Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HD DVD -asema

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xbugs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: HD-DVD-asema

Kyllähän se sama sarjanumero on myös sen aseman takana. Tai en ole katsonu mutta luulis nyt kuiteski et on
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Kyllähän se sama sarjanumero on myös sen aseman takana. Tai en ole katsonu mutta luulis nyt kuiteski et on

Hah, eipä leikannut vilkaista aseman taakse. Siellähän se taisi olla.

Kilahtipa juuri äsken postilaatikkoon Batman Begins. Tein pienen testivilkaisun ja kyllä näytti upealta! Boxikaan ei ainakaan näin lyhyellä testillä pitänyt juurikaan ääntä. Paljon hiljaisemmalta vaikutti, kuin keskimääräisesti jonkun pelin kanssa. Kunhan vaan muistaa aina ottaa dvd -asemasta levyn pois ennen HD DVD:n aloittamista, niin ääni tuntuisi olevan hyvin mitätön.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Hah, eipä leikannut vilkaista aseman taakse. Siellähän se taisi olla.

Kilahtipa juuri äsken postilaatikkoon Batman Begins. Tein pienen testivilkaisun ja kyllä näytti upealta! Boxikaan ei ainakaan näin lyhyellä testillä pitänyt juurikaan ääntä. Paljon hiljaisemmalta vaikutti, kuin keskimääräisesti jonkun pelin kanssa. Kunhan vaan muistaa aina ottaa dvd -asemasta levyn pois ennen HD DVD:n aloittamista, niin ääni tuntuisi olevan hyvin mitätön.

Katseletko leffoja "HD-readyna" vai Full HD:na?
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Olen tätä nyt jo vähän aikaa ihmetellyt ja nyt ajattelin tänne sen "purkaa". Mä en tajua, kun moni vinkuu että toi xbox on niin kovin äänekäs ettei sen kanssa pysty leffoja katsomaan. Siis mitä helvettiä? Katsotteko te niitä leffoja ilman ääniä? Itse en ainakaan koskaan ole huomannut mitään erityisen häiritsevää ääntä, eikä tämä sitä tarkoita että mulla ois aina vahvarista äänet täysillä. Laittakaa nyt hyvät ihmiset ne äänet päälle, ni se leffa on melkein puolet parempi ja keskittykää siihen leffaan, eikä siihen että mitäköhän se tuuletin nyt tekee.

Kyllähän tuolla pystyy noita filmejä katsomaan, ainoastaan ääni häiritsee hiljaisissa kohdissa. Mutta jos alan verrata tuota edesmennyttä HD-DVD asemaa Pleikkarin ääniin, niin kyllä ainakin mulla pleikkari hakkaa äänissä boxin aseman. Toki en ala yleistämään, sillä joku toinen saattaa olla erimieltä.
Toki joitakin herkkä korvaisia elokuvan katsojia häiritsee pienetkin puhinat, mitä koneista saattaa lähteä. Heille suosittelenkin hamkkimaan oikein kunno Bluray tai HD-DVD soittimen, sillä ovathan molemmat pleikka ja xbox pelikoneita pääasiassa. :cool:
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Ainakin omalla falcon-360 + HD DVD:llä ääni on selvästi ikävämpi kuin ekan satsin PS3:llani Blu-ray-hommissa. Desibelieroa ei välttämättä ole paljoakaan, mutta boksilla ääni on korkeampi ja siinä on pientä korkeuden vaihtelua.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Tämmönen tyhmä kysymys tähän väliin, eli jos toi Hd-dvd asema on ostettu ennen ton kampanjan alkua, niin ilmaisia leffoja ei taida saada, vai? Eli pitäisikö aseman olla ostettu kamppiksen aikaan?
 
Vastaus: HD-DVD-asema


Jeps, asia nyt oli aika harvinaisen selvä, mutta piti nyt kuitenkin vielä varmistaa näin "aamuhorroksessa";). Sen takia varoittelin tossa, että tyhmä kysymys on tulossa:). Noh, kiitoksia kuitenkin, että joku vaivautui vastaamaan.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Olen tätä nyt jo vähän aikaa ihmetellyt ja nyt ajattelin tänne sen "purkaa". Mä en tajua, kun moni vinkuu että toi xbox on niin kovin äänekäs ettei sen kanssa pysty leffoja katsomaan. Siis mitä helvettiä? Katsotteko te niitä leffoja ilman ääniä?
Sitten kun katsot Dawn of the Deadia niin että viereisessä huoneessa nukkuua alle vuotias mukula jota ei viitsi herättää kun kello on reippaasti yli keskiyön, niin ehkä "tajuat" paremmin.

