Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Naukkis sanoi:
mutta olisi parempi kun löytyisi jokin KUNNOLLINEN taistelujärjestelmä, joka todella olisi käytössä. Eikä mitään nappien summittaista hakkaamista.
eli taistelu-systeemikö olisi parempi jos hakattaisiiin vain yhtä nappia jatkuvasti?
Heavenly Swordissa on taistelut toteutettu siten että toistoa ei tule,
mikäli vähänkään viitsii perehtyä liikesarja-ohjeisiin.

esimerkiksi pelkän kolmion hakkaaminen söisi tältä peliltä pisteitä ja tuntua aivan liikaa,
tottakai tätä voi pelailla yhden napin hakkaamisella,
mutta niimpä niitä voi muitakin saman kategorian pelejä.
luetun perusteella HS-peliä ei vain pääse läpi pelkällä yhden napin hakkaamisella
ja se on ainakin allekirjoittaneelle juuri mieleinen ja toimiva systeemi.

mutta kerrotko minulle millainen on sitten KUNNOLLINEN taistelujärjestelmä sinulle? :)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Vinnie sanoi:
eli taistelu-systeemikö olisi parempi jos hakattaisiiin vain yhtä nappia jatkuvasti?
Heavenly Swordissa on taistelut toteutettu siten että toistoa ei tule,
mikäli vähänkään viitsii perehtyä liikesarja-ohjeisiin.

esimerkiksi pelkän kolmion hakkaaminen söisi tältä peliltä pisteitä ja tuntua aivan liikaa,
tottakai tätä voi pelailla yhden napin hakkaamisella,
mutta niimpä niitä voi muitakin saman kategorian pelejä.
luetun perusteella HS-peliä ei vain pääse läpi pelkällä yhden napin hakkaamisella
ja se on ainakin allekirjoittaneelle juuri mieleinen ja toimiva systeemi.

mutta kerrotko minulle millainen on sitten KUNNOLLINEN taistelujärjestelmä sinulle? :)
Eiköhän arvostelut sano jo sen ettei se taistelujärjestelmä mikään ihmeellisyys ole. Käy vaikka IGN:ssä katsomassa niin hekin moittivat sitä ja sanovat, että se on ihan liian itseään toistava. Uskon, että IGN ei ihan ensimmäisen kentän jälkeen lopeta peliä vaan kyllä se perehtyy peliin ihan riittävästi. :) Ja eihän ole mitään järkeä verrata siihen, että pelkän kolmion hakkaaminen söisi pisteitä, kun jo nykyinen taistelujärjestelmä syö pisteitä aikalailla.

En ole sanonut, että taistelujärjestelmän pitäisi olla pelkkä yhden napin hakkaaminen, vaan sellainen jossa on paljon liikkeitä (ei tietenkään liikaa) ja kaikki ovat tarpeellisia ja järkeviä. Ja nämä kun ynnätään niin KUNNOLLINEN taistelujärjestelmä pitäisi olla sellainen jossa olisi riittävästi haastetta, joka siis tarkoittaa että kaikkia nappeja olisi melkein pakko käyttää ja näitä yhdistelemällä tulisi erilaisia hyökkäyksiä joista pitäisi itse miettiä mitä kannattaa käyttää ja milloin (eli eri liikkeillä pitäisi olla suuri merkitys)... Ja tämän pitäisi todella toimia eikä olla vain sellainen jossa voi halutessaan käyttää monia eri nappeja rämpyttämällä niitä vain umpimähkään.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Naukkis sanoi:
Eiköhän arvostelut sano jo sen ettei se taistelujärjestelmä mikään ihmeellisyys ole. Käy vaikka IGN:ssä katsomassa niin hekin moittivat sitä ja sanovat, että se on ihan liian itseään toistava. Uskon, että IGN ei ihan ensimmäisen kentän jälkeen lopeta peliä vaan kyllä se perehtyy peliin ihan riittävästi. :) Ja eihän ole mitään järkeä verrata siihen, että pelkän kolmion hakkaaminen söisi pisteitä, kun jo nykyinen taistelujärjestelmä syö pisteitä aikalailla.
Kannattaa perehtyä itse asiaan, eikä uskoa arvostelijoita sokeasti. Pelissä on monia erilaisia comboja, ja eipä ole mua ainakaan vielä ruvennut kyllästyttämään tuo comboilu, ei yhtään.
Nimim. monta tuntia demoa hakannut
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

