Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

5 tuntia lyhyt joo, mutta esim. God of War II oli itselleni aivan liian pitkä ja kesti 10 tuntia.
Mielenkiintoista, että nyt puhutaan, että 5 tuntia on liian lyhyt kesto pelille. Eikös GeoW:kin kestänyyt sen kahdeksan tuntia pelata läpi? Joo siinä on nettipeli, mutta ei mennä siihen. GeoWia kuitenkin jaksetaan hehkuttaa joka käänteessä, kuinka huippu ja hyvä se oli.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Gears oli sellanen 6-8 tuntia ekalla kerralla. Mutta sekin on sinne samaan mikä pelataan pariin kolmeen kertaan vaikeammilla vaikeusasteilla, eli ei haitannut lyhyt kesto.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Lol mene mic selittelemään jonnekin jotain omias häpeänurkkaan tai jonnekin. Esim. DMC3:n pelasin 5 kertaa läpi, ekalla läpipeluulla meni lähemmäs kymmentä tuntia, toka läpipeluu olikin enää sen 5. Ja esim. Silent Hill 3 oli kellon mukaan alle 6 tuntia ekalla läpipeluukerralla, eikä se pahemmin haitannu, yksi suosikkipelejäni. Monta kertaa läpipelattavat pelit nyt vaan on sellasia ettei niissä ota päähän, jos peli on lyhyt ja tämä nimenomainen genre varsinkin on sellanen, jossa lyhyt peli ei haittaa lainkaan, jos vaan taistelusysteemi on hyvä, koska peliä pelaa taistelumekaniikan loistavuuden ja sitä kautta tulevan viihdyttävyyden takia.

Ja loppuun vielä "kannattaa varmaan venailla vielä asiallisempia revikoita". LOL, mihinköhän viittasit, pelin kestoon vai arvosanaan? Enkä tarvitse kuin yhden arvauksen. :D
Lolomgwtf
En mene häpeänurkkaan tai jonnekin, menehän itte lollottelemaan sinne tai jonnekin.
:p

Vaikka pelais tsiljoona kertaa pelin läpi, mitä itte en yleensä harrasta mutta tunnustan että muut saattaa harrastaa, niin jos kesto on 5 tuntia ekalla läpipeluukerralla, niin kyllä se musta on liian lyhyt täyshintaiseksi peliksi.

Mut kai tää on vaan väärä mielipide, kun ei näy PSN tagia nikin alla.
:mad:

Viittasin pelin kestoon, niin uskomattomalta se kuulostaa, ja niin vähän pistän painoarvoa tilttiin.

edit:
Mulla kyllä meni GeoW yli kymmenen tuntia (+ kymmeniä tunteja livessä) ja GoW ei ollu yhtään liian pitkä. Mieti jos GeoW ois ollu viistuntinen, niin ei hyvää päivää sitä ilkuntaa ja huutonaurua.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

pziuz sanoi:
5 tuntia lyhyt joo, mutta esim. God of War II oli itselleni aivan liian pitkä ja kesti 10 tuntia.
Mielenkiintoista, että nyt puhutaan, että 5 tuntia on liian lyhyt kesto pelille. Eikös GeoW:kin kestänyyt sen kahdeksan tuntia pelata läpi? Joo siinä on nettipeli, mutta ei mennä siihen. GeoWia kuitenkin jaksetaan hehkuttaa joka käänteessä, kuinka huippu ja hyvä se oli.
Gears oli kuitenkin melkein tuplasti sen pituinen kuin Heavenly Sword jos Tiltin tieto pitää paikkansa. Niin ja ihan kiusallani mainitsen sekä nettipelin että lisäksi vielä co-op -tilan vaikka yritit sitä kieltää. :) Komiahan se HS on kuin mikä mutta melkoinen paukku tuo pelin lyhyt kesto on.

