Vastaus: Heavenly Sword [Hype]
karpaasi sanoi:
Ensinnäkin, vihollisten vähäisen määrän takia et varmasti kahdella pelikerralla testaa pelimekaniikkaa "äärimmilleen", siitä on turha edes kiistellä.
Vihollisten määrä on demossa minimaalinen eikä Narikolla ei ole käytössään kaikkia liikkeitä ja silti taistelusta näkee jo nyt, että siitä löytyy syvyyttä, noin kymmenkertaisesti GoWin vastaavaan verrattuna. Edelleen, pidän kyllä GoWista paljon, mutta sen vahvuudet olivat enemmän presentaatiossa, hyvissä välipuzzleissa ja viihdyttävässä vaikkei niin syvällisessä taistelusysteemissä. HS:n presentaatio tuntuu olevan vielä paljon GoWin vastaavaa kovempi ja taistelu tuntuu vielä viihdyttävämmältä ja paljon syvemmältä.
Ainakin minulle HS on jo tällä pelaamisella ja näkemisellä lähes varmasti GoWin edellä. GoW on ollut mielestäni siksi DMC:n ja NG:n tasolla, että niistä peleistä puuttuu se viimeinen silaus musiikkeja ja tarinaa myöten, vaikka taistelusysteemi onkin molemmissa kovempi. Heavenly Sword vaikuttaa kuitenkin ensimmäiseltä tämän genren peliltä, josta löytyy kaikki osa-alueet korkealle hiottuina. Mahtavat grafiikat, mahtavat musiikit, syvä ja todella coolin/viihdyttävän tuntuinen taistelusysteemi sekä todella hyvin näytelty/esitetty tarina. Siis tähän asti nähdyn ja koetun matskun perusteella.
Pelin läpäistyähän sen lopputuloksen sitten näkee. Niin moni pieni juttu kuitenkin voi vaikuttaa paljonkin kokonaisuuteen, kuten on tässä NG:tä pelatessa nyt viimeksi tullut huomattua. Ja HS:n kohdalla nyt on vielä se iso juttu, että lopullisen pelin tarvitsee olla tasapainotettu niin, että pelimekaniikan syvyydelle löytyy oikeasti käyttöä eikä se ole vain vaihtoehtona. Veikkaan kuitenkin näin etukäteen tässä genressä pelien järjestyksen menevän minulla tähän tyyliin: HS > DMC > NG = GoW, erot kuitenkin järjettömän pienet ja kaikki siellä reilusti 90% paremman puolella kokonaisarvosanoissa. Tämä genre taitaa itse asiassa nykyään olla suosikkini, niin paljon kovaa kamaa löytyy..
zoukka sanoi:
Mutta kuten sanoit kaikki on lopulta makuasiaa. Siksi en koskaan pysty käsittämään miksi negatiivisiin mielipiteisiin suhtaudutaan täällä aina samalla noitavainokiihkolla.
Siksi, että nytkin mielipiteesi koko pelistä perustui yhteen läpijuoksuun todella lyhyestä demosta. Sitten ollaan julistamassa kuinka Ninja Theory on aika keskinkertainen studio ja kuinka peli on suora kopio GoWista, kun evadekin löytyy oikean tatin takaa ja siellä on sitä QTE-kamaa, jota ei nykypäivänä mistään muista peleistä löydykään..
Esim. nyt kun perustelit "vähän" järkevämmin juttuasi, ei ainakaan minulla ole vaikeuksia suhtautua kommenttiisi ihan normaalisti. Sinulle ei iskenyt pelin fiilis eikä taistelussakaan ole ehkä tarpeeksi tiukkuutta. Sillä selvä, et pidä pelistä ja kerroit miksi. Yhdellä pikatestauksella kerrottu "umpi huono GoW-kopio" kommentti ei ehkä kuitenkaan mene läpi.