Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HDMI vs. Komponenttikaapeli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fabu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: HDMI vs. Komponenttikaapeli

Toi SACD ottaa kyl päähän. Haluaisin Thrillerin SACD:lle, mutta ei mulla oo kunnon HDMI-vahvaria. Miksiköhän ei voi optisen kautta toistaa? Ja oliskohan mitenkään mahdollista, että koskaan tulisi optisella mahdolliseksi? Kyllähän 7.1 HDMI:llä joskus tulevaisuudessa tulee hankittua, mutta ei nyt varmaan kahteen vuoteen ainakaan..

Cyrus1 sanoi:
Toi SACD ottaa kyl päähän. Haluaisin Thrillerin SACD:lle, mutta ei mulla oo kunnon HDMI-vahvaria. Miksiköhän ei voi optisen kautta toistaa? Ja oliskohan mitenkään mahdollista, että koskaan tulisi optisella mahdolliseksi? Kyllähän 7.1 HDMI:llä joskus tulevaisuudessa tulee hankittua, mutta ei nyt varmaan kahteen vuoteen ainakaan..

SACD:tä vaatii enemmän kaistaa kuin mitä optisesta löytyy. Se on mahdollista muuttaa PCM-muotoon, jolloin se "mahtuu" optiseen, mutta laatu heikkenee, joka tekee hommasta tietysti aika älytöntä.

Sinänsä et Thrillerin kanssa menetä paljon. Sehän on 2-kanava-SACD ja mitä olen kommentteja lukenut, on se ääneltään hyvin lähellä remasteroitua cd-versiota.

Jaahas, kiitoksia. Pitänee ostaa se Thriller sitten muuten vaan hyllyyn.:p

Pibe sanoi:
Telkkareiden välillä on eroa. Omalla LG:n 32LE2R:llä komponentti on yö ja HDMI päivä. :p
Ainakin jos huomioi jo pelkästään eron XO:lla komponentilla ja VGA:lla. Eiköhän sama päde plegelläkin varsinkin kun HDMI on vielä parempi kuin VGA.

Loistavaa, itse kun juuri ostin HDMI kaapelin kyseiseen telkkariin, saa sitten nähdä milloin tuo telkkari sitten tänne Raumalle HobbyHallista sitten saapuu. Itse pelaan nykyisellä 17" aina brightness lähes täysillä, tätä asetusta kutsun NS Nightvisioniksi sillä ero tumman kuvan ja kirkkaan kuvan välillä piemässä huoneessa on sen veroinen ;)

Noni, nostetaanpa tätäkin aihetta. Eli nyt on LCD-tv vihdoin ja viimein tilauksessa. Ja PS3 lähtee ensi viikolla matkaan.

Mulla on nyt vähän epäselvyyksiä siinä, että pystyykö HDMI kaapelin kanssa laittamaan äänet tavalliseen stereo viritinvahvistimeen? Eli kuva olisi HDMI, ja äänet erikseen AV kaapelilla? Onnistuuko? Vai pitääkö sitten hankkia komponenttikaapeli?

Kuvan ja äänen saa eri lähteestä. Mulla on esim. kuva HDMI:llä töllöön ja ääni vahvariin optisella. Olen tehnyt myös alakerrassa niin, että kuva on HDMI:llä ja äänet analogisesti stereopiuhoilla sitä kautta, mistä komposiittikuva saadaan töllöön.

Hex sanoi:
SACD:tä vaatii enemmän kaistaa kuin mitä optisesta löytyy. Se on mahdollista muuttaa PCM-muotoon, jolloin se "mahtuu" optiseen, mutta laatu heikkenee, joka tekee hommasta tietysti aika älytöntä.

Ymmärrän, ettei 5.1-kanavainen SACD mahdu pakkaamattomana optiseen, mutta vaatiiko jo 2.0:kin liikaa kaistaa?