Tekisi mieli vielä vähän piikitellä siitä, että eikö Blu-Rayn pitänyt juuri viedä trendiä pelien laajuudessa aivan eri suuntaan kuin tähän asti nähdyt? Tuota piikittelyä ei kannata ottaa kuitenkaan liian vakavasti, sillä tiedän tilanteen korjautuvan pian kunhan nämä teknologiademot saadaan ensin pois alta ja aletaan käyttämään sitä Blu-Rayn tuomaa tilamahdollisuutta ihan pelissä näkyviin asioihin eikä mihinkään "humpuukiin", kuten järkyttävään määrään huippulaadukkaita ääniklippejä tai Full HD -välivieoita.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Nimenomaan, PSN-tagin puute vie uskottavuuden sun kirjotuksilta mic. Sun tietyntyyppiset postaukset tiettyihin väleihin ja aiheisiin ei vaikuta lainkaan, vain PSN-tagin puute on esteenä. Mut senhän olet tiennyt jo aiemmin, eli ei tullut varmaan yllätyksenä.

Mun mielipidehän se on siis väärä, selittelyä ja silleen. PSN-tagin puute taas tekee mielipiteestä oikean ja objektiivisen :D
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

HS ei tod ole mikään alun teknologiademo. Jos sitä on kehitetty vuosia ja vuosia juuri tätä sukupolvea etukäteen ajatellen, luulen että pelillä on haettu jotain uskomatonta kokemusta ja elämystä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Pibe sanoi:
HS ei tod ole mikään alun teknologiademo. Jos sitä on kehitetty vuosia ja vuosia juuri tätä sukupolvea etukäteen ajatellen, luulen että pelillä on haettu jotain uskomatonta kokemusta ja elämystä.
Juu en halua mollata liikaa peliä, se on minunkin mielestäni uskomattoman kaunis. Eiköhän se melkoinen kokemus varmasti olekin ja kuka estää pelaamasta sitä silleen nautiskellen ja hitaasti kuten moni tekeekin.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Lezlie sanoi:
Gears oli kuitenkin melkein tuplasti sen pituinen kuin Heavenly Sword jos Tiltin tieto pitää paikkansa. Niin ja ihan kiusallani mainitsen sekä nettipelin että lisäksi vielä co-op -tilan vaikka yritit sitä kieltää. :) Komiahan se HS on kuin mikä mutta melkoinen paukku tuo pelin lyhyt kesto on.

Tekisi mieli vielä vähän piikitellä siitä, että eikö Blu-Rayn pitänyt juuri viedä trendiä pelien laajuudessa aivan eri suuntaan kuin tähän asti nähdyt? Tuota piikittelyä ei kannata ottaa kuitenkaan liian vakavasti, sillä tiedän tilanteen korjautuvan pian kunhan nämä teknologiademot saadaan ensin pois alta ja aletaan käyttämään sitä Blu-Rayn tuomaa tilamahdollisuutta ihan pelissä näkyviin asioihin eikä mihinkään "humpuukiin", kuten järkyttävään määrään huippulaadukkaita ääniklippejä tai Full HD -välivieoita.

En voi ymmärtää, että miksi vertaat 3rd person shootteria Heavenly Swordiin. Hieman eri pelityypistä puhut.
Sama ku alkaisin valittamaan, että onpä Gears tosi lyhyt verrattuna roolipeleihin.
Ja tarkoitatko, että nyt kun pelintekijöillä on Blu-ray, ni sit kaikkien pelien läpipeluukesto kuuluis nousta automaattisesti? Omituinen viittaus on myös paremman äänimaailman ja Full HD välivideoiden humpuukius mielestäsi.
Vai että viel teknologiademo? Et ole tainnut yhtään seurata HS:än kehitystä.
Itse pelaan mielummin peliä joka on koko 5 tuntisensa huippukamaa, kuin peliä joka kestää 20 tuntia haukotteluiden saattamana. Siis toki pelaisin mielummin peliä joka olisi 200tuntia tai enemmänkin, pirun laadukasta huippuviihdettä. Ainahan sitä unelmoida voi.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Eikä sitä nyt vielä tiedä mistä tuo 5 tuntia koostuu. Onko kyseessä esim. joku yhteensä missioneista muodostuva aika pelin lopussa ja Tilttiläinen on pelannut joitain missioneja uudelleen nopeammin? Onko pelissä edes näkyvillä kelloa, joka mittaa peliajan tarkalleen ja Tilttiläinen on vain arvioinut keston olleen 5 tuntia? Onko arvostelija pelannut helpoimmalla tasolla ja päättänyt monet taistelut jollain yhdellä superstyle-liikkeellä? Jos pelissä on kello, laskeeko se lainkaan inventoryssä käytettyä aikaa ja välidemoja? Jne.

