Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
LOL, zoukka heittää taas legendasetit. Zoukka on todellinen super asiantuntija ja kaikkien kannattaa kumartaa. Siinä kaveri, joka tuntee pelit läpeensä ja osaa tuoda tämän vielä hyvin ilmi.:p

Kiitos tässähän menee ihan hämilleen. Palaute teiltä höpönassukoilta saa minut aina jaksamaan!
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Hyvä hyvä, pitää siis jatkaa palautteen antamista niin pääsee lukemaan komiikkaasi jatkossakin.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Zoukka sanoi:
Kiitos tässähän menee ihan hämilleen. Palaute teiltä höpönassukoilta saa minut aina jaksamaan!
Täytyyhän jonkun olla positiivinenkin. SD-grafiikoista en tiedä, eikä kiinnostakkaan. Mutta kaikki aikaisemmat kommenttisi huomioonottaen veikkaisin väitteesi niiden huonoudesta olevan taas niin täyttä PASKAPUHETTA. Viittasin siihen, että itseni lisäksi moni muukin jo aiemmin mainitsi, ettei heille peli avautunut ekalla kerralla yhtään. MITÄ MITÄ!Pelaa peliä kunnolla ja tule sitten itkemään tänne!
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Hyvä hyvä, pitää siis jatkaa palautteen antamista niin pääsee lukemaan komiikkaasi jatkossakin.

Hyvinhän tuo komiikkani toimi Lairinkin kohdalla. Saa nähdä osunko yhtä nappiin tämän tekeleen kanssa. Ja miksi jyystäisin jonkun pelin demoa kovinkaan pitkään jos se ei hauskalta tunnu. Eipä tuo koneen omistajakaan pelille lämmennyt (NG kuulemma 10x parempi), mutta mepä olemmekin niitä superjuntteja.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Tämän viestin jälkeen keskustelussa unohdetaan kaikki henkilökohtaisuudet ja keskitytään katsomaan vain Heavenly Swordin suuntaan.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Zoukka sanoi:
Hyvinhän tuo komiikkani toimi Lairinkin kohdalla. Saa nähdä osunko yhtä nappiin tämän tekeleen kanssa. Ja miksi jyystäisin jonkun pelin demoa kovinkaan pitkään jos se ei hauskalta tunnu. Eipä tuo koneen omistajakaan pelille lämmennyt (NG kuulemma 10x parempi), mutta mepä olemmekin niitä superjuntteja.
Eihän se NG myöskään ollut ensikokeilulla hyvä, sai sitä demoa pariin otteeseen pelata että se alkoi tuntua hauskalta.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

NGS & HS demot ladanneena ja monta kertaa testanneena tulin seuraavaan lopputulokseen. NGS en osta. HS on pakko-ostos, herranen aika että tämä peli on tyylikästä mättöä.

Todellakin ensimmäisellä demon kokeilukerralla en päässyt sitä köysijuoksentelua pidemmälle :P. Tokalla demoilulla pääsin tappeluun asti. Kolmannella kerralla luin ohjeet ja varsinkin sen miten blokataan ja tehdään vastaiskut :cool: peli sai aivan uusia ulottuvuuksi.

Härreguud mikä peli.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Todella mielenkiinnolla odotan että pääsen tätä demoa pelaamaan. Ei nimittäin nyt ole mahdollisuuksia kun ei ole kunnon TV:tä käytössä. Ensiviikon pitäisi ratkaista tilanne 42 tuumaisen Full hd töllön muodossa. ;)

Jos muuten taistelusysteemi on samantyylinen kuin esim. Rise to Honorissa (edelleen parhaiten toteutettua yksi vastaan kaikki - mätkettä) tai Mark of Krissä, eli vihuja tulee monta kerralla ja pelaaja pääsee Jet Li tyyliin mätkimään porukkaa niin huh huh.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Toinen ja viimeinen läpäisy.

Pelimekaniikkaa testailin äärimmilleen ja kyllähän tuo pelittää. Edelleenkin se on silti aika löysän näköinen ja vastaliikkeet lähtevät kyllä vähän liiankin helposti. Scriptatut liikkeet eivät tähän peliin sovi suuren vihumäärän takia. Ne ovat myös liian hitaita eivätkä ole kovin "cooleja". Vihollisten mätkiminen kuitenkin onnistuu melko sulavasti joten kyllä sitä voi ihan ookooksi nimittää. Tavaroiden nakkelu on ihan hauskan näköistä joskin tatilla olisin niitä mieluummin ohjannut.

