Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

TsukkariKettu sanoi:
Eipä tästä taida olla tosin minkäänlaista vastusta God Of War kolmoselle jahka sellanen joskus tulee.

Enpä olisi niin varma.:p Kyllähän GoW rulettaa, mutta saapa nähdä mihin tämä ja GoW 3 ylettää.

Btw. tämän pelin suunnittelu ja kehitys aloitettiin jo ennen kuin GoW1 oli ulkona. Vuoden 2003 alussa. En siis menisi "kopioksi" haukkumaan. Enkä kyllä muutenkaan, sen verran pelin tyyli ja juttujen perusteella myös taistelusysteemi eroaa GoWista.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Enpä olisi niin varma.:p Kyllähän GoW rulettaa, mutta saapa nähdä mihin tämä ja GoW 3 ylettää.

Btw. tämän pelin suunnittelu ja kehitys aloitettiin jo ennen kuin GoW1 oli ulkona. Vuoden 2003 alussa. En siis menisi "kopioksi" haukkumaan. Enkä kyllä muutenkaan, sen verran pelin tyyli ja juttujen perusteella myös taistelusysteemi eroaa GoWista.
Ootko pelannu gow ykkösen ja kakkosen läpi? Loppuu meinaan kakkonen niin helmeen kohtaan että gow 3 nousi samantien odotus-listan kärkeen itelläni. Saa olla tää heavenly sword kaikin-puolin aika perkeleen hyvä jos tätä gowiin alkaa ees vertaamaan, itteni mielestä kun molemmat gowit ovat "jumalpelejä" joiden tasolle yltää vain metal gear solidit ja muutamat muut harvinaisuudet. Mutta mielipide kysymyksiähän nämä on, samaa genreä edustaa tosin molemmat ja meno näyttää melko identtiseltä ja varmasti ovat ottaneet goweista oppia pelin kehityksessä.

Mutta mjooh, en kyllä usko että tällä tulee olemaan mitään sanottavaa gowi kolmoselle.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

pziuz sanoi:
Kyse olikin Heroesin jaksosta, ei pelkästä pelivideosta. ;)
Kyllä siitä Heroesin jaksosta oli pätkä katsottavana ympäri nettiä jo silloin taannoin, siis se kohta missä ne nuoret pelaavat Heavenly Swordia. ;)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

TsukkariKettu sanoi:
Ootko pelannu gow ykkösen ja kakkosen läpi? Loppuu meinaan kakkonen niin helmeen kohtaan että gow 3 nousi samantien odotus-listan kärkeen itelläni.

Itse asiassa en oo pelannu ku ykkösen, kakkonen on vielä hankintalistalla. Onhan ne prkleen kovia pelejä, mutta en ole osannu niitä nostaa mitenkään jumala-asemaan ohi esim. DMC:n. Sellasia parhaiden pelien joukkoon kuuluvia, mutta ei megahyperkamaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

TsukkariKettu sanoi:
varmasti ovat ottaneet goweista oppia pelin kehityksessä.
Eivät oikeastaan. Heavenly Swordin kehitys aloitettiin jo pitkälti ennen kuin God of Warista oltiin kuultu mitään. Sitten kun GoW paljastui sellaiseksi menestykseksi kuin se oli, HS oli jo pitkällä kehityksessä. Ei siinä vaiheessa enää pahemmin voi ottaa hirveästi oppia mistään. HS oli silloin jo sellainen kuin se on tänään (siinä mielessä siis, että kaikki pelimekaniikat oltiin mietitty, vaikkakaan eivät ehkä ihan kehitetty, loppuun asti).
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

FamaZ sanoi:
Eivät oikeastaan. Heavenly Swordin kehitys aloitettiin jo pitkälti ennen kuin God of Warista oltiin kuultu mitään. Sitten kun GoW paljastui sellaiseksi menestykseksi kuin se oli, HS oli jo pitkällä kehityksessä. Ei siinä vaiheessa enää pahemmin voi ottaa hirveästi oppia mistään. HS oli silloin jo sellainen kuin se on tänään (siinä mielessä siis, että kaikki pelimekaniikat oltiin mietitty, vaikkakaan eivät ehkä ihan kehitetty, loppuun asti).