IGN ei sanonut taistelujärjestelmää itseään toistavaksi, vaan erilaisten vihollisten vähäinen määrä tekisi pelistään itseään toistavan. Tästä ei kuitenkaan monessa arvostelussa ole valitettu isommin. Käytännössä kaikki tämän genren pelit toistavat itseään pohjatasolla ja mielestäni vihollisten erilaisuus ei ole ainoa keino tehdä taisteluista nautinnollisia koko pelin keston ajan. Taistelusysteemiä itseään on kehuttu käytännössä kaikkialla, vaikka joissain arvosteluissa on arvosteltu auto-blockia vääräksi ratkaisuksi.

Mielestäni HS:n taistelusysteemi on helvetin hyvä ja uskon, että Hell vaikeuaste tuo juuri sen, mikä esim. demossa puuttuu. Eli sen, että taistelusysteemi on pakko osata, summittainen hakkaus ei riitä. Koska juuri se on se, mikä tekee tämän genren peleistä hyviä. Jos haastetta on sopivasti, joutuu koko ajan hyödyntämään systeemiä ja peli on kuin tappelu/urheilupelit. Tätä IGN ei kuitenkaan tuonut mitenkään esille, luultavasti siksi, että pelasivat vain kerran normal-vaikeusasteella.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Muntu sanoi:
Kannattaa perehtyä itse asiaan, eikä uskoa arvostelijoita sokeasti. Pelissä on monia erilaisia comboja, ja eipä ole mua ainakaan vielä ruvennut kyllästyttämään tuo comboilu, ei yhtään.
Nimim. monta tuntia demoa hakannut
Niin olen perehtynytkin, demon olen vetänyt läpi 2 kertaa ja videoita sun muita katsellut ja en arvosteluita täysin sokeana mene koskaan katsomaan pelkän numeron perusteella (ja yleensä katson vain IGN:n ja Gamespotin arvostelut), mutta nyt ja yleensä IGN on kyllä aikalailla oikeassa.

Comboja kyllä löytyy, sitä en kiellä. Mutta tuntuu vain, että niillä ei hirveästi ole merkitystä mitä comboa käyttää.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
IGN ei sanonut taistelujärjestelmää itseään toistavaksi, vaan erilaisten vihollisten vähäinen määrä tekisi pelistään itseään toistavan. Tästä ei kuitenkaan monessa arvostelussa ole valitettu isommin. Käytännössä kaikki tämän genren pelit toistavat itseään pohjatasolla ja mielestäni vihollisten erilaisuus ei ole ainoa keino tehdä taisteluista nautinnollisia koko pelin keston ajan. Taistelusysteemiä itseään on kehuttu käytännössä kaikkialla, vaikka joissain arvosteluissa on arvosteltu auto-blockia vääräksi ratkaisuksi.

Mielestäni HS:n taistelusysteemi on helvetin hyvä ja uskon, että Hell vaikeuaste tuo juuri sen, mikä esim. demossa puuttuu. Eli sen, että taistelusysteemi on pakko osata, summittainen hakkaus ei riitä. Koska juuri se on se, mikä tekee tämän genren peleistä hyviä. Jos haastetta on sopivasti, joutuu koko ajan hyödyntämään systeemiä ja peli on kuin tappelu/urheilupelit. Tätä IGN ei kuitenkaan tuonut mitenkään esille, luultavasti siksi, että pelasivat vain kerran normal-vaikeusasteella.
Kyllä IGN oli sitä mieltä, että taistelut menevät nopeasti itseään toistavaksi. The combat system is mostly very good, though the battles get repetitive very quickly and some of the extra stuff (like the button matching mini-games) needed more polish.

Tuosta auto-blockista, niin minusta se oli kyllä väärä ratkaisu. Taisteluista tulee sekavempia, kun on automaattinen torjuminen ja joskus ei huomaa mikä ase on kädessä ja kohta kuolla kupsahtaa. Itse pitäisi olla mahdollisuus torjua hyökkäykset milloin se on tarpeen.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Niin ja sanovat syyksi itsensä toistolle sen, minkä äsken sanoin. Jos lukisit koko arvostelun, niin ehkä näkisit sen.

Auto block taas on minusta hyvä ratkaisu, koska jos pelissä olisi oma blocki, joka blockii kaikki stancet, olisi systeemi aivan erilainen, siltä menisi oikeastaan koko pohja. Täysin uusi idea tähän genreen, vaikka onhan puhtaissa tappelupeleissä tietysti ollut auto-block jo aikoja sitten käytössä. Ja itse juuri pyysit haastetta ja sitten valitat, ettet tiedä mikä ase on käytössä. Eikös sitä systeemiä kannattaisi sen verran opiskella, että tietäisi mitä on tekemässä jolloin ehkä paremmin tällainen tietämättömyystilanne olisi estettävissä. Tietysti jos summa mutikassa hakkaa niin..
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Pahempi juttu jos ei huomaa painaako R1:stä vai L1:stä (tai ei kumpaakaan) :rolleyes:
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Niin ja sanovat syyksi itsensä toistolle sen, minkä äsken sanoin. Jos lukisit koko arvostelun, niin ehkä näkisit sen.

Auto block taas on minusta hyvä ratkaisu, koska jos pelissä olisi oma blocki, joka blockii kaikki stancet, olisi systeemi aivan erilainen, siltä menisi oikeastaan koko pohja. Täysin uusi idea tähän genreen, vaikka onhan puhtaissa tappelupeleissä tietysti ollut auto-block jo aikoja sitten käytössä. Ja itse juuri pyysit haastetta ja sitten valitat, ettet tiedä mikä ase on käytössä. Eikös sitä systeemiä kannattaisi sen verran opiskella, että tietäisi mitä on tekemässä jolloin ehkä paremmin tällainen tietämättömyystilanne olisi estettävissä. Tietysti jos summa mutikassa hakkaa niin..
Voisit ottaa Sony-lasit päästäsi ja nähdä vähän päivänvaloa. Tämä ei yksinkertaisesti ole mikään uskomaton peli, näethän sinä sen vaikka gamerankingistä. Pointti onki siinä, ettei summa mutikassa hakkaamisessa ole mitään järkeä joka on valitettavasti pitkälti tämän pelin tavaramerkki.

IGN sanoo, että taistelujärjestelmä on enimmäkseen hyvä, mutta kertovat saman kuin minä eli taistelut ovat silti liian itseään toistavia. Ja tämä johtuu siitä ettei taistelujärjestelmä ole kovin monipuolinen.

En ole edes viitannut itseeni sitä, että ei tiedä mikä ase on käytössä auto-blockilla vaan kerroin esimerkin joka aivan varmasti koskee monia. Ja nyt voisit miettiä niitä jotka eivät ole samanlaisia himopelaajia kuin sinä. Sehän se vasta haastetta tuokin, että on manuaalinen blokkausnappi, sama asia kuin automaattiset tai manuaalivaihteet. Ensinnäkin siinä riippuu omasta taidosta kuinka hyvin osaa torjua, ja toisekseen voi päättää paljon vapaammin mitä tekee. Auto-blockilla kone torjuu millon lystää.

The experience is over fairly quickly. There are a number of really good unlockables to go back and earn, though you can already get them online right now.
Tämäkin on todella valitettavaa, kun pitäisi tehdä peli eikä elokuvaa. Nuo avattavat asiatkin ovat aika järjettömästi pistetty, kun netistä voi hakea vaikka heti.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Mitäköhän tohon vastaisi. :D:D
LUE SE ARVOSTELU.

