Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vähän ohi menee joo jos aletaan oikeasti pohtimaan että meneekö murha kansalaistottelemattomuuden piikkiin vain sen takia ettei käytetä väkivaltaa :D
Juu, itse lähinnä siis vain pohdin asiaa, että voiko murhata ilman väkivaltaa. Ja mielestäni voi. Samoin myös sabotaasin avulla murhaaminen voisi varmaan mennä tuohon kategoriaan ehkä. Ja ei, en lue murha.infoa tai mitään muutakaan. En edes lue tai katso dekkareita enää :D
 
Käsittääksenihän se on ollut ratkaistuna jo vuosikymmenien ajan, ja sitähän jengi kykkii siellä autotiellä että pitäisi tehdä niinku ne viisaat tiedemiehet on paapattaneet vuosia :D
Tällaista kirjoitin aiemmin jos et sattunut huomaamaan:
Oon sitä mieltä että asiantuntijat ja tiedemiehet saisivat päättää, mikä on ihmisille ja planeetalle parasta, eikä olisi Trumpmaista öykkäröintiä.
 
Joo, kaasut meni minulla sekaisin mutta koko viesti oli kieli poskella kirjoitettu enkä tietenkään lähtisi ratkomaan millään kumiluodeilla tms mitään :D Kai ajattelin että tuo loppukevennys kaakaoiden ryöstämisen kanssa olisi ollut riittävä ilmaisemaan tuon häiriintyneen huumorini!
Kuten kirjoitin, pohdin kyllä jonkinlaista vitsailun mahdollisuutta, mutta tekstistä oli melko hankala ottaa selvää mihin vakavissaan kirjoitettu asia loppuu ja mistä vitsi alkaa.

Meni teikäläisellä ihon alle ja anteeksi siitä, ei ollut tarkoitus kun tökkiä sinne tänne noita Elokapina hyypiöitä (a.k.a. hihhuli & hörhö). Ja ehkä herätellä keskustelua että voisiko noita asioita hoitaa jotenkiinsa paremmin - ja ennenkaikkea fiksummin.
Mielestäni tuollaisen pitääkin mennä ihon alle jos aletaan puhumaan tuolla tapaa ihmisistä. Samaa settiä kuin köyhien, työttömien ja huumeriippuvaisten kohdallakin kommentointi usein on.

Ukrainaa en nyt oikein keksi mistä sen vedit
Se oli vertailun vuoksi siinä ja kyse oli mielenosoituksesta Ukrainan tilannetta eli Venäjän toimia vastaan. Pitäisitkö kyseistä asiaa ajaviakin hihhuleina ja hörhöinä jos istuisivat asiansa vuoksi tiellä tukkimassa liikennettä?

mutta fun fact, mä olen sinne laittanut omia dollareita kyllä ja työmatkalta tullessani kentällä törmäsin naiseen kolmen pienehkön lapsen kanssa, oli Ukrainan liput pikkuisilla repussaan, ni annoi mun kaksi matkavirtapankkia sille äitilleen. Ihan vaan kun tiedä minne vastaanottokeskuskeen ne tungetaan jne ni on edes virtaa puhelimessa viestitellä. Toivottavasti oli joku jolle viestittää. Pieniä juttujahan noi on mutta ei sitä tavan tallaaja kovin isoihin asioihin pysty - niin tai voisinhan mennä istumaan keskelle mannerheimin tietä mutten oikein tiedä kuinka paljon se mitään edistäisi?
Siis... Vertaatko nyt parin virtapankin lahjoitusta mielenosoitukseen ja kysyt että mitä mielenosoitus auttaa?

Mielenosoituksen vaikuttavuutta yhä ihmetellään vaikka täällä on viitattu historiaan useamman kerran. Ne auttaa kumman paljon ja niillä on muutettu maailmaa useasti. Toivottavasti sama myös jatkuu, eli että jatkossakin on ihmisiä, jotka yrittävät vaikuttaa asioihin sen sijaan että pyrkisivät vain saamaan itselleen hyvän omantunnon.

Tekosi on hieno mutta et sinä sillä maailmaa muuta. Mielenosoitukset taas todistettavasti sitä tekevät. Siinä se ero pähkinänkuoressa.

Stop Putin kyltti siinä ja sillain. Jos olisi virtaa moiseen niin kyllä mä varmaan menisin istumaan jonnekin Venääjän liittyvään, suurlähetystö on vissiin jo suljettu mutta johonkin tommoseen mikä ikinään onkin lähinnä R*ssälandiaa.
Eli myönnät siis että mielenosoituksessa olevien ihmisten niputtaminen "hörhöiksi" ja "hihhuleiksi" on täysin riippuvaista siitä, mitä asiaa siellä ajetaan. Näin vähän ajattelinkin.

Ongelma ei siis olekaan mikään tien tukkiminen vaan se, että maapallon tulevaisuus ja elinkelpoisuus ei ole asia, jota haluat ajaa. Tai et ainakaan jos se sulkee kadun tai kaksi tai jotain muuta ylitsepääsemätöntä. On siinä kyllä "first world problems" kerrakseen.


*Tässä tulkitsin omiani ja vedin johtopäätöksia turhan hataralta pohjalta.*

Pakkoko niiden on haitata toisten elämää? Multa ei löydy tien tukkimiseen yhtään ymmärrystä.
No pakkoko lakkojen on haitata työnantajien elämää? <--Vastaa tähän niin saat vastauksen myös omaan ihmettelyysi.

Mun mielestä tiedemiehet saisivat ratkaista tämän maapallon lämpenemisen, niiden ansiostahan se asia ylipäänsä tiedetään. Toivoisin myös maailmaa ilman turhaa vastakkainasettelua, mutta se taitaa olla turha toive.
Tätä perinteistä "kyllä teknologia ja/tai liike-elämä asian ratkaisee"-mantraa. Se on sitä pään puskaan laittamista kun ei uskalleta myöntää faktoja ja sitä että asioista pitää alkaa tinkimään. Sitähän ne sinunkin mainostamat tiedemiehet on jo pitkään sanoneet. Samoin Elokapina. Miksi siis olet heitä vastaan?

