Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

No on siinä Crysisissa parempi tekoäly. Elitet esim kun heitä ampuu pitkältä matkalta vaan heittävät kuperkeikkoja eivät oikein tee mitään (esim. eivät liiku lähemmäksi tulittaen suurinpirtein siihen suuntaan mistä ammus tulee). Ja sitten toi että noi vihollisten tankit NÄKEE SEINIEN läpi on todella ärsyttävää ja osaavat laskea tietkoneälyn lailla mihin pelaaja kävelee, sitten alkaa satamaan murkulaa.

Tästä olen oikeasti eri mieltä. Kyllä Crysiksessa P-Korealaiset heittävät ihan hienoa kommunikaatiota ja haastetta, mutta loppujen lopuksi ovat kuitenkin aika konemaista riistaa. Reachissa varsinkin Eliitit tuntuvat oikeasti eläviltä taistelijoilta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Halo 3:ssa rankiin vaikuttaa myös levelit. En tiedä onko edes mahdollista päästä Generaliksi jos et ole jollain playlistilla nostanut leveliäsi 50:een.

Reachissa on kyllä kaikkea kivaa, joka "pakottaa" minunlaiseni statsihuorat pelaamaan. Onneksi peli on hyvä :) Commendationit ja Armory Completionin saaminen 100% tulee syömään elämästäni jokusen tunnin...

Todellakin, noiden suorittelu vaan on niin järjettömän koukuttavaa, ja erityisesti mun numerofetissiä kutkuttelee Bungien Reach-sivut. Jumalattoman tarkkaa statistiikkaa melkein kaikesta mitä mieleen tulee, ja.. No, niitä on kiva lueskella.

Jokaisen. Matsin. Jälkeen.

Pelin vaikeusaste kuvauksissa sanotaan että Heroic on "SE" oikea Halo kokemus.
Lol. Ilmeisesti.

Mites muuten, onkos tämän pelin Legendary yhtä helppo kuin ODST:n? Oli aika hassua että ODST ukot kestävät enemmän osumaa kuin Spartanit.
En yleisesti ihmisten taitotasosta tiedä mutta minulle, joka pyörii nettipelissä siinä matsien paremmissa pisteissä yleensä, Legendary on ihan naurettavan vaikeaa, ainakin coopilla velipoijjan kanssa. "Varovainen eteneminen" on vahvaa aliarviointia kun kuvailee meidän pelaamista.

Call of Dutyssa kun yllätät jonkun niin lähes 100 prosenttisesti saat myös tapon. Onneksi Halossa ei ole näin.

Tää on tullut huomattua melkein liikaakin, monesti päässyt vihua selkään ja epäonnistunut täysin hutiammuksesta, meleen riittämättömästä etäisyydestä tai muusta sellaisesta. Parhaimmillaan en ole saanut vihulta edes suojia pois.. :p
 
Vastaus: Halo: Reach

Mikäköhän ihme ihmisillä on kun pitää swattia olla äänestämässä ihan koko ajan?

Älytöntä sontaa toi tommonen. Upein oli vissiin kun menin huvikseen pelaamaan Multi Teamia, ja porukat äänestää The Cageen Swattia. Elämäänsä sai oikeasti laskea sekunneissa, eikä peli ollut millään tavalla, ei niin tippaakaan hauskaa.

Muutenkin jotenkin kaikki mieleiseni, "oikeat" pelimuodot (Invasion, 1 Flag, Team Slayer, Headhunter/Team headhunter, 2 flag ym.) menevät aivan liian usein sivu suun, kun muut pelaajat haluavat ehdottomasti sitä Swattia, snipuilua, team rocketseja, Invasion slayeria ja muuta paskaa.

...kai mun pitäis hankkia kavereita, että vois ylivoimalla äänestää noita parempia pelimuotoja. Laaki-ja-vainaa -pelimuodot kuuluvat toisiin peleihin, Halo ei ole niihin suunniteltu.
 
