Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Gamekyolla on parinkymmenen minuutin video vanhasta tutusta murhaajan talo -skenaariosta. Tylsän alkupuolen jälkeen näytetään toimintaosuutta, jossa näyttää käytetyn paljon vaivaa erilaisiin tapahtumakulkuihin, ja Fahrenheit-perintö näkyy split screen -osuudessa, tosin ei paljossa muussa ainakaan vielä. Jos tämän videon perusteella pitäisi arvella, peli keskittyisi enemmän arkiseen kauhuun kuin Fahrenheitin yliluonnollisiin elementteihin. Tosin jos tämä skenaario ei lopulta kuulu valmiiseen peliin, niin mitä siitä sitten pitäisi voida päätellä.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jos tämän videon perusteella pitäisi arvella, peli keskittyisi enemmän arkiseen kauhuun kuin Fahrenheitin yliluonnollisiin elementteihin.
Eipä tuosta ole käsittääkseni millään tavalla tarkoitus tehdä kauhupeliä, ennemminkin ehkä jännäridraama. Mutta tosiaan, jos lopullisessa pelissä on vähän tuollaisia jännittävämpiä kohtia, niin ne ovat nimen omaan näytetyn demon kaltaista realistisempaa matskua kuin Fahrenheitin kaltaista yliluonnollisempaa laatua. Ellen nyt aivan täyttä paskaa puhu, Heavy Rainin kantava teema on "kuinka pitkälle isä on valmis menemään lapsensa puolesta", eli realistisempaa draamaa eikä tässä pitäisi Cagen mukaan olla yliluonnollisia elementtejä.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Tämän pelin takia olen harkinnut vakavasti sijoittamista PS3:een (no on niitä muitakin mutta tämä on kyllä se kovin syy). Fahrenheit on yksi suosikkipeleistäni eikä itseäni ainakaan haitannut yhtään QTE siinä. Jos tässä on yhtään niin loistava tarina (tiedän että on, nämä kaverit osaavat sen puolen) kuin Fahrenheitissa niin taitaa tulla tästäkin samanlainen legenda.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

1up haastattelee David Cagea, miestä Fahrenheitin ja Heavy Rainin takana. Tämän nyt demotun skenaarion kohtaloa mietitään vielä - kenties ladattavaksi lisäsisällöksi tai avattavaksi bonukseksi peliin.

Quantic Dream keskittyy tällä hetkellä täysin Heavy Rainiin, muita projekteja ei ole tekeillä. Pelin julkaisupäivästä ei sanota edelleenkään mitään.

David Cage sanoi:
We tend to believe in our industry that we need to tell simplistic or spectacular stories, where the hero saves the world, destroys evil, or has supernatural powers. This is because the videogame, as a medium, has been too immature to tell complex and subtle stories. I made this mistake myself at the end of Fahrenheit, where I felt my story needed something spectacular because all I had so far was normal people leading a normal life. I realized that the "normal" part was the one that worked the best, and that it wasn't necessary to save the world to tell something exciting anymore. Heavy Rain will be about normal people in real life, and I believe it'll be much more emotionally involving, as gamers will easily relate to the situations and characters. This is a new approach. In Heavy Rain, you won't be a superhero or a gangster. You'll just be someone real.

Tämä kuulostaa edelleen epäilyttävältä. Toki Fahrenheitin arkirealistiset kohtaukset kuten poliisin vierailu Lucasin kotona olivat hyviä, mutta Chroma-kohtauksissa oli monta pelin parhaimmistosta kuten pako poliisivoimilta sekä "hallusinaatiot" toimistossa. Eikä tällaisia kohtauksia pahemmin muissa peleissä ole nähty. Toivottavasti nyt Cage ei ole hylännyt tämäntyyppisiä kokonaan vaikka ei mentäisikään samalle tasolle kuin Fahrenheitin lopussa.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Tämä kuulostaa edelleen epäilyttävältä. Toki Fahrenheitin arkirealistiset kohtaukset kuten poliisin vierailu Lucasin kotona olivat hyviä, mutta Chroma-kohtauksissa oli monta pelin parhaimmistosta kuten pako poliisivoimilta sekä "hallusinaatiot" toimistossa. Eikä tällaisia kohtauksia pahemmin muissa peleissä ole nähty. Toivottavasti nyt Cage ei ole hylännyt tämäntyyppisiä kokonaan vaikka ei mentäisikään samalle tasolle kuin Fahrenheitin lopussa.