Elokapina ja vastaavat on siellä muiden haittana juuri siksi koska ihmiset ja päättäjät ei muuten itse tee minkäänlaisia muutoksia asian eteen. Niitä muutoksia, joita ne tiedemiehet toitottaa tarvittavan.

On ihan naurettavaa miten lähellä asian ymmärtämistä sinäkin tässä olet mutta silti et sitä muka ymmärrä. Puhut tiedemiehistä, joilla on tähän ollut jo ratkaisu, ja kritisoit Elokapinaa, joka niitä tiedemiestenkin kehoituksia yrittää saada toteutumaan.

Käsittääksenihän se on ollut ratkaistuna jo vuosikymmenien ajan, ja sitähän jengi kykkii siellä autotiellä että pitäisi tehdä niinku ne viisaat tiedemiehet on paapattaneet vuosia :D
Niin, näin juuri! Tämä on taas ihmeellisin keskustelu vähään aikaan kun porukka "ihmettelee" asioita, joihin heiltä itseltään tulee toisella tapaa kuitenkin myös vastaus. Vastaus, jota myös se kritisoitu taho ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
En mä jaksa, ei tämä niin tärkeä aihe ole itselleni että käyttäisin jankkaamiseen enempää aikaa, sovitaan niin että olet voittaja kaikessa ja minun esille nostamani pointit on arvottomia. Laitat sanoja suuhun, irrottelet lainauksia mielivaltaisesti jne niin ihan oikeasti, ole hyvä, pulushakkikilpailun voittaja on,,,, rumpujen pärinäää....

Mutta ilahduttavaa että vänkäämisen voimaa riittää, ei nämä foorumit pysyisi pystyssä jos ei moista olisi (esim. konsolisota ketju, mitä, jotain 500 - 600 sivua siellä? Ihanan kehittävää keskustelua ja ennenkaikkea edistävää) ;)
 
Viimeksi muokattu:
En mä jaksa, ei tämä niin tärkeä aihe ole itselleni että käyttäisin jankkaamiseen enempää aikaa, sovitaan niin että olet voittaja kaikessa ja minun esille nostamani pointit on arvottomia. Laitat sanoja suuhun, irrottelet lainauksia mielivaltaisesti jne niin ihan oikeasti, ole hyvä, pulushakkikilpailun voittaja on,,,, rumpujen pärinäää....
Öh? Olipas melkoinen uhriutuminen.

Teksteistäsi kyllä käy ilmi hyvin ettei asia ole kovin tärkeä, ainakaan jos joku haastaa näkemyksiäsi. Minkäänlaista voittajaa en ole tässä myöskään etsinyt vaan kyseenalaistanut asioita ja sanomisia. Ehkä ajatus oli myös herätellä noihin omiin kirjoituksiisi ja asenteisiin toisia ihmisiä kohtaan. Toki jos sinä sait tästä edes vähän ajateltavaa, on se jo voitto itsessään.

Mikäli taas olen tosiaan laittanut sanoja suuhisi, niin voin pyytää anteeksi jos vain osoitat kohdan/kohdat jossa niin olen erehtynyt tekemään.

Mutta ilahduttavaa että vänkäämisen voimaa riittää, ei nämä foorumit pysyisi pystyssä jos ei moista olisi (esim. konsolisota ketju, mitä, jotain 500 - 600 sivua siellä? Ihanan kehittävää keskustelua ja ennenkaikkea edistävää) ;)
Nyt siis alennat kommentointini vänkäämiseksi ja vertaat sitä konsolisotimiseen? Melkoista. Tämä kaikki sen jälkeen kun aloittelet keskustelua puhumalla muista ihmisistä "hihhuleina" ja "hörhöinä" miettien ratkaisuksi ties mitä kumiluoteja ja vastaavia ylimitoitettuja keinoja.

Lieneekin ihan ok jos tällainen keskustelu ei tästä enää ainakaan samanlaisena jatkuisi.
 
Näitä 'minulle viimeinen sana' keskusteluja. Johan luovutin joten saat jäädä puluksi shakkilaudalle minun puolestani. :)
P.s. unohdit "hyypiön".
Tässä ei edelleenkään ollut tarkoitus että joku "luovuttaa" tai toinen jää "puluksi shakkilaudalle" mutta ihan miten vain haluat asian tulkita tai vääntää.

Tässäkin viestissäsi on myös yhä mukana tuo samanlainen tympeä vihjailu toisen osapuolen motiiveista sekä alentaminen "puluksi shakkilaudalla". Eli juuri niitä asioita, joista alunperin viestejäsi kritisoin: toisten ihmisten alentaminen, haukkuminen ja muu vastaava ikävyys.

Pyysin myös esimerkkejä jos olen esim. laittanut sanoja suuhusi mutta niiden sijaan "luovutat", ikään kuin tässä joku taistelu edes olisi menossa.
 
Avauksesta:
kun tukkivat tietä ja logistiiikan siinä samalla.
retkeillä voi muuallakin kun keskellä katua.
toivottavasti siellä sitten kylttien kanssa seuraavan kerran eikä keskellä tietä..
Eikö siis kaikille helpointa turvallisinta olisi viranomaisten suorittaa kiinniotto välittömästi kun ovat kadun tukkineet niin sitten ei olisi kummempaa ongelmaa.
Jvoisiko noita asioita hoitaa jotenkiinsa paremmin - ja ennenkaikkea fiksummin
Vastauksesi ja päätelmäsi kaikkiin kirjoituksiini on:
Ongelma ei siis olekaan mikään tien tukkiminen
Lukemisen ymmärtäminen?? :D Tien tukkiminen on ollut koko ajan ongelma! :D Kun mainitsin että jos virtaa riittäisi niin menisin jonnekin heilumaan Venäjän suurlähetystön eteeen ihan "hippinä", "hörhönä", "hihhulina", "anarkistikusipäänä", "mummona", "jeesuksena" niin mikäs siinä, kunhan ei viattomia ala sillä kiusaamaan :D Ei minua haittaisi 'hörhöillä' tuolla, Mutta oikeasti, antaa olla jos ei ymmärrä pointtia niin ehkä ulosantini on liian provosoivaa ettei löydä punaista lankaa sieltä sitten. Yllä tiivistettynä.