Vastaus: Halo: Reach

Facepunchiin oli pastailtu todennäköisesti paras tapa kerätä krediittejä: score attacki gruntpocalypsella. Ne suuret krediitithän, ainakin näin peliaikojen alkupuolella ovat commodationeissa, ja commodationeita saa tiuhaan tahtiin kun vähän gruntteja ammuskelee. Tappoja tarkoilla aseilla ja pienillä aseilla, perusvihujen tappamista, kranaattitappoja, headshotteja yms.

http://www.facepunch.com/showpost.php?p=24882379&postcount=538

Ei tokikaan mikään erityisen tehokas tapa, ~2000cR per matsi, mutta onhan se plussaa. Ja saa hyvää ampumaharjotusta.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tästä olen oikeasti eri mieltä. Kyllä Crysiksessa P-Korealaiset heittävät ihan hienoa kommunikaatiota ja haastetta, mutta loppujen lopuksi ovat kuitenkin aika konemaista riistaa. Reachissa varsinkin Eliitit tuntuvat oikeasti eläviltä taistelijoilta.

Nillä on ihan hyvä tekoäly. Mutta kauempaa niitä voi ammuskella miten haluaa ja ne eivät oikeastaan edes reagoi siihen. Olisi kiva kun yksinpelissä voisi tehdä tuon "barrel rollin" spartanilla. :3
 
Vastaus: Halo: Reach

Uusi hiljaisempi Xbox ja Halo Reach tuli ostettua. Samalla vaihtui pelaajatunnus. Niin.

Olihan tuo Reach todella hyvä peli. Sekä co-op, että yksinpeli tuli testattua. Aikaisempaa paremmat grafiikat ja sama vanha pelattavuus, niin mikäs siinä. Ainoa miinus tulee pelin loppumisesta kuin seinään. Yhtäkkiä sitä jo katseli lopputekstien rullaamista, kun odotteli pelin jatkuvat vielä tovin...

Voishan tuon uudestaankin myskää, sekä lisää moninpeliä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kyllä tuo Joohanhin Crysis vertailu tekniseltä kannalta oli vähän heikohko. Kuten Berserker tuossa sanoikin on Reachissa parikin kohtaa missä Elitejä voi DMR:llä vain napsia alas, koska ne seisovat liian kaukana pelaajasta eikä tekoäly kykene syystä tai toisesta tällöin pelaajan toimiin reagoimaan kun taas Crysiksessa tekoäly sentään pyrkii etsimään pelaajaa sekä kiertämään selustaan. Crysis on myös teknisesti selkeästi edistyneempi peli huomattavasti isompine ja avoimempien kenttiensä takia sekä suunnattoman detailimäärän takia (näin ainakin high ja ultra asetuksilla, tiedä sitten noista alemmista), mutta pidän henkilökohtaisesti enemmän Reachin artistisesta designista. Esim. Wind Waker ei teknisesti nykypeleihin verrattuna ole kovin ihmeellinen, mutta designiltaan toiseen yhtä nättiin peliin en ole vieläkään törmännyt.

Jotta koko ketju ei ajautuisi offtopic Reach vs Crysis niin hieman petyin myös pelin kestoon. Peli kestää about yhtä pitkään mitä Halo 3 ja ODST ja olisin toivonut hieman pidempää kokemusta. Toisaalta mukaan ei ole sattunut yhtään Halo 3:n tapaista Cortana kömmähdystä, mutta toisaalta mikään kenttä ei varsinaisesti jää erikseen mieleenkään. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hieno kokemus tuo kampanja oli. Legendary tuntuu vaikeustasoltaan jotain siitä ODST ja Halo 3:n väliltä eli ODST oli helpompi ja Halo 3 taas vaikeampi.

