Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Ja mitä on tässä pelissä tehty? Heavy rainin taistelusysteemi näyttää identtiseltä Fahrenheitiin! Jestas. Pitää painaa oikeaa nappia oikeaan suuntaan juuri silloin, kun peli käskee. Etenemisestä häviää spontaaniuden ja vapauden tuntu. Pelistä tulee pelkkää putkijuoksua ja reaktioaikatestejä. Ei enää tällaista, kiitos.
Itse diggailin Fahrenheitista jopa sen typerryttävästä lopusta huolimatta. Suurin ero Fahrenheitiin on kuitenkin se, että siinä tuli yleensä Game Over, jos QTE-kohtausta ei selvittänyt tarpeeksi hyvin. Heavy Rainissa tarina jatkuu, kävi miten kävi. Siinä mielessä "jokainen pelikerta on erilainen". (Tosin käytännössä juonipuita lienee aika rajallinen määrä, mutta ymmärtänet pointin.)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jaaha, sitä ARI-matskua oli (vähän) lisääkin. Ilmeisesti GTTV:n tyypit vain tykkäävät toimintakohtauksista. :rolleyes:

Videoissa huomion herättää musiikin puute. Mahtaako tämä olla teennäinen valinta pelin "realismin" vuoksi vai ovatko kohtaukset vielä demoasteella ja musiikki säveltämättä? Onko tietoa, säveltääkö Angelo Badalamenti pelin musiikin?

Jahas, en edes tiennytkään, että kyseinen mies oli tekemässä Fahrenheitin sävellyksiä. Totta kai haluan, että jannu palaa Heavy Rainissa, hyvin tunnelmallista settiä osaa tehdä, nähtiinhän se jo Twin Peaksissakin.

Mahewcoro sanoi:
Previkassa vähän harmillisesti kierrätetään pelikuvaa raskaasti, vaikka nyt kaksi tapahtumapaikkaa nähtiinkin. Käytännössä kaikki oleellinen on käsitelty puolessavälissä ohjelmaa ja lopussa Keighley menee ihan hukkaraiteille, kun voisi kysyä tarkemmin esim. tutkintakohtauksista ja ympäristön kanssa vuorovaikuttamisesta. Voiko esim. keittiöpöydän alta löytyä pullo jota voi alkaa juomaan niin kuin Fahrenheitissa?

Noissa Gametrailersin lähetyksissä häiritsee aina tuo pelikuvan kierrätys. Samoja pätkiä näytetään uudestaan ja uudestaan. Pakkohan seon kai, jos halutaan repiä rajallisesta materiaalista haluttu aika irti, mutta ei se siitä kierrättämisestä sen kivempaa tee.

T2kt sanoi:
Itse diggailin Fahrenheitista jopa sen typerryttävästä lopusta huolimatta. Suurin ero Fahrenheitiin on kuitenkin se, että siinä tuli yleensä Game Over, jos QTE-kohtausta ei selvittänyt tarpeeksi hyvin. Heavy Rainissa tarina jatkuu, kävi miten kävi. Siinä mielessä "jokainen pelikerta on erilainen". (Tosin käytännössä juonipuita lienee aika rajallinen määrä, mutta ymmärtänet pointin.)

Jos QTE kuitenkin johtaa hahmon kuolemaan, on se melkeinpä kuin Game Over, sillä enhän minä nyt halua jättää yhden hahmon tapahtumia näkemättä.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Itse diggailin Fahrenheitista jopa sen typerryttävästä lopusta huolimatta. Suurin ero Fahrenheitiin on kuitenkin se, että siinä tuli yleensä Game Over, jos QTE-kohtausta ei selvittänyt tarpeeksi hyvin. Heavy Rainissa tarina jatkuu, kävi miten kävi. Siinä mielessä "jokainen pelikerta on erilainen". (Tosin käytännössä juonipuita lienee aika rajallinen määrä, mutta ymmärtänet pointin.)

Suunta on kyllä sitten oikea. Homma lienee niin, että QTE ohjaustyyli jakaa porukan tasan kahteen leiriin - toiset tykkää ja toiset ei.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jos QTE kuitenkin johtaa hahmon kuolemaan, on se melkeinpä kuin Game Over, sillä enhän minä nyt halua jättää yhden hahmon tapahtumia näkemättä.
Yhdellä pelikerralla ei voi kaikkea nähdä muutenkaan, joten jos hahmo kuolee, niin sitten tulee erilainen pelikokemus kuin seuraavalla kerralla, kun hahmo pysyykin hengissä. Jos tuo oikeasti toimii, se tuonee aika huikeasti uudelleenpeluuarvoa.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jahas, en edes tiennytkään, että kyseinen mies oli tekemässä Fahrenheitin sävellyksiä. Totta kai haluan, että jannu palaa Heavy Rainissa, hyvin tunnelmallista settiä osaa tehdä, nähtiinhän se jo Twin Peaksissakin.

Peli olisi ehdottomasti ansainnut soundtrack-julkaisun, sen verran erinomaista musiikkia Badalamenti sävelsi. "Jannu" on ehkä vähän väärä sana sen ikäluokan veteraanista.

Jos QTE kuitenkin johtaa hahmon kuolemaan, on se melkeinpä kuin Game Over, sillä enhän minä nyt halua jättää yhden hahmon tapahtumia näkemättä.

Mutta kuolemahan on yksi tapahtuma... :(

Pelasin Fahrenheitin ihan kokonaan puhki ja kokeilin tietysti myös kaikki mahdolliset kuolemat, joten sen puoleen Heavy Rainissa olisi paljon pelattavaa kun eri hahmojen menehtyminenkin vaikuttaa pelin kulkuun eikä vain lopeta sitä. Tosin toivoisin että käytössä olisi samanlainen nerokas chapter-järjestelmä kuin Fahrenheitissa.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Suunta on kyllä sitten oikea. Homma lienee niin, että QTE ohjaustyyli jakaa porukan tasan kahteen leiriin - toiset tykkää ja toiset ei.
Niinnoh, jos et oikeasti pidä QTE-kohtauksista, niin olet varmasti iloinen kuullessasi, että tuostakin autoromuttamo-kohtauksesta VOI selvitä ilman minkäänlaista toimintakohtausta, mikäli IGN:n previkkaa on uskominen.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Niinnoh, jos et oikeasti pidä QTE-kohtauksista, niin olet varmasti iloinen kuullessasi, että tuostakin autoromuttamo-kohtauksesta VOI selvitä ilman minkäänlaista toimintakohtausta, mikäli IGN:n previkkaa on uskominen.

Tilaisuuksia tälle vaikuttaisi olevan monia. Esim. huomaako tyyppi jos hänen huomiotaan ei mene herättämään, tai pysyykö Normanin itsekontrolli paremmin kurissa jos kuulustelee maltillisemmin? (Kuulustelutilanteeseen pääsee varmasti muitakin "reittejä".) Jo tuollaisen lyhyen pätkän aikana huomaa paljon kokeilunvaraa ja eri vaihtoehtoja. Harmillista, että tätä puolta ei ole tarkemmin valoitettu, koska ei ole mitään syytä uskoa että kyseessä olisi oikeasti pelkillä napinpainalluksilla etenevä polygonielokuva.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Uuu, panties! "How far will you go, to save someone you love?" Hoho, loppuun asti! Fahrenheit sex scenet kehiin!
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jos kotaku ei toimi, tässä sama video Eurogamerissa.

Paria uutta kohtausta vilautetaan, ja alushousukohtauskin saa uutta kontekstia. Mitään ihmeellisen uutta ei kuitenkaan ole tarjolla, tämä on lähinnä vain teaser tässä vaiheessa. Pitkä aika on ensi kevääseen.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Juu näytti todella hyvältä. Eikö tämäkin nyt voisi jo tulla ulos :p Erittäin elokuvamainen meininki tossa trailerissa, enkä tarkoita sitä pahalla, päinvastoin. ;)

Ei tässä nyt mikään kiire näillä peleillä ole. Batman, Uncharted 2, MW2, GT5, Mafia II, NHL10, FIFA10/PES10 jne. jne....

Kyllä tää PS3:nkin tarjonta alkaa olee aika hyvällä mallilla.

Tää peli tulee kyllä varmasti ostettua ellei sitten tyrmätä heti alkuun arvosteluissa. Fahrenheitista tykkäsin aikoinaan ja toivoisin, että tästä tulis vielä paljon parempi :)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Ei tässä nyt mikään kiire näillä peleillä ole. Batman, Uncharted 2, MW2, GT5, Mafia II, NHL10, FIFA10/PES10 jne. jne....

Kyllä tää PS3:nkin tarjonta alkaa olee aika hyvällä mallilla.

Tää peli tulee kyllä varmasti ostettua ellei sitten tyrmätä heti alkuun arvosteluissa. Fahrenheitista tykkäsin aikoinaan ja toivoisin, että tästä tulis vielä paljon parempi :)

Juu totta, oikeassa olet siinä, että syksyllä/loppuvuodesta tulevissa peleissä on aivan tarpeeksi pelattavaa, mutta silti olisi kauhea hinku tätä päästä jo koittamaan. Itse tykkäsin myös Fahrenheitista paljon, joten ehkä myös siksi odotan tältä paljon. Toivottavasti tämä pitää minkä lupaa ;)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Tuoretta gameplay materiaalia neljännestä pelattavasta hahmosta:
http://ps3.ign.com/dor/objects/811232/quantic-dream-project/videos/gcom09_hrain_robbery_081909.html
http://ps3.ign.com/dor/objects/8112...t/videos/gcom09_hrain_savestheday_081909.html

"Scott Shelby is a 45 year old private detective who, like the police stubbornly looking for the Origami Killer. His quest is sponsored by family members of poor souls who were murdered by the horrific origami folding psychopath - - He suffered for years with asthma, a condition him to physical collisions playing tricks. Not that it keeps the game hard to play, because in its continuing efforts to promote justice, he is more than willing to use force."
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Pelin dialogi tullaan lokalisoimaan 10 eri kielelle ja lisäksi tekstittämään 6 muulle kielelle. Mukaan tulevat kielet ovat:

10 languages with audio and text:

English (original version)
Japanese*
French
German
Spanish
Italian
Dutch
Portuguese
Russian
Polish

(*only available for the Japanese territory)

6 languages with subtitles only:

Chinese
Korean
Swedish
Danish
Finnish
Norwegian

Lähde: Heavy Rain features 10 voiced languages, subtitles in 6 more
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Olisikohan tästä jopa naisväelle tai ei-pelaajille potentiaalinen uusi kokemus. Vaikuttaa kyllä lupaavalta, kattelin tuon Gamersconin trailerin. Koitan välttää tarkempaa seurausta, jotta en liikaa spoilaisi jos peli tosiaan olisi niin hyvä että hankkisin.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Hyvä että peliin tulee suomenkieliset tekstitykset, niin pysyy tarinassa täysillä mukana. Kuin kahtois elokuvaa. :P
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Hetkeksi jo unohdin kyseisen pelin, mut uusin traileri taas nosti hypetyksen tasoa! Tykkäsin myös tosi paljon Fahrenheitistä sen erilaisen pelikokemuksen ja elokuvamaisella fiiliksellä sekä tarinalla, tämä vaikuttaa taas asteen paremmalta. Ovatkohan muuten tekijät ottanut mallia tai ainakin apinoinut lähes identtiseksi erään hahmon naaman joka näkyy trailerissa, yhen äijän naama näytti mun mielestä ihan Brad Pittiltä, onkohan myös joitain kuuluisia näyttelijöitä ääninäyttelemäs. Sehän vaan nostais enemmän sitä leffafiilistä, vaikka yhtähyvin ne ei tunnetut ääninäyttelijätkin vetää monologinsa! Mutta tämä kyllä tulee melko varmasti ostettua, mutta ei oo mikää niin hirveen iso hinku saada sitä jo, koska niikun jo aikaisemmis viesteis mainittiin. Pelitarjonta on ihan riittävä ja MW2 varmasti vie melko ison siivun siitä!
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Uutta haastattelua ja materiaalia, jossa pelataan Ethanilla: IGN Video: Heavy Rain PlayStation 3 Interview - Interview with David Cage

Tää on kyl henk. koht. odotetuin peli tällä hetkellä! Vaikuttaa niin tunnelmalliselta ja elokuvamaiselta, ihan kun meikäläiselle tehty. Tää tulee olemaan niin erillainen kokemus mihinkään aikaisempaan peliin verrattuna. Perusräiskinnät ja muut actionpläjäykset rupee sen verran jo kyllästyttää, että toivois enemmän tän kaltaisia uudenlaisia pelejä. Tosin rahastahan tässäkin bisneksessä on kyse, joten tämmösiä riskejä on kehittäjien ja julkaisijoiden vaikea ottaa. Toivon todella että ihmiset löytää Heavy Rainin niin voidaan jatkossakin nähdä tämän suuntaisia pelejä.
 
Ylös Bottom