On muuten taas tänäänkin tämä tapetilla:

P.s. jos joskus voitan lotossa ja olen taloudellisti riippumaton niin kyhään kyltin missä luvataan jeesuksen pelastavan kaikki syntiset. Ja sitten sekoilen menemään kaikki päivät helsingin rautatieasemalla valkoiseen kaapuun puettuna. mutten kuitenkaan mene junan eteen, enkä taksien tai muidenkaan liikennevälineiden eteen. Tuossa on minun oikeus, ja myös sen rajoitukset. En kyllä usko mihinkään henkituotoksiin mutta siltikin, olisihan se hauskaa jeesustella menemään ihan "hihhulina" :D Niin ja ainiin, talvella en menisi koska on niin kylmä.

Lue sinäkin hyvä mies kaikki tekstini tästä aiheesta, olenko missään maininnut millään tavalla minkä aiheen takia kukakin protestoi? No en ole, olen vain kritisoinut millä metodeilla ja tavoilla näitä 'aatteita' yritetään tuoda julki. Minusta tämä Elokapina ei tee sitä oikein - pelkkää huomiohuoraamista mistä me veronmaksajat joudutaa loppukädessä maksamaan. Xyz määrää virkavaltaa töihin siinä missä toisaalla sitten ihan oikeitakin rikoksia tapahtuu. Jos olisin rikollinen niin mainio hetki vaikka käydä nykäsemässä lähikaupasta röökit ja siiderit tai potkia joku mummo ojaan ja ryöstää hänen vähäiset hilut kun virkavalta on kusessa noiden hihhuleiden kanssa. Ei näin.

Joku jotain lakkoaiheisia sekoiluja toi kanssa tähän asiayhteyteen, jaksa edes tarkastaa kenen toimesta mutta sehän on siis laillista toimintaa (Lakko-oikeus). Toisin kuin 'Kansalaistottelemattomuus'
 
Viimeksi muokattu:
No pakkoko lakkojen on haitata työnantajien elämää? <--Vastaa tähän niin saat vastauksen myös omaan ihmettelyysi.
Täysin eri asia. Tässä on kyse ihmisten tulotasosta, mikä on paljon tärkeämpi asia, kuin hihhuleiden tiellä oleminen
Tätä perinteistä "kyllä teknologia ja/tai liike-elämä asian ratkaisee"-mantraa. Se on sitä pään puskaan laittamista kun ei uskalleta myöntää faktoja ja sitä että asioista pitää alkaa tinkimään. Sitähän ne sinunkin mainostamat tiedemiehet on jo pitkään sanoneet. Samoin Elokapina. Miksi siis olet heitä vastaan?
Et ymmärtänyt sitten ollenkaan. Mähän just sanoin että tiedemiesten pitäisi ratkaista/päättää ilmastonmuutokseen liittyvät asiat. Ai minäkö laitan pään puskaan? Mitähän sä oikeen selität? Mä en kuule matkustele juuri ollenkaan, eli lentokoneessa en pahemmin ole ollut, mikä on aika kova ekoteko. Arvostan tiedemiehiä, mutta muiden elämää haittaavia hihhuleita en juuri ollenkaan. Se on ne Elokapinan toimintatavat mitkä ottaa päähän, ei se aate.
Niin, näin juuri! Tämä on taas ihmeellisin keskustelu vähään aikaan kun porukka "ihmettelee" asioita, joihin heiltä itseltään tulee toisella tapaa kuitenkin myös vastaus. Vastaus, jota myös se kritisoitu taho ajaa.
Kai se on ihmeellinen kun luetun ymmärtämisessä on selvästi puutteita.
 
Vastauksesi ja päätelmäsi kaikkiin kirjoituksiini on:
Ei se lainaamasi kohta viestistäni sentään vastaus kaikkiin kirjoituksiisi ollut vaan pääasiassa siihen kohtaan, josta sen nappasitkin lyhennettynä.

Kävin nyt myös lukemassa pitkää keskustelua uusiksi ja olet oikeassa että johtopäätökseni oli aika hataralla pohjalla. Tulkintaan johti toki sekin että en välillä osannut sanoa mikä osa jutuistasi on vitsiä ja mikä ei. Ilmeisesti hihhulit ja hörhöt on sinulle mitä tahansa mielenosoittajia eikä koskekaan vain Elokapinaa, kuten ilmeisesti väärin oletin.

Tosin pääpointti mielestäni säilyy, sillä tämä keskustelu alkoi kansalaistottelemattomuuden kritisoinnilla, jonka on kuitenkin todettu olevan todella merkittävä sekä toimiva tapa ajaa asioita. Ja jos kadun tai parin tukkiminen hetkeksi silloin tällöin hyvän asian puolesta haittaa näin paljon, olisi mielestäni sitten vähintään velvollinen antamaan tai toteuttamaan niitä parempia keinoja, joilla asiaa saa eteenpäin.

Ei kai kukaan kuitenkaan luule että Elokapinan ja ihmisten ainoa keino tämän asian ajamiseksi on tiellä istuminen? Ei kai joku ajattele etteikö muita keinoja olisi sekä yritetty että jatkuvasti yritettäisiin ja pyrittäisiin keksimään.

