Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Eipä tuosta ole käsittääkseni millään tavalla tarkoitus tehdä kauhupeliä, ennemminkin ehkä jännäridraama. Mutta tosiaan, jos lopullisessa pelissä on vähän tuollaisia jännittävämpiä kohtia, niin ne ovat nimen omaan näytetyn demon kaltaista realistisempaa matskua kuin Fahrenheitin kaltaista yliluonnollisempaa laatua. Ellen nyt aivan täyttä paskaa puhu, Heavy Rainin kantava teema on "kuinka pitkälle isä on valmis menemään lapsensa puolesta", eli realistisempaa draamaa eikä tässä pitäisi Cagen mukaan olla yliluonnollisia elementtejä.Jos tämän videon perusteella pitäisi arvella, peli keskittyisi enemmän arkiseen kauhuun kuin Fahrenheitin yliluonnollisiin elementteihin.
David Cage sanoi:We tend to believe in our industry that we need to tell simplistic or spectacular stories, where the hero saves the world, destroys evil, or has supernatural powers. This is because the videogame, as a medium, has been too immature to tell complex and subtle stories. I made this mistake myself at the end of Fahrenheit, where I felt my story needed something spectacular because all I had so far was normal people leading a normal life. I realized that the "normal" part was the one that worked the best, and that it wasn't necessary to save the world to tell something exciting anymore. Heavy Rain will be about normal people in real life, and I believe it'll be much more emotionally involving, as gamers will easily relate to the situations and characters. This is a new approach. In Heavy Rain, you won't be a superhero or a gangster. You'll just be someone real.
Tämä kuulostaa edelleen epäilyttävältä. Toki Fahrenheitin arkirealistiset kohtaukset kuten poliisin vierailu Lucasin kotona olivat hyviä, mutta Chroma-kohtauksissa oli monta pelin parhaimmistosta kuten pako poliisivoimilta sekä "hallusinaatiot" toimistossa. Eikä tällaisia kohtauksia pahemmin muissa peleissä ole nähty. Toivottavasti nyt Cage ei ole hylännyt tämäntyyppisiä kokonaan vaikka ei mentäisikään samalle tasolle kuin Fahrenheitin lopussa.
Miksi julkaisupäivästä pitäisi sanoa mitään toista kertaa? Johan se on sanottu, että TÄLLÄ HETKELLÄ julkaisun on tarkoitus tapahtua loppuvuodesta 2009. Ei tietenkään anneta vuotta ennen tarkkaa julkaisupäivää tai edes kuukautta. Voisi kuitenkin tuon perusteella kuvitella julkaisun tapahtuvan joskus loka-joulukuussa 2009. Tosin, Sonyn yksinoikeudet tuntien julkaisu lykkääntyy varmaan ainakin alkuvuoteen 2010. Toivossa on kuitenkin aina hyvä elää ja itse kyllä haluaisin pelata tätä jo ensi jouluna.Quantic Dream keskittyy tällä hetkellä täysin Heavy Rainiin, muita projekteja ei ole tekeillä. Pelin julkaisupäivästä ei sanota edelleenkään mitään.
Ei kuulosta yhtään epäilyttävältä. Jos koko peli on melkein yhtä intensiivistä menoa kuin se monikymmenminuuttisen demonstraation esittelemä varsinaiseen Heavy Rainiin liittymätön demo, niin aivan sama vaikka jättäisivät kaiken tuollaisen pois. Ei noita elementtejä olla tarvittu hyvässä tarinankerronnassa ennenkään (olipa kyseessä peli, elokuva tai kirja), joten miksipä Heavy Rain olisi huonompi niiden poisjättämisen takia?Tämä kuulostaa edelleen epäilyttävältä. Toki Fahrenheitin arkirealistiset kohtaukset kuten poliisin vierailu Lucasin kotona olivat hyviä, mutta Chroma-kohtauksissa oli monta pelin parhaimmistosta kuten pako poliisivoimilta sekä "hallusinaatiot" toimistossa. Eikä tällaisia kohtauksia pahemmin muissa peleissä ole nähty. Toivottavasti nyt Cage ei ole hylännyt tämäntyyppisiä kokonaan vaikka ei mentäisikään samalle tasolle kuin Fahrenheitin lopussa.
Nyt kun muistelee, niin eipä Fahrenheitistä muuta muista kuin juuri näitä "arki"-skenaarioita. Vaikka peli tuli läpi vedettyä, en millään muista mikä tämä spektaakkelinen loppu oli.
Jonkin nus,nus -kohdan muistan sieltä lopusta.
Fahrenheit jäi kesken, en kyllä muista miksi. Siinä oli hyviä juttuja ja sitten ei niin hyviä.
Katso tämä:Kunhan peli ei ole pelkkää ähinää läskien karvaisten miesten kanssa, tai puhdasta QTEtä.
Miten siihen enää VOI lisätä tekemisen vapautta? Voit siivota jälkesi tai olla siivoamatta. Voit pestä kätesi tai olla pesemättä. Voit rynnätä suoraan ulos ravintolasta tai jäädä maksamaan laskusi. Voit käyttäytyä eri tavoin joka tilanteessa. Voit myös yhdistellä noita toimintoja vaikka kuinka moneksi erilaiseksi kokonaisuudeksi, ja jokaisella kerralla lopputulos voi olle melko erilainen ja teoillasi on vaikutusta lopputulokseen.Alun ravintolahan on jo varmasti pienimuotoinen klassikko pelimaailmassa, mutta siihenkin kaipasi enemmän tekemisen vapautta.
Heavy Rainista tuollainen tulee puuttumaan kokonaan, sillä jos kämmäät, sinä todellakin kämmäät -> peli ottaa sen huomioon juonen kannalta -> matka jatkuu. Yksi radikaaleimmista esimerkeistä asiasta on nimen omaan se, että (yksi) päähahmo(ista) voi kuolla ja, jos niin haluat, voit jatkaa tarinaa sillä tavalla, että yksi päähahmoista on tosiaan kuollut. Se voisi esim. vaikeuttaa murhaajan kiinni saamista loppupeleissä (tai mikä lie onkaan HR:n tavoite). Pelissä ei voi tulla eikä ole ollenkaan (sinänsä) game overia. Toki jos onnistuisit jotenkin tapattamaan kaikki pelattavat hahmot (mikäli se on edes mahdollista), peli varmasti loppuu, mutta silloinkin sitä voisi ajatella vain "huonona" loppuna tarinaan, ei game overina.Toista ääripäätä taas edusti se kohta, missä piti siellä arkistossa mennä siten, ettei se muidu ala panikoimaan. Jotenkin tuli vaan mieleen vanhan ajan seikkailupelien juuri raivostuttavimmat hetket. Teit puoleen väliin ja se muija panikoi. Menet uudestaan sinne varastoon ja joudut tekemään kaiken taas alusta. Minnes vidduun ne tehdyt jutut katosi siinä välissä...
Mä olisin halunnut psykoilla. Esim alkaa pilkkoa heppua siellä vessassa ja roudata sen pää sinne ravintolan tiskille ja sitten vasta karkuun.Miten siihen enää VOI lisätä tekemisen vapautta? Voit siivota jälkesi tai olla siivoamatta. Voit pestä kätesi tai olla pesemättä. Voit rynnätä suoraan ulos ravintolasta tai jäädä maksamaan laskusi. Voit käyttäytyä eri tavoin joka tilanteessa. Voit myös yhdistellä noita toimintoja vaikka kuinka moneksi erilaiseksi kokonaisuudeksi, ja jokaisella kerralla lopputulos voi olle melko erilainen ja teoillasi on vaikutusta lopputulokseen.
Siis... Hahmo liikkuu ETEENPÄIN liipaisinta painamalla (mitä ihmeen "kuvasta toiseen"?). Tuohan on juuri loistava ratkaisu. Peli kuitenkin käyttää vaihtelevia kuvakulmia, joten pelissä ei tule koskaan sellaista hetkeä, jolloin kamerakulma vaihtuisi ja huomaatkin kulkevasi väärään suuntaan, koska painat tattia edelleen samaan suuntaan kuin ennen kuvakulman vaihdosta.jotenkin tuo liipasinta painamalla liikkuminen ei kuulosta niin hyvältä
May 26th. I can promise, youve never seen anything like this game.
Ei ole lupailtu ikinä tai ainakaan pitkiin aikoihin täksi kevääksi. Tämän hetkisten tietojen/arvailujen mukaan tämä julkaistaan siinä marras-joulukuussa.Jos en nyt aivan väärin muista niin eikös jossain vaiheessa Heavy Rainin julkisuajankohdaksi kaavailtu kevättä 2009? Jostain jäänyt tällainen asia mieleen. Toivottavasti julkaisu tapahtuu kesän aikana, nimittin syksy tulee olemaan taas sellaista ilotulitusta pelien osalta että osa jää pakostakin myöhemmälle.
Minä kun muistelisin lukeneeni, että jo 21. päivä joku sivusto näyttäisi pari uutta pätkää pelistä.Heavy Rainin salaisuudet alkavat pian paljastua. 26. päivä pelistä saadaan pitkästä aikaa uutta tietoa. PlayStation.Blogin kommenteissa Jeff Rubenstein hypettää peliä "ennennäkemättömäksi".
Ihan mahdollista, että Euroopassa kuullaan jotain aiemmin, kun kyseessä on kuitenkin SCEE:n julkaisema peli.Minä kun muistelisin lukeneeni, että jo 21. päivä joku sivusto näyttäisi pari uutta pätkää pelistä.