Noh, eipä peliä enää kauaa tarvitse odotella, sittenhän sen näkee. Joka tapauksessa tulee ainakin itse äänestettyä lompakolla, tätä peliä on kehitetty lopputuloksen laadusta välittäen. ;)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

ColdFire sanoi:
En voi ymmärtää, että miksi vertaat 3rd person shootteria Heavenly Swordiin. Hieman eri pelityypistä puhut.
Hei kamoon, kunhan vastasin pziuzin aloittamaan vertailuun.

ColdFire sanoi:
Ja tarkoitatko, että nyt kun pelintekijöillä on Blu-ray, ni sit kaikkien pelien läpipeluukesto kuuluis nousta automaattisesti?
Ei välttämättä, mutta en olisi odottanut läpipeluuajan ainakaan laskevan juuri missään tapauksessa.

ColdFire sanoi:
Vai että viel teknologiademo? Et ole tainnut yhtään seurata HS:än kehitystä.
Doom 3:a sanottiin aikanaan teknologiademoksi eikä siitä kukaan suuttunut. Olen kyllä valmis syömään sanani jos peli on loistava muiltakin osin kuin näyttävyydeltään. Veikkaan että onkin, mutta vain hieman nysä. Olisin voinut käyttää lainausmerkkejä tyyliin "teknologiademot", niin et ehkä olisi närkästynyt.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Lezlie sanoi:
Doom 3:a sanottiin aikanaan teknologiademoksi eikä siitä kukaan suuttunut.

Tässä onkin sellainen ero, että sitähän DOOM3 oli, eikä mitään enempää :D
Lezlie sanoi:
Olen kyllä valmis syömään sanani jos peli on loistava muiltakin osin kuin näyttävyydeltään. Veikkaan että onkin, mutta vain hieman nysä.
Oletko muuten nähnyt millaista tasoa välivideot on pelissä? Kyllä huomaa, että peliä on tekemässä elokuva-alan guruja. Ei nyt minkään MGS:n tasolle päästä imo, mutta sen jälkeen parasta antia välivideoissa :)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Pibe sanoi:
Oletko muuten nähnyt millaista tasoa välivideot on pelissä? Kyllä huomaa, että peliä on tekemässä elokuva-alan guruja.
Olen nähnyt ja kyllähän se hyvin leffamaista ja hemmetin kaunista oli. Sen vuoksi noita upeita välivideoita kutsuin humpuukiksi, koska tähän asti on pärjätty paljon heikompitasoisillakin välivideoilla pääasian ollessa itse peli. Leffamaisempaan suuntaan tässä kokoajan ollaan kuitenkin menossa joten en ihmettele, että tällaisilla välivideoilla höystettyjä pelejä alkaa nyt tulemaan kun siihen on mahdollisuus.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Lezlie sanoi:
Gears oli kuitenkin melkein tuplasti sen pituinen kuin Heavenly Sword jos Tiltin tieto pitää paikkansa. Niin ja ihan kiusallani mainitsen sekä nettipelin että lisäksi vielä co-op -tilan vaikka yritit sitä kieltää. :) Komiahan se HS on kuin mikä mutta melkoinen paukku tuo pelin lyhyt kesto on.