Lukemisen ymmärtäminen?? :D Tien tukkiminen on ollut koko ajan ongelma! :D Kun mainitsin että jos virtaa riittäisi niin menisin jonnekin heilumaan Venäjän suurlähetystön eteeen ihan "hippinä", "hörhönä", "hihhulina", "anarkistikusipäänä", "mummona", "jeesuksena" niin mikäs siinä, kunhan ei viattomia ala sillä kiusaamaan :D Ei minua haittaisi 'hörhöillä' tuolla, Mutta oikeasti, antaa olla jos ei ymmärrä pointtia niin ehkä ulosantini on liian provosoivaa ettei löydä punaista lankaa sieltä sitten. Yllä tiivistettynä.
Luetun ymmärtäminen ei ollut tällä kertaa ongelmana vaan liika tulkitseminen.

Jotta väärinymmärrys varmasti selkeytyisi, niin kysyn vielä suoraan:

1. Olisiko samat keinot ok jos ajettaisiin asiaa, jonka tunnet tärkeäksi?

Haluan vielä myös painottaa että tämä asia lähti siitä kun tuota kansalaistottelemattomuutta kritisoitiin. Olen myös useamman kerran kysynyt että koetko turverekkoja ja traktorimarssien olevan asioita, jotka haittaavat sinua vai tuetko niitä. Et ole niihin vastannut ja sekin varmasti vaikutti tuohon ilmeisesti väärään tulkintaani, että asenteesi juontuisivat lopulta siitä, mitä asiaa ajetaan.

On muuten taas tänäänkin tämä tapetilla:
Koko homman pointti on myös olla ihmisten tietoisuudessa, joten toiminta on selvästi onnistunut. Samoin sekin todistaa onnistumisesta kun se tännekin on keskustelun muodossa tuotu. Tarkoitus on saada se asia esille, joten tässä on aika hyvin todistettu että kansalaistottelemattomuus on selvästi toimiva tapa saada ajamansa asia ihmisten tietoon.

P.s. jos joskus voitan lotossa ja olen taloudellisti riippumaton niin kyhään kyltin missä luvataan jeesuksen pelastavan kaikki syntiset. Ja sitten sekoilen menemään kaikki päivät helsingin rautatieasemalla valkoiseen kaapuun puettuna. mutten kuitenkaan mene junan eteen, enkä taksien tai muidenkaan liikennevälineiden eteen. Tuossa on minun oikeus, ja myös sen rajoitukset. En kyllä usko mihinkään henkituotoksiin mutta siltikin, olisihan se hauskaa jeesustella menemään ihan "hihhulina" :D Niin ja ainiin, talvella en menisi koska on niin kylmä.
Juu, ymmärrän kyllä sen asenteen ettei kiusaa, häiritse tai haittaa muita ihmisiä, koska elän itsekin sen mukaan, mutta kannattaa silti muistaa että kansalaistottelemattomuuden idea on mikä on. Se on osoitettu myös toimivaksi sekä historiassa että ihan tässä hetkessä.

Lue sinäkin hyvä mies kaikki tekstini tästä aiheesta, olenko missään maininnut millään tavalla minkä aiheen takia kukakin protestoi? No en ole, olen vain kritisoinut millä metodeilla ja tavoilla näitä 'aatteita' yritetään tuoda julki. Minusta tämä Elokapina ei tee sitä oikein - pelkkää huomiohuoraamista mistä me veronmaksajat joudutaa loppukädessä maksamaan.
Otin ihan tarkoituksella lakot tähän mukaan koska ne maksavat vielä enemmän yhteiskunnalle. Olen myös useaan kertaan kysynyt että pitäisikö nekin pitää kotona omalla ajalla ketään häiritsemättä? Samanlaista "huomiohuoraamista" sekin on. Ainoa erottava tekijä on se, että lakot ei välttämättä tuki teitä. Idea on kuitenkin täysin sama: häiritä ja näkyä.

Xyz määrää virkavaltaa töihin siinä missä toisaalla sitten ihan oikeitakin rikoksia tapahtuu. Jos olisin rikollinen niin mainio hetki vaikka käydä nykäsemässä lähikaupasta röökit ja siiderit tai potkia joku mummo ojaan ja ryöstää hänen vähäiset hilut kun virkavalta on kusessa noiden hihhuleiden kanssa. Ei näin.
Kyllä siinä olisi jokin muu pielessä jos mielenosoitus siellä tai täällä aiheuttaa heti ongelmia muualla. Samalla logiikalla voisi myös lakkojen aikana käydä vaikka tyhjän kaupan ryöstämässä tai vastaavaa. Kielletään samalla myös vaikka festarit, koska nekin vie poliisilta resursseja ja on pois oikeista rikoksista.

Joku jotain lakkoaiheisia sekoiluja toi kanssa tähän asiayhteyteen, jaksa edes tarkastaa kenen toimesta mutta sehän on siis laillista toimintaa (Lakko-oikeus). Toisin kuin 'Kansalaistottelemattomuus'
Minä toin koska toiminta on niin identtistä. Laillisuudella ei ole merkitystä jos puhutaan tavoista, joilla tavoitteeseen pyritään. Molemmissa aiheutetaan haittaa ja pyritään esille oman asiansa vuoksi.

Vai onko asia niin pienestä kiinni että ei haittaisi muka yhtään jos luvalla voisi sulkea katuja mielenosoituksen takia? Sittenko se ei enää haittaisi? Ja anteeksi kun taas yritän tulkita, mutta onko kyse siis siitä onko asia laillinen vai ei? Minun mielipiteeni on että jos asiasta aiheutuu haittaa, on ihan yksi ja sama tehdäänkö se laillisesti vaiko ei. Jos se aiheutunut haitta siis oikeasti on se mikä kismittää, kuten olet kovasti nyt painottanut.




