Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

hartzu sanoi:
Miksi peliarvostelujen pitäisi noudattaa jotain yleistä konsensusta? Jos joku ensin ehtinyt antaa jonkun arvosanan, pitääkö kaikkien antaa sitten sama arvosana? Pelien arvosteluun ei ole olemassa mitään kiinteää kriteeristöä, joten ne voivat tietysti heitellä paljonkin riippuen painotuksista.

Toisekseen esim. 6/10 antanut Edge on pitänyt tapanaan arvostella "copy-cat" pelit alemmaksi kuin ns. orginaalit pelit (juu, maku asia sekin), ja aina mielellään muutenkin aiheuttamassa kohua "erilaisilla" arvosteluillaan.
edge antoi bioshockille ja warhawkille 8 ja esim gowille 7.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

rasva sanoi:
edge antoi bioshockille ja warhawkille 8 ja esim gowille 7.

Jep, GoW sai paikassa kuin paikassa yli ysiä, mutta Edge oli eri mieltä. Olisi kyllä hauska lukea Edgen HS-arvostelu.

Varsinainen IGN (ei siis UK) antoi HS:lle myöskin seiskan, kritisoiden jonkin verran samoja asioita, joita UK:n arvostelussa oli kritisoitu.

Gamepro antoi 4,5/5 ja sanoi ettei peli yllä GoWin tasolle, mutta silti todella hyvä.

PSW antoi 8/10 ja ilmeisesti ainoa kritiikki koski pelin lyhyyttä. PSX (multiplattari-lehti) antoi 9/10, jälleen kritisoiden pelin lyhyyttä ja jonkin verran frameratea.

Uskoisin Gamespotin ja 1UPin arvosteluiden menevän myös sinne 7-8,5 asteikolle, kun kerran IGN antoi vain 7.

Itse uskon kyllä edelleen, että peli on siellä ysin paremmalla puolella, ellei ne Kai-osuudet todella pääse ottamaan liikaa päähän. Mutta jos genre ei maistu ja haluaa pelata pelin vain normal-vaikeusasteella, ei pelin kaikkein paras loisto välttämättä tule esiin, vaikka se silti edelleen on selvästi hyvää viihdettä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Aika sama mitä numeroita siellä on annettu. IGN:n arvostelusta päätellen ei päädy kotio kaupan hyllyltä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Pibe sanoi:
+ sixaxisohjauksia.
Ei hyvä.

Ja pakko sanoa, että IGN:än 7 ei tullu mitenkään suurena yllätyksenä.
No joo en oo peliä pelannu läpi, mutta Demo eikä mitkään videot oikein sytyttäny niin jotenkin vähä odottelinkin jotain 7 arvosanaa.

Niin ja eihän peli voi mitenkään olla lyhyt, Blu-Ray:hän mahdollistaa, että pelit on pidempia PS3:sella :p
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

FindRb sanoi:

Itse asiassa tässä pelissä sixaxisin käyttö on todella hyvä lisä taisteluun. Ainoa, jossa sen käyttö nyt ei varmaan niin mielettömän hieno ominaisuus ole, on nuolien ja bazookan kutien ohjailu, mutta taistelussa sekä recoveryssä että ilmaan launchaamisessa se on IMO aivan loistava ja vihujakin heitellessä hyvä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Linkitys sanoi:
Aika sama mitä numeroita siellä on annettu. IGN:n arvostelusta päätellen ei päädy kotio kaupan hyllyltä.
Ai, jos muut antaa hyviä niin IGN:n arvostelu on vain se joka merkitsee? :rolleyes:
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

nakkihuuli sanoi:
No harvalla on varaa maksaa se 60 kuuden tunnin pelikokemuksesta. :rolleyes:

Edelleen pelkkää turhaa spekulointia koko pelin pituus tässä vaiheessa. Aivan turha viisastella siitä sen enempää, jollei asiasta ole ensikäden kokemusta.

Kuitenkin, mieluummin 6 tuntia laatua kuin 12 tuntia sontaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

hartzu sanoi:
Edelleen pelkkää turhaa spekulointia koko pelin pituus tässä vaiheessa. Aivan turha viisastella siitä sen enempää, jollei asiasta ole ensikäden kokemusta.

Kuitenkin, mieluummin 6 tuntia laatua kuin 12 tuntia sontaa.
Totta molempiin.

