Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Ei ole lupailtu ikinä tai ainakaan pitkiin aikoihin täksi kevääksi. Tämän hetkisten tietojen/arvailujen mukaan tämä julkaistaan siinä marras-joulukuussa.

Taisi olla sitten kyseessä vain meikäläisen luoma fantasia.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Ahaa, syventävää infoa tupsahtanut nettiin.

*Useita pelattavia hahmoja, joiden kohtalot nivoutuvat lopulta yhteen.
*Jokainen päätös mitä pelaaja tekee vaikuttaa juoneen ja pelin lopulliseen päätökseen, kuten myös pelin pituuteen, mikä vaihtelee 4tunnista - jopa 12tuntiin. Joten uudelleenpeluu arvo pitäisi olla kohdallaan.
*Kuten aikaisemminkin todettu fakta: Game Over tilanteessa tarina jatkuu
*JA TADAA MITÄ PARASTA "there wont be active shootings/fightings" sen sijaan (kuten aikaisemmin on käynnyt ilmi) käytössä on Quick Time Event. Tämä ei meikä poikaa ainakaan haittaa. Tunnelma pysyy kokoajan katossa, kun komeat animaatiot liukuu silmien edessä - eikä tarvitse huudella pään sisällä vattua, kun kriittiset tilanteet aiheuttavat pään vaivaa kiitos tönkön ampumisen.
*Quick Time Event ei ole kuitenkaa pääpointtina pelissä, vaan gameplay koostuu kolmesta tekijästä: QTE:stä, Alueiden tutkimisesta ja keskusteluista.
*Julkaisuksi on merkitty Fall 2009

SOUNDS GOOD TO ME! Täytyy vain toivoa ettei QTE:ssä olla menty liiallisuuksiin, mitä esim Fahrenheitin loppupuolella oli ongelmana.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Uuuuh! Kuulostaa kyllä hyvältä. Mitähän tuo sitten tarkoittaa käytännössä että "game over" tilanteessa peli jatkuu? Kun kuolet niin sitten hypätään toisen kaverin saappaisiin kenties? Uudelleen pelattavuuden kannalta vaikuttaa kyllä hyvältä paketilta ja erilaiset loput ovat kyllä hieno juttu. Fahrenheit taisi tulla pelattua 3x läpi juuri eri mahdollisuuksien takia.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

"Ei Game Overia" tarkoittaa juuri sitä, eli peli jatkuu siitä huolimatta, että joku kuolee. Tämä vain otetaan juonessa huomioon. Tietty jos kaikki kuolevat, niin tuloksena on todennäköisesti tuo lyhyin mahdollinen juonipolku. Ja ilmeisesti pelissä on siis NELJÄ pelattavaa hahmoa.

Tänään on muuten sitten Gametrailersin GTTV-ohjelmassa jotain juttua Heavy Rainista. Ja tuossa jo jotain esimakua pelin ympäristöistä (huikeen näköinen vessa :) ) ja yhden hahmon naamakin (voisi olettaa olevan ihan in-game hahmomalli, koska ei tää käsittääkseni käytä mitään esirendattua matskua ollenkaan, on tosin melko hämmästyttävän hieno)

http://i44.tinypic.com/35i5cmw.jpg
http://i43.tinypic.com/161xlld.jpg
http://i43.tinypic.com/2metxk3.jpg
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Lueskelin hypen innoittamana October 2008 Edgessä olleen jutun. Senkin jutun mukaan pelissä tosiaan yhden hahmon kuolemalla ei ole väliä, mutta juonta ja peliä paljastuu lisää eriaisten valintojen tuloksena. Ihan mielenkiintoinen juttu, tekijät olivat tehneet pikku demon pelimekaniikasta, itse kohtausta joka oli Edgessä, ei sitten kuulemma pelistä löytyisi.