IGN sanoo, että taisteluista tulee itseääntoistavia, koska erilaisia vihollisia ei tule tarpeeksi vastaan, ei siksi ettei taistelusysteemi olisi monipuolinen. Muuten antaisivat kai God of Warille 5/10, koska jos verrataan HS:n ja GoWin taistelusysteemin monipuolisuutta, niin aika selvää on, että HS vie GoWia miten tahtoo. GoWissa vaihtelua kokonaisuuteen on tuotu muilla keinoilla (ja onnistuneesti).

Ja jos puhutaan uskomattomista peleistä, niin DMC3, genren paras peli tällä hetkellä, on rankattu pisteillä 84 gamerankingsissa. Yksi parhaista peleistä koskaan, IMO. Eli ainakin minulle on aika turha vakuutella pelin keskinkertasuutta sillä, että GR:ssä keskiarvo vähän reilut 80. En vielä rankkaa peliä minnekään, mutta pelkän taistelusysteemin perusteella se on kova teos. Pelin läpäistyä voin "ottaa Sony-lasit päästä" ja sanoa onko kyseessä minusta kokonaisuutena uskomaton peli vai ei.

Ja manual/auto ei blockissa ole ihan sama homma kuin autopeleissä. :D
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

En kai minä nyt kirjaimellisesti tarkoittanut sitä, että on sama asia vaihtaa vaihteet itse tai torjua itse.

Pohjimmiltaan se on kuitenkin pitkälti melko sama juttu. Ethän sinä nyt sentään minkään auton kyydissä ole vaan näpäytät vaihdetta ylöspäin tai alaspäin. Sama juttu taistelussa, et ole IRL blokkaamassa iskuja vaan näpyttelet ohjainta.

Tästä voi päätellä, että on melkeinpä aivan sama homma jos blokkaa itse tai vaihtaa vaihteita itse. Kummassakin painat nappia ja päästät sen. Se on pikkusen eri asia sitten automaattivaihteilla kun ei tarvi yhtään huolehtia vaihteista ja voi jarrutella ja kaasutella huolehtimalla mistään vaihteista (ymmärrät kai että tällaisessa ajamisessa ei ole sitten vaihteiden puolesta kovinkaan haastetta). Ihan sama asia blokatessa automaattisesti, haastetta ei ole juurikaan koska ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin hakkaamisesta. Puolustushan hoituu milloin mitenkin. Sanoppas mitä dramaattista eroa näillä on kun ei sinun mielestäsi ole lähellekään sama asia? :D

Eli nuissa kummassakaan automaattihommassa ei mitata kyllä kovinkaan hyvin omia taitoja. Enemmänkin tietokoneen taitoja. Minä kyllä ihan itse haluaisin puolustaa enkä jonkun ohjaamana robottina.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Ei voi olla totta..

Jos sinusta puolustus autoblockin ansiosta menee ja hoituu milloin mitenkin, etkä siis itse ole puolustamassa ja blockaamassa, niin ymmärrän kyllä, että taistelu tuntuu nappien hakkaamiselta ja turhalta. Tosi asiassahan olet kuitenkin koko ajan puolustamassa, koska joudut blockaamaan eri hyökkäykset eri tavoin, joudut tekemään vastahyökkäyksiä ja joudut väistelemään iskuja. Ja jos kerran blockaaminen on helpompaa autoblockilla, niin miten kellään voi olla sen kanssa ongelmaa, jonka mainitsit aiemmin? Aivan, ei peli blockaa puolestasi, vaan joudut itse liikkumaan sekä tekemään ratkaisut hyökkäyksissä siten, että blockaat vihollisten iskut. Vähän eri asia kuin autopelissä, jossa tosiaan kaikki oikeasti hoituu automaattisesti automaattivaihteilla.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Ei voi olla totta..