Tekisi mieli vielä vähän piikitellä siitä, että eikö Blu-Rayn pitänyt juuri viedä trendiä pelien laajuudessa aivan eri suuntaan kuin tähän asti nähdyt? Tuota piikittelyä ei kannata ottaa kuitenkaan liian vakavasti, sillä tiedän tilanteen korjautuvan pian kunhan nämä teknologiademot saadaan ensin pois alta ja aletaan käyttämään sitä Blu-Rayn tuomaa tilamahdollisuutta ihan pelissä näkyviin asioihin eikä mihinkään "humpuukiin", kuten järkyttävään määrään huippulaadukkaita ääniklippejä tai Full HD -välivieoita.
Juurihan tuolla sanottiin, että Gearskin oli sen 6-8 tuntia, mutta jos tuosta saat kaksinkertaisen ajan viiteen tuntiin nähden, niin hyvä on sitten.
Toisekseen Gears ei napannut minua, edes coopissa. Ei sen puoleen, en ole vakuuttunut HS:stäkään. Demoa olen pelannut ja ei ainakaan se vielä ole napannut. Pelasin juuri GOW !!:n läpi ja sekin alkoi puuduttaa pahasti loppua kohden. Tuli "loppuis ny jo"-fiilikset.
Itseäni kuitenkin hämmentää, kun boksipojat tulevat tänne huhuilemaan ja selittämään, että peli on nyt paska, kun se on niin lyhyt. Olettkeko edes pelanneet demoa? Sitten ruikutatte siitä, että Tilt on antanut 10. "pilttitiltti voi selittää mitä selittää, eihän siihen kannata uskoa noiden arvosteluiden kanssa". Sitten kuitenkin se viisi tuntia otetaan kirjaimellisesti (en nyt siis kärjistä tätä kaikkea sinuun Lezlie). Mitä tulee lokalisointiin ja HD välivideoihin, niin onkohan ne nyt sitten jostain pois? Laadukas ääni on laadukasta ääntä. Toisilla on välineet, millä siitä saa kaiken irti, toiset pelaa vanhalla 14" matkatelkkarilla. Pointti on kuitenkin se, että ne hyvälaatuiset äänet eivät ole keneltäkään pois. BR kun mahdollistaa sen, että niitä kieliä voi olla valittavina monta kymmentä ja peli ei kuitenkaan kärsi.
Itse pitäisin paljon enemmän, jos pelissä, kuin pelissä kaikki välivideot olisi tehty pelimoottorilla. Tällä tavalla tarinankerronta on minusta yhtenäisempää. Jos pelimoottori on sitten FULL HD, niin sitten se on.

Ja tämä on nyt sinulle Lezlie, minusta on typerää, että tulet tänne lietsomaan konsolisotaan kuuluvia asioita. Täysin provoahan tuo viestisi oli? Voit vaikka lainata täältä lauseita ja viedä niitä sitten sinne sodan puolelle, jos on noin kauhea tarve tulla pleikkari puolelle itkemään ja haastamaan riitaa.

Odotan Bioshockkia ihan innolla ja toivon, että kaveri ostaisi sen, jotta pääsis testimään, mutta tämän käytöksen perusteella, mitä olen täällä nähnyt, minun pitäisi mennä boksi-puolelle ja kaivamalla kaivaa kaikki huonto yksityiskohdat, mitä vain pelistä ja formaatista keksiä saattaa ja postailla niitä tuonne boksipoikien iloksi?
Miettikää hyvät ihmiset nyt taas hieman tätä touhua.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Jepjep, liian lyhyt. Mutta tuli heti mieleen että millähän vaikeusasteella Tiltissä pelasivat. NT:hän on sanonut että "Hell"-asteella peli on tappavan vaikea, joten sitä tuskin vedetään 5 tunnissa läpi. Ekat kolme tuntia jumitetaan ekassa kentässä kun vihut tappavat laakista ;D

Mutta ostoon menee kuitenkin heti julkasupäivänä. Tämän tyyppisiä pelejä kyllä jaksaa hinkata monta kertaa läpi
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Kyllä tuo viidessä tunnissa on aika vauhdilla juostu ja varmasti jäänyt parit välivideotkin katsomatta. Mahdotonta se ei varmaankaan ole, varsinkaan helpoilla vaikeustasoilla.