Vaikea uskoa että lopullinen ps3 versio näyttäisi yo. kuvien kaltaiselta. Mutta pelintekijöiden fahrenheit tausta pistää uskomaan että pelistä voisi tullakkin jotain, joten täytynee laittaa korvan taakse. Yleensähän tällaisista hype peleistä jää lopussa aika vähän käteen vrt. vaikkapa Getaway.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Lueskelin hypen innoittamana October 2008 Edgessä olleen jutun. Senkin jutun mukaan pelissä tosiaan yhden hahmon kuolemalla ei ole väliä, mutta juonta ja peliä paljastuu lisää eriaisten valintojen tuloksena.
Peliin on tehty 60 erilaista "kohtausta" (esim. Fahrenheitin alun "pako" kuppilasta olisi 1 kohtaus Heavy Rainissa), mutta kaikkia näitä ei pakostakaan näe yhdellä tai edes kahdella pelikerralla, koska tietyt kohtaukset tosiaan toteutuvat vain, jos pelaaja etenee juonessa jollain tietyllä tavalla.

Ihan mielenkiintoinen juttu, tekijät olivat tehneet pikku demon pelimekaniikasta, itse kohtausta joka oli Edgessä, ei sitten kuulemma pelistä löytyisi.
Tuosta voit katsoa sen vaikka itse:
24min Heavy Rain Footage by Spliffmaster

Hemmetin tunnelmallinen pätkä, vaikka tuon ranskalaisen hepun selostus häiritseekin välillä. Mutta tosiaan, tuo ei liity itse peliin mitenkään, vaan on juurikin vain tuollainen demonstraatio-pätkä, jolla Heavy Rainin pelattavuutta voidaan esitellä lehdistölle ilman, että täytyy spoilata itse pelin juonta. David Cage on kyllä sanonut, että he aikovat ehkä lisätä sen ekstraksi Heavy Rainin mukaan, ihan vain pelaajien iloksi.

Videossa näkyy kaksi eri tapaa, joilla tuo demo voi edetä (molemmat päätyvät siihen, että pääset murhaajalta pakoon). Mikä oikeasti parasta, niin nuo tekoälyhahmot EIVÄT käyttäydy aina täysin samalla tavalla. Yhdellä kertaa tuo murhaaja saattaa tulla kotia ja jäädä keittiöön tekemään ruokaa, toisella kertaa hän saattaa lysähtää sohvalle katsomaan televisiota, kolmannella kerralla tulla suorilta yläkertaan, jossa pelaaja piileskelee.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Näytti kyllä todella hienolta tuo demo, etenkin se että tapahtumat ei mene aina samalla tavalla tuo varmasti paljon uudelleenpeluuarvoa.. ja tietty hälventää sitä pelkoa mikä itselläni oli pelin suhteen että kyseessä ei olisi _peli_ vaan pelkkä interaktiivinen elokuva tyyliin linger in shadows.

Tunnelma oli hyvin tehty, ekalla pelikerralla ei paljon syke noussut mutta toinen kerta toikin mieleen Clock tower -pelin, mikä on vain hyvä asia :D Muutenkin muistuttaa Clock toweria monella tapaa monine eri loppuineen, vaihtelevia peliaikoja myöten
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Mahtaakohan tämä peli tehota massaan kovin hyvin? Jos yksi pelin pääpiirteistä on QTE niin en tiedä että kuinka moni tulee tästä pitämään. itselleni tuollainen elokuvamainen pelaaminen ja vielä noin kauniilla grafiikoilla kelpaa paremmin kuin hyvin.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Mahtaakohan tämä peli tehota massaan kovin hyvin? Jos yksi pelin pääpiirteistä on QTE niin en tiedä että kuinka moni tulee tästä pitämään. itselleni tuollainen elokuvamainen pelaaminen ja vielä noin kauniilla grafiikoilla kelpaa paremmin kuin hyvin.