Jona Asih sanoi:
Ymmärrän, ettei 5.1-kanavainen SACD mahdu pakkaamattomana optiseen, mutta vaatiiko jo 2.0:kin liikaa kaistaa?
S/PDIF kuljettaa stereoäntä ihan pakkaamattomanakin, mutta parhaimmillaan 48kHz 16bit PCM-muodossa kun SACD tukee tuotakin parempaa pakkaamattoman äänen tallennusmenetelmää (Direct Stream Digital, 2,8 MHz 1bit PDM). Eri asia sitten on kuka noiden välistä eroa huomaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onko tietoa mistä sais hommattua parempilaatuista PS3-yhteensopivaa komponenttipiuhaa?

Sori jos menee liian hifistelyksi, mutta yleensä en oo ollu tyytyväinen noiden perus "lakunarujen" laatuun :D

Olisin liittämässä PS3:sta analogisesti 2-kanavaiseen vahvistimeen ja telkkari on ilman HDMI:tä.

Joopi sanoi:
Onko tietoa mistä sais hommattua parempilaatuista PS3-yhteensopivaa komponenttipiuhaa?

Sori jos menee liian hifistelyksi, mutta yleensä en oo ollu tyytyväinen noiden perus "lakunarujen" laatuun :D

Olisin liittämässä PS3:sta analogisesti 2-kanavaiseen vahvistimeen ja telkkari on ilman HDMI:tä.
Capi-Onlinesta Sonyn virallinen ja taatusti asianmukainen PS3-komponenttikaapeli 21,90e + postit. Liikkeestä tuli oma kompokaapeli hankittua. Ripeä oli toiminta ja lähetys.

Mitkäs nyt on toimivia hdmi-kaapeleita (merkki), mitkä epätoimivia? Silloin tällöin kuulee juttuja vihreistä häriöpikseleistä/väläyksistä/viivoista jotka korjautuvat vaihtamalla kaapelia...

Corca sanoi:
Capi-Onlinesta Sonyn virallinen ja taatusti asianmukainen PS3-komponenttikaapeli 21,90e + postit. Liikkeestä tuli oma kompokaapeli hankittua. Ripeä oli toiminta ja lähetys.

Minkäs pituinen toi virallinen kaapeli on? Kaikki mihin olen törmännyt ovat olleet 1.8 metriä, mikä on aika niukasti.

Shocky sanoi:
Minkäs pituinen toi virallinen kaapeli on? Kaikki mihin olen törmännyt ovat olleet 1.8 metriä, mikä on aika niukasti.
Sen verran on oma kaapeli niettautunut johtomeren sekaan, etten lähde kuohimaan, mutta tämän näköisestä paketista on kyse. Pakkauksen alaosassa näyttäisi lukevan 3.0m / 10ft. Gamestopin infosivuillakin puhutaan samoista pituuksista eli lienee turvallinen hankinta, jos kolmemetrinen riittää.

Käykö ps3 kanssa ihan mikä hdmi-hdmi kaapeli ? eli ei tarvii olla joku sonyn oma, vaan käykö joku 9 euron halppis ?

jusku.<<3 sanoi:
Käykö ps3 kanssa ihan mikä hdmi-hdmi kaapeli ? eli ei tarvii olla joku sonyn oma, vaan käykö joku 9 euron halppis ?
Jos letkun pituus on alle 2 metriä, niin halpis riittää ihan hyvin. Mullon tuollainen Clas Ohlssonilta ostettu Mikälie-valmistajan 1,5 metrin letku, eikä ole mitään ongelmia koskaan ollut. Hintaa taisi olla 16 euroa.

Touho sanoi:
Itselläni maksoi 2m HDMI piuha yli 70 euroa.[/QUOTE
:eek: Onks sulla Platinoidut päät? :D
mun oisko Philpsin kullatuillapäillä oleva joku metrin makso 40

Onko sillä kaapelin laadulla mitään välii? Ku tuolla netissä myydään 1.8m piuhoja kulatuilla päillä jollaain reilulla 10.

jusku.<<3 sanoi:
Onko sillä kaapelin laadulla mitään välii? Ku tuolla netissä myydään 1.8m piuhoja kulatuilla päillä jollaain reilulla 10.
No tollaisella alle 2m letkulla ei mtn eroja.

Ylös Bottom