Moninpelistä sen verran, että Team Sniperseille sekä SWATille saisi tosiaan tuoda omat playlistit. Myönnän, että pidän Team Snipers pelimuodosta, mutta haluaisin sille nimenomaan oman playlistin siksi, että voisin hakea vain kyseisen pelimuodon pelejä. Perus Invasion taas on hyvin hauskaa, mutta Invasion Slayerista en pidä yhtään. Pelistä tulee vain mieleen Halo 3:n land grab jossa onnistuneesta valtauksesta palkitaan bonuksella. Lisäksi Spartanit ovat kyseisessä pelimuodossa pienessä etulyöntiasemassa paremman asevalikoimansa takia (pistooli ekassa tierissä on vain järkyttävän tehokas verrattuna Eliten asevalikoimaan) sekä Spartanien mahdollisuudesta saada Scorpion tankki myöhemmin matsissa joka dominoi lähes joka matsissa. Kartoista ehdoton suosikki on Hemorrhage variaatioissa missä ei ole tankkia mukana (jos joku tietää missä tässä on Spartan Laser niin kertokaa toki, tankkeja on tosi vaikea saada alas jostain syystä). Blood Gulch on vain niin legenda kenttänä ja sitä on tullut tahkottua niin monta kertaa ettei parempaa mappia ole vastaan tullut.
 
Vastaus: Halo: Reach

Olen ilmeisesti yksin mielipiteeni kanssa.

Olen kuitenkin pelannut Crysista kymmeniä tunteja, viimeksi vieläpä täysillä asetuksilla pari viikkoa sitten tällaisella kokoonpanolla (3DMark06), mutta Reach vain yksinkertaisesti vaikuttaa enemmän. Crysiksessa on sinällään laajempi ja huomattavastikin detaljoidumpi maasto tyydyttävällä tuhoutuvuudella, mutta taistelut eivät taas nouse läheskään niille magnituudeille, mitä parhaimmillaan Reachissa sotakoneiston ottaessa yhteen niin ilmassa kuin maallakin todella suurilla yksiköillä. Crysiksessa on myös tietysti teknisesti kovastikin paremmat grafiikat, mutta taidesuunnittelussa hävitään, eivätkä räjähdykset tai savuefektit ole läheskään niin komeita.

Minulle ei ole tuttua tuo eliittien napsiminen kaukaa ilman vastausta, sillä sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan. Jos olen ampunut eliittiä DMR:llä pidemmän matkan päästä, on tämä syöksynyt melko pikaisestikin piiloon. Crysiksen korealaiset taas ovat äärimmäisen hienoa luokkaa nekin, mutta varsinkin lähitaistelussa AI:n reaktiot pettävät. Eliitit taas tosiaan käyttäytyvät aina niin, että luovat immersiota todellisia taistelijoita vastaan mättämisestä.

Superlatiivista vaikutusta taas minulla lisää tietysti myös se, että Reach todellakin pyörii Xbox 360:llä, josta kuvittelisi höngän loppuvan jo puolessa välissä. Ymmärrän tietysti sen, että lähes kaikki ovat ja tulevat olemaan asiasta kanssani eri mieltä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Nyt on pelattu peli loppuun. Loppui liian pian, mutta muuten hieno kokemus. Varsinkin tarinankerronta on ottanut valtavan harppauksen, kun vertaa ODST:hen. Itse tarina ei ollut kovin erikoinen, mutten sitä odottanutkaan. Eikä legendary-lopetusta vai?

Eliitit ovat kyllä hurjia vastustajia. Esimerkiksi legendarylla sisätiloissa pelin loppupuolella oli vastassa vielä 2 ultra eliittiä ja en meinannut niitä millään saada hengiltä. Monta kertaa kuoltua , huomasin että vastustajani kulkivat aina samoja reittejä ja sain toisen niistä niitattua. Onnistumisesta helpottuneena pakenin pois alueelta, jossa vastustajani kiersivät vain kehää, mutta yllätyksekseni eliitti tulikin minua vastaan edestä tappaen minut siihen paikkaan.

Ja miten niin "dual wielding" ei ole pelissä? Korkeimpien tasojen eliitit näyttävät sitä kyllä harrastavan:p.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Crysiksessa on myös tietysti teknisesti kovastikin paremmat grafiikat, mutta taidesuunnittelussa hävitään, eivätkä räjähdykset tai savuefektit ole läheskään niin komeita.

Crysiksen korealaiset taas ovat äärimmäisen hienoa luokkaa nekin, mutta varsinkin lähitaistelussa AI:n reaktiot pettävät.

