Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Ja monestikko olet pelissa tai elokuvissa nähnyt noiden zombie-hemmojen olevan älynjättiläisiä? :rolleyes:

Oliko peliin ihan pakko tehdä aivottomia zombieita? Olisivat tehneet vaikka sellaisia Alien- tyypisia monstereita, jotka odottavat/etsivä oikeaa tilaisuutta hyökätä nopeasti.

Ahtaillakäytävillä, varmaan halutaan luoda tietynlaista suljetunpaikankammoa, kun ei ole juuri paikka suojautua, toisinkuin suurilla laajoilla alueilla, voi juosta pakoon.
 
Tulipas törmättyä _todella_ mielenkiintoiseen artikkeliin, jossa spekuloitiin Xbox-omistajien messiaan - Halon - yhteyksiä Bungien edelliseen FPS:n. Moni tuskin muistaa tätä, peli kulki nimellä Marathon. Itse olen vain tutustunut Marathon 2: Durandaliin ja omaan vain heikkoja ja hämäriä muistikuvia, joista ei paljoakaan kostu näiden spekulaatioiden oikeaksi toteamisessa.

Linkki Game Girl Advancen artikkeliin.

Logon viittauksia löytyy useita kappaleita. Selvimmän pääsee toteamaan ottamalla kotelon käteen, ja katsomalla A:n ja L:n välissä olevaa ympyrää, josta lähtee "viiva" alaspäin. Vertauksen vuoksi, Marathonien logot: Marathon 1, Marathon 2: Durandal, Marathon 3: Infinity ja yksinkertaisesti Marathon trilogy. Pelissä olevat logo viittaukset ovat pienen hahmottelemisen työn takana.

"The Marathon logo dead center in the Halo logo pretty much seals it for me. This title was meant to be Marathon."

Halohan kerkesi "muuttamaan muotoaan" useasti, ennen kuin siitä tuli mitä se nyt on. Ensin sen piti olla RTS-naksu (Real-time strategy). Hiljalleen pelimuoto vaihtui TPS:ksi (Third Person Shooter), jossa se muistutti jo erittäin paljon sitä, mitä se nyt on. Näin ollen en jättäisi tuota GGA:n artikkelin väittämää, että Halon oli tarkoitus olla Marathon 4. Periaatteessahan Halo on kuin Marathon, pienin kosmeettisin muutoksin. Tosin miksi Bungie heittäisi roskakoriin Marathoniin oivaltamia ideoitaan. Voi siis olla, että kaikki Marathonin ja Halon yhteydet ovat pelkkää yhteensattumaa, ei muuta. Tahattomaksi yhteensattumaksi tätä on vaikea uskoa. Siteeraan GGA:ta: "Is Halo just a Marathon sequel? Should it have been named Marathon: Halo?"

Jos ei muuta, niin ainakin tämä poru sytyttää Halon pelaamisen intoa/halua.
 
Mä olin kyllä vähän pettynyt siihen videoon. Olin aatellut että eroaa paljonkin siitä tavallisesta mutta eipä kyllä niin tehnyt. Melko hauska kumminkin. "Hold me":D
 
Pitääkö koko peli pelata legendarylla että näkee sen loppu videon vai pelkästään vikan tason (jumissa kolmannessa tasossa teleportteri huoneessa(hemmetin wanna be jedit))?

PS. ootteko huomanneet vikassa tasossa yhdessä tunnelissa auto osiossa, sellasen muuten normaalin sinisen läskin covenantin joka ei tee muuta kuin selittää jotain ihme mongerrusta englanniksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan marttiak
Pitääkö koko peli pelata legendarylla että näkee sen loppu videon vai pelkästään vikan tason (jumissa kolmannessa tasossa teleportteri huoneessa(hemmetin wanna be jedit))?
Viimeinen taso riittää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sabre
Mä olin kyllä vähän pettynyt siihen videoon. Olin aatellut että eroaa paljonkin siitä tavallisesta mutta eipä kyllä niin tehnyt. Melko hauska kumminkin. "Hold me":D
Saako tätä videoo esim. Googlesta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan marttiak
(jumissa kolmannessa tasossa teleportteri huoneessa(hemmetin wanna be jedit))?

Hae energiaa, ammu ötöjä, käytä hyviä aseita ja tiukan paikan tullen hae näkymättömyys.
 
Voiko Halos pelata system linkil co-oppia?
Sillee et toinen pelaa omalla koneella ja toinen toisella.
( ei tarvis jakaa ruutuu ):p
 
PS. ootteko huomanneet vikassa tasossa yhdessä tunnelissa auto osiossa, sellasen muuten normaalin sinisen läskin covenantin joka ei tee muuta kuin selittää jotain ihme mongerrusta englanniksi. [/B]


Meitsi löys myös sen tyypin. Se jauhaa jotain " starship.. päläpälä.." Ei oikein saa selvää.
 
Itse sain juuri käsiini Halo: The fall of Reach-kirjan, joka valottaa kiintoisasti tarinan taustoja. Pituutta kirjalla on n. 320 sivua ja kielenä totta kai englanti. Myös Halo: The flood tulossa.
 
Enpäs ole varma että onko näitä linkkejä täälä jo postattu mutta käykääpä kuitenkin katsomassa. Hauskoja juttuja.

http://halo.bungie.org

http://halo.ibonk.com

Varsinkin ne Tips&Tricks jutut on ihan hauskoja.
 
Vaihtaako Halo teillä välillä pelaajien nimiä ihan ilman että tekee mitään?

Haloni vaihtelee porukoiden nimiä siinä vaiheessa, kun näkyy ne pienet controllerit siinä nimen vieressä ja saa valita tiimin väriä. Sitten voi painaa A:ta niin lähtölaskenta peliin alkaa.

On se niin typerää kun yhtäkkiä oma nimi on muuttunut joksikin Buttheadiksi tai vastaavaksi. Tässä esimerkki.

Ensin jokainen on valinnut itselleen hahmot.

Player 1: Arcane Väri: Cobalt
Player 2: Vieras Väri: Green
Player 3: Vieras 2 Väri: Purple

Kun olemme valinneet kentän ja pelimuodon, yhtäkkiä pelaajien nimet ovat saattaneet vaihtua esim näin.

Player 1: Arcane Väri: Cobalt
Player 2: Profes Väri: White
Player 3: Vieras 2 Väri: Purple

Eli välillä se vaan vaihtaa jonkun tyypin väriä ja nimeä. Kuinka saan estettyä ettei näin käy?
 
Ylös Bottom