Varsinkin leffoissa joissa skaala on välillä "hipihiljaa" ja "huudetaan täysillä" ei viitsi volumea pitää hirveän kovalla. Ja jos leffaa katsoo niin että kuulee OK, niin ainakin omalla kohdalla suurin haittaääni tulee 360:stä (verrokkina, 50" Sonyn telkkari, DVD soitin tai X2 AMD:llä varustettu HTPC ei pidä puoliakaan siitä metelistä, edes samanaikaa päällä pidettynä, kuin 360:nen).
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Nyt olen minäkin sitten hd dvd aseman omistaja. Stockalta otin nopeesti Clockwork Orangen testiin ja mukavalta näyttää. Paremman idean kuvan tarkkuudesta kyllä varmaan saa jollain tuoreemmalla elokuvalla. Samalla lähti viiden ilmaisleffan kuponki vetämään.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Katseletko leffoja "HD-readyna" vai Full HD:na?
Ohops, jäi huomaamatta tämä viesti. Vastaus siis hieman myöhässä :). Boxi suoltaa komponentin kautta 1080i kuvaa, eli HD-readyna mennään.

Batman Beginsin kaveriksi kilahtanee huomenna Blade Runner: Final Cut HD DVD, tuskin maltan odottaa!
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Onko kellään tapahtunut seuraavaa:
HD-DVD-asemalla elokuvaa katsoessa ruudussa vilkkuu Xboxin logo ja alareunassa viesti: Secure HDCP Link Lost. Elokuvan äänet kuuluvat normaalisti.
Silloin tällöin kaikki toimii kuitenkin normaalisti ja elokuvan pystyy katsomaan mutta taas seuraavana päivänä kuva vilkkuu ja leffa ei näy. Elokuvasta ei ole kiinni sillä saattaa näkyä tai olla näkymättä saman leffan ollessa koneessa.
Kaapelina on boxin alkuperäinen HDMI-kaapeli ja televisiona LG:n 37" Full HD.
Mikä mahtaa olla vikana?
Jostain sain vinkkiä, että johtuisi HDMI-kaapelista. Kokeilin tarvikekaapelilla mutta ei vaikutusta. Kuulemma PS3:n kaapelilla saattaisi toimia mutta sitä en ole vielä raaskinut ostaa, kun ei varmuutta asiaan ole.
Xbox-tuessa muuten eivät osanneet sanoa asiaani mitään.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Ohops, jäi huomaamatta tämä viesti. Vastaus siis hieman myöhässä :). Boxi suoltaa komponentin kautta 1080i kuvaa, eli HD-readyna mennään.

Batman Beginsin kaveriksi kilahtanee huomenna Blade Runner: Final Cut HD DVD, tuskin maltan odottaa!

Hittolainen! Tällaisten lukeminen nostattaa niin veden kielelle, ja tekisi niin mieli ostaa asema! Itselläkin kun olisi 1080i:tä siinä käyttävä LG:n 37-tuumainen HD-ready. Ja jos kuva on 1080i:näkin nannaa.... Rahatilanne ei vaan salli millään moista ostosta :(
Kuinka pitkään viiden ilmaiselokuvan tarjous olikaan voimassa?

Pääsen kuitenkin todennäköisesti tässä lähiaikoina ainakin jonkinmoisen HD-elokuvan makuun, kun hommaan muistitikun johon "hankin" leffoja HD:na netistä :rolleyes:
Ainakin nuo 600 x jotain -versiot eli ihan Xvidit toimii ainakin? Ja HD:ista .wmv ja x264(.mkv)? Meinasin tuollaista Bluraylta ripattua 720p - Prison Breakia kokeilla tikulta, wmv-muotoinen joten pitäisi onnistua.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Hittolainen! Tällaisten lukeminen nostattaa niin veden kielelle, ja tekisi niin mieli ostaa asema! Itselläkin kun olisi 1080i:tä siinä käyttävä LG:n 37-tuumainen HD-ready. Ja jos kuva on 1080i:näkin nannaa.... Rahatilanne ei vaan salli millään moista ostosta :(
Kuinka pitkään viiden ilmaiselokuvan tarjous olikaan voimassa?