Melkoisia oletuksia! :D
Ja kaikki nämä vuodet gowin jälkeen on, mitä, hinkattu shaderia? :p
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Paolo sanoi:
Melkoisia oletuksia! :D
Oletuksia? Ihan faktaahan tuo on. : / Kehittäjät aloittivat projektin jo 2003. Aluksi tietty oli pitkälti "pre-developmentia" (esikehittämistä? mikä lie suomenkielinen termi :p ). Suunnittelivat sitä, minkälainen peli tulisi olemaan (kovasti wuxia-elokuvista vaikutteita ottava seuraavan sukupolven toimintapeli). Ninja Theory, joka tunnettiin silloin vielä Just Add Monsterina, päätti heti alusta asti, että he lähtivät jo silloin tekemään peliä PS3/Xbox 360 -sukupolvelle (laitetta he eivät valinneet vielä tuolloin, vaan kehittivät peliä alustana Super-Mega-PC). He halusivat kehittää ensimmäisen "oikean" seuraavan sukupolven toimintapelin. Etkö usko? Noh, tässä on vuoden 2003 konsepti-traileri, jossa on jo monia piirteitä, jotka päätyivät lopulta myös nykyiseen peliin (yksi toimintakohtaus on vedetty melkeinpä suoraan Heavenly Swordiin, vain ympäristö on vaihtunut):

http://www.youtube.com/watch?v=iN6FlIcZEjE

Toki tuo eroaa nykyisestä HS:stä, mutta siinä on jo samanlaista aasialaista tunnelmaa, wuxiamaista toimintaa ja isoja vihollisjoukkoja/armeijoita, jotka ovat löytäneet tiensä myös nykyiseen HS:ään, joskin hieman muokattuina.

Tässä on sitten jo ihan teknologia-demo, jota Ninja Theory esitteli julkaisijoille 2004:

http://www.youtube.com/watch?v=VgQ5FVtUcJY

Jo tuossa 2004 "demossa" (se oli siis ihan pelattava & täysin interaktiivinen kokemus, jota julkaisijat saivat kokeilla itsekin, EI pelkkä video) oli kaikki mitä on lopulta päätynyt nykyiseenkin peliin. Nariko alkoi muodostua (vaikka hiukset olivatkin vielä lyhyehköt), videossa näkyy suuren armeijan sotilaita juoksentelemassa ympäriinsä ja taistelusysteemikin oli täydessä toiminnassa, vaikka raakile nykyisestä olikin.

God of War julkaistiin 2005 ja se näytettiin ensimmäisen kerran samana vuonna kuin Heavenly Swordia esiteltiin julkaisijoille kulissien takana, eli 2004. Ninja Theoryn kehittäjät ovat sanoneet useampaankin otteeseen, että he eivät tienneet yhtään mitään God of Warista, he keskittyivät vain oman projektiinsa. Kun peli lopulta paljastettiin 2005 ihan virallisestikin (hieman ennen tai jälkeen GoW:n julkaisun?), se oli jo kaikkea mitä se on nykyään. Vaikka Heavenly Swordiin liitetään usein Goddess of War -käsite, se on sinänsä kaukana kopiosta. Melkoinen sattuma, että samaan aikaan GoW saavutti niinkin suuren suosion kun HS esiteltiin.

Ja kaikki nämä vuodet gowin jälkeen on, mitä, hinkattu shaderia? :p
Öööhhh... Mitkä hyvät pelit kehitetään vuodessa tai kahdessa, varsinkaan kun on kyseessä niinkin eeppinen ja kunnianhimoinen projekti kuin HS nykyisille tehohirmuille? Unchartedia ynnä muita tulevia PS3-pelejä on kehitetty useita vuosia, vaikka ne eivät ole olleet yleisön tietoisuudessa kuin vuoden tai maksimissaan pari. Sitä paitsi:

1) Ninja Theory EI ollut iso kehittäjä. Silloinen Just Add Monster työllisti vain muutamia kymmeniä työntekijöitä, ja jossain vaiheessa vielä vähemmän (kun rahat alkoivat loppua).