Jos sinusta puolustus autoblockin ansiosta menee ja hoituu milloin mitenkin, etkä siis itse ole puolustamassa ja blockaamassa, niin ymmärrän kyllä, että taistelu tuntuu nappien hakkaamiselta ja turhalta. Tosi asiassahan olet kuitenkin koko ajan puolustamassa, koska joudut blockaamaan eri hyökkäykset eri tavoin, joudut tekemään vastahyökkäyksiä ja joudut väistelemään iskuja. Ja jos kerran blockaaminen on helpompaa autoblockilla, niin miten kellään voi olla sen kanssa ongelmaa, jonka mainitsit aiemmin? Aivan, ei peli blockaa puolestasi, vaan joudut itse liikkumaan sekä tekemään ratkaisut hyökkäyksissä siten, että blockaat vihollisten iskut. Vähän eri asia kuin autopelissä, jossa tosiaan kaikki oikeasti hoituu automaattisesti automaattivaihteilla.
Ei voi olla totta...

Miten kellään ei voi olla ongelmia? Mihin edes viittasit? Tajuatko vieläkään on paljon PS3-pelaajia jotka eivät ole täällä foorumeilla tai ylipäätänsä he eivät kovin paljon pelaa. Autoblokkaaminen on käytännössä tietenkin helpompaa mutta siinä menee paljon helpommin sekaisin. Esimerkiksi HS:ssä jotkin aseet eivät torju kuin jonkun tyyppisiä iskuja. Manuaalisella blokkauksella voisi itse torjua sellaisella aseella millä voi torjua ja tehdä nopeita vaihtoja eri aseiden välillä.

Miten perustelet tuon, että peli ei blockaa puolestani? Ihme kumma, demossa pidin muutamassa kohdassa sitä perusasetta enkä tehnyt yhtikäs mitään niin tämä Nariko vaan blokkaili monien miesten laumat eivätkä he voineet lyödä. Manuaalisella blokilla tämä olisi hoidettu paljon paremmin, koska silloin olisi sentään pitänyt itse tajuta että nyt blockaus päälle. Heavenly Swordissä tämän hoitaa tietokone.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Naukkis sanoi:
Miten perustelet tuon, että peli ei blockaa puolestani?
Siten, että pelissä on kolme stancea, joita käyttää sekä pelaaja että tietokone. Vain kahden stancen (ranged ja power) voi blokata, ja tämä tapahtuu seisomalla kyseisessä stancessa (eli pitämällä R1- tai L1-nappia pohjassa ja tekemättä mitään muuta). Speed stancen hyökkäyksiä ei voi blokata, mutta niihin voi vastata counterilla.

Haluaisit siis, että noiden kahden stance-blokin ja yhden counterin sijaan olisikin yksi nappi, joka blokkaisi kaikki lyönnit, koska tämä olisi monipuolisempaa? Ymmärrän oikein hyvin...
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

jryi sanoi:
Siten, että pelissä on kolme stancea, joita käyttää sekä pelaaja että tietokone. Vain kahden stancen (ranged ja power) voi blokata, ja tämä tapahtuu seisomalla kyseisessä stancessa (eli pitämällä R1- tai L1-nappia pohjassa ja tekemättä mitään muuta). Speed stancen hyökkäyksiä ei voi blokata, mutta niihin voi vastata counterilla.

Haluaisit siis, että noiden kahden stance-blokin ja yhden counterin sijaan olisikin yksi nappi, joka blokkaisi kaikki lyönnit, koska tämä olisi monipuolisempaa? Ymmärrän oikein hyvin...
Häh? Ainakin demossa on niin, että perusaseella (speed stace) voi ainoastaan blokata. Niillä kahdella muulla ei voi blokata minkäänlaista hyökkäystä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

No jes, kaveri tulee paasaamaan eikä tiedä tuon vertaa pelin mekaniikoista. Mutku mutku IGN:n yhellä rivillä sanottii sillee, paska peli.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Naukkis sanoi:
Häh? Ainakin demossa on niin, että perusaseella (speed stace) voi ainoastaan blokata. Niillä kahdella muulla ei voi blokata minkäänlaista hyökkäystä.

Joku on vähän eksyksissä....
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Taas sen näkee miten jotkut luottavat ihan liikaa arvosteluihin.

"Jee!! Kivapeli... Hmmmm, sai vain 7/10... Pakko kai sen on sitten huono olla ja
pitää mennä jonnekin valittamaan asioista joista en ole ollenkaan perillä."
 
Ylös Bottom