Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HD DVD -asema

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xbugs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: HD-DVD-asema

Joblo sanoi:
Kertokaapa HD-ready -telkkarit omaavat henkilöt (jotka katselette 1080i:nä), kuinka monta kertaa TEIDÄN SILMISSÄNNE HD DVD on parempikuvaisempi.
Joko olette tottuneet HD DVD:hen, vaikuttaako DVD kauhealta kuralta nykyään?
Kyllä tuossa eron huomaa, ainakin itse olen huomannut. Kyllä sitä silti katsoo leffoja DVD:ltäkin ihan mielellään, mutta eron kyllä huomaa. Leffasta riippuen, suurempi tai pienempi ero. HD:n jälkeen ei kauheasti innosta katsella maikkarin tai nelosen leffoja, on niissä sen verran huono kuva ja ääni. :p
 
Vastaus: HD-DVD-asema

ATomiH sanoi:
Kyllä tuossa eron huomaa, ainakin itse olen huomannut. Kyllä sitä silti katsoo leffoja DVD:ltäkin ihan mielellään, mutta eron kyllä huomaa. Leffasta riippuen, suurempi tai pienempi ero. HD:n jälkeen ei kauheasti innosta katsella maikkarin tai nelosen leffoja, on niissä sen verran huono kuva ja ääni. :p

OK. Voivatko 1080p:nä katselevat yhtyä täysin tähän?
Tai no, niinhän te selittelette että ihan yhtä hyvä kuva i:ssä ja p:ssä ellei tapita viiden sentin päästä 50" ruutua :p

Itsellä olisi tuossa tommonen LG:n 37" HD-ready, ja tarjous himottaisi KOVASTI. Jospa pukki toisi :cool:
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Siis ero on huomattava, muttei kumminkaan *omg elämä on parempi ja naisia joka ikkunasta* tasoa. Ensiksi voi vaikuttaa jopa hieman pettymykseltä, riippuen onko telkkari kalibroitu hyvin vai ei. Kun silmä on tottunut tuohon HD materiaaliin, niin sen jälkeen sitten DVD:n katsominen on jo huomattavasti "vaikeampaa". Ei se DVD mitenkään kuralta näytä, lähinnä vaan väritoisto ja yksityiskohdat ovat ne, mitkä jäävät unholaan. Suurin ero (ainakin omalla kohdalla kun tuolla 720p paneelilla katselen) ero tulee väritoistossa ja yksityiskohdissa (katson telkkaria noin 2-3 metrin päästä ja kuvakoko on 32"). Myöskin Planet Earth HD DVD:n jälkeen kaikki muut luontodokkarit näyttää kamalan huonoilta ja epäsiisteiltä... mutta niin. :)

HD DVD:n ja DVD:n ero ihan 720p paneelilla siis on näkyvä, muttei suinkaan ole mikään messiaan toinen tuleminen, lähinnä kun tottuu HD DVD:n kuvaan on "vaikeaa" katsoa DVD levyjä sikäli, että ne näyttää vaan "suttuisilta" tavallaan. Ja kyllä, minulla on ihan DVD-soittimena kohtuullinen vehje joka vyöryttää kuvaa HDMI:tä pitkin telkkariin skaalattuna, eli ei mitään scart härpäke ole kyseessä. :)
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Joblo sanoi:
OK. Voivatko 1080p:nä katselevat yhtyä täysin tähän?
Tai no, niinhän te selittelette että ihan yhtä hyvä kuva i:ssä ja p:ssä ellei tapita viiden sentin päästä 50" ruutua :p

Itsellä olisi tuossa tommonen LG:n 37" HD-ready, ja tarjous himottaisi KOVASTI. Jospa pukki toisi :cool:

Riippuu paljon myös julkaisun laadusta. Jos otetaan vertailuun hutiloiden HD-DVD:lle siirretty leffa ja parhaimmasta päästä oleva DVD, niin ero ei todellakaan ole mikään mullistava. Tosin HD-DVD:n väritoisto hakkaa usein näissäkin tapauksissa DVD:n.