Täysin eri asia. Tässä on kyse ihmisten tulotasosta, mikä on paljon tärkeämpi asia, kuin hihhuleiden tiellä oleminen
Täysin eri asia. Siinä on kyse maailman elinkelpoisuudesta, mikä on paljon tärkeämpi asia kuin hihhuleiden töistä linstaaminen.

^Noin, minäkin osasin tehdä vastaavan lauseen, jossa käänsin vain subjektit toisinpäin. Ehkä se kertoo kuinka typerä tuo lauseesi on.

Jos kuvittelet että hihhulien tiellä olemisen tarkoitus on itseisarvo, eli hihhulien tiellä oleminen, niin kerrot kyllä ymmärryksen tasostasi aika paljon.

Siinä olet oikeassa että kyse on täysin eri asioista: Toisessa on kyse vain ihmisten tulotasosta, työoloista tai vastaavista ja toisessa kokonaisen planeetan elinkelpoisena pitämisestä.

PS. Älä sano ettet ole tietoinen että lakot eivät ole pelkän rahan/palkan perässä juoksemista vaan myös esim. työolojen vuoksi voi lakkoilla.

Et ymmärtänyt sitten ollenkaan. Mähän just sanoin että tiedemiesten pitäisi ratkaista/päättää ilmastonmuutokseen liittyvät asiat.
Pitäisi? Miksi kirjoitat tuon niin kuin asialle ei olisi jo ehdotettu keinoja? Keinoja, joita esimerkiksi Elokapina yrittää saada toteutettua.

Sinulle ei tunnu kelpaavan ne keinot, joita on jo annettu ja joita yritetään saada käytäntöön. Sinä tunnut odottavan jotain muuta - jotain ihmeellistä taikalaitetta, joka laittaa asiat kuntoon. Ei tarvitsisi kuin tiedemiesten ensin keksiä se ja maailma pelastuu. Siltä tuo sinun tekstisi vaikuttaa.

Mikäli tulkitsen väärin, niin voit vastata tähän kysymykseen: miksi tiedemiesten jo antamat keinot ei sinulle kelpaa?

Ai minäkö laitan pään puskaan? Mitähän sä oikeen selität?
Selitän sitä että sanomasi vaikuttaa siltä että odotat jotain ihmekeinoa asian ratkaisemiseksi. Usein se keinon keksiminen siirretään juuri tiedemiesten, teknologian tai jopa bisnesmaailman harteille, jolloin ei tarvitse hyväksyä niitä tiedemiesten ja asiantuntijoiden jo antamia ja vuosia toitottamia ratkaisuja, joissa elämisen tasosta ja kulutuksesta pitää tinkiä. Mitä muuta tuo siis olisi kuin pään puskaan laittamista?

Mä en kuule matkustele juuri ollenkaan, eli lentokoneessa en pahemmin ole ollut, mikä on aika kova ekoteko. Arvostan tiedemiehiä, mutta muiden elämää haittaavia hihhuleita en juuri ollenkaan. Se on ne Elokapinan toimintatavat mitkä ottaa päähän, ei se aate.
Aika ironista että samaan aikaan kun väität ettei aate ole ongelma, odotat tiedemiesten ratkaisua ja kritisoit mielenosoittajien toimintatapaa vaikka todistettavasti kukaan muu ei tunnu tekevän asialle yhtään mitään, ja ne jotka tekevät, yrittävät juuri niitä tiedemiesten neuvoja saada käytäntöön.

Toki niistä toimintatavoista ei tarvitse pitää mutta en tiedä mitä ajatella ihmisestä, jolle hetken tien tukkiminen maailman tulevaisuuden vuoksi on vähemmän tärkeää kuin se että joutuu hetkeksi ruuhkaan ja/tai ei ole tajunnut ennakoida kyseistä tuketta.
 
Viimeksi muokattu:
En enää vänkää enkä vastaa, keskustelu kanssasi em. asioissa ei tunnu hedelmälliseltä. Tuolla pelipuolella olet ihan timantti. Meidän kemiat ei kohtaa näissä jutuissa joten siinä on nyt sinulla on viimeinen sana niin saat pitää sen (minun puolestani), ja myös shakkilaudan kaatuneine nappuloineen :D AMEN
Mun pitäisi yrittää varmaan keskustella tavalla mikä ei jätä mitään arvailujen varaan.. Mutten vaan pysty, ja tiedä pystyykö kukaan muukaan?, Anyway, pahoittelut siitä, riittävästi kun hakkaa päätä seinään niin kyllähän se alkaa sattumaan ;) (ei meillä kaikilla, mutta itsellä ihan riittävästi)
 
Viimeksi muokattu:
Mikäli tulkitsen väärin, niin voit vastata tähän kysymykseen: miksi tiedemiesten jo antamat keinot ei sinulle kelpaa?
Kerran vielä yritän vastata, sit mulle riittää tää asiasta jauhaminen. Tottakai ne kelpaa. Pointti oli se että asiantuntijat ja tiedemiehet olisivat päättävässä asemassa, ettei siis olisi nykyisen kaltaista hallitusta, joka ei asiantuntijoita kuuntele ja hihhuleita jotka runnoo väkisin omaa agendaa läpi keinoja kaihtamatta (rikkovat lakia), mutta sehän on täyttä utopiaa/toiveajattelua. Mitään konkreettista keinoa mulla ei ole, mutta nykyhallituksen toiminta ja esim. Elokapina ei ole ratkaisu. Mä en kykene millään ymmärtämään lain rikkomista, ei en edes silloin vaikka sitä tehtäisiin "hyvän asian puolesta", mikä on äärimmäisen ristiriitaista. Hyvä vaan että poliisit pidättivät noita, mitäs rikkovat lakia ja aiheuttavat muille haittaa.

Jos mun mielipide ei miellytä, niin se on sun ongelma, ei mun. Ihmeellisiin suuntiin keskustelu menee kun ei jonkun mielipide miellytä, eikä edes yritetä ymmärtää erilaista näkemystä tai mitä yritetään sanoa.
 
Mä en kykene millään ymmärtämään lain rikkomista, ei en edes silloin vaikka sitä tehtäisiin "hyvän asian puolesta", mikä on äärimmäisen ristiriitaista. Hyvä vaan että poliisit pidättivät noita, mitäs rikkovat lakia ja aiheuttavat muille haittaa.
"Rosa Louise McCauley Parks (4. helmikuuta 1913 Tuskegee, Alabama24. lokakuuta 2005 Detroit, Michigan) oli yhdysvaltalainen ihmisoikeusaktivisti, jota on luonnehdittu yhdysvaltalaisen kansalaisoikeusliikkeen äitihahmoksi. Etniseltä taustaltaan afroamerikkalainen Parks tuli kuuluisaksi jouduttuaan pidätetyksi Alabaman pääkaupungissa Montgomeryssa 1. joulukuuta 1955, koska oli kieltäytynyt luovuttamasta istumapaikkaansa linja-autossa valkoiselle miehelle. Parks tuomittiin häiriköinnistä, mutta hän valitti tuomiosta, minkä tuloksena Yhdysvaltain korkein oikeus päätyi toteamaan rotuerottelun linja-autoissa perustuslain vastaiseksi."

Tässä esimerkki eräästä henkilöstä kuka rikkoi lakia.

Elokapina, kuten muutkin vastaavat, yrittävät vain saada ihmiset ja hallitukset heräämään siihen, että jotain on tehtävä jos me haluamme että myös tulevilla sukupolvilla on elinkelpoinen planeetta. Ymmärrän että se suututtaa kun hetken joutuu istumaan ruuhkassa jos ei näe suurempaa kuvaa. Minua suututtaa se kun lisäännytään, mutta ei kanneta yhtään huolta siitä mitä lapsille jättää perinnöksi. Moni ajattelee "Ei tämä minua kosketa, kuolen kuitenkin" ja se pitää paikkansa. Mutta kun se koskettaa niitä jälkeläisiä. Ja heidän jälkeläisiään. Tässä yksi syy miksi itse en edes lisäänny. En halua, että jälkeläiseni joutuisivat elämään maailmassa, missä ihmisten välinpitämättömyys on tuhonnut luonnon, eläimet, vain rahalla on merkitystä ja kaikkialla soditaan, vihaa lietsotaan joka suunnasta.
 
Tottakai ne kelpaa. Pointti oli se että asiantuntijat ja tiedemiehet olisivat päättävässä asemassa, ettei siis olisi nykyisen kaltaista hallitusta, joka ei asiantuntijoita kuuntele ja hihhuleita jotka runnoo väkisin omaa agendaa läpi keinoja kaihtamatta (rikkovat lakia), mutta sehän on täyttä utopiaa/toiveajattelua.
Kai kuitenkin ymmärrät että nämä "hihhulit" on käytännössä olemassa vain sen takia että tiedemiesten ehdotuksia ei kuunnella. Täten et siis hyväksy toimia siltä yhdeltä merkittävältä taholta, joka pyrkii juuri tuohon samaan "utopiaan" mitä sinäkin toivot, eli että tiedemiesten/asiantuntijoiden neuvoja toteutettaisiin.

Ymmärtänet miksi tuo sinun viestisi siis on vähintäänkin ristiriitainen.

Mitään konkreettista keinoa mulla ei ole, mutta nykyhallituksen toiminta ja esim. Elokapina ei ole ratkaisu.
Elokapinahan on enemmän tai vähemmän suora seuraus hallituksen toimista tai paremminkin toimettomuudesta. Juuriongelma ei siis ole Elokapina, joka pyrkii samaan tavoitteeseen kuin sinäkin ilmeisesti haluaisit päästä. Täten siis Elokapina on tällä hetkellä silti se paras ratkaisu vaikka sinä et siitä pitäisikään. Samoin sen käyttämien toimien hyötyjä ja tehokkuutta on todistettu useasti historiassa.

On siis yhä melko erikoisia nämä viestit missä kritisoidaan tahoa, joka on ainoa, joka pyrkii sinunkin "utopiaasi" kohti.

Mä en kykene millään ymmärtämään lain rikkomista, ei en edes silloin vaikka sitä tehtäisiin "hyvän asian puolesta", mikä on äärimmäisen ristiriitaista. Hyvä vaan että poliisit pidättivät noita, mitäs rikkovat lakia ja aiheuttavat muille haittaa.
Ei siinä ole mitään ristiriitaista. Joskus laitkin on yksinkertaisesti väärin. Ja miksei olisi, kun ne on vain ihmisten asettamia pykäliä, jotka nekin vaihtelee paikasta toiseen. Homouskin oli joskus laitonta, siinä missä tummaihoisten istuminen bussissa muualla kuin määrätyillä paikoilla.

Joskus siis vain yksinkertaisesti on vähintään jonkinlainen moraalinen oikeutus tai vähintään se "tarkoitus pyhittää keinot"-meininki.

Sille ei tietty voi mitään jos koet lakipykälien olevan jokin absoluuttinen totuus joka tilanteessa ja aina, siitä huolimatta että varmasti melko monen maan pykälistä löytyy ihan järjettömiä asioita, jotka sinne joskus on kirjattu ja jotka eivät kestä edes pientä lähempää tarkastelua.