Mutta ohi menee vielä FF:ien (jees, varmaan kaikkien osien) +40 tuntia _huippulaatua_ :D
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Itse asiassa tässä pelissä sixaxisin käyttö on todella hyvä lisä taisteluun. Ainoa, jossa sen käyttö nyt ei varmaan niin mielettömän hieno ominaisuus ole, on nuolien ja bazookan kutien ohjailu, mutta taistelussa sekä recoveryssä että ilmaan launchaamisessa se on IMO aivan loistava ja vihujakin heitellessä hyvä.
http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=501836&postcount=512
Että, puhuin tosta Grawista.

Kyllähän Siksaksis varmaan ihan hyvin Heavenly Swordissa pelittää.
Paitsi ne nuolien ammuskelut yms on kyllä noissa videoissa näyttänyt vähä... niin, no ei niin hyvältä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Itse asiassa tässä pelissä sixaxisin käyttö on todella hyvä lisä taisteluun. Ainoa, jossa sen käyttö nyt ei varmaan niin mielettömän hieno ominaisuus ole, on nuolien ja bazookan kutien ohjailu, mutta taistelussa sekä recoveryssä että ilmaan launchaamisessa se on IMO aivan loistava ja vihujakin heitellessä hyvä.

Minusta taas olisivat saaneet jättää kokonaan pois. Nyt alkaa jo esiintymään sitä, että liikkeentunnistus työnnetään joka hemmetin peliin väkisin, kun sellainen on olemassa. Enkä tykännyt tässäkään pelissä (Vaskinkin ammuskelussa), että sitä käytetään. Toimii toki, mutta itse haluan pelata ilman että ohjaimen kanssa pitää heilua "jatkuvasti".

No onneksi alkujärkytyksen jälkeen huomasin, että HS liikkeentunnistuksen saa pois päältä niin taisteluista kuin ammuskelu kohtauksista. Ja heti itselläni homma alkoin pelittämään mukavammin ja paljon tarkemmin.

Toivottavasti jatkossa useammassa pelissä tulee mahdollisuus valintaan jos liikkeentunnistus on mukaan ängetty.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

XShava sanoi:
No onneksi alkujärkytyksen jälkeen huomasin, että HS liikkeen tunnistuksen saa pois päältä niin taisteluista kuin ammuskelu kohtauksista.
Ja siksi onkin hyvä, että sitä ei jätetty pois, valinnan vara on aina hyvästä.;)

Ja en tosiaan lukenut tuota alkuperästä kommenttia Findrb. Kuvittelin tosiaan, että tästä pelistä oli puhe.:D
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

XShava sanoi:
No onneksi alkujärkytyksen jälkeen huomasin, että HS liikkeen tunnistuksen saa pois päältä niin taisteluista kuin ammuskelu kohtauksista. Ja heti itselläni homma pelittää mukavammin.
Tuo oli hyvä uutinen. Olen täysin samaa mieltä tuosta halvatun sixaxis-hömpötyksestä. Mielestäni joka ikinen liikkeentunnistus-ohjaus-elementti pitäisi olla vain valittavana vaihtoehtona.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Ja siksi onkin hyvä, että sitä ei jätetty pois, valinnan vara on aina hyvästä.;)

Juu valinta on hyvästä, enkä kiellä etteikö osa porukoista tykkäisi tässäkin pelissä liikkeentunnistuksella hoidetuista jutuista. Itse olen tässä nyt vaan huomannut, että mieluummin ohjailen normaalisti kuin ohjainta heiluttamalla. Eikä asialla ole siis toteutuksen kanssa tekemistä, en vaan tykkää.

Mutta nyt ei voi sanoa että liikkeentunnistus pilaa pelin, kun ne voi ottaa pois päältä.

Muuten onko kukaan lukenut montako kappaletta tässä pelissä on? Meikäläinen unohtanut, vaikka olen nähnyt niiden määrän.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Tuosta pelin kestosta vielä; Minua ei itseasiassa viiden tunnin kesto joissain peleissä haittaisi
laisinkaan, jos peli onnistuu pitämään tiukasti otteessaan koko matkan. Miksikö? Koska olen
huomannut että nykyään ei vain riitä aika ja mielenkiinto kahlata läpi edes ~15 tunnin 'eepoksia'.

Pidemmissä peleissä alkaa väkisinkin maistua jossain välissä väkisinpuurtaminen, paitsi ehkä
jossain Oblivionin tyyppisissä hiekkalaatikoissa, jossa saa edetä oman jaksamisen mukaan, tai
olla etenemättä. Tuollaiset teatraaliset toimintapläjäykset kuten Heavenly Sword, toimii lyhyenpänäkin
makupalana, kuten leffat. Jos se siis oikeasti on hyvä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Paolo sanoi:
Tuosta pelin kestosta vielä; Minua ei itseasiassa viiden tunnin kesto joissain peleissä haittaisi
laisinkaan, jos peli onnistuu pitämään tiukasti otteessaan koko matkan. Miksikö? Koska olen
huomannut että nykyään ei vain riitä aika ja mielenkiinto kahlata läpi edes ~15 tunnin 'eepoksia'.

Pidemmissä peleissä alkaa väkisinkin maistua jossain välissä väkisinpuurtaminen, paitsi ehkä
jossain Oblivionin tyyppisissä hiekkalaatikoissa, jossa saa edetä oman jaksamisen mukaan, tai
olla etenemättä. Tuollaiset teatraaliset toimintapläjäykset kuten Heavenly Sword, toimii lyhyenpänäkin
makupalana, kuten leffat. Jos se siis oikeasti on hyvä.

Täysin samaa mieltä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Paolo sanoi:
Tuosta pelin kestosta vielä; Minua ei itseasiassa viiden tunnin kesto joissain peleissä haittaisi
laisinkaan, jos peli onnistuu pitämään tiukasti otteessaan koko matkan. Miksikö? Koska olen
huomannut että nykyään ei vain riitä aika ja mielenkiinto kahlata läpi edes ~15 tunnin 'eepoksia.

Tuli itse asiassa juuri mieleen, että ICO oli varmaan 4-5 tunnin peli ja se on yksi parhaita pelejä mitä olen pelannut. Sama homma Shadow of the colossuksen kanssa. Ja niitä en edes alkanut pelaamaan uudelleen, toisin kuin HS:n kanssa tulee käymään. Siltikin olivat mielestäni juuri sopivan pituisia, tarjosivat mahtavan elämyksen.

Pelin kesto on mielestäni todella vaihteleva juttu. Joku peli voi kestää sen 100 tuntia ja olla mahtava kokemus, toinen taas voi kestää 5 tuntia ja olla yhtä mahtava. Esim. RE4 oli mielestäni venytetty liian pitkäksi, vaikka monen mielestä pituus olikin yksi pelin vahvuuksista.

Ja XShava 6 kappaletta taitaa HS:stä löytyä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

XShava sanoi:
Minusta taas olisivat saaneet jättää kokonaan pois. Nyt alkaa jo esiintymään sitä, että liikkeentunnistus työnnetään joka hemmetin peliin väkisin, kun sellainen on olemassa. Enkä tykännyt tässäkään pelissä (Vaskinkin ammuskelussa), että sitä käytetään. Toimii toki, mutta itse haluan pelata ilman että ohjaimen kanssa pitää heilua "jatkuvasti".

Älä nyt hei, se liikkeentunnistushan oli "syy" miksi tärinät jäi pois ;)

Mielummin viisi hyvää tuntia kuin kymmenen keskivertoa, mutta kyllähän se toki tuntuu aina hiukan riistolta, jos maksaa 70e viidestä tunnista. Sama kuin alle tunnin jäävät äänilevyt täydellä hinnalla.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Paolo sanoi:
Tuosta pelin kestosta vielä; Minua ei itseasiassa viiden tunnin kesto joissain peleissä haittaisi
laisinkaan, jos peli onnistuu pitämään tiukasti otteessaan koko matkan. Miksikö? Koska olen
huomannut että nykyään ei vain riitä aika ja mielenkiinto kahlata läpi edes ~15 tunnin 'eepoksia'.

Pidemmissä peleissä alkaa väkisinkin maistua jossain välissä väkisinpuurtaminen, paitsi ehkä
jossain Oblivionin tyyppisissä hiekkalaatikoissa, jossa saa edetä oman jaksamisen mukaan, tai
olla etenemättä. Tuollaiset teatraaliset toimintapläjäykset kuten Heavenly Sword, toimii lyhyenpänäkin
makupalana, kuten leffat. Jos se siis oikeasti on hyvä.

Täysin samaa mieltä, mutta IGN:n mukaan tässä viidessä tunnissa on venytyksen ja toiston makua.
En tosiaan jaksa enkä ehdi pelata pitempiä pelejä läpi. FFXII meni pakkopullana loppuun, kun halusin nähdä minkälaisen loppuratkaisun ne olivat siihen keksineet.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Ludson sanoi:
Ai, jos muut antaa hyviä niin IGN:n arvostelu on vain se joka merkitsee? :rolleyes:

En jaksa lukaista muita arvosteluja läpi, kun IGN:n tekstistä ilmeni, ettei peli minua tulisi kiinnostamaan. Varmasti muutkin paikat osaavat ihan päteviä arvosteluja kirjoittaa.
 
Ylös Bottom