2) Alunperin Heavenly Swordia tehtiin melkeinpä omalla rahoituksella ilman minkäänlaisen julkaisijan apua. Koska NT:llä ei ollut älyttömästi rahaa, projekti ei myöskään edennyt hirveän nopeaa. Tärkeintä Ninja Theorylle oli oikeastaan saada peli näytille julkaisijoille, jotta sitä rahaa kehittämiseen saataisiin lisää. Sony päätti toimia HS:n julkaisijana VASTA ennen vuoden 2005 E3:a (jossa HS paljastettiin kaikessa komeudessaan... tai ennemminkin kauneudessaan). Vasta silloin kehitys lähti käyntiin täydellä voimalla.

Vaikka hyvä perusta olikin jo valmiina kun Sony otti HS:n talliinsa, ei HS:n kaltaista peliä tehdä kuukaudessa tai parissa. Ninja Theory haluaa tehdä kunnollisen "seuraavan" (kait sitä voisi kutsua jo "nykyisen") sukupolven pelin, eivät vain HD-päivitystä PS2-sukupolven peleihin. NT:llä meni hetki siirtää kaikki PC:llä pyörivä tekniikka PS3:lle, mikä on yksi syistä HS:n viivästymiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

FamaZ sanoi:
Eivät oikeastaan. Heavenly Swordin kehitys aloitettiin jo pitkälti ennen kuin God of Warista oltiin kuultu mitään. Sitten kun GoW paljastui sellaiseksi menestykseksi kuin se oli, HS oli jo pitkällä kehityksessä. Ei siinä vaiheessa enää pahemmin voi ottaa hirveästi oppia mistään. HS oli silloin jo sellainen kuin se on tänään (siinä mielessä siis, että kaikki pelimekaniikat oltiin mietitty, vaikkakaan eivät ehkä ihan kehitetty, loppuun asti).
Niin ja silläaikaa kun peliä on kehitetty on jo kaksi gowia julkaistu. Ja molemmat ovat vähintäänkin tunnettuja pelejä. Ihmeellisesti vaan ku jotakii pelikuvaa HS:stä kahtelin ni oli aivan samanlainen nappien rämpytys khota kuin goweissa nuo nappiyhdistelmä-minipelit.

Mutta sitä on tietty vaikea sanoa muiden kuin pelintekijöiden onko vaikutteita otettu, itse sanoisin melko varmasti että totta helvetissä on mutta eihän näistä koskaan tiedä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Niin ja milloinkahan sen GoW1:sen kehitys alkoi ? 2001 :rolleyes:

Jos ei HS ole Kratokselta mitään lainaillut niin A. Minä olen Napoleon. B. Ninja Theorylla ollaan umpihulluja.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Zoukka sanoi:
Niin ja milloinkahan sen GoW1:sen kehitys alkoi ? 2001 :rolleyes:
Niin? Entä sitten? Kukaan ei kuitenkaan tiennyt siitä (ainakaan julkisesti) ennen vuotta 2004. HS aloitti työnsä täysin tietämättöminä GoW:sta.

Jos ei HS ole Kratokselta mitään lainaillut niin A. Minä olen Napoleon. B. Ninja Theorylla ollaan umpihulluja.
Jälleen kerran puhut täyttä paskaa. :rolleyes: Kaksi eri ryhmää voi toisistaan riippumatta ihan hyvin päätyä suht samanlaisiin tuloksiin. Heavenly Sword on toimintataistelupeli, joo, ja muistuttaa jonkin verran God of Waria. Se on kuitenkin täysin uniikki siinä, että miekan "olomuotoa" voi vaihtaa kesken kombon, mikä mahdollistaa paljon monipuolisemman taistelusysteemin mitä GoW:sta löytyy. Hero-sekvenssitkin (siis ne, joissa pitää painaa nappia oikeaan aikaan) löytyivät vuoden 2004 HS:stä (sehän näytettiin trailerissakin). Niitäkään ei siis olla kopioitu GoW:sta. Vain koska jokin näyttää samanlaiselta ei tarkoita että mitään oltaisiin lainailtu, kaikki HS:n ominaisuudet oltiin jo kuitenkin suunniteltu varhain, joten parin vuoden kehityksen jälkeen niistä oli enemmän tai vähemmän hiotut muodot varhaisissa buildeissa. Kyse ei todellakaan ole mistään kopioimisesta, plagioimisesta tai lainailusta, koska kyseisiin tuloksiin on päästy täysin itsenäisesti. NT:n kehittäjät ovat siis ennemminkin samanlaisia neroja mitä GoW:n, jos heitä jollain tavalla täytyy luonnehtia, koska ovat älynneet mitkä asiat toimivat toimintapeleissä.

Muutenkaan HS ei painota ylivedettyä verenvuodatusta ja raakuutta niin paljoa kuin God of War. Jos HS kopioi jotain, niin wuxia-LEFFOJA. Muuten se eroaa GoW:sta tunnelmaltaan, pelimekaniikaltaan ja juoneltaan yhtä paljon kuin Devil May Cryt.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Demoa pelanneena ei voi muuta kuin ihmetellä pelin grafiikkaa... Mutta... Kuinka vaan FamaZ haluaa pitää GoWit ja HSät erillään, niin ensimmäinen mikä itselleni tuli mieleen oli WWKD.. Eli What Would Kratos Do. Erilaisuutta on, mutta loppujen lopuksi tuo ketjumiekka ase tuntuu toimivan parhaiten. Samoin nuo erilaiset lopetusliikkeet, jne.. HSän suurin ongelma tulee olemaan se, että monet tulevat pitämään sitä GoW kloonina. Ei siinä mitään, loistava peli (mitä olen nähnyt) on kyseessä joka tapauksessa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Joo tästä pelistä en sano mitään ennenkuin siitä on arvosteluja ilmestynyt. Senverran hulluksi alkaa meno mennä, että se on "bail outin" paikka tähän väliin ;)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

1UP:n toimittaja oli saanut käsiinsä kolmanneksen pelistä sisältävän demon. 20 leveliä.

Juttua vasta vähän myöhemmin..
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Uuden videon ja Pelaajan ennakon myötä odotukset ovat lievästi nousseet peliä kohtaan! Uusimmassa videossa on jo ihan hyvä meno päällä osassa leveliä ja taistelusysteemin nappien käyttö kuulostaa hyvältä. Silmään pistävät vieläkin hengetön päähahmo, osa animaatioista ja huonosti peliin istuvat script-iskut.

Ja kyllä se edelleen lennokkuudessa näyttää lähinnä God of Warilta... mutta parhaalta on hyvä matkia.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

E3:n aikoihin tulee tod. näk. demo kyseisestä pelistä, IGN:n lyhyehkössä blogi-haastattelussa yksi kehittäjistä lupasi demon saapuvan Storeen "in the very near future... and I mean very near future!"

Sinänsä HS on käsittääkseni poikkeustapaus, että he ovat muistaakseni jonkun haastattelun perusteella lainanneet Team Soholta työvoimaa, jonka tehtävänä on tehdä täysin erillinen demo itse pelistä. Toisin kuin erinäisissä tapahtumissa nähdyt demot, tuleva demo ei siis välttämättä sisällä mitään pätkää varsinaisesta pelistä, vaan on vain demoa varten tehty näyte pelin teknologiasta ja pelattavuudesta. Eipähän "spoilaa" mitään kohtaa pelistä.
 
Ylös Bottom