Nyt kun muistelee, niin eipä Fahrenheitistä muuta muista kuin juuri näitä "arki"-skenaarioita. Vaikka peli tuli läpi vedettyä, en millään muista mikä tämä spektaakkelinen loppu oli. :)
Jonkin nus,nus -kohdan muistan sieltä lopusta. :p
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Quantic Dream keskittyy tällä hetkellä täysin Heavy Rainiin, muita projekteja ei ole tekeillä. Pelin julkaisupäivästä ei sanota edelleenkään mitään.
Miksi julkaisupäivästä pitäisi sanoa mitään toista kertaa? Johan se on sanottu, että TÄLLÄ HETKELLÄ julkaisun on tarkoitus tapahtua loppuvuodesta 2009. Ei tietenkään anneta vuotta ennen tarkkaa julkaisupäivää tai edes kuukautta. Voisi kuitenkin tuon perusteella kuvitella julkaisun tapahtuvan joskus loka-joulukuussa 2009. Tosin, Sonyn yksinoikeudet tuntien julkaisu lykkääntyy varmaan ainakin alkuvuoteen 2010. Toivossa on kuitenkin aina hyvä elää ja itse kyllä haluaisin pelata tätä jo ensi jouluna.



Tämä kuulostaa edelleen epäilyttävältä. Toki Fahrenheitin arkirealistiset kohtaukset kuten poliisin vierailu Lucasin kotona olivat hyviä, mutta Chroma-kohtauksissa oli monta pelin parhaimmistosta kuten pako poliisivoimilta sekä "hallusinaatiot" toimistossa. Eikä tällaisia kohtauksia pahemmin muissa peleissä ole nähty. Toivottavasti nyt Cage ei ole hylännyt tämäntyyppisiä kokonaan vaikka ei mentäisikään samalle tasolle kuin Fahrenheitin lopussa.
Ei kuulosta yhtään epäilyttävältä. Jos koko peli on melkein yhtä intensiivistä menoa kuin se monikymmenminuuttisen demonstraation esittelemä varsinaiseen Heavy Rainiin liittymätön demo, niin aivan sama vaikka jättäisivät kaiken tuollaisen pois. Ei noita elementtejä olla tarvittu hyvässä tarinankerronnassa ennenkään (olipa kyseessä peli, elokuva tai kirja), joten miksipä Heavy Rain olisi huonompi niiden poisjättämisen takia?

Ja eihän tämä peli ole välttämättä jotain hallusinaatioita tms. poistamassa. Vain yliluonnollisen hömpötyksen.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Nyt kun muistelee, niin eipä Fahrenheitistä muuta muista kuin juuri näitä "arki"-skenaarioita. Vaikka peli tuli läpi vedettyä, en millään muista mikä tämä spektaakkelinen loppu oli. :)
Jonkin nus,nus -kohdan muistan sieltä lopusta. :p

Se oli vähän sekavaa. Spektaakkeli ja lopun juonikuviot siis, ei se toinen. :D

1Up Yoursin viikon takaisessa jaksossa Shane "Sony" Bettenhausen on saanut näppinsä kiinni varsinaiseen Heavy Rainiin ja vaikka ei paljoa pelistä saakaan sanoa, hypettää tietty kovasti. Puhutaan vähän "fraktaalinarratiivista" ja grafiikoista, mutta Shane tulee myös paljastaneeksi että varsinaisen pelin ensimmäinen(?) kohtaus sijoittuu valtatielle jossa ollaan tutkimassa suuronnettomuutta, ja että ainakin jonkin verran peli on siis ilmeisesti etsivätarinaa. Tätä ilmeisesti vähän Fahrenheitissakin yriteltiin mutta ei oikein saatu käyntiin kun toiminta keskittyi Lucasiin.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Mahdollisesti tulossa siis oikeaa seikkailua, missä ei tarvitse syöksyä nurkalta toiselle haulikko ja kolme pistoolia yhtä aikaa käsissä laulaen? Laukesin. Kunhan peli ei ole pelkkää ähinää läskien karvaisten miesten kanssa, tai puhdasta QTEtä, niin tämänhän voinee hankkia. Ihan vain siitä hyvästä, ettei ole räiskintää tahi urheilua.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Fahrenheit jäi kesken, en kyllä muista miksi. Siinä oli hyviä juttuja ja sitten ei niin hyviä. Alun ravintolahan on jo varmasti pienimuotoinen klassikko pelimaailmassa, mutta siihenkin kaipasi enemmän tekemisen vapautta. Hyvä kohtaus oli myös se tavaroiden jemmailu siellä kämpässä ennenkun avasi oven.
Toista ääripäätä taas edusti se kohta, missä piti siellä arkistossa mennä siten, ettei se muidu ala panikoimaan. Jotenkin tuli vaan mieleen vanhan ajan seikkailupelien juuri raivostuttavimmat hetket. Teit puoleen väliin ja se muija panikoi. Menet uudestaan sinne varastoon ja joudut tekemään kaiken taas alusta. Minnes vidduun ne tehdyt jutut katosi siinä välissä...
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Kunhan peli ei ole pelkkää ähinää läskien karvaisten miesten kanssa, tai puhdasta QTEtä.
Katso tämä:

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/284567.html

QTE:tä on lähinnä vain demon loppupuolella, sitä ennen on suurin osa hitaampitempoista seikkailua. Ja kuten demon ensimmäinen läpipeluu näyttää, tilanteesta voi selvitä myös ILMAN minkäänlaista QTE-hässäkkää ja läskien miesten kanssa ähisemistä. Kunhan on vain tarpeeksi varovainen, niin talosta voi päästä ulos ilman toimintaa.

Alun ravintolahan on jo varmasti pienimuotoinen klassikko pelimaailmassa, mutta siihenkin kaipasi enemmän tekemisen vapautta.
Miten siihen enää VOI lisätä tekemisen vapautta? Voit siivota jälkesi tai olla siivoamatta. Voit pestä kätesi tai olla pesemättä. Voit rynnätä suoraan ulos ravintolasta tai jäädä maksamaan laskusi. Voit käyttäytyä eri tavoin joka tilanteessa. Voit myös yhdistellä noita toimintoja vaikka kuinka moneksi erilaiseksi kokonaisuudeksi, ja jokaisella kerralla lopputulos voi olle melko erilainen ja teoillasi on vaikutusta lopputulokseen.


Toista ääripäätä taas edusti se kohta, missä piti siellä arkistossa mennä siten, ettei se muidu ala panikoimaan. Jotenkin tuli vaan mieleen vanhan ajan seikkailupelien juuri raivostuttavimmat hetket. Teit puoleen väliin ja se muija panikoi. Menet uudestaan sinne varastoon ja joudut tekemään kaiken taas alusta. Minnes vidduun ne tehdyt jutut katosi siinä välissä...
Heavy Rainista tuollainen tulee puuttumaan kokonaan, sillä jos kämmäät, sinä todellakin kämmäät -> peli ottaa sen huomioon juonen kannalta -> matka jatkuu. Yksi radikaaleimmista esimerkeistä asiasta on nimen omaan se, että (yksi) päähahmo(ista) voi kuolla ja, jos niin haluat, voit jatkaa tarinaa sillä tavalla, että yksi päähahmoista on tosiaan kuollut. Se voisi esim. vaikeuttaa murhaajan kiinni saamista loppupeleissä (tai mikä lie onkaan HR:n tavoite). Pelissä ei voi tulla eikä ole ollenkaan (sinänsä) game overia. Toki jos onnistuisit jotenkin tapattamaan kaikki pelattavat hahmot (mikäli se on edes mahdollista), peli varmasti loppuu, mutta silloinkin sitä voisi ajatella vain "huonona" loppuna tarinaan, ei game overina.

Toisaalta, yhden hahmon kuolema tai yksittäinen pieni kämmi jossain hiiviskely-kohdassa ei vielä varmastikaan johda huonoon loppuun.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Miten siihen enää VOI lisätä tekemisen vapautta? Voit siivota jälkesi tai olla siivoamatta. Voit pestä kätesi tai olla pesemättä. Voit rynnätä suoraan ulos ravintolasta tai jäädä maksamaan laskusi. Voit käyttäytyä eri tavoin joka tilanteessa. Voit myös yhdistellä noita toimintoja vaikka kuinka moneksi erilaiseksi kokonaisuudeksi, ja jokaisella kerralla lopputulos voi olle melko erilainen ja teoillasi on vaikutusta lopputulokseen.
Mä olisin halunnut psykoilla. :o Esim alkaa pilkkoa heppua siellä vessassa ja roudata sen pää sinne ravintolan tiskille ja sitten vasta karkuun. :D

Siis olihan tuo juurikin noin rajoittunut, kuten itsekin sanot. Joko ravintolan etu tai takaovesta. Siinä olisi kyllä myös ikkunatkin. Todella tiukastihan tuossa on rajat, mitä saa tehdä. Muutaman kerran pelasin kohtauksen ja pian oli kaikki mahdolliset tapahtumat käyty läpi. Oikeasti jos se olisi vapaa, niin eipä noita skenaarioita parilla pelikerralla olisi käyty läpi.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta, mutta ärsyttäviä tutustua tällaisiin peleihin joita ei pääse pitkään aikaan kuitenkaan pelaamaan. Pitäisi kaikkien olla vaan täysin hiljaa peleistä ja sitten kun ne on valmiita ja ostettavissa niin tuoda julkisuuteen :)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

hahmo liikkuu kuvasta toiseen liipaisinta painalla ja tiukan paikan tullen murhaajan kynsistä selviäminen ratkaistaan God of War -tyylisellä nappuloiden rämpytyksellä

http://www.pelit.fi/index.php?id=70035


jotenkin tuo liipasinta painamalla liikkuminen ei kuulosta niin hyvältä
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

jotenkin tuo liipasinta painamalla liikkuminen ei kuulosta niin hyvältä
Siis... Hahmo liikkuu ETEENPÄIN liipaisinta painamalla (mitä ihmeen "kuvasta toiseen"?). Tuohan on juuri loistava ratkaisu. Peli kuitenkin käyttää vaihtelevia kuvakulmia, joten pelissä ei tule koskaan sellaista hetkeä, jolloin kamerakulma vaihtuisi ja huomaatkin kulkevasi väärään suuntaan, koska painat tattia edelleen samaan suuntaan kuin ennen kuvakulman vaihdosta.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Heavy Rainin salaisuudet alkavat pian paljastua. 26. päivä pelistä saadaan pitkästä aikaa uutta tietoa. PlayStation.Blogin kommenteissa Jeff Rubenstein hypettää peliä "ennennäkemättömäksi".
May 26th. I can promise, youve never seen anything like this game.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Olo on kuin joulua odottavalla nassikalla. Huimausta, kärsimättömyyttä ja itkupotkuraivareita. Huhhuh...

Jos en nyt aivan väärin muista niin eikös jossain vaiheessa Heavy Rainin julkisuajankohdaksi kaavailtu kevättä 2009? Jostain jäänyt tällainen asia mieleen. Toivottavasti julkaisu tapahtuu kesän aikana, nimittin syksy tulee olemaan taas sellaista ilotulitusta pelien osalta että osa jää pakostakin myöhemmälle.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jos en nyt aivan väärin muista niin eikös jossain vaiheessa Heavy Rainin julkisuajankohdaksi kaavailtu kevättä 2009? Jostain jäänyt tällainen asia mieleen. Toivottavasti julkaisu tapahtuu kesän aikana, nimittin syksy tulee olemaan taas sellaista ilotulitusta pelien osalta että osa jää pakostakin myöhemmälle.
Ei ole lupailtu ikinä tai ainakaan pitkiin aikoihin täksi kevääksi. Tämän hetkisten tietojen/arvailujen mukaan tämä julkaistaan siinä marras-joulukuussa.


Heavy Rainin salaisuudet alkavat pian paljastua. 26. päivä pelistä saadaan pitkästä aikaa uutta tietoa. PlayStation.Blogin kommenteissa Jeff Rubenstein hypettää peliä "ennennäkemättömäksi".
Minä kun muistelisin lukeneeni, että jo 21. päivä joku sivusto näyttäisi pari uutta pätkää pelistä.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Minä kun muistelisin lukeneeni, että jo 21. päivä joku sivusto näyttäisi pari uutta pätkää pelistä.
Ihan mahdollista, että Euroopassa kuullaan jotain aiemmin, kun kyseessä on kuitenkin SCEE:n julkaisema peli.
 
Ylös Bottom