Jos mun mielipide ei miellytä, niin se on sun ongelma, ei mun. Ihmeellisiin suuntiin keskustelu menee kun ei jonkun mielipide miellytä, eikä edes yritetä ymmärtää erilaista näkemystä tai mitä yritetään sanoa.
Samaa ehdinkin jo kirjoittaa tuohon ylemmäs siitä että sille ei voi myöskään mitään jos et noista keinoista pidä ja se siis on taas sinun ongelmasi. Eikä keskustelun rönsyily yksinomaan mielipiteistä johdu vaan siitä että tekstisi on mielestäni ristiriitaista, kuten jo tuossa selitin.
En enää vänkää enkä vastaa, keskustelu kanssasi em. asioissa ei tunnu hedelmälliseltä. Tuolla pelipuolella olet ihan timantti. Meidän kemiat ei kohtaa näissä jutuissa joten siinä on nyt sinulla on viimeinen sana niin saat pitää sen (minun puolestani), ja myös shakkilaudan kaatuneine nappuloineen :D AMEN
Mun pitäisi yrittää varmaan keskustella tavalla mikä ei jätä mitään arvailujen varaan.. Mutten vaan pysty, ja tiedä pystyykö kukaan muukaan?, Anyway, pahoittelut siitä, riittävästi kun hakkaa päätä seinään niin kyllähän se alkaa sattumaan ;) (ei meillä kaikilla, mutta itsellä ihan riittävästi)
Jätetään toki vänkäys mutta vähän ikävää että viimeiseenkin viestiin aiheesta pitää sisällyttää vihjailua kanssakeskustelijan viimeisen lauseen tarpeesta tai shakkilauta-hommista.

Vaikka tässä siis ei mitään keskitietä löydettykään niin en ole missään vaiheessa tarkoituksella "puluna sekoittanut shakkinappuloita" tai pyrkinyt saamaan toista lopettamaan, luovuttamaan tai mitään vastaavaa. Tietty väännettyä tulee, mistä ehkä tuollaisen tulkinnan voi halutessaan tehdä, mutta se ei ole minkäänlainen tavoite minulle. Aikansa voi käyttää nimittäin paljon paremminkin.
 
Liikenteen tukkiminen, taideteosten tuhoaminen ja tavallisten ihmisten arjen sabotoiminen ovat keinoja jotka varmasti huomataan. Tuollaisilla toimilla elokapina, just stop oil yms. liikkeet ovat varmasti saaneet paljon huomiota, mutta onko nuo teot ihan varmasti kuitenkaan vaikuttaneet positiivisesti ihmisten haluun suojella luontoa ja pienentää hiilijalanjälkeään? Itse en oikein näe siitä viitteitä. Monesti tuntuu että nuo ihmiset aiheuttavat ennemminkin jopa haittaa tuolle tarkoitukselleen kuin hyötyä. Saadun huomion määrä tuollaisilla tempuilla, ei mielestäni ole itsessään hirveän hyvä parametri mittaamaan noiden toimien tehokkuutta.
 
Liikenteen tukkiminen, taideteosten tuhoaminen ja tavallisten ihmisten arjen sabotoiminen ovat keinoja jotka varmasti huomataan. Tuollaisilla toimilla elokapina, just stop oil yms. liikkeet ovat varmasti saaneet paljon huomiota, mutta onko nuo teot ihan varmasti kuitenkaan vaikuttaneet positiivisesti ihmisten haluun suojella luontoa ja pienentää hiilijalanjälkeään? Itse en oikein näe siitä viitteitä. Monesti tuntuu että nuo ihmiset aiheuttavat ennemminkin jopa haittaa tuolle tarkoitukselleen kuin hyötyä. Saadun huomion määrä tuollaisilla tempuilla, ei mielestäni ole itsessään hirveän hyvä parametri mittaamaan noiden toimien tehokkuutta.
Joo ei kyllä uppoa ollenkaan. Käyttäidivät mieluummin sosiaalista mediaa faktojen esittämiseen. Erityisedti podcastit ovat avanneet maailmaa ihan uuteen valoon. Usean tunnin keskustelut antavat paljon.
 
Jep, omaankin silmään näytti erittäin hyvältä. Myös combat oli brutaalimpaa ja nopeammin oli, kun Valhallassa. Ei näyttänyt vihut enään samanlaisilta nyrkkeilysäkeiltä, joita saa hakata 10min ennen, ku tippuvat.
Eihän Valhallassa tarvinnut juuri lainkaan käyttää vihuihin aikaa. Se oli itse asiassa itselleni yksi pelin harvoja puutteita, että vihut olivat ihan paperia. Onkohan sinulla jäänyt aseiden jatkuva kehittäminen väliin tai jotain, jos on siltä tuntunut, että vihuja täytyi kauan hakata. Minkä tahansa aseenhan sai huippuunsa viritettyä, kun käytti vaan tarpeeksi materiaaleja niiden kehittämiseen. Ja kun sen teki, niin tosiaan vihut olivat sitten aivan liian helppoja. Odysseyssa tämä asia oli paremmassa tasapainossa, ja taistelut olivat jonkin verran haastavia. Eivät taistelut siinäkään kovin kauaa kyllä kestäneet, mutta eivät ne olleet myöskään alle 10:ssä sekunnissa lähes järjestään ohi.

Niin, toki jos menee alueille missä vihut ovat monta leveliä omaa hahmoa korkeammalla tasolla, niin sitten saattaa hyvin kehitetyillä aseillakin taistelu olla jo vähän haastavampaa. En hirveästi kyllä mennyt omaa leveliä korkeammille alueille, vaan kehitin hahmoa ja etenin sitten sen levelin mukaisesti, mikä on usein roolipelimäisissä peleissä se järkevä etenemistapa. Jos joskus harvoin kuitenkin kokeilin noita korkeamman levelin alueita, niin toki niissä jotkut taistelut alkoivat kestää ehkä häiritsevänkin kauan. Useimmat taistelut olivat kuitenkin silloinkin varsin nopeasti ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän Valhallassa tarvinnut juuri lainkaan käyttää vihuihin aikaa. Se oli itse asiassa itselleni yksi pelin harvoja puutteita, että vihut olivat ihan paperia. Onkohan sinulla jäänyt aseiden jatkuva kehittäminen väliin tai jotain, jos on siltä tuntunut, että vihuja täytyi kauan hakata. Minkä tahansa aseenhan sai huippuunsa viritettyä, kun käytti vaan tarpeeksi materiaaleja niiden kehittämiseen. Ja kun sen teki, niin tosiaan vihut olivat sitten aivan liian helppoja. Odysseyssa tämä asia oli paremmassa tasapainossa, ja taistelut olivat jonkin verran haastavia. Eivät taistelut siinäkään kovin kauaa kyllä kestäneet, mutta eivät ne olleet myöskään alle 10:ssä sekunnissa lähes järjestään ohi.