Jep jep. Samoilla linjoilla itsekin näiden kahden asian suhteen. Vaikka graafisesti Crysis onkin äärimmäisen upea ja grafiikat ovat vieläkin, lähes neljän vuoden jälkeen, aivan omaa luokkaansa. Reach vie silti voiton omasta mielestäni. Ei niinkään teknisesti, vaan yleisilmeeltään.

Mitä tekoälyyn tulee, Joohanhin kommentti Crysiksen tekoälystä pitää omien kokemusteni mukaan hyvin pitkälti paikkansa. Paikoin korealaiset todella tipahtavat tusina Artifikaali inteligenssien tasolle.

Ekstensiivisen kokemuksen puuttuessa en Reachin tekoälystä voi vielä sanoa mitään.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tsekatkaapas muuten tätä:

[video=youtube;V_rO5Ib0A1U]http://www.youtube.com/watch?v=V_rO5Ib0A1U[/video]
 
Vastaus: Halo: Reach

Legendary coop veljen kanssa aiemmin tänään läpi ja jumankauta kun loppu oli MAHTAVA! Ihan järjettömästi fiilistä. Tulee todellakin pelattua ainakin kertaalleen vielä läpi veljen kanssa, toinen kerta normaalilla niin voi ottaa paljon rennommin.

Kohta Warrant Officer Grade 2. =)
 
Vastaus: Halo: Reach

Perjantaina kilahti Reach postiluukkuun. Ja nyt vihdoin on tullut tämäkin vedettyä legendary sooloiluna läpi. Muutamaa kohtaa sai vääntää ihan ärsyyntymiseen asti varsinkin viimeisessä maassa, yleisimmin syynä oli ammuksien vähyys tai täysin väärät aseet tilanteeseen myös elämien vähyys aiheutti harmaita hiuksia. Kaikesta kuitenkin selvittiin kunnialla ja maaliin päästiin ilman hermojen menetystä.

Vaikeustasoltaan tämä oli kyllä selvästi vaikein Halo peleistä IMO, johtuen juurikin Eliteistä jotka olivat vihollisina aivan ylivertaisia verrattuna muihin. Toinen syy on elämien palautumattomuus. Muutenkin suurin osa vihollisista oli joko kestävämpiä tai liikkuvampia kuin aikaisemmin lukuun ottamatta Bruteja.
 
Vastaus: Halo: Reach

Upea peli, täytyy sanoa että hakkasi jopa Halo 3:n. Pelin videot ovat todella upeita, grafiikka niin mahtavan hienoa että välillä saattaapi tulla pieniä tökkäyksiä (mitkä eivät tietysti haittaa). Vaikeusaste ylittää jopa vanhat Halot. Lopussa saa kyllä sydän tykyttää tiuhaa tahtia, on se sen verran upea. Matchmaking mitä mahtavampi :) Rakastan tuota Armorya. Ja Firefight ODST:tä parempi, vaikka olihan se ODST:ssäkin mahtava. Mahtavaa bungie! 5/5 on kyllä.

Rank: Warrant Officer Grade 1
Armory Completion: 30%
Overall Commendation Progress: 15%
Matchmaking Kills: 734
Matchmaking Deaths: 583
Solo Campaing: Normal
Co-Op Campaing: Started Legendary
 
Vastaus: Halo: Reach

Hm, täytyy sanoa että pelin lopetus olisi ollut hienompi jos:

Päähahmo tappaisi kaikki vastustajansa, kunnes Covenant lopulta kyllästyisi lähettämään joukkojaan ja alkaisivat vain "lasittamaan" planeettaa, jolloin Noble 6 ottaisi kypäränsä pois ja heittäisi sen maahan, karjuen viellä viimeisen uhmakkaan karjaisun kohti lähestyvää risteilijää päin ennen kuin sen säde polttaisi hänet poroksi... Mutta ihan jeeshän tämä nykyinen loppukin on, mutta täytyy sanoa että se hieman töksähtää. Ainakaan minä en saanut mitään lopputekstejä edes tuon tehtävän jälkeen.

Mistä tulikin mieleen, voikohan siitä "Lone Wolf" tehtävästä selvitä johonkin tiettyyn pisteeseen saakka? Ja sitten tapahtuisi jotain?
 
