Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword

Muntu, pelissä on vain Normal ja Hell.

Äsken pelasin Hellin läpi. 4. chapter on kyllä kokonaisuudessaan ihan mahtava tällä vaikeuasteella ja Flying Fox on varmaan hauskin ja hienoin pomo missään pelissä. Glyphejä jäi vielä kerättäväksi, Kain tehtävissä voi tulla vaikeuksia.

Edelleen sama fiilis, kakkoseen haluaisin vain kolme kertaa enemmän taistelua ja muuten pelin rakenne samanlaisena. QTE:t saa pitää, harhailua ei tarvita kakkoseenkaan vaan keskitytään siihen taisteluun, samantasoisia kevyitä kahden sekunnin puzzleja myös jatko-osaan koska tuovat juuri sopivan pienen hengähdystauon aina väliin vaatimatta mitään isompia säätöjä ja lisäksi vielä jotain samantyylisiä pieniä tehtäviä joita Kailla oli. Enemmän taistelua ja vielä lisää comboja sekä uusia vihollisia, jotka mahdollisesti sekottaisi counterointia ja muuta taistelua vielä lisää ja siinä olisi täydellinen jatko-osa.

Tulee vielä hakattua tiettyjä osioita uudestaan ja uudestaa, niin mahtavaa fiilistä yhdistelmä taistelu/musiikki/grafiikka tarjoaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Peli on nyt kertaalleen läpi hakattu, ja ihmetyttää nuo kombot..eihän noita kukaan voi osata!!
..siis ainakaan noin niinkuin selkärangasta..
Itse muutaman opettelin, mutta niitä hienoimpia en taida tulla koskaan edes näkemään, vaikka peli sellainen onkin, joka tulee todennäköisesti useasti läpäistyä.
Plussaa annan automaattiblokkauksesta, joka minut on ainakin pakottanut opettelemaan paremman pelityylin normaalista kaikkien nappien hakkaamisesta. :)
 
Vastaus: Heavenly Sword

Cyrus1 sanoi:
Edelleen sama fiilis, kakkoseen haluaisin vain kolme kertaa enemmän taistelua ja muuten pelin rakenne samanlaisena. QTE:t saa pitää, harhailua ei tarvita kakkoseenkaan vaan keskitytään siihen taisteluun, samantasoisia kevyitä kahden sekunnin puzzleja myös jatko-osaan koska tuovat juuri sopivan pienen hengähdystauon aina väliin vaatimatta mitään isompia säätöjä ja lisäksi vielä jotain samantyylisiä pieniä tehtäviä joita Kailla oli. Enemmän taistelua ja vielä lisää comboja sekä uusia vihollisia, jotka mahdollisesti sekottaisi counterointia ja muuta taistelua vielä lisää ja siinä olisi täydellinen jatko-osa.
Ilmeisesti peli loppuu aikamoiseen clifhangeriin kun noin varman oloisena jo 2:n parannuksia listaillaan ? :D
 
Vastaus: Heavenly Sword

Snigge sanoi:
Ilmeisesti peli loppuu aikamoiseen clifhangeriin kun noin varman oloisena jo 2:n parannuksia listaillaan ? :D

Kertoo enemmän siitä, että parannettavaa olisi ;) Tarina on ihan siististi nipussa pelin päättyessä, mutta kyllä mieleen tulee heti yksi jatkotapa.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Kyllä ne combot oppii muistamaan, kun pelailee jonkin verran. Alussa niissä oli kyllä muistelemista, nimenomaan selkärangasta niitä ei saanut tulemaan millään kesken kiivaan mätön, mutta jonkin verran kun pelaa, niin kyllä ne oppii. Ja ihan helvetin komeitahan ne varsinkin speed stancen viimeset sekä ilmacomboista muutamat viimeset on. Ja niistä on aika paljon hyötyä Hell modessa monessa kohtaa.

Ihan älyttömän siisti fiilis kyllä, kun saa tuhottua totaalisesti kasan vihuja eri mekaniikoilla ottamatta iskuakaan. :D Kokonaisuutena en haluaisi, että taistelusysteemiin tulee muutoksia mahdolliseen jatko-osaan. Hyppynapin puute ja autoblock kuuluvat systeemiin ehdottomasti. Ei autoblock ole mitenkään ylisuojaava, vaan päinvastoin joudut katsomaan omaa sijoittumista ja combojen aloittamista ja keskeyttämistä tarkemmin monessa kohtaa. Ja usein kun tulee kaikkia hyökkäyksiä sekaisin ja vihut osaavat iskeä tiimeinä, ei autoblock ole todellakaan turvallisen tuntunen, vaan oikein pitää osata toimia.
 
Vastaus: Heavenly Sword

designed sanoi:
Kertoo enemmän siitä, että parannettavaa olisi ;) Tarina on ihan siististi nipussa pelin päättyessä, mutta kyllä mieleen tulee heti yksi jatkotapa.

Vain pelin läpi pelanneille:
Kunhan eivät ainakaan keksi uutta päähahmoa!

..Eikös se ollut sen pelin heimon muinainen legenda, että jonain päivänä syntyy soturi joka taas kantaa taivaan miekkaa jne, joten olisi lievästi epämääräistä laittaa esim. Kai sitä miekkaa heiluttamaan..
Ensin odotellaan tuhat vuotta uutta pelastajaa, ja sitten niitä olisikin heti kaksin kappalein.. :)

Toivottavasti vaan salama iskee taivaalta, ja Nariko nousee kuolleista kuin Jason konsanaan..No ei, mutta jotenkin se Nariko pitäisi sieltä virkoamaan saada, että se HS2 jatkuisi loogisesti.
 
Vastaus: Heavenly Sword

designed sanoi:
Kertoo enemmän siitä, että parannettavaa olisi ;) Tarina on ihan siististi nipussa pelin päättyessä, mutta kyllä mieleen tulee heti yksi jatkotapa.

Jokaisessa pelissä on parannettavaa. Heavenly Swordissa kaikki pääkomponentit ovat melko täydellisessä kuosissa ja minusta jatko-osassa pitäisi olla vain enemmän toimintaa, kuten luetteleoinkin. Pelin rakenne ja gameplay-elementit saisivat pysyä suht sellaisinaan (tietysti normaalit jatko-osa hiomiset ja uudet ideat siihen päälle) koska kokonaisuus on niin hyvin kasassa tällaisella paketilla.

Mitä tulee tarinaan, tavallaanhan se on paketissa, mutta tavallaan paljon on vielä kertomatta, jos nyt yhtään mietitään mitä tarinassa on tullut esille ja mitä lopussa tapahtui. Ja Ninja Theoryllähän on tarina ideoituna ainakin trilogiatasolla, en vaan tiedä onko sitä kirjoitettu tarkemmin vielä minkä verran.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Cyrus1 sanoi:
Jokaisessa pelissä on parannettavaa. Heavenly Swordissa kaikki pääkomponentit ovat melko täydellisessä kuosissa ja minusta jatko-osassa pitäisi olla vain enemmän toimintaa, kuten luetteleoinkin. Pelin rakenne ja gameplay-elementit saisivat pysyä suht sellaisinaan (tietysti normaalit jatko-osa hiomiset ja uudet ideat siihen päälle) koska kokonaisuus on niin hyvin kasassa tällaisella paketilla.

Joo siis eihä jatko-osa tartte kuin kaiken sen viimeistelyn, joka oli armaasti unohdettu ykkösestä. Plus Ninja Theoryn asteikolla kaksi uutta juonta, että saadaan yksi normaalimittainen peli.

Mitä tulee tarinaan, tavallaanhan se on paketissa, mutta tavallaan paljon on vielä kertomatta, jos nyt yhtään mietitään mitä tarinassa on tullut esille ja mitä lopussa tapahtui. Ja Ninja Theoryllähän on tarina ideoituna ainakin trilogiatasolla, en vaan tiedä onko sitä kirjoitettu tarkemmin vielä minkä verran.

Njoo, se tuntuu se trilogiataso ilmestyvän heti, kun alkaa tuntua suosion makua :rolleyes: Eipä mulla jäänyt yhtä ainutta kysymystä tai juonenpätkää kaivelemaan pelin jälkeen, harvinaisen siisti ja kattava lopetus. Siitä pisteet.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Vielä en ehtinyt peliä testaamaan kun työt häiritsee mutta eilen hain sen tullipostista. Olin tilannut sen blahdvd.com :sta ja tuli tuolla 47,99 hinnalla läpi tullista ilman mitään lisäkuluja.

Ilmeisesti jos tullin haluama summa jää lähelle 10 euroa tai sen alle ei sitä peritä.

Jos olis antanut postin tehdä tulliselvityksen ne olisi perinyt siitä touhusta yli 20 euroa mutta onneksi on töissä Hesassa ja asuu Hyvinkäällä niin toi lentokentän tulliposti oli ikään kuin matkan varrella :D
 
Vastaus: Heavenly Sword

maverick sanoi:
Ilmeisesti jos tullin haluama summa jää lähelle 10 euroa tai sen alle ei sitä peritä.
Tulli ei tosiaan ole pikkurahan perään eli alle kympin laskuja ei kirjoiteta lainkaan.
 
Vastaus: Heavenly Sword

designed sanoi:
Joo siis eihä jatko-osa tartte kuin kaiken sen viimeistelyn, joka oli armaasti unohdettu ykkösestä.
Eipä tuosta mitään viimeistelyä puutu, paljon viimeistellympi tuo on kuin yli 90% muista peleistä. God of Warit hidastelee monin paikoin samalla tavalla kuin Heavenly Sword, eikä siitä nyt mitenkään hirveästi jaksettu haloota nostaa. Heavenly Swordia on kehitetty sen neljä vuotta, että kyllä sen tärkeimpiä osa-alueita on hiottu aivan tarpeeksi (pelattavuutta). Grafiikatkin toimivat muuten loistavasti, mutta ruudunpäivitys ei pysy tasaisena. En nyt panisi tuota hiomattomuuden piikkiin. Ei siinä mitään graafisia bugeja ole paljoakaan (en itse kohdannut yhtäkään).



Njoo, se tuntuu se trilogiataso ilmestyvän heti, kun alkaa tuntua suosion makua :rolleyes: Eipä mulla jäänyt yhtä ainutta kysymystä tai juonenpätkää kaivelemaan pelin jälkeen, harvinaisen siisti ja kattava lopetus. Siitä pisteet.
Narikon taru on (ehkä) nätisti lopussa ensimmäisen Heavenly Swordin jälkeen, mutta kyllähän itse taivaallisesta miekasta, sen luonteesta sekä tulevaisuudesta, saa vielä juonta aikaan helpostikin. Siihen kun vielä lisätään Raven Lord, jota ei käsitelty ensimmäisessä HS:ssä lähes ollenkaan. Kyllä noita palasia seuraavaan Heavenly Swordiin on vielä jäljellä. Ja muutenkin puheet trilogiasta aloitettiin jo kauan ennen kuin HS edes julkaistiin. Trilogiaa ei kuitenkaan toteuteta, ellei peli myy hyvin.
 
Vastaus: Heavenly Sword

maverick sanoi:
Vielä en ehtinyt peliä testaamaan kun työt häiritsee mutta eilen hain sen tullipostista. Olin tilannut sen blahdvd.com :sta ja tuli tuolla 47,99 hinnalla läpi tullista ilman mitään lisäkuluja.
Jep, minäkin jouduin tullista sen hakemaan, mutta eipä siitä tarvinnut maksaa mitään veroja tai muita kuluja.

Hyvä peli ja erityisesti juoni ja välipätkät jaksaa kiinnostaa, mikä on melko harvinaista minulle peleissä. Ääninäyttely ja hahmot ovat erinomaisia.
 
Vastaus: Heavenly Sword

FamaZ sanoi:
Eipä tuosta mitään viimeistelyä puutu, paljon viimeistellympi tuo on kuin yli 90% muista peleistä. God of Warit hidastelee monin paikoin samalla tavalla kuin Heavenly Sword, eikä siitä nyt mitenkään hirveästi jaksettu haloota nostaa. Heavenly Swordia on kehitetty sen neljä vuotta, että kyllä sen tärkeimpiä osa-alueita on hiottu aivan tarpeeksi (pelattavuutta). Grafiikatkin toimivat muuten loistavasti, mutta ruudunpäivitys ei pysy tasaisena. En nyt panisi tuota hiomattomuuden piikkiin. Ei siinä mitään graafisia bugeja ole paljoakaan (en itse kohdannut yhtäkään).

Se, että God of War nyksähtelee, ei kyllä ole mikään perustelu sille, että Heavenlyn nykiminen olisi hyväksyttävämpää. Ihan silkkaa viimeistelyn puutetta se on (myös GoWissa), ettei ole yhtään jaksettu katsoa frameraten heittelyä, joka on ihan kiistatta koko pelin ajan sen suurin ongelma. Se vielä menee kevyesti, että jotkin efekteistä näyttävät ihan PS2:n alkuvuosien tasoisilta lähellä kameraa. Edelleen mielettömän rohkea veto aloittaa HS nykivällä kohtauksella.

Pelattavuus on on pääosin kohdillaan, mutta kyllä siinäkin on ahdistuksensa.

HS on kyllä hyvin tuotettu alusta asti. Vaikuttaa vain siltä, että sahaamisen, sorvaamisen ja viilaamisen jälkeen hiomapaperi on ollut loppu. Neljän vuoden työstöaika kyllä näkyy - ei vain niin paljon kuin pitäisi (vai onko se nyt ihan ok vääntää 1,5h ei-täydellistä pelattavaa per vuosi?).

Narikon taru on (ehkä) nätisti lopussa ensimmäisen Heavenly Swordin jälkeen, mutta kyllähän itse taivaallisesta miekasta, sen luonteesta sekä tulevaisuudesta, saa vielä juonta aikaan helpostikin. Siihen kun vielä lisätään Raven Lord, jota ei käsitelty ensimmäisessä HS:ssä lähes ollenkaan. Kyllä noita palasia seuraavaan Heavenly Swordiin on vielä jäljellä. Ja muutenkin puheet trilogiasta aloitettiin jo kauan ennen kuin HS edes julkaistiin. Trilogiaa ei kuitenkaan toteuteta, ellei peli myy hyvin.

Toki, kyllähän kyseisestä universumista voidaan keksiä paljonkin kerrottavaa, mutta eipä varsinaisen pelin kysymyksistä ja juonista jäänyt auki kuin ehkä yksi tai kaksi ja nekin vain (valitettavina) mahdollisuuksina jatkaa. Toivon ennemmin jatko-osassa jotain ihan muuta otetta kuin perinteistä "se-ja-se jäi henkiin ja haluaa kostoa".

Mutta ei siinä mitään, odotan kakkososasta ilmoitusta innolla. Kuka tietää, vaikka siinä pelattaisiin alkuosa tai peräti pääosin Kailla ja heivataan koko Nariko.
Ehkä Kailla mennään herättämään Narikoa henkiin jossain temppelissä maailman äärissä. Pelissä olevien taivaallisten voimien määrän suhteen varsin mahdollista.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Muntu sanoi:
Räyh alkaa ottamaan päähän tuo
Whiptail...

Tuli sitä itekkin tuota jauhettu, kunnes sitten vaihdoin taktiikkaa.
Eli ekaks keräsin noi täydet pallukat hajottamalla aaltoja, kunnes se oli tehty niin lähdin Whiptalen kimppuun. Aluksi yritin piestä sen ryntäämällä suinpäin kimppuun ja hakattua voimalyönneillä ja muutaman kerran tuo onnistui, mutta vain ekassa vaiheessa.

Aikani tuskailtua päätin sitten tehdä asiat toisin vaikka tällä tyylillä taistelu hivenen vemähti, eli suoran ryntäämisen sijaan tein nopeita iskuja joiden jälkeen peräännyin. Pari iskua saattoi saada perille, ennenkuin WP teki oman vastaiskun jolloinka lähin karkuun. Tuota toistaen lopulta sain sen hengiltä.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Uisor sanoi:
Tuli sitä itekkin tuota jauhettu, kunnes sitten vaihdoin taktiikkaa.
Eli ekaks keräsin noi täydet pallukat hajottamalla aaltoja, kunnes se oli tehty niin lähdin Whiptalen kimppuun. Aluksi yritin piestä sen ryntäämällä suinpäin kimppuun ja hakattua voimalyönneillä ja muutaman kerran tuo onnistui, mutta vain ekassa vaiheessa.

Aikani tuskailtua päätin sitten tehdä asiat toisin vaikka tällä tyylillä taistelu hivenen vemähti, eli suoran ryntäämisen sijaan tein nopeita iskuja joiden jälkeen peräännyin. Pari iskua saattoi saada perille, ennenkuin WP teki oman vastaiskun jolloinka lähin karkuun. Tuota toistaen lopulta sain sen hengiltä.
Jep, samaa taktiikkaa käytin minäkin, eikä mennyt kuin 4 yritystä :D
Hidasta kyllä oli..
 
Vastaus: Heavenly Sword

tänään tuli heavenly sword lätkittyä läpi, oli kyllä perhanan hieno peli pitkästä aikaa, viimeks gears of warista yhtälailla innostunut. oli viittä vajaa että hs olisi jäänyt kauppaan, demo ei mitenkään iskenyt mutta satuimpa lukemaan arvostelun täältä ja muiden hehkutuksen ja nytten kyllä enemmän kuin tyytyväinen että ostin sen.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Kyselen tässä että mitä porukka on tykännyt pelistä? Onko se lyhyys nin suuri ongelma kuin on annettu ymmärtää? Suurena God of War fanina kiinnostais hankkia peli, mutta onko se rahansa arvoinen?
 
Vastaus: Heavenly Sword

playsta tilattuna tuli iloisesti postiluukkuun asti ilman tulli säätöjä, hintaa tuli muistaakseni 51.95e... muutamana iltana nyt parit sessiot tullut pelattua ja nyt mennään 5 kappaleen alussa. ihan mukavaa mättöä on ollut, mutta itse en ole suuremmin pitänyt tykkeillä/nuoleilla ammuskelusta. mielestäni sixaxis ei vaan toimi mieluisesti, ehkä en jaksa keskittyä tarpeeksi kynäilemään ohjaimella. muutenkin nämä kohdat ovat liian pitkiä, yksittäiset kilvenheittelykohdat ei niin haitannut...
 
Ylös Bottom