Parhaat HD-DVD:eet ovatkin sitten jopa 720p-laitteella sellaista nannaa, että ei sitä tosiaan DVD:tä viitsi ostaa, vaikka HD-DVD muutaman euron kalliimpi olisikin.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Onhan hd dvd:t aika kaunista katsottavaa itsellä on tos nyt kolme kipaletta niitä Island, prestige ja smoking aces. Toi island on kyllä HD muodossa aika mukava katsella, mutta ei se boxin kautta normi dvd muodossa mikään karun näkönen ku aika hyvin toi boxi ton kuvan skaalaa tonne 1080p resoon. Mutta tämähän on vaan mun mielipide kyllä aioin jatkossa ostella leffoja dvd, hd dvd ja Blu ray muodossa ku saa viel sen pleikan tonne hyllyyn.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Hankkija sanoi:
...mutta ei se boxin kautta normi dvd muodossa mikään karun näkönen ku aika hyvin toi boxi ton kuvan skaalaa tonne 1080p resoon...
Onko boxisi millä kiinni? vga vai hdmi?
 
Vastaus: HD-DVD-asema

mortsu sanoi:
Onko boxisi millä kiinni? vga vai hdmi?

Aikasemmin oli kiinni komponentilla sillon oli kuva huono ku ei kai se silloin skaalaa ku 480p tai mites se nyt oli. Mut nyt on hdmi:llä aikasemmin just ihmettelin et miten voi olla olla pleikan ja boxin skaalauksessa noin suuri ero ku dvd:t näytti sillä oikein hyvältä, mutta boxilla aikalailla kuraa ku en viel siinä vaiheessa tajunnu et ei se boxi skaalaa komponentilla 1080p asti.

Kaverin pleikalla kokeillessa hoksasin ku se anto dvd:tä katselle telkkarista valita exact scan toiminnon mikä ei ole valittavissa ku, vaan 1080i/p resolla. Nyt ku on boxi hdmi:llä kiinni telkussa, niin antaa valita ton exact scan toiminnon voi aivan huoletta katsella dvd leffoja ku näyttää niin paljo paremmalta se kuva ja tietää et se ainaski skaalaa sitä kuvaa sinne 1080p resoon.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Onkos porukka tilaillut asemia konsolinetistä lähiaikoina? Sivut arvioivat, että toimituksessa kestää 3-10 päivää niin olisi mukava kuulla realistisesti kauanko ihmisillä mennyt?
 
Vastaus: HD-DVD-asema

hasseli sanoi:
Onkos porukka tilaillut asemia konsolinetistä lähiaikoina? Sivut arvioivat, että toimituksessa kestää 3-10 päivää niin olisi mukava kuulla realistisesti kauanko ihmisillä mennyt?

No eipä ole aseman tilaamisesta kokemusta, mutta yleensä kaikki on tullut Konsolinetistä minulle annettujen toimitusaikojen sisällä. Jos joku tuote on ollut kiven alla, siitä on aina ilmoitettu tilaamisen jälkeen hyvissä ajoin..

Mutta jos pitää hätäisesti saada laite, niin miksipä et tilaisi vaikka Verkkokauppa.comista, kun hinta on vain 90 senttiä kalliimpi, ja tavara varastossa.

PS. Jos haluaa nähdä hyvälaatuista matskua, kannattaa ostaa Transformers. Eilen katselin, ja oli ehkäpä parasta, mitä olen BD:llä tai HD-DVD:llä nähnyt.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Legge sanoi:
PS. Jos haluaa nähdä hyvälaatuista matskua, kannattaa ostaa Transformers. Eilen katselin, ja oli ehkäpä parasta, mitä olen BD:llä tai HD-DVD:llä nähnyt.

Jeh! Oli muuten juuri tuo HD DVD 1080p Transformers levinnyt nettiin jo aika päiviä sitten :rolleyes:

Upeaa laatua tiedossa varmaan myös 1080i:nä?? :p
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Joblo sanoi:
Jeh! Oli muuten juuri tuo HD DVD 1080p Transformers levinnyt nettiin jo aika päiviä sitten :rolleyes:

Upeaa laatua tiedossa varmaan myös 1080i:nä?? :p

No itse katselin 720p:nä, joten eiköhän tuo 1080i:näkin saa suun hymyyn. Amazonista tilasin omani, hinta posteineen ~22 e.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Lyhyt kysymys: onko HD-DVD-aseman hankkiminen hintansa väärti eli se kuvanlaatu todellakin niin paljon parempi?
 
Vastaus: HD-DVD-asema

FelisLeo sanoi:
Lyhyt kysymys: onko HD-DVD-aseman hankkiminen hintansa väärti eli se kuvanlaatu todellakin niin paljon parempi?

Jenkeissä myydään jo oikeita HD DVD soittimia alle 200 dollarilla (onkos se jotain 130 euroo). Vähän aikaa sitten siellä oli kampanja, josta sai soittimen 100 dollarilla. Itse en sijoittaisi tuollaiseen boksin lisälaitteeseen rahojani vaan odottelisin edullisia standalone soittimia ja levyjen hinnan alenemista.

Mutta jonkun mielestä se varmasti on hintansa arvoinen. Se onkin sellainen kuuluisa mielipidekysymys.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Prisoner sanoi:
Jenkeissä myydään jo oikeita HD DVD soittimia alle 200 dollarilla (onkos se jotain 130 euroo). Vähän aikaa sitten siellä oli kampanja, josta sai soittimen 100 dollarilla. Itse en sijoittaisi tuollaiseen boksin lisälaitteeseen rahojani vaan odottelisin edullisia standalone soittimia ja levyjen hinnan alenemista.

Mutta jonkun mielestä se varmasti on hintansa arvoinen. Se onkin sellainen kuuluisa mielipidekysymys.

Toi on ihan hyvä pointti. Tuskin ne tosin tuohon hintaan tänne tulevat. Tuskin läheskään. Yhtälössä on mukana myös se, että boksin HD-aseman ostaessa saa viisi leffaa.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Hex sanoi:
Toi on ihan hyvä pointti. Tuskin ne tosin tuohon hintaan tänne tulevat. Tuskin läheskään. Yhtälössä on mukana myös se, että boksin HD-aseman ostaessa saa viisi leffaa.

Niin jos saa. Microsoft lupasi kesällä ostamistani XBOX ohjaimista 25 euroa palautusta, mutta ei ole kuulunut. Ehkä nuo leffat tulee joskus mutta en hämmästyisi vaikka silloin niitä saisi jo alekorista eurolla...

No olen joo vähän negatiivinen, mutta usko noihin tarjouksiin on mennyt. Ja saa noita levyjä vissiin ainakin jenkeissä myös standalone -soitinten mukana.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Prisoner sanoi:
Niin jos saa. Microsoft lupasi kesällä ostamistani XBOX ohjaimista 25 euroa palautusta, mutta ei ole kuulunut. Ehkä nuo leffat tulee joskus mutta en hämmästyisi vaikka silloin niitä saisi jo alekorista eurolla...

No olen joo vähän negatiivinen, mutta usko noihin tarjouksiin on mennyt. Ja saa noita levyjä vissiin ainakin jenkeissä myös standalone -soitinten mukana.

Eihän suuryrityksillä ole tapana noita sentään lämpimikseen luvata. Viivästyminen tietysti on ihan normaalia. Ensimmäisille tilanneille noita leffoja pitäisi pian postiluukusta tippua.

Sillä mitä leffoja saa Jenkkilässä soitinten mukana ei taida olla juuri merkitystä. Jenkkilässä ilmaisleffoja saa kaikkien soitinten mukana, täällä vain boksin.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Hex sanoi:
Sillä mitä leffoja saa Jenkkilässä soitinten mukana ei taida olla juuri merkitystä. Jenkkilässä ilmaisleffoja saa kaikkien soitinten mukana, täällä vain boksin.

Juu täällä asiat on vielä huonossa jamassa. Siksi jäänkin itse odottelemaan parempia aikoja enkä osta vielä näitä ekoja viritelmiä. Yleensä ne jenkkituulet puhaltaa tänne Suomeenkin vaikkakin vähän jälkijunassa.

edit: Ja noiden tarjousten viivästyminen todella on nykyään normaalia. Mutta näin ei tosiaankaan saisi olla!
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Mitenkäs tuo Boxin HD-DVD-asema kytketään? Lähteekö Boxilta sen jälkeen kaksi HDMI-kaapelia telkkariin (yksi boxin perästä ja yksi HD-DVD-asemasta) vai mitenkä nuo kytketään? Sitten jää DVD-soittimen HDMI-ulostulo orvoksi, kun telkkarissa ei ole kuin kaksi HDMI-inputia.
 
Ylös Bottom