Vastaus: Halo: Reach

Hm, täytyy sanoa että pelin lopetus olisi ollut hienompi jos:

Päähahmo tappaisi kaikki vastustajansa, kunnes Covenant lopulta kyllästyisi lähettämään joukkojaan ja alkaisivat vain "lasittamaan" planeettaa, jolloin Noble 6 ottaisi kypäränsä pois ja heittäisi sen maahan, karjuen viellä viimeisen uhmakkaan karjaisun kohti lähestyvää risteilijää päin ennen kuin sen säde polttaisi hänet poroksi... Mutta ihan jeeshän tämä nykyinen loppukin on, mutta täytyy sanoa että se hieman töksähtää. Ainakaan minä en saanut mitään lopputekstejä edes tuon tehtävän jälkeen.

Mistä tulikin mieleen, voikohan siitä "Lone Wolf" tehtävästä selvitä johonkin tiettyyn pisteeseen saakka? Ja sitten tapahtuisi jotain?

Kyllä niiden lopputekstien pitäisi tulla ennen tuota lone wolf kenttää.

Nyt on tullut joku nelisen tuntia pelattua livessä eikä tämä oikein iske. Tosin se ei ole mikään ihme kun niin harva peli iskee. Olisi kiva jos voisi kokoajan pelata vaikka pelkkää king of the hilliä niin ehkä sitten kiinnostaisi enemmän. No onneksi minulle on moninpeli aina pelkkä bonus ja halot ostetaan singlen takia.
Mihin aikaan nuo daily challanget mahtaa vaihtua? Ei viitsisi enää noita eilisiä aloittaa jos ne vaihtuukin kesken kaiken niin jää crediitit saamatta. Pakko saada se sininen visiiri eli yli 30 000 credua pitäis jostain repiä. Taitaa jäädä hankkimatta:rolleyes:
 
Vastaus: Halo: Reach

.


Mihin aikaan nuo daily challanget mahtaa vaihtua? Ei viitsisi enää noita eilisiä aloittaa jos ne vaihtuukin kesken kaiken niin jää crediitit saamatta. Pakko saada se sininen visiiri eli yli 30 000 credua pitäis jostain repiä. Taitaa jäädä hankkimatta:rolleyes:

Daily challenget vaihtuu noin Klo 12 aikaan päivällä.Eivätkä taida vaihtua kesken matsin.
Itselle on iskenyt moninpelissä etenkin Areena. En oikein ymmärrä sitä "rankki" juttua, mutta kivaa silti on. BTB kusee pahasti ainakin me yritimme 3 matsia pelata, ties mistä johtunut. Meillä oli täys suomi tiimi kasassa, ja menimme pelaamaan. Joka kerralla hosti vaihtu ja lopulta tuli starting game ruutu. Siihen se jäätyi eikä mennyt edemmäs. Noin 2-3 min meni tuossa ruudussa niillä jotka pääsivät lopulta lobbyyn takaisin. Osalla jäätyi boxi kokonaan osa (2 henk pääsi pelaamaan) Eli normaalissa 8v8 pelissä olikin enään yleensä tapahtuman jälkeen 2v2. Yksi tiimistämme sai jopa temporalily bannit tuon takia. Hyvä peli kaikin puolin, tänään pelataan lopulta läpi, 2 kenttää vielä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Olen ilmeisesti yksin mielipiteeni kanssa.

Olen kuitenkin pelannut Crysista kymmeniä tunteja, viimeksi vieläpä täysillä asetuksilla pari viikkoa sitten tällaisella kokoonpanolla (3DMark06), mutta Reach vain yksinkertaisesti vaikuttaa enemmän. Crysiksessa on sinällään laajempi ja huomattavastikin detaljoidumpi maasto tyydyttävällä tuhoutuvuudella, mutta taistelut eivät taas nouse läheskään niille magnituudeille, mitä parhaimmillaan Reachissa sotakoneiston ottaessa yhteen niin ilmassa kuin maallakin todella suurilla yksiköillä. Crysiksessa on myös tietysti teknisesti kovastikin paremmat grafiikat, mutta taidesuunnittelussa hävitään, eivätkä räjähdykset tai savuefektit ole läheskään niin komeita.

