Vastaus: Heavenly Sword [Hype]
Nuo rajat ym. liittyvät siihen pelimoottoriin ja sen optimointiin. Kun ne on saatu kuntoon, niin kenttienkin suunnittelu hoituu kätevästi. Karkea vertaus voisi olla joidenkin pelien mukana tulevat kenttäeditorit.
Jep, mutta kun ne on jo siellä suunnitelmassa, niin siinä samallahan niitä väännetään. Ei pelien teossa edetä sillä tavalla, että suunnitellaan ja tehdään kenttä kerrallaan. Toki voi löytyä joitakin viimehetken mieleenjuolahduksia, että hei tämmöinen olisi hieno juttu, mutta pääsääntöisesti kentät mietitään lukkoon jo tekoprosessin alkuvaiheessa.Paolo sanoi:Itseasiassa kenttien tekemiseen saa helposti menemään kuukausia.
Pelkän mallinnuksen (joka sekin vaatii paljon iterointia) lisäksi aikaa saa poltettua testaamiseen.
Pitää tarkistaa että ympäristö näkyy "oikein" joka kulmasta tarkasteltuna, pitää huolehtia siitä että
kentän "rajat" toimivat (eli että pelihahmo/esine pelissä ei voi päätyä väärään paikkaan) jne.
Ei ole ihan triviaalia hommaa, ja vaatii paljon miestyötunteja.
Nuo rajat ym. liittyvät siihen pelimoottoriin ja sen optimointiin. Kun ne on saatu kuntoon, niin kenttienkin suunnittelu hoituu kätevästi. Karkea vertaus voisi olla joidenkin pelien mukana tulevat kenttäeditorit.