Ehkä jos nimi olis Heavy rain halo ja markkinointibudjetti joka on isompi kuin pelin tuotantobudjeti niin menis kaupaks, mutta tällaisenaan ei :D

ihan näin btw.. olis mukava saada jossain välissä tuo pressidemo myös storeen ladattavaksi :o
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Mahtaakohan tämä peli tehota massaan kovin hyvin? Jos yksi pelin pääpiirteistä on QTE niin en tiedä että kuinka moni tulee tästä pitämään. itselleni tuollainen elokuvamainen pelaaminen ja vielä noin kauniilla grafiikoilla kelpaa paremmin kuin hyvin.

Varmaan parempi että odotellaan niitä previkoita ja lopullisia arvosteluita - ja sitten mietitään uppooko heavy rain massalle. Tarkoitan tällä sitä että peli vaikuttaa sen verran kunnianhimoiselta ja ennen kaikkea erilaiselta peliltä (ohjausmekaniikkaa myöten) mitä on nähty vähään aikaan, etten pois sulkisi flopin mahdollisuutta ihan vielä.

En tiedä onko tämä ollut jo esillä aikaisemmin Heavy Rainin keskusteluissa, mutta lueskelin juuri pitkästä aikaa Pelit.fi artikkelin Heavy Rainista ja pisti silmään etenkin yksi kohta:
Siinä missä normaali elokuvakäsikirjoitus on parin sadan sivun pituinen, on Cage kirjoittanut Heavy Rainiin yli 1200 sivua tekstiä.
että että.. (:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

En tiedä onko tämä ollut jo esillä aikaisemmin Heavy Rainin keskusteluissa, mutta lueskelin juuri pitkästä aikaa Pelit.fi artikkelin Heavy Rainista ja pisti silmään etenkin yksi kohta: että että.. (:

Pelien käsikirjoituksilla on tapana yleensäkin olla pidempiä monestakin syystä. Esimerkiksi Halo 3:ssa on yli 30 000 repliikkiä, mikäli muistan oikein. Usein pelkistä välinäytöksistä koostuu elokuvan verran matskua, ja tähän päälle pitää lyödä vielä varsinaisten pelitapahtumien aikana kuultavat vuorosanat ja niin edelleen. Pelien käsikirjoituksilla on myös tapa muuttua kehitysprosessin aikana, sillä toisin kuin esimerkiksi Hollywoodin elokuvissa, kirjoittaja voi olla aktiivinen osa prosessia.

Sinänsä siis elokuvien ja pelien käsikirjoitusten vertaileminen on aika turhaa, sillä kyse on täysin erilaisesta mediasta, joita tehdään eri tavalla.

Oli miten oli, Heavy Rainia odotellaan mielenkiinnolla. Nautin Fahrenheitista, vaikka siinäkin oli omat virheensä. Tunnelmaltaan ja kerronnaltaan se oli varsin onnistunut teos. Mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan Heavy Rain vie kehitystä, jos sitä tosiaan tapahtuu.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Screenshot90.jpg

Screenshot119.jpg

http://www.meristation.com/EPORTAL_...ica/da/IMG2-cw4a1596c209cde/Screenshot113.jpg
http://i41.tinypic.com/wstteq.jpg
http://www.meristation.com/EPORTAL_...ica/da/IMG2-cw4a1596c2071cc/Screenshot106.jpg

CSI/Mulder-wannabe confirmed:

http://www.meristation.com/EPORTAL_...fica/da/IMG2-cw4a1596c222860/Screenshot53.jpg


Four main playable characters: Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige and Norman Jayden. Each one featuring different exclusive scenes, character backgrounds, abilities, personality, will be witness to different events and will share his/her own views on what's going on to build the story for the player.

FBI agent Norman Jayde was shown here, his job being the making of criminal psychological profiles. He was sent to the West Coast to investigate the Origami Killer case as backup since it's been months and the police still doesn't have a friggin clue. This already adds a tense relationship between him and the police that'll impact the storyline. He's been trained in psychological studies, able to dwelve into the killers' mind. He's highly professional and organized, but obsessed to the point he'd do anything to catch his man.

