Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Sniper sanoi:
Jep. odotin itsekin että sais 9-10 luokkaa mutta tuo 5 tunnin kesto oli aika pettymys. Itse en maksaisi 60-70 ooh pelistä jonka läpipelaaminen kestää noin vähän aikaa. Ei helvetti, muistan vieläkin kuinka vitutti aikoinaan pelata C-64:n Turrican läpi samana päivänä kuin ostin sen.

Itsekkin kyllä yllätyin kun kuulin että pelille on kestoa vain 5 tuntia.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Flagg sanoi:
Itsekkin kyllä yllätyin kun kuulin että pelille on kestoa vain 5 tuntia.
Samoin. Tuskinpa kukaan ilosta kirkuen luki tuota tietoa. Joillekin se kuitenkin on ok, joillekin ei. Itsellä ei ole vielä mielipidettä, kun en ole pelannut kuin demoa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Psyko sanoi:
Minua kiinnostaa tämän väitöksen lähde suuresti, eli puhutko omasta puolestasi, mutu-tuntumalla, muutaman kaverin puolesta, vai jonkun laajemman tutkimuksen pohjalta?

No katsopa vaikka neljä viestiä minun tästä edellisen viestin yläpuolelta. Kaikki käsittelevät taas niitä arvosanoja. Sattumaako? Eipä taida olla.

Vähän kärkkäästi sanottu tuo oma postaukseni kyllä, huomoi kirjoitusaika. Pääpointtina se, että täällä tosiaan jatkuvasti heitellään noita arvosanoja ympäriinsä ja katsotaan niitä niin hemmetin tarkkaan. Ne antavat vähän suuntaa, mutta ei mitään ihmeellisempää.
Mikä on kuutosen ja seiskan ero? Kuinka paljon parempi on kasi verrattuna seiskaan? Onko Kasi hyvä peli? Entä seiska? Onko kutonen jo huono vai voiko sitä pelata? Mitä eroa on kakkosella ja kolmosella? Onko kymppiä parempia pelejä olemassa? Tarkoittaako Matin antama kasi yhtä hyvää peliä kun Pekan antama kasi?
Sitten kun arvostelut menevät vielä johonkin desimaaliehin, kun arvostelijat kuitenkin repivät nuo arvosanat ihan päästään.
1-5 asteikko voi vielä jokseenkin toimia, jos kerrotaan mitä mikäkin arvosana tarkoittaa (5 = Arvostelija suosittelee kaikille konsolin omistajalle - tätä ei kannata missata, 4 = Arvostelija suosittelee, 3 = jos tykkää genrestä, on tämä ihan hyvä peli, 2 = ei voi suositella ellei ole joku suuri syy miksi tämän pelin haluaa hankkia, 1 = älä hanki)

Mutta tuollaisenaan kun nettisivuilla nuo arvosanat on, ne ovat täysin merkityksettömiä. Ja sivustojen välisiä arvosanoja on ihan turha vertailla keskenään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Itsekkin olen aina ihmettellyt mistä ne desimaalit sinne repäistään :D
Mitenköhän 6,7 peli eroaa 6,8 pelistä ?

Mahdottomia toivomuksia: Pitempi demo Storeen, niin pystyisi antamaan vähän paremman mielipiteen, kuin 5 minuutin kokeilulta.
Koska se on varmaa että en tätä 60 lapulla osta..
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Nooh, viisi tuntia ja ylikin takana pelattuna.. Ei olla vielä lopussa. Unohdetaas tämä 5 tuntia sitten..

Ei juma, tosta Genji 2sen katastrofaalisesta ensiesittelystä on tullut Sonyn studioille kunnon kuittailun kohde.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Niin ja Morrowind on läpäisty 7 minuutissa. (voi olla hieman päälle tai alle)

Veikkaanpa pelin olevan aika tavalla samaa NInja gaidenin ja devil may cryn kanssa, vaikka nämä kaksi ovatkin hieman pidempiä pelejä (tietty vaikeustasokin nostaa peliaikaa näissä valtavasti.)
Odotan että tämä peli tulee saamaan myös avattavia saavutuksia sekä kenties jopa pisteet ja leaderboardin jos ei 5h riitä. Sen verran hyvän vaikutuksen sain taistelusysteemistä jopa ensimmäisen jo varmaan 15 kertaa läpäistyn demon perusteella että hyllyynhän tuo johtaa, eikä edes Ps lehdet saatika Tilt anna peleille ihan täysin syyttä 100 pistettä, ehkä siellä ollaan vähemmän kriittisiä kuten minä itse esimerkiksi olen niin en näe mitään syytä dumbata peliä hyllyyn jos IGN:n nyt ei pelistä pitänyt. (varsinkin sen jälkeen jos excite truckista menee sanomaan "multiplayer is there but it isnt this games selling point" joka nostaa taas "pissiikö arvostelijat silmille" mietteet päälle aika vahvasti kun tuohon monin peliin on jo tullut kulutettua se 10h ainakin vaikka se onkin vain kaksinpelinä.

