Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

pziuz sanoi:
Et ole provo, et. "Hame päälle"?
Hohhoijaa.
"Vastasit" vissiin hieman enempäänkin, kuin pelkästään minun vertailuihin. Edellisessä viestissä nimen omaan kirjoitit tuon "vastailun" jälkeen, että "tekisi mieli vielä piikitellä, että eikö BR:n ...". Myönsit siis itsekkin, että piikittelemään on tultu. Joten jos jättäisit edes tuon jeesustelun.
Kirjoitin myös, ettei siitä piikittelystä kannata vetää herneitä nenään koska ymmärrän sen, että myöhemmin Blu-Rayn mahdollistamaa tilaa käytetään varmasti läpipeluuaikaa lisäävästi. Olen tässä myös antanut ihan rehellisesti tunnustusta Heavenly Swordin ulkonäölle ja upeille välivideoille.

Se, että vähän sanoo jotain negatiivista hyvästä PS3:n pelistä (joka saattaa pian myös pyöriä omassa olohuoneessanikin), ei tarkoita sitä että täällä kirjoittelisin pelkästään provotakseni.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Ihan oikeasti tuntuu siltä, että IGN UK:lla on ollut pikku evottelua eräiden puzzlejen ja ammuskelun vaatimassa liikkeentunnistuksessa.
Toimii ihan hyvin, kun sen ohjaimen kanssa ei riehu.

EDIT: Toisaalta ymmärrän, että Kailla pelattava ammuskeluosuus voi käydä rasittavaksi, varsinkin jos odottelee jatkuvaa kombofestivaalia, mutta itse kyllä pidin siitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Demon perusteella pelattavuus on aivan kunnossa, ei nyt GoW:in tasolle yllä mielestäni ( yksinkertaisuus on hauskempaa :D ), mutta kaikinpuolin mukavaa pelailtavaa..

Eniten tässä esteenä on pelin kyseenalainen pituus, ja se, että GoW on yksi ainoista genren peleistä joka on ollut oikeasti hauskaa pelailtavaa.

Taidan itse vain hakea GoW2:n käytettynä jostain :)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Lisäksi arvostelun mukaan peli on "a benchmark in presentation for console gaming" ja peli saa silläkin osa-alueella vain 9.:rolleyes: Eli pelin maksimipisteet olisivat olleet 9, mitä tahansa se olisi tehnyt?

Yksi huolestuttava seikka tuossa arvostelussa kuitenkin on, eli se, että kokonainen chapter menee ilman miekkaa. Se on kuitenkin se osa-alue, jonka pitäisi olla pelin pääanti ja sen parissa pitäisi mennä 90% ajasta ja loput tulisi olla sitä jousipyssy/sinkoammuskelua, IMO. Tämä tulee kyllä mahdollisesti vaikuttamaan kokonaiskokemukseen. Muuten en kyllä anna paljoa painoarvoa tuolle(kaan) arvostelulle. Kolmen minuutin demo helpolla vaikeusasteella oli jo niin viihdyttävää ettei yksinkertaisesti ole paljoa huolta, että pelin gameplay olisi tuon arvostelun arvoista.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Ludson sanoi:
Pointtisi on? :D

Porukka tuskin puutarhaohjeita näiltä foorumeilta etsinyt...

Tuntuu naurettavalta se, että jengi on toistensa pilleissä kiinni yhden hemmetin pelin takia. Ai niin, itsekin pidän tästä. Pitää vääntää nyt viikonloppuna toi läpi.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Lezlie sanoi:
Kirjoitin myös, ettei siitä piikittelystä kannata vetää herneitä nenään koska ymmärrän sen, että myöhemmin Blu-Rayn mahdollistamaa tilaa käytetään varmasti läpipeluuaikaa lisäävästi. Olen tässä myös antanut ihan rehellisesti tunnustusta Heavenly Swordin ulkonäölle ja upeille välivideoille.

Se, että vähän sanoo jotain negatiivista hyvästä PS3:n pelistä (joka saattaa pian myös pyöriä omassa olohuoneessanikin), ei tarkoita sitä että täällä kirjoittelisin pelkästään provotakseni.
Selvä. Rauhaa!
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Ja ensi kerralla sitten kaikki osapuolet ja muutkin tajuavat jättää tollaisen jankkaamisen kokonaan väliin.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

EDGE antoi pelille arvosanan.























6

EDIT: EDGE antoi bioshockillekin vain 8 :rolleyes:
Ja IGN antoi mm. GRAW2:n XO-versiolle 9.1 ja PS3-versiolle 8.3. Kertoo ehkä jotain puolueellisuudesta eri konsolille, jos kerran PS3-versio on identtinen XO-version kanssa ja mukana on valmiiksi enemmän karttoja + sixaxisohjauksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Pibe sanoi:
EDIT: EDGE antoi bioshockillekin vain 8 :rolleyes:
Ja IGN antoi mm. GRAW2:n XO-versiolle 9.1 ja PS3-versiolle 8.3. Kertoo ehkä jotain puolueellisuudesta eri konsolille, jos kerran PS3-versio on identtinen XO-version kanssa ja mukana on valmiiksi enemmän karttoja + sixaxisohjauksia.