Pääsen kuitenkin todennäköisesti tässä lähiaikoina ainakin jonkinmoisen HD-elokuvan makuun, kun hommaan muistitikun johon "hankin" leffoja HD:na netistä :rolleyes:
Ainakin nuo 600 x jotain -versiot eli ihan Xvidit toimii ainakin? Ja HD:ista .wmv ja x264(.mkv)? Meinasin tuollaista Bluraylta ripattua 720p - Prison Breakia kokeilla tikulta, wmv-muotoinen joten pitäisi onnistua.
Suosittelen vilkaisemaan huutonettiä, mikäli käytettykin asema kelpaa. Siellä on aika moni vain ottanut viisi ilmaista elokuvaa ja laittanut asemansa samantien myyntiin. Itsehän sain omani vain 80 eurolla, kuten jo mainitsinkin tuolla :). Viiden ilmaisleffan tarjous taisi olla voimassa tämän kuun loppuun, mutta kirjeen postitusaikaa on muistaakseni helmikuun loppuun asti.

Enhän minä mikään asiantuntija ole, mutta aivan varmasti tuolla telkkarilla koet sen kuuluisan "WOW!" efektin työntäessäsi ensimmäisen HD-leffasi sisään.

Ja kyllä, nuo avit ja etenkin wmv-hd pätkät toimivat boxissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: HD-DVD-asema

Tilillä on tällä hetkellä 40, ensi kuussa toinen mokoma lisää. Siitä sitten vaan huuto.nettiin :p
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Hahhah, monen mutkan kautta sain tänään, tarjouksen viimeisenä päivänä hommattua soittimen! Eli vielä pitäisi minun saada ne viisi leffaa :) Vähän meni kyllä tiukille!

Aseman asennus kävi helposti. Nyt käyn vuokraamassa tai ostamassa varmaankin tuon Transformersin jossain vaiheessa :cool:
Vielä kun ei ole mitään päässyt katsomaan.

Ilmaiselokuviksi tähän lomakkeeseen rastitin Riddickin Aikakirjat, Hurjapäät: Tokyo Drift, Troija, The Prestige ja World Trade Center. Mitään noista en ole nähnyt.

Mikä muuten on yleisesti HD DVD -leffojen halvin ostopaikka netissä? Entäpä muuten?
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Hahhah, monen mutkan kautta sain tänään, tarjouksen viimeisenä päivänä hommattua soittimen! Eli vielä pitäisi minun saada ne viisi leffaa :) Vähän meni kyllä tiukille!

Mikä muuten on yleisesti HD DVD -leffojen halvin ostopaikka netissä? Entäpä muuten?
Hienoa. Juuri sopivaan aikaan sait aseman hankittua :).

Itse olen leffoja metsästellyt lähinnä seuraavista putiikeista:

http://www.discshop.fi/shop/index.php
http://www.filmifriikki.fi/
http://www.cdon.com/

Filmifriikissä on tällä hetkellä pieni kasa HD DVD -leffoja mukavaan 19,90 euron tarjoushintaan. Kannattaa vilkaista, josko sieltä joku mieleinen löytyisi. Itse ajattelin ainakin Thingin kahmaista hyllyyni. Suomen ulkopuolelta en ole vielä leffoja tilaillut, eli ulkomaalaisista sivustoista ei ole juurikaan hajua.

Ja jos et vielä tiedä, niin Highdef digestistä voi käydä vilkaisemassa melko tarkat laatuarvostelut melkein jokaisesta HD DVD:stä. Eli ei tarvitse ihan sikaa säkissä ostella :).
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Huuto.net on kans aika hyvä mesta jos haluaa HD DVD tai myös Blu-ray leffoja hankkia, jos niiden ei tarvi olla uusia. Ihan kiitettävästi niitä siellä on myynnissä.
 
Vastaus: HD-DVD-asema

Filmifriikissä on kauheasti leffoja, mutta ei mitään tehokasta keinoa erotella HD DVD:t muista. :( Vai onko??
Nyt saa selata koko sivuston niitä haravoiden...
 
Ylös Bottom