Näin DMC:n kautta GOW:iin josta Ninja gaideniin siirtymällä minustakin on tullut tämän kaltaisten pelien pienimuotoinen fanittaja. Sen omien taitojen parantumisen kuin vain näkee näissä selvästi ja kun taistelu muuttuu näyttäväksi omissa silmissä niin ei riemulla rajaa!
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Minä olen kyllä myös vahvasti sitä mieltä, että arvosanoilla saisi heittää kuikkaa niin että ihmiset joutuisivat lukemaan sitä hemmetin tekstiä ja muodostamaan ehkä jopa omia mielipiteitä. Alkaa pänniä jatkuva "8 on parempi kuin <peli X>" -nillitys. Eurogamer ja Gamespot kirjoittavat yleisesti ottaen parhaita arvosteluja.

Yksi HS:n developereista sanoi että häneltä meni normaalipeliin 9.5 tuntia puolijuoksulla (edit: kuten tuolla jo sanottiinkin, olen sokea). Ja vaikka tuo lyhyt peli olisikin niin eiköhän se tule pelattua ainakin pari kertaa läpi ihan tappelun ilosta. Ainakin demomättö on melko koukuttavaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Mitenhän tuo Tiltin toimitus on tuon pelin sitten pelannut, jos muka viidessä tunnissa on läpäisty? Melko kullinluikaus tuollainen peliaika, kusetusta suorastaan. Aika kyseenalaiselta se tuntuu antaa noin säälittävän lyhyelle pelille lähes kritiikitön täysi kymppi, mutta no... on sitä oudompaakin nähty (tai sitten ei). Riippuhan se toki paljon siitä miten pelaa, mutta jos ekalla pelikerralla saa viiteen tuntiin tollasen pelin, niin täytyy olla melkoinen hätähousu ja suorittaja. Mä ainakin nautiskelen ja harhailen siellä sun täällä oli peli mikä tahansa, noita nopeita aikoja voi yrittää sitten kun tietää tarkalleen mitä tekee ja koko peli on muutenkin hallussa.

Mutta jos pelin läpäisyyn on useimmilla normaalisti mennyt jotain n. 10 tuntia (mitä nyt tällaisia aika-arvioita on tullut tästäkin ketjusta luettua), niin eikö se ole kyseenalaista mainita esim. Tiltin arvostelussa miinukseksi se, että "peli kestää vain viisi tuntia". Voisinhan mäkin sanoa, että vedin jonkun Morrowindin läpi seitsemässä minuutissa, en suosittele näin lyhyttä peliä kenellekään. Totuus on kuitenkin toinen ja pelaajia on erilaisia. Kuinkahan moni jättää Heavenly Swordin ostamatta, kun Tilti sanoi peliajaksi viisi tuntia.

Vois mua vähän vituttaa maksaa 60-70 euroa jostain pelistä ja huomata, että se on pelannut läpi kahdessa illassa. Pitäis kai pelata tota demoa uudemman kerran että jos siitä sais jonkinlaisen otteen, kaksi kertaa olen pelannut sen demon läpi mutta ei napannut kyllä juurikaan, tai sitten en vain osannut. Se kun hakkasin nappeja ja tappelin tylsiä vihuja vastaan viisi minuuttia, sitten tuli "siirtymäosio" jossa piti painaa oikeaan aikaan esim, X tai vasen ja taas siirryttiin areenalle, jossa rämpytettiin nappeja ja hakattiin taas iso, tylsä vihollisjoukko. Onko tossa koko pelissä minkälaista vaihtelua sitten, esim. millaisia puzzleja tms. vai taistellaanko siinä vain? Mua se taistelusysteemi ei oikein innostanut näin parin pelikerran jälkeen, mieli voisi toki muuttua jos uudestaan kokeilee.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Puzzleja pelissä ei käsittääkseni ole juurikaan muutamia kimmotus-puzzleja lukuun ottamatta.

Taistelusysteemi on kuitenkin todella hyvä. Demossa vihut eivät ole kovin vaikeita, joten demon pääsee kyllä rämppäämälläkin läpi ja tämä onkin hämännyt monia demoa kerran pikaisesti kokeilleita. Kannattaa kuitenkin lukea tutorialit ja testailla mihin kaikkeen taistelusysteemi venyy. Se on nimittäin todella monipuolinen, viihdyttävä (cool :p) ja myös uudenlainen. Sitten kun varsinaisessa pelissä saa vielä oikeasti haastavat vastustajat vastaan, tulee taistelu olemaan yksinkertaisesti mahtavaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

No nyt on Heavenly Sword pelattu "läpi" ja Helvetti moodi avattu. "Läpi" pelaamiseen minulla meni aikaa 7h 21min. Tuossa ajassa 78/129 tokenista saavutettu, eli normaalilla vaikeustasolla pitää uudestaan muutamia kohtauksia vielä pelata, että kaikki saan kasaan. Ja sen jälkeen helvetti moodia.

Vaikeustaso ekalla kierroksella oli itselleni kohdallaan, vaikka ne "pulmat" olisivat voineet olla toisenlaisia. Sillä sinäänsä tässä ei pulmia oikeastaan edes ollut. Vaan kilven heittoa oikeaan kohtaan ja yhdessä niistä joutui hivenen miettimään. Muut aika heittämässä läpi, ilman että tarvitsi yhtään turhautua.