Grafiikka ei edelleenkään vakuuta. Tekniikka on odotetusti kunnossa, mutta tyyli on peestä ja animaatio haisee. Naruilla kipittämisessä oli fiilistä suunnilleen yhtä paljon kuin rollaattorikisassa. Vihollisten "hehkuvat" liikkeet myös hiukan häiritsevät silmää.

Mutta loppujen lopuksi tästä on kuitenkin tulossa isolla rahalla tuotettu mättöpeli eli eiköhän se kaupaksi mene. Ninja Gaideniin, GoW:iin ja Danten seikkailuihin on kuitenkin vielä niin pitkä matka, että tokkopa sitä kiritään vielä sequeelissakaan.


DMC4 am win.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Zoukka sanoi:
Toinen ja viimeinen läpäisy.

Pelimekaniikkaa testailin äärimmilleen ja kyllähän tuo pelittää. Edelleenkin se on silti aika löysän näköinen ja vastaliikkeet lähtevät kyllä vähän liiankin helposti. Scriptatut liikkeet eivät tähän peliin sovi suuren vihumäärän takia. Ne ovat myös liian hitaita eivätkä ole kovin "cooleja". Vihollisten mätkiminen kuitenkin onnistuu melko sulavasti joten kyllä sitä voi ihan ookooksi nimittää. Tavaroiden nakkelu on ihan hauskan näköistä joskin tatilla olisin niitä mieluummin ohjannut.

Naruilla kipittämisessä oli fiilistä suunnilleen yhtä paljon kuin rollaattorikisassa.

Ensinnäkin, vihollisten vähäisen määrän takia et varmasti kahdella pelikerralla testaa pelimekaniikkaa "äärimmilleen", siitä on turha edes kiistellä. Muut asiat sitten ovatkin makuasioita, joten en ala niistä enempää kiistelemään. Jos HS:n narullakipittämisessä ei ollut tuon vertaa fiilistä, niin johan on prkl!Sitten ei taida missään pelissä olla fiilistä:p Harvaan jäävät teikäläisen vibat peleistä;)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

karpaasi sanoi:
Ensinnäkin, vihollisten vähäisen määrän takia et varmasti kahdella pelikerralla testaa pelimekaniikkaa "äärimmilleen", siitä on turha edes kiistellä. Muut asiat sitten ovatkin makuasioita, joten en ala niistä enempää kiistelemään. Jos HS:n narullakipittämisessä ei ollut tuon vertaa fiilistä, niin johan on prkl!Sitten ei taida missään pelissä olla fiilistä:p Harvaan jäävät teikäläisen vibat peleistä;)

Narulla juoksu "voisi" olla hienoa. Tässä tapauksessa siihen ei vaan oltu saatu fiilistä. Ei oltu lähelläkään esmes God of War kakkosen samantyylisiä kohtauksia. Tekemällä tehty kuvaa ehkä tuota narujuoksua melko hyvin.

Mutta kuten sanoit kaikki on lopulta makuasiaa. Siksi en koskaan pysty käsittämään miksi negatiivisiin mielipiteisiin suhtaudutaan täällä aina samalla noitavainokiihkolla.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Tästä taitaa kyllä tulla ensimmäinen peli koskaan jonka tulen vääntämään läpi täydellä suomenkielellä siis dubbineen ja kaikkineen. Ei se ehkä huippu laadukkaalta kuulosta mutta se lisää jotain peliin jota ei voi sanoin kuvailla, On se hienoa että meidät täällä harvaan asutussa pohjolassakin otetaan huomioon edes tällä tapaa. "Katkaiskaa köydet" "Onko se hän" "Ei se voi olla" alun suomenkieli (se jossa nariko puhelee) kuulosti enemmän joltain kertovalta runolta kuin perus suomenkieleltä .

En menisi täysin vertaamaan tätä peliä ninja gaideniin saatika devil may cry tai Gowiin nämä eroavat aika tavalla toisistaan. Sillä taistelumekaniikka perustuu kolmeen tyyliin joita voi sekoitella keskenään,
kun taas ninja gaiden perustuu yhteen tyyliin(per ase, mutta näitä ei voi kesken taistelun vaihtaa lennossa) sekä acrobatiaan (seinien hyväksi käyttö, väistöliikkeet etc)
DMC on taas taistelumekaniikaltaan suhteellisen kömpelö jos näihin kahteen vertaa, siinä kun pitää valita kahden lyöntinäpin, puolustuksen tai acropatian kanssa, näitä ei kuitenkaan voi käyttää samaan aikaan(kuten näissä kahdessa aiemmin mainitsemassa,) kahden mättö aseen sekä aseen välillä vaihtelu sekä tyylikkäät liikkeet lisäävät silti peliin jotain mikä on varmasti miellyttänyt jo 3:n pelin verran.
Gow on helposti lähestyttävä brutaalisuuden riemuvoitto, taistelumekaniikka ei omaa ehkä syvyyttä yhtäpaljon kuin yllä mainitut mutta se toimii niin kuin sen pitäisikin ja omaa tarpeeksi syvyyttä varmasti kaikille peligenrestä pitäville.

Ehkä ainoa saman kaltaisuus on näissä että näissä mätätään vastustajia.

Gow ja NG sarjoista poiketen vaikuttaa siltä ettei HS tule sisältämään juurikaan puzle tyylisiä tehtäviä saatika tasoloikkaa. Tästä kertoo ainakin hyppynäppi sekä lähes 100% taisteluun keskittyneet kontrollit.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

karpaasi sanoi:
Ensinnäkin, vihollisten vähäisen määrän takia et varmasti kahdella pelikerralla testaa pelimekaniikkaa "äärimmilleen", siitä on turha edes kiistellä.

Vihollisten määrä on demossa minimaalinen eikä Narikolla ei ole käytössään kaikkia liikkeitä ja silti taistelusta näkee jo nyt, että siitä löytyy syvyyttä, noin kymmenkertaisesti GoWin vastaavaan verrattuna. Edelleen, pidän kyllä GoWista paljon, mutta sen vahvuudet olivat enemmän presentaatiossa, hyvissä välipuzzleissa ja viihdyttävässä vaikkei niin syvällisessä taistelusysteemissä. HS:n presentaatio tuntuu olevan vielä paljon GoWin vastaavaa kovempi ja taistelu tuntuu vielä viihdyttävämmältä ja paljon syvemmältä.

Ainakin minulle HS on jo tällä pelaamisella ja näkemisellä lähes varmasti GoWin edellä. GoW on ollut mielestäni siksi DMC:n ja NG:n tasolla, että niistä peleistä puuttuu se viimeinen silaus musiikkeja ja tarinaa myöten, vaikka taistelusysteemi onkin molemmissa kovempi. Heavenly Sword vaikuttaa kuitenkin ensimmäiseltä tämän genren peliltä, josta löytyy kaikki osa-alueet korkealle hiottuina. Mahtavat grafiikat, mahtavat musiikit, syvä ja todella coolin/viihdyttävän tuntuinen taistelusysteemi sekä todella hyvin näytelty/esitetty tarina. Siis tähän asti nähdyn ja koetun matskun perusteella.

Pelin läpäistyähän sen lopputuloksen sitten näkee. Niin moni pieni juttu kuitenkin voi vaikuttaa paljonkin kokonaisuuteen, kuten on tässä NG:tä pelatessa nyt viimeksi tullut huomattua. Ja HS:n kohdalla nyt on vielä se iso juttu, että lopullisen pelin tarvitsee olla tasapainotettu niin, että pelimekaniikan syvyydelle löytyy oikeasti käyttöä eikä se ole vain vaihtoehtona. Veikkaan kuitenkin näin etukäteen tässä genressä pelien järjestyksen menevän minulla tähän tyyliin: HS > DMC > NG = GoW, erot kuitenkin järjettömän pienet ja kaikki siellä reilusti 90% paremman puolella kokonaisarvosanoissa. Tämä genre taitaa itse asiassa nykyään olla suosikkini, niin paljon kovaa kamaa löytyy..

zoukka sanoi:
Mutta kuten sanoit kaikki on lopulta makuasiaa. Siksi en koskaan pysty käsittämään miksi negatiivisiin mielipiteisiin suhtaudutaan täällä aina samalla noitavainokiihkolla.

Siksi, että nytkin mielipiteesi koko pelistä perustui yhteen läpijuoksuun todella lyhyestä demosta. Sitten ollaan julistamassa kuinka Ninja Theory on aika keskinkertainen studio ja kuinka peli on suora kopio GoWista, kun evadekin löytyy oikean tatin takaa ja siellä on sitä QTE-kamaa, jota ei nykypäivänä mistään muista peleistä löydykään..

Esim. nyt kun perustelit "vähän" järkevämmin juttuasi, ei ainakaan minulla ole vaikeuksia suhtautua kommenttiisi ihan normaalisti. Sinulle ei iskenyt pelin fiilis eikä taistelussakaan ole ehkä tarpeeksi tiukkuutta. Sillä selvä, et pidä pelistä ja kerroit miksi. Yhdellä pikatestauksella kerrottu "umpi huono GoW-kopio" kommentti ei ehkä kuitenkaan mene läpi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Viper7 sanoi:
Gow ja NG sarjoista poiketen vaikuttaa siltä ettei HS tule sisältämään juurikaan puzle tyylisiä tehtäviä saatika tasoloikkaa. Tästä kertoo ainakin hyppynäppi sekä lähes 100% taisteluun keskittyneet kontrollit.

No tuota Puzzleja löytyy hivenen ainakin ekan kappaleen perusteella. Enkä nyt usko, että ne siihen loppuisivat. Ja ihan mielenkiintoisia olivat.

Periaatteessa ohjattuja tasoloikkiakin. Jos tasoloikka kohdiksi lasketaan nappien tai tatin oikea aikaista liikuttamista haluttuun suuntaan, jolloin hahmo hyppii. No periaatteessa sitä samaa kuin alun köysi kohtauksessa.

Jännää minusta pelissä on se, että kuten demon alussa paasilta hypätään vihollisten sekaan, niin pitää nappia painella. Jos tässä epäonnistuu, niin hahmo ei laskeudu normaalisti jaloilleen. Tai jos hyppelykohdissa ajoitus ei mene nappiin, hahmo liukastuu, mutta ei tipu aivan alas asti kuolemaan.

Jos itse olisin tuota demoa pelannut ensiksi, niin olisin kyllä pettynyt. Siis todella lyhyt ja ei tuon perusteella kuvaa saa pelistä oikein.Tai no saa kuvan yhdellä pelikerralla. Hieno Grafiikka, muuten fiilis että ompas paska peli.

No itselleni HS on Grafiikaltaan kaunein peli mitä oon pelannut (Paljon tuli katseltua olkapäänapeilla ympärilleen maisemia ihaillen) ja ei ole GoW tyylinen peli loppujen lopuksi vaikka paljon samaakin on. GoW pääsi nappeja rämpyttämällä eteen päin, mutta tässä pelissä se ei yksinkertaisesti pitkälle vie. Vaan pitää opetella taistelusysteemi ja homma alkaa toimimaan. Sekä tietty tulee mielenkiintoisemmaksi. Sitä en tiedä onko vaihtoehtoina eri vaikeustasoja, mutta kyllä ainakin itselläni tälläkin tasolla riitti purtavaa.

Noin 3-4h olen pelannut, eli ekan kappaleen läpi. Toisin sanoen varmaan 99.9% enemmän kuin mitä tuo demo oli. Ja tuon pelisession jälkeen jäi kyllä suuri nälkä peliä kohtaan ja pakkohan se on hommata että näkee miten tarina jatkuu. Ja mitä kaikkea sieltä vielä vastaan tulee. Itse siis nautin pelistä, vaikka en ole ihan tälläisten pelien fanaattinen fani.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Zoukka sanoi:
Siksi en koskaan pysty käsittämään miksi negatiivisiin mielipiteisiin suhtaudutaan täällä aina samalla noitavainokiihkolla.
Sama juttu kuin Twilight Princessin saaman surullisenkuuluisan 8.5:n kanssa: mielipiteillä ei nykyään ole enää väliä. Jos Halo 3 saa alle kympin arvosanan, arvostelija todennäköisesti lynkataan.

Itse pidin HS:n demoa sairaan hyvän näköisenä ja parin pelikerran jälkeen pelaaminenkin tuntui ihan mukavalta. Todennäköisesti menee hankintaan, lupaavasti ainakin näyttää ensimmäiseltä PS3:n AAA-yksinoikeudelta.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Olisi muuten hienoa, jos tällaisten pelien nappulapainelut tasoloikissa olisi toteutettu hieman samaan tyyliin kuin vaikka GitarooMan. Ensin monipuolista nappulamäiskettä hirveään tahtiin ja sitten katsotaan mitä ukkeli tekee. :p

Monen monituista kertaa tullut kyllä pelattua demo läpi ja aina vaan jaksaa enemmän ja enemmän. Olisi jo syyskuu :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

XShava sanoi:
Noin 3-4h olen pelannut, eli ekan kappaleen läpi.
Previkassahan ei ole ainakaan valikon perusteella ihan eka kappale. Eli koko peli ei tule alkamaan sillä köysijuoksulla.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Oliver sanoi:
Previkassahan ei ole ainakaan valikon perusteella ihan eka kappale. Eli koko peli ei tule alkamaan sillä köysijuoksulla.

Juu, todennäköisesti totta. Eli toisen kappaleen olen pelannut, eli se pitä previkka antoi pelata. Eka kappale suljettu, mutta ensimmäisen jakson nimen perusteella peli tosiaan alkaisi sieltä.

Vaikka toisaalta toisen kappaleen lopun perusteella, epäilen että valmiskin peli voisi mahdollisesti alkaa toisestakin kappaleesta. Mutta jätetään nyt se kertomatta, siis miten loppu.

No aika näyttää.
 
Ylös Bottom