Meikäläisellä meni aikaa paljon enemmän, mutta mä nyt aina jäinkin tölläämään ja hengailemaan joka paikkaan. :cool:
Melkein saman verran on mennyt aikaa, kun on palannut hiomaan eri jaksojen suorituksia paremmaksi.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

pziuz sanoi:
Ihan mielenkiinnosta: löytyykö sieltä PS3?

Ei löydy. Ei löydy myöskään autoa. Voiko tuosta päätellä jotain?

Pelien pituuksista on vähän kehnoa väitellä minun mielestä. Gearssikin pelattiin yhdeltä istumalta lävitse ja vaikka siinä tietysti tuumattiinkin, että enempikin olisi pelannut, oli paketti kuitenkin ihan kivasti nipussa ja jätti hyvän maun suuhun. Kenties tuo HS:n taistelun yksipuolisuus menee ohitse kun pääsee itse kokeilemaan, mutta Ninja Gaideneitten sun muiden Danttejen jälkeen sitä toivoisi ettei ihan tynnyristä kalastamiseksi mene.

Mainittakoon nyt vielä se, että suurena wuxia-elokuvien ystävänä tuo noudattaa melko hienosti genren keskitasoisimpien elokuvien kaavaa - vihollislaumat vaan tungeksivat päähahmon kimppuun, mutta hyökkäävät vuorotellen ja saavat päähahmoilta päihinsä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

pziuz sanoi:
Ja tämä on nyt sinulle Lezlie, minusta on typerää, että tulet tänne lietsomaan konsolisotaan kuuluvia asioita. Täysin provoahan tuo viestisi oli? Voit vaikka lainata täältä lauseita ja viedä niitä sitten sinne sodan puolelle, jos on noin kauhea tarve tulla pleikkari puolelle itkemään ja haastamaan riitaa.
Mikäs nyt tuli? Vastasin vain sinun viestiisi Gearsin ja HS:n vertailusta enkä provoillut. Kyllä varmaan noista minun muista viesteistäni näet etten ihan provomielessä täällä kirjoittele. Jos oikeasti joku tuollaisista viesteistä ottaa nokkiinsa niin hame päälle.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Lezlie sanoi:
Mikäs nyt tuli? Vastasin vain sinun viestiisi Gearsin ja HS:n vertailusta enkä provoillut. Kyllä varmaan noista minun muista viesteistäni näet etten ihan provomielessä täällä kirjoittele. Jos oikeasti joku tuollaisista viesteistä ottaa nokkiinsa niin hame päälle.
Et ole provo, et. "Hame päälle"?
Hohhoijaa.
"Vastasit" vissiin hieman enempäänkin, kuin pelkästään minun vertailuihin. Edellisessä viestissä nimen omaan kirjoitit tuon "vastailun" jälkeen, että "tekisi mieli vielä piikitellä, että eikö BR:n ...". Myönsit siis itsekkin, että piikittelemään on tultu. Joten jos jättäisit edes tuon jeesustelun.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Pientä pettymystä tulee täältäkin jos Tiltin arvostelu pitää paikkansa, tosin näille en ole antanut kunniaa muuta kuin hyvän videokuvan takia. Ja jos tämä tuo hikeä joidenkin pintaan niin sitten kannattaa aloittaa peli vaikkapa vaikeimmalla vaikeusasteella niin luulisi siitä useammaksi tunniksi riittävän. (tällä tyylillä muutamat pelit kuten Devil may cry ja Ninja Gaiden nostavat pelikelloon useampia tunteja, mutta uudelleen yrittämisen riemu on näissä sentään todella korkea ainakin omalta osalta.

Mielenkiinnolla odottelen kun näitä arvosteluja alkaa ilmenemään päivä päivältä enemmän, itse käytän Pelaajan (kyllä arvostelut ovat mieleeni vaikka nettisivusto on ottanut pari kuperkeikkaa selälleen, IGN sekä Gamespot.
 
Ylös Bottom