Peli oli loistava kokemus. Kaikki toimi loistavasti (Taistelusysteemi 3 erilaisella miekalla, kuten myös ammuskelut) ja pelin graafinen puoli on mahtavaa. Saatikka jos puhutaan pelin välivideoista joihin on grafiikan lisäksi saatu mukaan tunnelmaa ja hahmot elämään omine luonteenpiirteineen.

Taistelut oli kyllä paikoitellen aika messeviä, kun sai lahdata kunnolla sotajoukkoja. Siinä tuli kyllä ruumiita aika kivasti kasaan kun taivaan miekka lauloi :) Ja miekan 3 muotoa piti käytellä tyylikkäästi vuorotellen ja jokainen niistä oli tarpeellinen useaan otteeseen pelin aikana. Eikä pelkällä rämpyttämisellä pärjännyt, vaan piti väistellä ja kompoja hyödyntää. Niin ja kamera toimii. No siis koko pelin tekniikka toimii kaikilla osa alueilla.

Moitittavaa pelissä oli minusta, että olisi voinut olla niitä puzzleja ja sitä pituutta olisi saanut olla lisää myös. Sillä näin loistavasta paketista olisi mielellään nauttinut pidenpäänkin.. Sekä miekkailu kohtauksia (täydellä teholla) olisi saanut olla enemmänkin, vaikka muutkin kohdat olivat nautittavia. Nyt tuo miekkailu jäi minusta liian vähiin täydellä teholla, siis että kaikki 3 miekan muotoa olisi ollut käytössä. Näin olisi sitä pituuttakin tullut lisää.

Niiin ja täytyy nyt miehenä tunnustaa, että peli sävähdytti allekirjoittanutta peräti useampaan otteeseen tunnepuolella, enkä muista koska joku peli olisi sitä tehnyt. Tämä itselleni merkitsee jo paljon, jos peli tähän kykenee. Mutta vain hivenen nenäliinan kulmaa piti käyttää :o

Suosittelen kyllä lajityypistä pitäville peliä ehdottomasti ja myös "taidetta" arvostaville pelaajille, sillä taideteos tämä peli kyllä kaikin puolin on. Enkä nyt osaa sitten sanoa, olisinko kestoon kiinnittänyt huomiota, ellei siitä olisi ollut puhetta. No kuitenkin lisää olisin halunnut, mutta nyt pitää tyytyä loppu tokenien keräämiseen ja sitten testata miten pärjää helvetti moodissa. Mielenkiinto kuitenkin riittää myös näihin.

Niin ja jos joku kysyisi minulta, sijoittaisinko tähän peliin 60-70Eur. Niin vastaus olisi minun kohdalla kyllä.

Pisteet: 4/5
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

polttelee jo näppejä sen verran, että kohta ei jaksa enää odottaa..
(kiitos vaan äksän ensi-vaikutelmista)

itse päätin jo ennen demoa että tämän minä haluan, saakoot vaikka 4/10 arvosanoja,
jotenkin kiehtoo tuo tarina sen verran pahasti..

onko muuten tietoa,montako osaa tuohon HS animaatioon kuuluu?
sen verran koukuttava on, että siirto koneelle ja poltto dvd-levylle on pakollinen.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Vinnie sanoi:
onko muuten tietoa,montako osaa tuohon HS animaatioon kuuluu?
sen verran koukuttava on, että siirto koneelle ja poltto dvd-levylle on pakollinen.

Käsittääkseni ainakin pari jaksoa vielä puuttuu. Itse pelissä on nuo 2 ekaa mukana. Ihmetyttää, kun loput eivät ole. No Storesta ne löytyy sitten kyllä ajan kanssa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

XShava sanoi:
Sillä näin loistavasta paketista olisi mielellään nauttinut pidenpäänkin.
Tähän väliin täytyy lainata guruani Jerry Seinfeldia, joka perusteli sitcominsa lopettamista yhdeksän kauden jälkeen:

"Stand-up-koomikkona tuntee ilmiön, että yhdellä hetkellä yleisö on haltioissaan ja uskoo olevansa valmis kuuntelemaan juttua vaikka kuinka pitkään. Mutta vain minuuttia myöhemmin esitys on venynyt liian pitkäksi. Taito on siinä, että osaa lopettaa huipulla."

Ehkä Heavenly Sword on sitten lopetettu juuri huipulla. Itse en ole varma, maksaisinko alle kymmenen tunnin pelistä täyttä hintaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

jryi sanoi:
Itse en ole varma, maksaisinko alle kymmenen tunnin pelistä täyttä hintaa.

Tämä on tosiaan jokaisen oma päätös. Eikähän pelin peliaika jää alle 10 tuntiin, mikäli aikoo saada kaikki tokenit + pelata Helvetti -moodia -> Pitkälle siis itsestään kiinni.

No toisaalta yksi baari reissu (Mulla ainakin kevyeen säästää yhden pelin hinnan...no useamman) väliin ja summa on siinä. Ja kaiken lisäksi tästä muistaa vielä jotakin ja olokin fressi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom