Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword

metalheart76 sanoi:
Hieno peli on kyllä. Ainoa mikä vituttaa on pelin vaikeusaste, välillä liian helppo ja välillä lähes mahdottoman vaikea. Miten ois kultainen keskitie, anyone? Esim viiminen taistelu pääjehua vastaa, ei saatana kun on vaikea. Ehkä jotain inpsaa hakkaa samaa kohta 20 kertaa mut mulla loppuu kyllä mielenkiinto 5 kerran jälkeen..

Eli hyvä peli muuten, mutta loppukohtaus ärsyttävän hankala ja kokonaisvaikutus pelistä tämän takia huonompi kuin voisi olla..

Koitappa kyseistä vastustajaa helvetti vaikeus asteella, piti itsekkin opetella miten kyseisen vastustajan lähes jokainen liike torjutaan tai väistetään. Ne siniset ja keltaiset energia pallot mitä se heitteli tuotti aluksi aika tavalla vaikeuksia (1 vie jotain 15% narikon hilpparista joten jos otat kaikki vastaan on peli jo aika pitkälti menetetty)
Helvetin terä liike on hyvin tehokas kyseistä bossia vastaan jos sen saa osumaan. Väistely on myös hyvin tärkeää ja ne pallot jota hän ampuu on pakko osata torjua tai väistää muuten ei helvetti vaikeus asteella tule mitään.

mukavan haastava oli kyllä kyseinen vaikeus taso.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Eka oikein kunnolla vaikeuksia tuottava kohta on tuo Kettu. Ei siinä muuta ongelmaa ole, kuin noin sen hettämät tikarit joita voi iskeä takaisin, mutta kun ei toi Nariko tykkää lyödä vaikka kuinka painelee lyöntinappeja ja osumaa tulee. Välillä toki saa ne torjuttua jolloin ei saa damagea, mutta, kun ei saa nitä kimmotettu takas niin on vaikea saada noita ruukkuja kerättyä.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Pieni vihje tuohon Ketun/Bohanin ammusten ja tikareiden counterointiin: ajoitus on erilainen kuin varsinaisissa taisteluiden countereissa, counter pitää nimittäin ajoittaa pari kymmenystä sen jälkeen kun ammus on jo tavallaan osunut sinuun eikä vähän etukäteen tai juuri sillä hetkellä kun ammus osuu.

Teen luultavasti videon tästä pelistä, sellasen ihan editoidun musiikkien kanssa. Sen verran mahtava tapaus, että sai aikaan fiiliksen kehittää jotain. Voi olla, että ilmestyy vasta kuukausien päästä, mutta teen kuitenkin. Musiikkina ei tule olemaan Michael Jackson tai muukaan sen tyyppinen mitä yleensä olen videoissa käyttänyt. :p Biisi tuli mieleen peliä pelatessa. Olen vähän yrittänyt cäpätä matskua, mutta SD:nä, ilman Dolby Digitalia on sen verran hirveä pelata, että yleensä on tullut pikaseen vaihettua outputiksi takasin HDMI ja hirveä mättö päälle. :D

Onko kukaan keränny vielä kaikkia glyphejä Hellillä? Muuten suht kevyesti menee, mutta muutamasta Kain tehtävästä vielä puuttuu. E: Nyt on kaikki glyphit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword

Voikos tän tarinan lukee jostain?
Siis ei sellasena "Nariko pelastaa kaiken"-tiivistelmänä, vaan sellasena miten esim. FF:istä on tarinat netissä. Siis ihan yksityiskohtasesti kerrottu. "Nariko kävelee Bohanin eteen ja sanoo; "plaaplaaplaa", johon Bohan "plaaplörr?". Nariko... jne."
Tuohon tapaan :D
 
Vastaus: Heavenly Sword

Eilen kun vaimo oli käymässä markkinoilla, pääsin lopultakin istahtamaan Heavenly Swordin ääreen. Vähän vajaa kahdeksan tuntia myöhemmin peli on pelattu normaalivaikeustasolla läpi. Viimeiset pari tuntia tosin tuhraantuivat yhden viime vuosien ärsyttävimmän loppuvastustajan kanssa. En nyt ihan tarkkaan laskenut, mutta kaikki vaiheet yhteen laskien varmasti 30-40 kertaa piti yrittää ennen kuin lopputekstit rullasivat. Varsinaisen peruspelin aikana kuolin tasan kerran, jos välipomomatseja ja äkkikuolemaan johtavia quicktime eventejä ei oteta huomioon. (Ja noissakin selvisin parilla-kolmella uusintayrityksellä.)

Millainen HS oli pelinä? Taistelumekaniikka ei ollut läheskään niin sulava kuin God Of Warissa, mutta sai vihut silti suht. vaivatta hakattua tantereeseen. Ulkoasu oli odotetusti varsin komea, ja etenkin kasvoanimaatiot olivat kiistatta parhaat tähän asti näkemistäni peleistä. Myös satojen miesten heiluminen taistelukentällä oli meikulle ennen näkemätöntä. Tosin lopputaistelun eeppisyys melkein kääntyi itseään vastaan, koska välillä oli hankala erottaa, kuka vipeltää missäkin. Musiikit menivät päästä läpi minkäänlaisia tunteita tai muistoja aiheuttamatta. (Poikkeuksena lopputaistelun aikana soinut musiikki, johon ehti kyllästyä pahemman kerran.)

Pelaisinko tätä peliä enää uudestaan? Hieman epäilen. Ehkä joskus aikojen päästä ja juonen jo unohduttua voi tylsänä hetkenä kokeilla aloittaa alusta suomi-dubeilla. Täysihintaisena hinta/laatu-suhde olisi jäänyt aika matalaksi lyhyen keston ja vähäisen uudelleenpeluuarvon vuoksi. Onneksi tuli hankittua Gamestopista eurolla... :)

Lopullinen hihavakioarvosana: 8- (ilman loppupomon aiheuttamaa ärsytystä 8+)
 
Vastaus: Heavenly Sword

Myös täällä rullasivat eilen loppukrediitit parin yöttömän yön jälkeen.
Täytyy sanoa, että yksi parhaista peleistä pitkiin aikoihin ja aiheutti kunnon addiktiota tyyliin: "yksi välipiste vielä ja sitten nukkumaan", kunnes kello näytti kahta yöllä. :p

Kauhulla odotin loppupomon kohtaamista tämänkin palstan perusteella, mutta yllätyin positiivisesti. Missään vaiheessa ei tullut epäreilua oloa, sillä vastustajan liikkeet olivat kuitenkin johdonmukaisia ja torjuttavissa pienellä harjoittelulla. Myös checkpointit joka vaiheen välissä oli reilu ratkaisu - mikään ei ole rasittavampaa kuin tahkota ensin puolta tuntia helppoa osuutta vain päästäkseen kuolemaan seuraavassa (näitäkin on nähty). Perkeleet toki lensivät pariin kertaan, mutta kunnon turhautumista ei päässyt syntymään.
Eihän tämä päässyt edes top 10:iin veemäisimpien loppuvastusten listalla. Sen listan kärjestä löytyy ainakin Far Cry Instictsin loppupomo ja FFVIII sekä MGS2 loppuräpellykset.. :D

Jos arvosanalla pitäisi heitää: 9+ ja leima "tätä ei vaihdeta pois" päälle!
 
Vastaus: Heavenly Sword

TeRm0z sanoi:
Kauhulla odotin loppupomon kohtaamista tämänkin palstan perusteella, mutta yllätyin positiivisesti.
Jännää sinänsä, että tuo loppupomo on monelle noin paha. Itse pidin kaikkein hankalimpana faittina Lentävää Kettua
Episode II
Tuntui, että tuosta pääsin läpi enemmän tuurilla kuin taidolla, kaikissa muissa taisteluissa oli jonkinlainen logiikka. Tässä vain tuli pataan railakkaasti koko ajan. Tuon jälkeen Bohan oli paperia.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Lentävän Ketun suomalaiselle ääninäyttelijälle pisteet kotiin - sai repeillä pitkin esitystä tämän välipomon jutuille :D
 
Vastaus: Heavenly Sword

jryi sanoi:
Jännää sinänsä, että tuo loppupomo on monelle noin paha. Itse pidin kaikkein hankalimpana faittina Lentävää Kettua
Episode II
Tuntui, että tuosta pääsin läpi enemmän tuurilla kuin taidolla, kaikissa muissa taisteluissa oli jonkinlainen logiikka. Tässä vain tuli pataan railakkaasti koko ajan. Tuon jälkeen Bohan oli paperia.

Lentävä kettu on molemmilla kertaa helppo kuin mikä. jopa helvetillä tuo on vain keskivaikea. Bohanin kolmen chapterin taisteluun ei tämä ole verrannollinen mitenkään.

koittakaapa paukuttaa Heavenly power aseella (2käden miekka) neliö kolmio neliö neliö neliö neliö.. niin nariko tekee kyseiseen vastustajaan todella pahaa vahinkoa. suosittelen tuota sirppiä yrittää torjua normaalia kauempaa, sillä se on yllättävänkin helppo torjua ja viskaista takaisin lentävää kettua päin. Jättäkää myös health ruukku vikaan vastustajan muotoon niin mahdolliset lopun ongelmat eivät luultavasti haittaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword

En ole hellillä pelannut, mutta ainakin normalilla lentävä kettu meni suhteellisen helposti läpi, mutta bohanissa joutui yrittämään uusiksi jokusen kertaa. Veikkaan että ero on vielä isompi hellillä.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Nisupulla sanoi:
Lentävän Ketun suomalaiselle ääninäyttelijälle pisteet kotiin - sai repeillä pitkin esitystä tämän välipomon jutuille :D

Olinkin unohtanut tämän "ominaisuuden" pelistä kokonaan. Pitää varmaan pelata kerran kokonaan suomeksikin läpi. Lentävän Ketun näyttelijä oli kyllä alkuperäiskielelläkin mieletön, ihan mielenkiintoista nähdä miten suomalainen versio pärjää.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Cyrus1 sanoi:
Olinkin unohtanut tämän "ominaisuuden" pelistä kokonaan. Pitää varmaan pelata kerran kokonaan suomeksikin läpi. Lentävän Ketun näyttelijä oli kyllä alkuperäiskielelläkin mieletön, ihan mielenkiintoista nähdä miten suomalainen versio pärjää.

ai siinä saa suomipuheetkin? valitsin maakieleksi suomen mutta enkku puhetta tuli suomi subeilla. valikot oli kyllä suomeksi.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Nikki sanoi:
valitsin maakieleksi suomen mutta enkku puhetta tuli suomi subeilla. valikot oli kyllä suomeksi.

Suomenkielinen ääninäyttely on piilotettu hiukan epäintuitiiviseen paikkaan. Kun pelin on aloittanut ja pelannut esinäytöksen läpi, voi palata alkuvalikkoon jonne on ilmestynyt lisää asetuksia. Silloin päälle saa myös suomenkielisen dubbauksen.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Itse ainakin pelannut enkkudubeilla ja sitten mennyt erikseen katseleen noita välivideoita suomidubeilla tuolta valikosta.
 
Vastaus: Heavenly Sword

No niin, tulipa päästyä läpi. Pikku hiljaa pelaillu chapterin kerrallaan ja olihan tossa loppupomossa vääntämistä. Kirosanoja tuli muutamia:)
Kain chapteristä pidin kyllä eniten kun en niin suuri vannoutunut taistelupelien ystävä ole. Mutta varmasti tulee palattua tän pelin pariin uudelleenkin.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Vihdoinkin se on läpi. Muuten peli oli juuri sitä mitä itse odotin, tuhansien ja tuhansien vastustajien mätkimistä ja hankalii loppuvastuksia. Kuitenkin tuo King Bohan oli jotain aivan käsittämätöntä. Kaksi ensimmäista meni jotenkin läpi, mutta se viimeinen tappelu. Kahdesti pääsin lähelle loppua, mutta kummallakin kerralla kamera hukkui johonkin ja näin vain vuoren seinämää. Alkoi vähän tuntua, että peli ei halua tulla pelatuksi. Lopulta kuitenkin tuo meni suhteellisen helposti.

(aika sekavaa kirjotusta, pahoittelut siitä)
 
Vastaus: Heavenly Sword

Se loppu tässä pelissä on kyllä uskomattoman eeppistä tykitystä :p
FFXII:ssä ja tässä on kyllä parhaat loppumätöt pitkään aikaan. Kunhan Cyrus on piessyt peliä tarpeeksi, pitää pyytää se lainaan ja piestä taas läpi.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Juu, on kyllä meleko hanurista tuo viimenen battle. Nukkumaan ei mennä ennen ku on päästy läpi! :cool:
 
Vastaus: Heavenly Sword

Loput pelistä meni läpi melkeinpä päättömällä hakkaamisella, mutta loppuvastustajassa joutui käyttämään "stansseja" muuten tuli turpaan jo eka kierroksella.
Torjumalla mahdollisimman monta tuli ja "jää" palloa ja muistaa että paikalleen ei saa jäädä lähitaisteluissa, kukistui se lopulta helposti vaikkakin melko hitaasti.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Aika typerästi on tehty tuo loppuhässäkkä omasta mielestäni. Kamera kääntyilee lopputaistelussa miten sattuu, ne hiton siivet peittää välillä näkyvyyden niin, että ei saa mitään selvää missä mennään ja muutenkin aika turhauttavan vaikeaksi tehty tuoki tulipallojen väisteleminen. Tuntuu, ettei tuossa ole muutenkaan mitään logiikkaa eli aika munkittamalla pitää läpi hakata. Kummallista kun on pitänyt mennä pilaamaan hommat tuolla tavalla, varsinkin kun vuosia on tuota väännetty. Tai sitten en vain osaa. :rolleyes:
 
Ylös Bottom