyä aikaa Ranked-matseissa. Battle Rifleillä starttaaminen ja liiketunnistimen poiskytkeminen tuo kultaisia muistoja sieltä Halo 2:n hermoja kiristelevistä 4v4 matseista. Onpa mukana jopa suoritusten mukaan ailahteleva rankkikin, joka voi mennä myös alamäkeen. Perinteitä kunnioittaen.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäiset askeleet otettu eilen oikeita ihmisiä vastaan ja turpaan tuli yksilönä ottelusta toiseen, vaikka joukkue taisi jopa yhden kerran voittaa. Randomilla vaihtuvien pelimuotojen osalta kesti aina hetken ymmärtää mistä on kyse ylipäätään ja sen jälkeen olisi vielä varmaan pitänyt ymmärtää yksilönä, että mitä pitäisi tehdä, mutta ei se oikein ehtinyt selvitä missään vaiheessa. Tähän tottuminen ja oman rytmin löytäminen vie kyllä aikaa.

Tappoja tippui hyvinkin harvakseltaan ja jotenkin tuntuu aivan mahdottomalta osua nopeasti liikkuviin kanssapelaajiin. Toisaalta kun itse luulen liikkuvan ketterästi kuin pantteri, niin kyllähän se kanssapelaaja minut helposti tiputtaa. Pitäisi varmaan ohjausasetuksia vähän säätää. Joskus silloin vuosia sitten kun viimeksi kokeilin Haloa verkossa, niin tunsin olevani edes vähän paremmin samalla tasolla kuin muut, mutta toisaalta eipä ole ennen tullut suoraan moninpeliä kokeiltua. Ehkä nytkin tosiaan pitäisi ensin pelata tässäkin kampanja alle, että taidot vähän nousisi.

Teknisesti oikein sujuvalta kaikki kyllä vaikuttaa, joten Beta-versio tuntuu sen puolesta hyvin viimeistellyltä. Toivottavasti myös kampanja on samalla tavalla viimeistelty.
 
Ei, vaan se on muutettu takaisin perinteiseen. Ei sitä ehdi tuijottaa. Kokeiles pelata ensin edes matsi ja kommentoi sitten.

e: Kampanjan preview-videoita on tullut YouTubeen.

Ja se perinteinen oli juuri casual-huttua. Sanoisin että useamman sadan pelitunnin kokemuksella eri Halojen multiplayerista olen kanssasi vahvasti erimieltä, kun on myös pelin competitive-skene. Ihan turha "uudistus" taitokaton pienentämiseksi.
 
Ja se perinteinen oli juuri casual-huttua. Sanoisin että useamman sadan pelitunnin kokemuksella eri Halojen multiplayerista olen kanssasi vahvasti erimieltä, kun on myös pelin competitive-skene. Ihan turha "uudistus" taitokaton pienentämiseksi.
Eikös tutka ole Rankedissa pois päältä? Tämä on mielestäni aika hyvä välimallin ratkaisu. Kasuaalimmassa Quick Playssa tutka päällä ja kilpailullisemmassa Rankedissa pois päältä.
 
Ranked hyvä muoto vaikka välillä turpaan tuli niin että tukka lähti. Silti ekoilla 10 matseilta tuli gold3. Tästä ei suunta kuin ylös.

Peliseura iltaisin kelpaa;)

Digitalfoundry myös päässyt kamppanjaan kiinni
 
Ja se perinteinen oli juuri casual-huttua. Sanoisin että useamman sadan pelitunnin kokemuksella eri Halojen multiplayerista olen kanssasi vahvasti erimieltä, kun on myös pelin competitive-skene. Ihan turha "uudistus" taitokaton pienentämiseksi.
On täälläkin tunteja, luultavasti enemmän kuin sinulla, lukuunottamatta Halo 5:sta. Halo 3:ssa pelasin MLG playlistissä (lvl 49, Slayer 50) ihan oikeiden pro-pelaajien kanssa. Taidot on sieltä ruostuneet, mutta en mikään kasuaali taida olla.
Ymmärrän kyllä pointin, mutta en sitä miksi social playlistissä pitäisi olla mahdollisimman competitive-säännöt. Ne on aina ollut Halossa erikseen ja se on toiminut. Eikä sitä karttaa ehdi hirveästi tuijottaa. Ekassa ranked-matsissa huomasin vasta matsin lopussa ettei tutkaa ole.
En jaksa enempää väitellä asiasta. Tutka on mitä se nyt on ja mene rankediä, jos et sitä siedä. :D

Ei helv*tti vaikuttaa kampanja hyvältä! Kaikki tähän asti näytetty on nostanut hypeä lisää. Preview-testaajat ovat pelanneet 4h peliä ja ovat vasta alussa. Halo 5:n kampanjan olisi samassa ajassa pelannut läpi.
 
Tässä vähän enemmänkin juttuja testi sessioista, aika positiiviselta vaikuttaa.



Tämä sai ainakin oman veren kiehumaan, tulee muuten todella pitkät 2 ja puoli viikkoa...

"The best way to describe Halo Infinite can ironically be found in the first Halo game. Imagine the path you cut through on the original Halo ring, moving across the terrain, driving between locations, getting involved in optional firefights between UNSC and Covenant forces, exploring the depths of the Forerunner structures. This is Halo Infinite. The only difference is that the experience takes place inside a continuous world, and those optional objectives are now viewable on a tactical world map and are also more abundant."
 
Co-op on siis edelleen tulossa season 2 aikana eli aikaisintaan alku kesästä. Forge menee todennäköisesti 2022 loppuun.


EDIT: Jotain positiivistakin, Halo Infinite kampanja on valmis.

 
Viimeksi muokattu:
Pitäs rankediin saada bannisysteemi että jos lähtee kesken pelin pois niin 30min ban. Nyt tuolla porukka harrastaa sitä että kun tulee Stronghold niin matsista pois ja ite jää sit yksin sinne vihollisia vastaan.
 
Pitäs rankediin saada bannisysteemi että jos lähtee kesken pelin pois niin 30min ban. Nyt tuolla porukka harrastaa sitä että kun tulee Stronghold niin matsista pois ja ite jää sit yksin sinne vihollisia vastaan.

Paremminkin annettaisiin valita mitä ihmiset haluaa pelata eikä vain heti ensimmäisenä kepillä rangaista
Eiköhän molemmat tule kun beta loppuu
 
Nyt lähti poistoon. Liikaa pelikoneita ja pelejä, että kädenlämpöiselle nettihyppelylle jaksaisi antaa enempää aikaa. Katsotaan sitten taas uudestaan, kun kampanja julkaistaan.
 
Kampanjaa odotan iteki. Netissä kävin kokeilee mutta kun rundin tapot menee aina 1-15 1-8 tai kovalla mäihällä 2-10 niin ei vaan ole mun juttu, kun ei osu niin ei osu :D
 
Ylös Bottom