Niin, toki jos menee alueille missä vihut ovat monta leveliä omaa hahmoa korkeammalla tasolla, niin sitten saattaa hyvin kehitetyillä aseillakin taistelu olla jo vähän haastavampaa. En hirveästi kyllä mennyt omaa leveliä korkeammille alueille, vaan kehitin hahmoa ja etenin sitten sen levelin mukaisesti, mikä on usein roolipelimäisissä peleissä se järkevä etenemistapa. Jos joskus harvoin kuitenkin kokeilin noita korkeamman levelin alueita, niin toki niissä jotkut taistelut alkoivat kestää ehkä häiritsevänkin kauan. Useimmat taistelut olivat kuitenkin silloinkin varsin nopeasti ohi.
Ehkä ei aikaa mutta typeriä ”bullet sponge” vihuja ne oli siitä huolimatta. Todella huono tuntuma siinä miten viholliset reagoi(ei reagoi) lyönteihin. Tuntui juurikin siltä, että vihut oli vain nyrkkeilysäkkejä joita hakataan. Tuota jos vertaa esimerkiksi Ghost of Tsushimaan niin ero on kuin yöllä ja päivällä Tsushiman hyväksi. Tässä Shadowsissa näyttää tuolta osin tulleen isosti parannusta. Ja ei ole aseiden päivitys jäänyt väliin. Ei ole itelle ihan ensimmäinen peli jota pelaan, että missaisin tuon tason juttuja peleissä. Enkä myöskään mennyt omaa tasoani vaikeammille alueille vaan nätisti tasojen mukaan. Odyssey oli tuolta osin vielä kauheampi tapaus, taistelussa ei ollut mitään painon ja voiman tunnetta ja fiilis osumista oli vieläkin huonompi, kun Valhallassa.
 
Ehkä ei aikaa mutta typeriä ”bullet sponge” vihuja ne oli siitä huolimatta. Todella huono tuntuma siinä miten viholliset reagoi(ei reagoi) lyönteihin. Tuntui juurikin siltä, että vihut oli vain nyrkkeilysäkkejä joita hakataan. Tuota jos vertaa esimerkiksi Ghost of Tsushimaan niin ero on kuin yöllä ja päivällä Tsushiman hyväksi. Tässä Shadowsissa näyttää tuolta osin tulleen isosti parannusta. Ja ei ole aseiden päivitys jäänyt väliin. Ei ole itelle ihan ensimmäinen peli jota pelaan, että missaisin tuon tason juttuja peleissä. Enkä myöskään mennyt omaa tasoani vaikeammille alueille vaan nätisti tasojen mukaan. Odyssey oli tuolta osin vielä kauheampi tapaus, taistelussa ei ollut mitään painon ja voiman tunnetta ja fiilis osumista oli vieläkin huonompi, kun Valhallassa.
Ollaan kyllä eri peliä sitten pelattu. Tai sitten olet tosiaan ängennyt alilevelisenä järjestään eteenpäin. Tai sitten se aseiden jatkuva kehittäminen on jostain syystä jäänyt tekemättä. Valhallassahan ei ole ollenkaan minkäänlaisia ”bullet sponge”-vihuja, vaan taistelut ovat lähes järjestään alle 10:ssä sekunnissa ohi aina yksittäistä vihua vastaan. Helpompaa taistelua ei ole yhdessäkään toisessa AC-pelissä. Ja aika harvoissa muissakaan taistelua sisältävissä peleissä taistelut ovat niin helppoja ja varsinkaan niin nopeasti ohi. Ei todellakaan minkäänlaisia ”bullet sponge”-vihuja tullut ainakaan itselleni eteen.

Bossitaistelut olivat toki vähän haastavampia, ja niin niiden kuuluukin olla. Mutta eivät nekään kauaa kestäneet hyvin kehitetyillä aseilla ja oikean levelin hahmolla. Sellainen pari kolme minuuttia meni niihin ja ehkä pisimmillään viitisen minuuttia. Tuokaan ei kauaa ole mielestäni bossitaisteluihin. Jos Valhallaa nopeammin ovat taistelut ohi, niin alkaa olla sitten parin sekunnin ”one hit kill”-taisteluita (toki näitä oli välillä Valhallassakin) ja alle kahden minuutin bossitaisteluita, missä ei sitten olisi enää mitään järkeä.

Toki se mahdollisuus lienee, että olet normaalin sijasta aloittanut pelin hardilla, mitä en itse tee koskaan peleissä, koska silloin on
usein juurikin mahdollista, että peli meneekin ”bullet sponge” hommiksi. Normaalilla, eli default-tasolla pelatessa ei sitten kuitenkaan todellakaan tullut ”bullet spongeja” vastaan.

Ja muuten Odysseyssa oli paljon paremmin toimiva taistelu. Siinä nimenomaan tunsi aseiden painon, ja vihut pystyivät laittamaan myös paremmin hanttiin. Yksi parhaita taistelumekaniikoita koskaan. Edelle ei pääse minulle kuin soulsborne-pelit ja samalla viivalla ehkä tuo mainitsemasi Ghost of Tsushima. GoT:ssakin oli kyllä sitä ongelmaa, että taistelut olivat yleensä muutamassa sekunnissa ohi, eli vihut olivat suurelta osin pelkkää paperia. Mekaniikat olivat toki siinä varsin hyvät, sitä ei käy kieltäminen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom