Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword

ZephisX sanoi:
Aika typerästi on tehty tuo loppuhässäkkä omasta mielestäni. Kamera kääntyilee lopputaistelussa miten sattuu, ne hiton siivet peittää välillä näkyvyyden niin, että ei saa mitään selvää missä mennään ja muutenkin aika turhauttavan vaikeaksi tehty tuoki tulipallojen väisteleminen. Tuntuu, ettei tuossa ole muutenkaan mitään logiikkaa eli aika munkittamalla pitää läpi hakata. Kummallista kun on pitänyt mennä pilaamaan hommat tuolla tavalla, varsinkin kun vuosia on tuota väännetty. Tai sitten en vain osaa. :rolleyes:

Ei se haastavuus viimeistä vastusta pilaa, pikemminkin parantaa! jos se tuntuu vaikealta kannattaa vähän miettiä mitä tekee ja mikäli rämpyttämällä heavenly swordia on menty tähän asti niin ehkä olisi aika pistää ainakin osa niistä suurimmista comboista sinne korvan taakse (eivät ne juurikaan niin vaikeita ole miltä aluksi vaikuttaa)

lisää vinkkejä mutta mikäli joku haluaa itse nämä selvittää niin:
ja ei ei ei noin, ei niitä tulipalloja nyt turhaa väistelemään aleta jos niistä hyödynkin saa irti revittyä :) (torju ne siniset normi stancesta ja punaiset power stancesta ja ajoita napin painallus siihen kun se energia pallo pysähtyy hetkeksi narikon eteen) ja jos tuo vastus tuntuu vaikealta kannattaa ehkä Ninja Gaiden jättää kauppaan. Itse tuli kyseinen vika bossi helvetti vaikeus asteella vedettyä, meni siinä jokinen tovi kyllä mutta kun hommasta sai jujun käsiin niin johan nappasi. Kannattaa siivekkäänä koittaa saada kahdenkäden miekan iskusarjoja läpi, ja ilman siipiä vaikuttaisi ainakin itsellä normit menevän paremmin perille ja tietysti torjuntojakin saa paremmin toteutettua sillä normaalisti kävellessä kyseinen bossi.

Ei sitä vastusta millään tuurilla kannata yrittää vaan ihan sillä taidolla :)
 
Vastaus: Heavenly Sword

Viper7 sanoi:
Ei se haastavuus viimeistä vastusta pilaa, pikemminkin parantaa! jos se tuntuu vaikealta kannattaa vähän miettiä mitä tekee ja mikäli rämpyttämällä heavenly swordia on menty tähän asti niin ehkä olisi aika pistää ainakin osa niistä suurimmista comboista sinne korvan taakse (eivät ne juurikaan niin vaikeita ole miltä aluksi vaikuttaa)

lisää vinkkejä mutta mikäli joku haluaa itse nämä selvittää niin:
ja ei ei ei noin, ei niitä tulipalloja nyt turhaa väistelemään aleta jos niistä hyödynkin saa irti revittyä :) (torju ne siniset normi stancesta ja punaiset power stancesta ja ajoita napin painallus siihen kun se energia pallo pysähtyy hetkeksi narikon eteen) ja jos tuo vastus tuntuu vaikealta kannattaa ehkä Ninja Gaiden jättää kauppaan. Itse tuli kyseinen vika bossi helvetti vaikeus asteella vedettyä, meni siinä jokinen tovi kyllä mutta kun hommasta sai jujun käsiin niin johan nappasi. Kannattaa siivekkäänä koittaa saada kahdenkäden miekan iskusarjoja läpi, ja ilman siipiä vaikuttaisi ainakin itsellä normit menevän paremmin perille ja tietysti torjuntojakin saa paremmin toteutettua sillä normaalisti kävellessä kyseinen bossi.

Ei sitä vastusta millään tuurilla kannata yrittää vaan ihan sillä taidolla :)

Comboja on tullut jonkin verran opeteltua pelin kuljetessa mutta enimmäkseen kyllä on mättö mennyt sinne rämpytyksen suuntaan, kun en muutenkaan tämän lajityypin suuri fani ole. Eilen "hetkisen" mätettyäni itksekin huomasin tuon ja hyvinhän se rupesi sitten lopulta menemään.
 
Vastaus: Heavenly Sword

ZephisX sanoi:
Comboja on tullut jonkin verran opeteltua pelin kuljetessa mutta enimmäkseen kyllä on mättö mennyt sinne rämpytyksen suuntaan, kun en muutenkaan tämän lajityypin suuri fani ole. Eilen "hetkisen" mätettyäni itksekin huomasin tuon ja hyvinhän se rupesi sitten lopulta menemään.

siinä kyllä olet oikeassa että vastusten vaikeus taso ei kulje kovinkaan suoraa linjaa. Helposta lentävästä ketusta kun siirrytään monille todella vaikeaan viimeiseen vastukseen niin on kyseessä aikamoinen pomppaus vaikeus tasossa.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Viper7 sanoi:
siinä kyllä olet oikeassa että vastusten vaikeus taso ei kulje kovinkaan suoraa linjaa. Helposta lentävästä ketusta kun siirrytään monille todella vaikeaan viimeiseen vastukseen niin on kyseessä aikamoinen pomppaus vaikeus tasossa.

Kummasti lisää peli-ikää hiukkasen kun joutuu moneen kertaa yrittämään uudestaan bossia vastaan ;)
 
Vastaus: Heavenly Sword

Vaikea se loppuvastus on vaan jos on pelannut peliä siihen asti nappeja rämpyttämällä, jos on opetellut "stancet" ja pari komboa niin loppuvihu on juuri sopivan hankala.
Itse en kokenut sitä enää vaikeaksi kun opettelin pari kontrollia.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Viper7 sanoi:
.. vastusten vaikeus taso ei kulje kovinkaan suoraa linjaa.

No ei kyllä. Vikaa bossia kun 5-10 kertaa hakkasin tuloksetta ni läks peli myyntiin siltä istumalta. Ei oikeen himoita tollanen saman kohdan eestaas runkkaaminen. :D

Muutenhan peli oli mitä mainioin (vikaa bossia lukuunottamatta).

ZephisX sanoi:
Kummasti lisää peli-ikää hiukkasen kun joutuu moneen kertaa yrittämään uudestaan bossia vastaan ;)

Lisää myös vitutusta.
 
Vastaus: Heavenly Sword

metalheart76 sanoi:
No ei kyllä. Vikaa bossia kun 5-10 kertaa hakkasin tuloksetta ni läks peli myyntiin siltä istumalta. Ei oikeen himoita tollanen saman kohdan eestaas runkkaaminen. :D

Muutenhan peli oli mitä mainioin (vikaa bossia lukuunottamatta).



Lisää myös vitutusta.

Siis viimeinen vastus ei todellakaan ole liian vaikea, sen nyt vetää normaalilla melkein pelkällä vasemmalla kädellä. Et taida olla todellakaan mitään tosi pelaaja jos noin äkäisesti pelin myyntiin pelkän vaikeustason takia joka on viellä peruspelaajillekkin aivan loistavasti läpäistävissä. Se viimeinen vastus kyllä erottaa pelin opetelleet perus rämpyttäjistä vaikka senkin rämpyttämällä voi läpäistä.

Ja Helvetti vaikeus asteellahan tuo vastustaja paukuttaa muutamasta iskustä Narikon tuonelan porteille joten jos helpommalla tuo tuottaa jo noin vakavasti vaikeuksia. Mutta läpi se silti meni vaikka muutamia yrityksiä siihen menikin.

Viimeiseen vastustaajaan niille joilla on vaikeuksia voi kannattaa koittaa käyttää vain helvetin terä (neliö kolmio neliö neliö neliö...) liikettä bohaniin niin kauan kunnes hänen hp:nsa näyttää nollaa ja on valmis vastaan ottamaan viimeistelevän iskun. 2 kätinen ase kun tykkää tehdä boss vastuksiin pelissä tolkuttoman paljon vahinkoa.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Mulle tämä oli ensimmäinen ikinä kokonaan läpi pelaamani peli ja todella vakuuttava esitys! Hankalin vastus oli ensimmäinen kohtaaminen ketun kanssa, mikä johtui varmaan siinä vaiheessa kokemattomuudesta. Viimeinen bossi tuntui ensin hankalalta, mutta kuka käskee mennä meleeseen? Helpoiten siitä lähti hinku kun pysytteli etäällä ja antoi kaverin maistaa omaa lääkettään. Oikea-aikainen kolmio oli paras lääke orastavaan lintuinfluenssaan! :)
 
Vastaus: Heavenly Sword

Viper7 sanoi:
Et taida olla todellakaan mitään tosi pelaaja jos noin äkäisesti pelin myyntiin pelkän vaikeustason takia joka on viellä peruspelaajillekkin aivan loistavasti läpäistävissä.

En tietääkseni ole väittänytkään olevani " tosi pelaaja " :D , eikä mua vitunvertaa inspaa rämpyttää samaa kohtaa pidemmän aikaa. Mulla ei yksinkertasesti riitä moiseen pelleilyyn aika saati hermot.

Sen ymmärrän että pelin vaikeusastetta muuttamalla saadaan peliin lisää haastetta niin halutessaan mutta että normaaliasetuksillakin menee hermot ni morjes. Olishan tuon tietenkin läpi päässyt jossain vaiheessa jos ois tauotta rämpyttäny samaa kohtaa suupielet vaahdoten.
 
Vastaus: Heavenly Sword

metalheart76 sanoi:
En tietääkseni ole väittänytkään olevani " tosi pelaaja " :D , eikä mua vitunvertaa inspaa rämpyttää samaa kohtaa pidemmän aikaa. Mulla ei yksinkertasesti riitä moiseen pelleilyyn aika saati hermot.

Sen ymmärrän että pelin vaikeusastetta muuttamalla saadaan peliin lisää haastetta niin halutessaan mutta että normaaliasetuksillakin menee hermot ni morjes. Olishan tuon tietenkin läpi päässyt jossain vaiheessa jos ois tauotta rämpyttäny samaa kohtaa suupielet vaahdoten.
Hehe, hyvin sanottu :D
Samat aatteet täällä, joskin mua rupes muutenki kyllästyttään ku ei sillä itse THE miekalla päässy mätkimää, aina jotai veetun puumiekkoja tahi Kain kauheita juokse-käänny-ammusekavastikohtivastustajia-kohtauksia.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Muntu sanoi:
Hehe, hyvin sanottu :D
Samat aatteet täällä, joskin mua rupes muutenki kyllästyttään ku ei sillä itse THE miekalla päässy mätkimää, aina jotai veetun puumiekkoja tahi Kain kauheita juokse-käänny-ammusekavastikohtivastustajia-kohtauksia.

Mitä?Mitä? Minusta ne Kailla pelattavat kohdat olivat loistavia ja toivat sopivasti vaihtelua ainaiseen hakkaamiseen, eikä se vika vastuskaan niin vaikea ole. Tosin kuolin kyllä kerran :o oma oli vika. Hell-vaikeustasokaan ei tuo tarpeeksi haastetta, tahdon turhautua. Ei sitten. Ehkä seuraavassa osassa on sitten joku ihan helvetillinen vaikeustaso jota ei pääse läpi sitten millään... Toivotaan ainakin niin. Jos luovuttaa normalilla on se pelaajassa itsessään vika.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Juu siis pidinhän minäki paljon niistä kohdista jossa Kailla oltiin jossain esim. tornissa, ja sieltä ammuskeltiin kaukana siintäviä vihuja. Mutta ne kohdat jossa oltiin lähitaistelussa Kailla olivatkin selvästi heikompia, koska ei Kai niihin sopinu.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Muntu sanoi:
Mutta ne kohdat jossa oltiin lähitaistelussa Kailla olivatkin selvästi heikompia, koska ei Kai niihin sopinu.
Eihän Kailla saa joutua lähitaisteluun. Jos tarkoitat sitä yhtä huonetta, joka on täynnä laatikoita, niin kyllä siellä oikoteitä pomppimalla pystyy hakeutumaan aina nopeasti sellaiseen kulmaan huoneessa, että viholliset eivät koskaan pääse lyöntietäisyydelle.

Kieltämättä tuo kohtaus on ehkä koko pelin heikoin, mutta en muista senkään kanssa olleen mitään ongelmaa.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Onhan toi Bohan rasittava, mutta pitää vaan opetella oikeat niksit jokaisen eri hyökkäyksen väistöön ja vastahyökkäykseen.

Niille, jotka kokevat viimeisen bossin hankalaksi, pari vinkkiä. Pätevät jokaiseen taistelun kolmesta vaiheesta:

1. Kun Bohan on maassa ja ampuu tulipallon, torju sininen painamalla kolmiota juuri ennen osumista. Keltaisen torjut power stancessa (R1 pohjassa) ja kolmiota painamalla. Oikea hetki on siis kun pallo "pysähtyy" Narikon eteen.

2. Lähitaistelussa kannattaa lyödä vain kolmiolla. Pari iskua kolmiolla, väistö oikealla tatilla ja toistoa. Huomasin myös tehokkaaksi seuraavan taktiikan: range-attack painamalla kerran-pari kolmiota L1 namiska pohjassa, sen jälkeen pari kertaa pelkkää kolmiota, sen jälkeen kerran-pari kolmiota R1 pohjassa. Oikein ajoitettuna Bohan lentää kaaressa selälleen. Power stancessa lyömisessä on se hyöty, että vie energiaa huomattavasti enemmän kuin speed stance.

3. Ennen kaikkea, seuraa myös mitä Bohan tekee! Jos torjuu, eikä oma hyökkäys mene läpi, ÄLÄ käytä power stance -iskuja. Blokkaa sen aina, ja vetää kombonsa ja punaisen hyökkäyksen. Power stance-iskuja siis vain jos pari ensimmäistä nopeaa menee läpi, suoralla power stance -hyökkäyksellä ei menesty. Jos Bohan torjuu iskut, kierähdä oikealla tatilla äijän taakse ja yritä uudestaan. Ei kannata jäädä hakkaamaan nappeja eteen, turpaan tulee.

4. Kun Bohan on ilmassa:
- Punaisen syöksyhyökkäyksen väistät oikealla tatilla. Paina HETI kun Bohan liikahtaa alaspäin.
- Pikkulintuparven listii painamalla kolmiota L1 pohjassa.
- Keltaisen tulipallon torjuu ja viskaa takaisin R1 pohjassa ja kolmiota painamalla juuri ennen osumaa
- Sinisen tulipallon torjuu painamalla pelkkää kolmiota. Tämä on hitosti vaikeampi ajoittaa, joten väistö oikealla tatilla voi olla fiksumpaa, sen jälkeen lyö vain keltaiset pallot takaisin.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Oli huvittavaa eilen tapella sitä kuninkaan lihavaa poikaa vastaan siellä areenalla, kun satapäinen yleisö huutaa selkeellä suomen kielellä: TAPA! TAPA! TAPA! ... :D Harvoin tälläistä herkkua saa kuulla kummallakaan kotimaisella :)
 
Vastaus: Heavenly Sword

Nisupulla sanoi:
Oli huvittavaa eilen tapella sitä kuninkaan lihavaa poikaa vastaan siellä areenalla, kun satapäinen yleisö huutaa selkeellä suomen kielellä: TAPA! TAPA! TAPA! ... :D Harvoin tälläistä herkkua saa kuulla kummallakaan kotimaisella :)

Mites tässä kohdassa onistuu se halvaannuttaminen? Ei viititsi kaikkia tappaa. Eikun hetkinen eihän se tää kohta ollut, mutta miten se halvaannuttaminen onnistuu?
 
Vastaus: Heavenly Sword

Nisupulla sanoi:
Oli huvittavaa eilen tapella sitä kuninkaan lihavaa poikaa vastaan siellä areenalla, kun satapäinen yleisö huutaa selkeellä suomen kielellä: TAPA! TAPA! TAPA! ... :D Harvoin tälläistä herkkua saa kuulla kummallakaan kotimaisella :)

Kävi sääliks sitä poikaa, varsinki siinä lopussa... :(
 
Vastaus: Heavenly Sword

Liittyen tuohon Miqailin kommenttiin:
Harvoin peleissä tosiaan kiintyy hahmoihin, varsinkaan niihin, jotka alussa vaikuttavat pahiksilta.

Heavenly Swordin suurimmat vahvuudet eivät omasta mielestäni ole audio-visuaalisessa toteutuksessa vaan käsikirjoituksessa ja hahmoissa. Juuri niillä HS erottuu massasta, ja juuri niiden takia se vaikutti minuun niin suuresti.
 
Vastaus: Heavenly Sword

Olihan kyllä mahtava peli. Aika helppo, jos hoksasi oikeat kikat eri bosseihin. Mutta toisaalta oli ihan hyväkin näin, koska näin juoni ja eteneminen tapahtuivat vauhdikkaasti. Pitää kyllä kokeilla uusiksi läpi hell-vaikeustasolla. Itse pelasin puoliväliin enkunkielisenä ja sit vaihdoin suomenkieliseen dubbauksen. Täytyy sanoa, että oli hyvin tehty dialogit. Repeilin yhteenkin kohtaan todella hyvin missä isot pahat kaverit juoksivat Kai:n perässä. "Me olemme liian isoja, ei hän on liian vikkelä". Reps.

Pomotkin todella hyvin tehty, jokainen herätti erilaisia tunteita ääripäissä sääli ja viha. Ei voi ymmärtää miten tämä peli on arvosteltu 7:ksi monessa isossa julkaisussa. Mulle ainakin kolahti todella lujaa. Jos juoni+kokonaisuus on tätä luokkaa ja pelimekaniikkakin ihan ok. niin tuskin pelin kokonaisarvosanaa kannattaa lyhyyden takia laskea. Paskemmaksihan toi menisi, jos olisi pakollisia juokse ees ja taas samaa pätkää, jotta saadaan 20h kestoa. Meni aika tasan 8h ekalla läpipeluukerralla aikaa.

Ratchet&clank heti heavenly swordin perään on tuntunut melko lastenpeliltä eikä herätä minussa samanlaista pakko pelata eteenpäin fiilistä. Mutta ei toi ratchettikaan huono ole.
 
Vastaus: Heavenly Sword

FamaZ sanoi:
Heh, God of War ei ikipäivänä pyöri 60fps. Se on lukittu kolmeenkymmeneen freimiin kuten Heavenly Sword (yrittää ainakin)..

Offtopic: Oliskohan kuitenkin niin, että gow 60fps, gow2 30fps ?
 
Ylös Bottom