Mutta arvostelijat ovat eri ihmisiä ja arvosteluthan ovat vain yhden ihmisen omia mielipiteitä. Saihan NFS: Carbonin XO ja PS3 -versiot eri arvosanat Konsolifinissä. (PS3 versio paljon paremman -> Konsolifin onkin Sonyfin? ;) )


Heavenly Swordin demo oli tosiaan sen verran hauska että tulee varmasti pelikin hankittua jossain vaiheessa. Tosin jo demon perusteella ei pärjää muille genren kärkinimille.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Tonza sanoi:
Tosin jo demon perusteella ei pärjää muille genren kärkinimille.
Ainakin taistelusysteemi pieksee kevyesti God of Warin vastaavan ja tarinakin tuntuu paljon mielenkiintoisemmalta. Ainoa heikkous tuntuu tosiaan olevan lyhyydessä, jos pelin vain juoksee läpi. Tosin tällöinkin pitäisi jäädä hirveästi extra-sälää avaamatta, joiden avaaminen saa varmasti pelikellon ainakin tuplaantumaan.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Jaaha, kutonen. Eli ei ihan pärjänny GoW kakkoselle (7 edgessä), jota peli suoraan kopioi.:D
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Minun selitys pelin lyhyydelle: Sonylle tuli kiire saada PS3:lle jotain yksinoikeutta markkinoille. Kehittäjille ei annettu muuta vaihtoehtoa, kun jättää peli torsoksi, esim jättämällä puolivalmiit kentät pois. Mut tämä oli vaan minun epäily. :o
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Nyt menee kyllä niin rastiin nämä kaikki arvostelut ja IGN:n arvostelukaan miltään laadulta vaikuttanut (pelattavuus sai 6:sen vaikka se oli mielestäni demon paras puoli). Täytyy kai sitten odottaa Pelaaja lehden mielipidettä jos vaikka siitä saisi enemmän irti. Hirveän kriittistä ja puolueellista nämä nykypäivän arvosanat.

Tuskin peli on 100 pisteen arvoinen mutta tuskin se myöskään 8:sta alhaisempi on, ei tiltinkään arvosanat yleensä heittele kuin yhden pisteen verran muista.

ota siitä nyt selvää kun jotkut väittää keskinkertaiseksi ja jotkut hack and slash pelien uudeksi mullistukseksi siis Mitäh!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

tsinivuo sanoi:
Minun selitys pelin lyhyydelle: Sonylle tuli kiire saada PS3:lle jotain yksinoikeutta markkinoille. Kehittäjille ei annettu muuta vaihtoehtoa, kun jättää peli torsoksi, esim jättämällä puolivalmiit kentät pois. Mut tämä oli vaan minun epäily. :o

Yksinoikeuspelejä on tulossa koko syksyn ajan eli se ajatus meni seinille. Samoin peliä on tehty vaikka kuinka pitkään, ja eikö Andy Serkins (vai mikä sen kaverin nimi olikaan) ole tuon tarinan takana...?
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Jep, Heavenly Swordikin on saanut nyt kutosen, seiskan, kasin, ysin ja pari kymppiä eri arvosteluissa. Melkoista heittelyä arvosteluissa, olisi hauska tietää mistä johtuu.
Noh, ei tule tästäkään mitään suurta arvostelumenestystä, mutta eipä tuo haittaa. Tai no, saattaa vaikuttaa pelin myynteihin, joka on ikävää. Tälle olisi kuitenkin kiva saada ne jatko-osatkin. Toivottavasti menee siis kaupaksi arvosteluista huolimatta..
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

tsinivuo sanoi:
Minun selitys pelin lyhyydelle: Sonylle tuli kiire saada PS3:lle jotain yksinoikeutta markkinoille. Kehittäjille ei annettu muuta vaihtoehtoa, kun jättää peli torsoksi, esim jättämällä puolivalmiit kentät pois. Mut tämä oli vaan minun epäily. :o
Olen käsittänyt, ettei noiden kenttien tekoon mene ihmeellisiä aikoja, jos on suunnitelmat valmiina (tämähän tehdään ihan projektin alkuvaiheessa) ja pelimoottori toimii. Tuskin on kiire syynä siihen, että kenttiä on "liian" vähän.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

pziuz sanoi:
Olen käsittänyt, ettei noiden kenttien tekoon mene ihmeellisiä aikoja, jos on suunnitelmat valmiina (tämähän tehdään ihan projektin alkuvaiheessa) ja pelimoottori toimii. Tuskin on kiire syynä siihen, että kenttiä on "liian" vähän.
Itseasiassa kenttien tekemiseen saa helposti menemään kuukausia.
Pelkän mallinnuksen (joka sekin vaatii paljon iterointia) lisäksi aikaa saa poltettua testaamiseen.
Pitää tarkistaa että ympäristö näkyy "oikein" joka kulmasta tarkasteltuna, pitää huolehtia siitä että
kentän "rajat" toimivat (eli että pelihahmo/esine pelissä ei voi päätyä väärään paikkaan) jne.

Ei ole ihan triviaalia hommaa, ja vaatii paljon miestyötunteja.
 
Ylös Bottom