Luulen, että pelin hienouteen vaikuttaa aika paljon se, kuinka suuri pelisarjan ystävä sattuu olemaan. Olen yrittänyt kovasti nauttia Halosta Halo 3:sta eteenpäin, mutta koska en ikinä hypännyt fanijunaan ensimmäisen osan aikana, en näe pelisarjan hienoutta.

Odotukset Reachin yksinpeliin oli kovat (varsinkin kun luki muiden ihmisten mielipiteitä, aina suuri virhe), mutta kun sitä pääsi pelaamaan, niin fiilikset on aikalailla samat kuin Kolmosen kanssa. Kertaakaan ei vielä ole tullut sitä kuuluisaa "Whoa!"-fiilistä. Musiikit tässä sarjassa on aina olleet loistavat, niin ne ovat nytkin. Perus puusilmillä kun katsoo niin tulee mieleen liuta pelejä tässä sukupolvessa mitkä säväyttää enemmän, noin ulkonäkönsä ja grafiikan puolesta.

Ehkä mielenkiintoa laskee myös se, että tämä on harvoja räiskintäpelejä missä moninpeli ei kiinnosta laisinkaan. Muutama peli on tullut tahkottua, mutta ei sen enempää. Omalla kohdalla kouluarvosanaksi jää 8/10, ja päässä heiluu sanat "ihan kiva peli". Toiset tykkää mustikasta, toiset mansikasta.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mutta itse tykkään tosta normal vaikeudesta kun haluaa vaan mennä ja ampua porukkaa. Itseasiassa olo on enemmän "heroic" silloin kun voi vaan selkä suorana teurastaa kaikki.

Itse koen Reachin vähän samaan tapaan. Juuri pelasin muutaman päivän tauon jälkeen sitä seiskan hieman
ODST-henkistä kaupunkikenttää
ja pidän todella paljon tuollaisesta "tuli&liike"-meiningistä normal-tasolla.

Painat vain menemään, vaihdat aseita lennosta, välillä käyt nopeasti suojassa että shield palautuu, kierrät selustaan, heität kranua, ym. Koko ajan liike tavallaan enemmän tai vähemmän päällä.

Jos jossain Killzone 2:ssa, Gears-peleissä tai MW2:ssa (ainakin hardilla kun pelasin) joutuu kykkimään enemmän suojassa ja olemaan taktisempi, niin Reachissä painan usein (en tietenkään koko ajan, siinäkin kentät/tilanteet vaihtelee) enemmän perstuntumalta eteenpäin. Mielestäni tämä on vain Reachin vahvuus.

Mutta sitä en ymmärrä, miksi esim. Reachin yksinpeliä (en puhu moninpelistä) verrataan niin paljon johonkin toisiin räiskintöihin. Olen pelannut lähes kaikki suuremmat räiskinnät läpi 360:ssa ja PS3:lla ja minusta Halot ovat aina olleet omanlaisensa kokemus. Ei siitä saa samoja "kiksejä" kuin esim. KZ2:sta (veri, sota, synkkä meininki..) tai CoD4/MW2:sta (osin realistisempaa sotaa), mutta hyvä niin. Halo-peleistä haenkin erilaisia kiksejä.

ps. Miksi muuten Reachissä kumartuminen on tehty niin, että täytyy pitää nappia pohjassa? Välillä kaipaisi sitä, että se olisi "on/off" yhdellä napin painalluksella. Mutta eipä tuo nyt mikään suuri juttu ole..
 
Vastaus: Halo: Reach

ps. Miksi muuten Reachissä kumartuminen on tehty niin, että täytyy pitää nappia pohjassa? Välillä kaipaisi sitä, että se olisi "on/off" yhdellä napin painalluksella. Mutta eipä tuo nyt mikään suuri juttu ole..

"Crouch toggle". Saat sen vaihdettua asetuksista. En ymmärrä miksi sen on oletuksena pois, tatilla kyykkääminen kun on vaivalloista.

Sunnuntai kun on niin mahtavan karmea päivä, niin saataisiinkohan tänään jengiä illemmalla?
 
Ylös Bottom