Jayden uses a prototype device: the ARI (Alternate Reality Interface), comprised of a pair of glasses and a glove linked together. The glasses are capable of detecting fingerprints, ADN remnants, blood trails and such that'd normally be invisible to the human eye. The glove allows for inmediate analysis of the substances bypassing the wait for lab results.

Ja:

Seems like Jayden's main weakness is his drug addiction. If he spends too long without a dose of Tryptocaine he will manifest abstinence syndrome in the form of convulsions, dizzyness, blurry vision and overall incapacitation that could be fatal in some situations. The player will have to juggle between following the killer's track and hiding this addiction.
Liekö yksi mahdollisuus hahmo-kuolee-mutta-ei-tule-Game-Overia -tilanne sellainen, jossa Jayden kuolee johonkin sairaskohtaukseen, koska pelaaja ei halua käyttää lääkettä. :p

Ja:

Old interface has been discarded, now the context sensitive actions appear around the character as he moves around the environment - basically they come up as "ideas" on what to do. The speed these prompts move at, font size and such are relative to the character's emotional status. i.e: if he's calm, they'll move slowly, if he's under pressure they'll be fast and if he's drugged they'll appear blurry, nigh-unreadable. Dialogs use the same system.

Pelien käsikirjoituksilla on tapana yleensäkin olla pidempiä monestakin syystä. Esimerkiksi Halo 3:ssa on yli 30 000 repliikkiä, mikäli muistan oikein. Usein pelkistä välinäytöksistä koostuu elokuvan verran matskua, ja tähän päälle pitää lyödä vielä varsinaisten pelitapahtumien aikana kuultavat vuorosanat ja niin edelleen. Pelien käsikirjoituksilla on myös tapa muuttua kehitysprosessin aikana, sillä toisin kuin esimerkiksi Hollywoodin elokuvissa, kirjoittaja voi olla aktiivinen osa prosessia.
Heavy Rainin käsikirjoitus taisi olla kaikkine Cagen muistiinpanoineen jossain vaiheessa jopa 5000 sivua pitkä. Nykyisessä trimmatussa muodossaan "vain" 1200 sivua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Varmaan parempi että odotellaan niitä previkoita ja lopullisia arvosteluita - ja sitten mietitään uppooko heavy rain massalle. Tarkoitan tällä sitä että peli vaikuttaa sen verran kunnianhimoiselta ja ennen kaikkea erilaiselta peliltä (ohjausmekaniikkaa myöten) mitä on nähty vähään aikaan, etten pois sulkisi flopin mahdollisuutta ihan vielä.

En minäkään tästä mitään floppia ole odottamassa, mutta en usko että yltää mihinkään himomyynteihin mitä tästä luultavasti odotetaan.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Pelien käsikirjoituksilla on tapana yleensäkin olla pidempiä monestakin syystä - - Sinänsä siis elokuvien ja pelien käsikirjoitusten vertaileminen on aika turhaa, sillä kyse on täysin erilaisesta mediasta, joita tehdään eri tavalla.

Jälleen kerran asteen viisaampi, kiitos Paavin (: ja pienet miinukset Tapio Salmiselle kun tarjosi jokseenkin vääristävää infoa
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Ehkä jos nimi olis Heavy rain halo ja markkinointibudjetti joka on isompi kuin pelin tuotantobudjeti niin menis kaupaks, mutta tällaisenaan ei :D

Halo Rain? :D

Gametrailers TV:n uusin jakso on julkaistu ja Heavy Rain -pelikuvaa on mukana.

Erittäin hyvältä vaikuttaa. Hahmot tosin ovat ilmeiltään ja eleiltään vähän pökkelön näköisiä, vähän kuin vahanukkeja. Jaydenin puhuminen on oudon näköistä ja Madisonin tanssikohtaus on aika karmaisevan näköinen, kumpikaan hahmo ei vaikuta yhtä luonnolliselta kuin Madison aikaisemmassa demossa. Ehkä uusia kohtauksia viilataan vielä ja lisätään tarkempia eleitä ja muuta pientä?

Previkassa vähän harmillisesti kierrätetään pelikuvaa raskaasti, vaikka nyt kaksi tapahtumapaikkaa nähtiinkin. Käytännössä kaikki oleellinen on käsitelty puolessavälissä ohjelmaa ja lopussa Keighley menee ihan hukkaraiteille, kun voisi kysyä tarkemmin esim. tutkintakohtauksista ja ympäristön kanssa vuorovaikuttamisesta. Voiko esim. keittiöpöydän alta löytyä pullo jota voi alkaa juomaan niin kuin Fahrenheitissa?

Videossa näytetyt pätkät keskittyvät turhan paljon niihin toimintakohtauksiin ja hyvin mielenkiintoista ARI-systeemiä näytetään ihan liian vähän. Ja sitten videota vielä täytetään näyttämällä kohtauksia vuoden takaisesta demosta ja jopa siitä muinaisesta ja aika kamalasta tekniikkademosta pistoolinaisen kanssa - toivottavasti se hahmo sentään ei ole ainakaan sellaisenaan pelissä. :)

Jayden hahmona onneksi vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ARI-järjestelmän ja lääkeriippuvuuden kanssa, ja varmaan Madisonillekin löytyy klubikohtausta parempaa tekemistä pelissä. Mielenkiintoista nähdä myös, tuleeko muille hahmoille Jaydenin ja ARIn kaltaista "edistynyttä teknologiaa" käytettäväksi.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jos ei halua katsoa GTTV:n jaksoa, voi nyt ladata suoraan Heavy Rain -osuudet kahdessa palassa: eka osa ja toka osa.

PS. Noissa ei ole haastatteluakaan yhtään mukana, vaan ne on ihan silkkaa sitä itteään.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jos ei halua katsoa GTTV:n jaksoa, voi nyt ladata suoraan Heavy Rain -osuudet kahdessa palassa: eka osa ja toka osa.

Jaaha, sitä ARI-matskua oli (vähän) lisääkin. Ilmeisesti GTTV:n tyypit vain tykkäävät toimintakohtauksista. :rolleyes:

Videoissa huomion herättää musiikin puute. Mahtaako tämä olla teennäinen valinta pelin "realismin" vuoksi vai ovatko kohtaukset vielä demoasteella ja musiikki säveltämättä? Onko tietoa, säveltääkö Angelo Badalamenti pelin musiikin?
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Edellisen tekeleen - Fahrenheitin - perusteella odotukset eivät Heavy Rainin suhteen olleet korkealla. Fahrenheit oli visuaaliselta puolelta hieno ja ohjaus oli aivan kamala.

Nyt trailerin perusteella Heavy Rain vaikuttaa juuri niin huonolta kuin pelkäsinkin. Kuten aikaisemmin sanoin toisessa ketjussa, pelkkä ajatuskin Fahrenheitin kököstä ohjaussysteemistä ja pelin yleisestä kankeudesta puistattaa. Fahrenheitiakin oli fiiliksestä kehuttu ihan pirusti ja taistelut ja liikkuminen olivat sitten luokkaa "paina nappia nnnnnnnyt!" Pelkkä komeus ei sitäkään peliä pelastanyt, koska pelin pelaaminen oli käytännössä täysin ääliömäistä ja se tuhosi fiiliksen täysin.

Ja mitä on tässä pelissä tehty? Heavy rainin taistelusysteemi näyttää identtiseltä Fahrenheitiin! Jestas. Pitää painaa oikeaa nappia oikeaan suuntaan juuri silloin, kun peli käskee. Etenemisestä häviää spontaaniuden ja vapauden tuntu. Pelistä tulee pelkkää putkijuoksua ja reaktioaikatestejä. Ei enää tällaista, kiitos.
 
Ylös Bottom